PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
D_skilled

Bericht door D_skilled » wo sep 17, 2008 9:54 am

Hoe kun je nou zeggen dat er met vlagen goed gespeeld werd? Atletico domineerde vanaf de eerste minuut, wisselde na de 0-2 al z'n eerste spits en na de 0-3 (na 60 minuten) al z'n sterspeler.
Dit was de reden waarom Aguirre Agüero wisselde.
Uitblinker Agüero was lichtgeblesseerd

Met twee uitstekende doelpunten en diverse acties maakte Sergio Agüero dinsdagavond tegen PSV het verschil ten faveure van Atlético Madrid. De Argentijn was echter niet in zijn beste doen, zo verzekerde hij na afloop van het duel. "Ik ben lichtgeblesseerd. In het competitieduel tegen Real Valladolid van zaterdag is iemand op mijn voet gaan staan en daar had ik vanavond nog steeds last van." De schoonzoon van Diego Armando Maradona liep rood aan toen hij de lovende woorden van de Spaanse media te horen kreeg. "Ik speelde een goede wedstrijd, maar het gaat om de teamprestatie. We hadden veel vertrouwen in onszelf en om die reden hebben we gewonnen. Ik hoop dat we deze lijn kunnen doorzetten in de volgende wedstrijden. Het is ons doel om in alle competities zo ver mogelijk te komen."

Aguëro gaf aan niet te weten waar Atlético in Europees verband tot toe in staat is. "We willen in ieder geval de groepsfase overleven. Het doel is om dit seizoen een prijs te pakken, het maakt niet uit in welke competitie. De Champions League is een moeilijke competitie, maar niet onmogelijk. We gaan er alles aan doen. De tegenstanders zullen vanaf nu veel meer op ons gaan letten, en zeker op mij."
Bron: VZ

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 17, 2008 9:55 am

Baseman schreef:Gewogen en te licht bevonden, niet geheel verrassend natuurlijk.
Ik ging er vanuit dat PSV met Marseille ging strijden om de 3e plaats en daar zal het ook op neer gaan komen, hopen alleen dat PSV die strijd weet te winnen.
Ja, dat verwachtte ik ook vooraf. Liverpool en Atletico hebben net iets te veel kwaliteit.

Marseille is te pakken hoor.

999

Bericht door 999 » wo sep 17, 2008 10:18 am

D_skilled schreef:De Nederlandse competitie is weer andere koek. In Europa zijn ze vrij kansloos, daarvoor is het niveauverschil simpelweg te groot.
Ik denk dat Psv best een klein kansje had tegen Atl. M.Maar dan moet alles wel top zijn op zo'n avond, en niet een paar spelers ontzettend staan te schutteren tegen de voorhoede van Atl. M.

En als die eerste kans van Psv na een minuutje of zo beter afgewerkt wordt.Intern, denk ik, weet Psv best wel waar ze staan in Europa, in deze poule.Normaal gesproken kansloos, maar nogmals zit het zo'n avond net effe mee dan wordt het een gelijkspel.

Wat mij opviel is dat Psv, ondanks de 0-3 nederlaag toch een degelijke pot op de mat legde, en dat men met zulk spel in de Nederlandse competitie weinig punten zal gaan verliezen.Het enige wat ze een beetje kan gaan opbreken is dat men heel afhankelijk is van afellay en dat volgens mij het scorend vermogen, ondanks dat men met grote cijfers van Utrecht won, wel minder is dan vorig seizoen ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 17, 2008 10:29 am

Atletico deed er NIETS meer aan na de 3-0. PSV had een schijnoverwicht.

Dit had nooit een gelijkspel kunnen worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 17, 2008 10:35 am

Jöhnk schreef:Atletico deed er NIETS meer aan na de 3-0. PSV had een schijnoverwicht.

Inderdaad zeg.. sterker nog, na de 0-2 liet Atletico het al aardig lopen. Zij hadden niet kunnen bevroeden dat ze ook op 80% naar de 0-3 konden counteren.

Vooral Amrabat liet zien dat hij een tandenloze tijger is. 5x over de bal stappen en vervolgens terugleggen. Ik hoop dat trainers van de eredivisieteam ook gekeken hebben.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo sep 17, 2008 10:43 am

D_skilled schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat er met vlagen goed gespeeld werd? Atletico domineerde vanaf de eerste minuut, wisselde na de 0-2 al z'n eerste spits en na de 0-3 (na 60 minuten) al z'n sterspeler.
Dit was de reden waarom Aguirre Agüero wisselde.
Uitblinker Agüero was lichtgeblesseerd

Met twee uitstekende doelpunten en diverse acties maakte Sergio Agüero dinsdagavond tegen PSV het verschil ten faveure van Atlético Madrid. De Argentijn was echter niet in zijn beste doen, zo verzekerde hij na afloop van het duel. "Ik ben lichtgeblesseerd. In het competitieduel tegen Real Valladolid van zaterdag is iemand op mijn voet gaan staan en daar had ik vanavond nog steeds last van." De schoonzoon van Diego Armando Maradona liep rood aan toen hij de lovende woorden van de Spaanse media te horen kreeg. "Ik speelde een goede wedstrijd, maar het gaat om de teamprestatie. We hadden veel vertrouwen in onszelf en om die reden hebben we gewonnen. Ik hoop dat we deze lijn kunnen doorzetten in de volgende wedstrijden. Het is ons doel om in alle competities zo ver mogelijk te komen."

Aguëro gaf aan niet te weten waar Atlético in Europees verband tot toe in staat is. "We willen in ieder geval de groepsfase overleven. Het doel is om dit seizoen een prijs te pakken, het maakt niet uit in welke competitie. De Champions League is een moeilijke competitie, maar niet onmogelijk. We gaan er alles aan doen. De tegenstanders zullen vanaf nu veel meer op ons gaan letten, en zeker op mij."
Bron: VZ
Dat zal allemaal wel meevallen als je nog een uur kan spelen en er twee in kan leggen. De trainer wilde hem duidelijk sparen voor de competitie, dat is duidelijk.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo sep 17, 2008 10:45 am

Jöhnk schreef:Atletico deed er NIETS meer aan na de 3-0. PSV had een schijnoverwicht.

Ik las op Het PSV forum wel een goede analyse. PSV voetbalde als de kmapioen van de eerste divisie die gepromoveerd is met mooi voetbal en dan vervolgens op dezelfde voet verder gaat in de eredivisie. Oogt aardig zonder echte kansen en uiteindelijk verlies je elke keer kansloos.

Dit was een stapje te hoog voor PSV. Geeft niet, Afellay was zelfs op dit niveau nog iets bijzonders en als alles op elkaar raakt ingespeeld dan komt PSV daar in Nederland wel behoorlijk mee voor de dag.

999

Bericht door 999 » wo sep 17, 2008 11:02 am

Ik heb het niet over dat Atl. M. na de 0-3 niks meer deed.Dit Psv, ondanks de 0-3 nederlaag, liet op mij een solide indruk achter waarmee ze in de Nederlandse competitie gewoon weer simpel mee gaan doen om de 1e plaats.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 17, 2008 11:17 am

OK, op mij niet. Denk wel dat ze meedoen om het kampioenschap. Ongetwijfeld. Maar ze zijn te pakken. De balcirculatie ziet er leuk uit hoor, maar ze zijn voorin en achterin onmondiger dan anders.

PS: die kans in het begin was toch voor Atletico?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 17, 2008 11:19 am

Agüero faalde één op één met Isaksson inderdaad. Die kans van Amrabat was veel te lastig en werd zwaar overdreven door de hysterische commentator.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 17, 2008 11:27 am

Zeker in de Nederlandse competitie is Afellay van doorslaggevende waarde. Slaag je erin om hem uit de wedstrijd te spelen, dan maak je een goede kans. Je kunt er alleen op rekenen dat degene die dat moet doen één of meer kaarten gaat pakken, dat zit in zijn spel opgesloten, en de scheidsrechters (zeker in Nederland, maar gisteravond ook) zijn daar gevoelig voor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 17, 2008 11:28 am

Volgens mij heeft Atletico 2 kansen gemist en de overige 3 afgemaakt.
PSV kreeg eigenlijk maar 2 grote kansen en die werden allebei om zeep geholpen door Koevermans, bij de eerste is hij te traag en schiet hij de bal tegen de uitgekomen keeper op (na een geweldige pass van Amrabat) en bij de tweede kopte hij naast.
Peter schreef:Gisteren Mendez vrij verdienstelijk zien spelen is gewoon echt niet de waarheid onder ogen willen zien.
Jouw waarheid is de enige echte waarheid ?

Mendez speelde vorig seizoen overigens erg matig (behalve in de Europese wedstrijden vreemd genoeg, dan speelde hij ineens beter), maar dit seizoen speelt hij vooralsnog erg sterk. Met zijn loopvermogen, inzet en korte pass is hij belangrijk voor PSV en krijgt Afellay meer vrijheid.
Vind sowieso dat je wat te hard van stapel loopt met "Brechet een goede voetballer en hij presteert uitstekend bij PSV". Je hebt hem in 1 veredeld oefenpotje en 2 competitieduels zien spelen, dus om hem al als uitstekend presterend te bestempelen vind ik wat ver gaan.
Brechet is een goede voetballer, waarmee ik wil zeggen dat hij voetballend goed is. Hij heeft een aardig inzicht, een mooie techniek, een sterke pass en hij durft vooruit te spelen, wat hij sinds zijn komst al laat zien bij PSV. Hij is meteen al belangrijk geworden, mede daarom vind ik hem uitstekend presteren. Hetzelfde gaat op voor Amrabat, die ook als nieuweling meteen laat zien een toegevoerde waarde te zijn.

In de competitie wel te verstaan.
Raul Gonzalez Blanco schreef:Dit was een stapje te hoog voor PSV. Geeft niet, Afellay was zelfs op dit niveau nog iets bijzonders en als alles op elkaar raakt ingespeeld dan komt PSV daar in Nederland wel behoorlijk mee voor de dag.
Mee eens !
Wel typisch, altijd het verwijt krijgen saai te voetballen maar zodra daarvan wordt afgeweken wordt vrij kansloos verloren en roept iedereen dat PSV niet sterk meer is...

En zoals Voetske aangeeft, dit PSV zal het veel minder moeilijk gemaakt worden in de Eredivisie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 17, 2008 11:31 am

Jij vond PSV gisteren niet saai spelen, Baseman?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » wo sep 17, 2008 11:35 am

Jöhnk schreef:OK, op mij niet. Denk wel dat ze meedoen om het kampioenschap. Ongetwijfeld. Maar ze zijn te pakken. De balcirculatie ziet er leuk uit hoor, maar ze zijn voorin en achterin onmondiger dan anders.

PS: die kans in het begin was toch voor Atletico?
De eerste kans was in principe voor Koevermans, die 1 stap te laat was ( of schrok van de mogelijkheid ) op de voorzet van Afellay.Daar had ie maar zijn hoofd tegenaan hoefde te zetten.Daarna kwam de kans van Atl. M. ( A ), daarna die van Amrabat, en ook die had er zomaar ingekunnen hoor.Vrij in de zestien op +- 9 voor de goal.Ondanks het hysterich commentaar 2 goede kansen ..
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 17, 2008 11:37 am

Ging die voorzet van Afellay niet in de handen van de keeper?

Dat was toch geen kans?

PSV heeft best kansen gehad, hoor, dat ben ik met je eens. Zo goed is Atletico ook niet in verdedigend opzicht. Die backs stonden op 10 meter te dekken en de gebreken van Heitinga kennen we.

999

Bericht door 999 » wo sep 17, 2008 11:42 am

Jöhnk schreef:Ging die voorzet van Afellay niet in de handen van de keeper?

Dat was toch geen kans?

PSV heeft best kansen gehad, hoor, dat ben ik met je eens. Zo goed is Atletico ook niet in verdedigend opzicht. Die backs stonden op 10 meter te dekken en de gebreken van Heitinga kennen we.
Mogelijkheid, die bij wat meer attent zijn van Koevermans er gewoon in kan vliegen.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » wo sep 17, 2008 11:46 am

Baseman schreef:
Peter schreef:Gisteren Mendez vrij verdienstelijk zien spelen is gewoon echt niet de waarheid onder ogen willen zien.
Jouw waarheid is de enige echte waarheid ?
Nee, maar dit is hetzelfde als je zegt dat Agüero er gisteren wel verdomd aardig speelde. Is ook niet de enige echte waarheid, maar het komt er wel verrekte dichtbij.

peter

Bericht door peter » wo sep 17, 2008 12:12 pm

Je moet trouwens ook even het beeld terugzien bij de 1-0. Mendez staat daar op het middenveld, terwijl Atletico dus uitbreekt. Atletico schakelt om en Mendez blijft vooral rond de middencirkel staan. Simons laat Maniche glippen en daarna moet je het beeld even stil zetten. Mendez staat namelijk nog steeds op praktisch dezelfde positie, zonder ook maar één blauwhemd om hem heen, lucht te dekken. Maniche komt uit de rug van Simons en kan meters maken. Mendez? In geen velden of wegen te vinden. Bal wordt weggekopt en wordt opgevangen door de aanstormende Maniche. Deze bal had juist Mendez moeten hebben, maar dan had hij wel die meters moeten maken die Maniche ook had gemaakt. Hij staat nu tussen wal en schip, waardoor Maniche dus op de deur van de verdediging kan kloppen. Je ziet Mendez nog op draftempo achter Maniche aanrennen, maar die speelt de bal al vallend naar buiten. Pieters was naar binnen gekomen om die Maniche op te vangen, waardoor Garcia die bal vrij voor kan leggen en Brechet ging voor de 2e keer in de fout. 0-1 Atletico.
De 3-0 schrijf ik overigens voor een heel groot gedeelte op de conto van Mendez, maar dat is niet meer dan logisch.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 17, 2008 2:11 pm

Peter schreef:Is ook niet de enige echte waarheid, maar het komt er wel verrekte dichtbij.
Oftewel, jij vindt dat jouw waarheid zo ongeveer de waarheid is en iedereen met een ander mening heeft ongelijk. Mij best, dan vind jij Mendez waardeloos gister. Ik zal er niet wakker om liggen.

peter

Bericht door peter » wo sep 17, 2008 2:14 pm

Het zou niet best zijn als we om Mendez wakker gaan liggen, Base. ;)

Ik ben alleen wel benieuwd of Stevens het meer met jou of met mij eens is. Ergo, wordt Mendez basisspeler of vliegt hij er weer uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 17, 2008 2:19 pm

Ik hoop dat Stevens het met Baseman eens is. :neutral.gif:

De commentator zei op een gegeven moment dat PSV het heft in handen had. Twee minuten later lag de bal in het doel. Gisteren zag je mooi dat balbezit om het balbezit niets voorstelt. Het gaat om de doelmatigheid. Amrabat was het mooiste voorbeeld, die deed alsof hij op het Balboa-pleintje was. Zag er leuk uit, maar zijn spel was totaal ontoereikend op dit niveau.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » wo sep 17, 2008 2:22 pm

Eens, al vond ik die voorzet op Koef wel puntgaaf.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 17, 2008 2:27 pm

Hij kan wel voetballen, maar hij moet véél sneller denken en handelen. Niet eerst een showtje weggeven. Maar goed, hij is nog jong en kan bijgeschaafd worden.

Ik heb genoten van Aguero, wát een boefje. Ik lees hier dat de verdedigers van PSV slecht waren (waren ze ook), maar die jongen kan er wat van, hoor. :worshippy.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 17, 2008 2:34 pm

Peter schreef:Ergo, wordt Mendez basisspeler of vliegt hij er weer uit.
Hij was al een basisspeler onder Stevens...

generaal

Bericht door generaal » wo sep 17, 2008 3:22 pm

Ik ben ook niet echt kapot van eenheidsworst Méndez. Hij is een atleet, maar geen goede voetballer. Ik begrijp niet dat hij Bakkal op de bank houdt.

Gesloten