Hij doelt denk ik op het blauw wit van KLM.brigade zuid schreef:Oh gelukkig maar, heeft ie toch affiniteit met het voetbal, hij voldoet dus.joey schreef:Ik denk dat zijn bedrijf bestek levert aan de kantine van Blauw Wit.![]()

Moderator: mods
Hoezo? Hebben ze bij Ajax iets om zich voor te schamen? Mogen wij niet weten welke kandidaten de revue passeren?Ronald! schreef: Ja, maar zoiets kun je natuurlijk prima in onderling overleg afspreken. Als Ajax zijnde zou je hem prima kunnen vragen om 'in het belang van de club' nog even zijn mond te houden. Iemand met een beetje clubliefde zal dan al snel daarin meegaan.
5 kandidaten hebben nee gezegd, niet per se de eerste vijf. Wie de beste kandidaat was zou uit die testjes moeten blijken.Duke schreef:Het gaat niet om je ergens voor schamen, maar het lijkt me op z'n minst ongelukkig is blijkt dat eerst 5 kandidaten nee hebben gezegd, wanneer de nieuwe AD wordt gepresenteerd: "Tja, eigenlijk hadden we eerst 5 anderen op het oog, maar ja, die wilden niet. Maar deze is ook goed, hoor!"
Ja. Sterker nog. je stelt zelf al een vraag die in het verlengde ervan ligt:joey schreef:Heeft Ajax er dan last van?
Verder wil je, zoals Duke al zei, niet dat je straks je keuze moet verdedigen omdat er al 5 mensen nee hebben gezegd.Misschien moet je je afvragen waarom al die mensen niet willen? Het afbreukrisico is zó groot.
Het is nogal naief om te doen alsof de Nederlandse pers niet speculeert. Een relletje is zomaar geboren. Ik dacht dat je ondertussen lang genoeg meeliep om dat te weten.Mensen bedanken omdat ze geen tijd hebben of iets anders willen doen of gewoon omdat ze niet de volgende willen zijn die door Ajax met pek en veren bedekt de laan wordt uitgestuurd. Bij een droombaan ben je graag nummer 5, zolang je het maar wordt.
Nogmaals, als Ajax zich niet aan het rapport houdt dan komen de commissarissen of de aandeelhouders in aanmerking om zich daarover te buigen, niet de landelijke pers met alle speculatie van dien.Ajax hoeft zich niet te verdedigen, mits het zich aan de aanbevelingen van het eigen rapport houdt. Op het moment dat er een AD wordt aangesteld die niet aan de eerder omschreven functie-eisen voldoet, ja, dan komen de vragen.
Natuurlijk komen journalisten erop terug. Dat moeten ze ook doen, maar gelieve dat wel te doen nadat Ajax zelf de tijd heeft gehad om iets met het rapport te doen. Straks mogen ze Ajax helemaal afbranden als het niet goed gaat, maar dat betekend niet dat elke overweging en elk intern proces nu al door de media moet worden afgewogen. Dat werkt alleen maar speculatie en onrust in de hand. Straks zal Ajax volledig verantwoording moeten afleggen als de cijfers weer gepresenteerd worden. Dat is het moment om een oordeel te vellen.joey schreef:Ja hoor eens, zo werkt het niet. Eerst met veel poeha het rapport-Coronel presenteren en dan verwachten dat journalisten er later niet meer op terugkomen? Waarom werd heel Nederland dan op de hoogte gesteld van wat er mis was bij Ajax?
...en dus wachten we gespannen op de presentatie.joey schreef:De AD is 'het boegbeeld van Ajax', meldt het rapport. Natuurlijk wil iedereen weten wie dat boegbeeld wordt.
Soms denk ik dat je je naiviteit speeltjoey schreef:Welk intern proces? Het enige dat we weten is dat bepaalde mensen zijn benaderd en hebben bedankt. Dat is dus voltooid verleden tijd.
Dit bedoel ik dus. Meen je dit nu serieus? Dat wanneer Ajax een heahuntersbureau inschakeld het ineens geen intern doorlopend proces meer is? Wie moet er uiteindelijk verantwoording afleggen? Precies, Ajax.joey schreef:Dat doet dat headhuntersbureau toch? Ze hebben die taak grotendeels uitbesteed.
Niet als je zoiets niet afgesproken hebt zoals nu.joey schreef:Ik denk dat mensen zich niet de mond laten snoeren. Als zij zin hebben om in de pers te zeggen dat ze door Ajax benaderd zijn, dan doen ze dat. Ze zijn Ajax of dat headhuntersbureau niets verplicht.
Nogmaals: wie zal zich uiteindelijk moeten verantwoorden? Ajax.joey schreef:Een headhuntersbureau inschakelen doe je juist om zelf de selectie of de voorselectie niet te hoeven maken. Mocht er een kandidaat uitkomen die niet aan de functie-eisen voldoet, dan bedenken ze er wel een verhaaltje bij. Een journalist is inmiddels ook goed.
Nogmaals: je kan zoiets in overleg afspreken. Als die persoon daar niet in meegaat is dat jammer, maar dan heeft Ajax het in ieder geval geprobeerd.joey schreef:Daar hoeven kandidaten niet mee akkoord te gaan. Zeker als ze meteen voor de eer bedanken, kun je ze tot niets verplichten. Ik denk ook niet dat je kunt appelleren aan het clubgevoel van bijvoorbeeld die hockeymeneer.
Zou best eens kunnen. Blijkbaar zoekt men het in de reisbranch:GangstaRiB schreef:Hij doelt denk ik op het blauw wit van KLM.
Mocht hij het worden, dan ben ik verdomd benieuwd naar de smoesjes van Coronel. Want ja, het is weer iemand uit de commissie.De Roever genoemd als nieuwe AD
Johan Derksen meldt in het avondprogramma van Eredivisie Live, 'Doordekken', dat Arend de Roever genoemd wordt als nieuwe Algemeen Directeur van Ajax. De Roever zit in de ledenraad van Ajax en nam bovendien zitting in de commissie-Coronel.
Daarnaast is Arend de Roever (1948) actief in de reisbranche. Sinds 2002 zit hij in de Raad van Bestuur van sportreisorganisatie ATP. Volgens Derksen is het nadeel van De Roever dat hij geen grote naam in de voetbalwereld is.