27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel, Joey. Daarnaast weet iedereen toch ook wel dat zo'n transfer door Ajax niet tegen te houden valt. Sneijder, Huntelaar, Ibrahimovic, ze gooien allemaal hun kont tegen de krib als Ajax moeilijk begint te doen. Wanneer dit soort clubs zich melden kan Ajax alleen maar z'n best doen om het hoogste bedrag eruit te halen. Dat is hier -evenals met de transfers van Babel en Sneijder- weer erg goed gelukt. Het probleem is vaak dan ook niet het verkoopbeleid, maar het aankoopbeleid. Alles is afhankelijk van wat Ajax met dit geld doet. Een goed georganiseerde scouting kan er voor zorgen dat Ajax hier sterker uitkomt.joey schreef:Poen, poen, poen, poen....![]()
En het voetbal dan?
En om nog maar iets positiefs te noemen: talentvolle spelers over de hele wereld kunnen wederom zien wat voor uitstekende tussenstap Ajax is.
Overigens kan ik me nog een discussie herinneren met een aantal mensen die niet geloofden dat Huntelaar geen interesse had in een club als Manchester City (weet niet meer wie het was, Mr. Ajax?). Om even aan te tonen dat ik niet uit m'n nek lulde.