Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 15, 2008 12:27 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Ik denk dat zijn bedrijf bestek levert aan de kantine van Blauw Wit. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Oh gelukkig maar, heeft ie toch affiniteit met het voetbal, hij voldoet dus.
Hij doelt denk ik op het blauw wit van KLM. :wink.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 12:55 pm

Ronald! schreef: Ja, maar zoiets kun je natuurlijk prima in onderling overleg afspreken. Als Ajax zijnde zou je hem prima kunnen vragen om 'in het belang van de club' nog even zijn mond te houden. Iemand met een beetje clubliefde zal dan al snel daarin meegaan.
Hoezo? Hebben ze bij Ajax iets om zich voor te schamen? Mogen wij niet weten welke kandidaten de revue passeren?
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2008 1:16 pm

Als supporters heb je op zich niets te maken met de selectieprocedure van de AD. Voor mij hoeft Ajax echt niet bekend te maken met wie ze spreken. Ik hoor het wel als het zover is. Ik ben supporter van het voetbal, niet van de BV.

Overigens is het toch ook heel normaal dat gespreken met trainers of spelers niet vooraf bekend worden gemaakt?
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 15, 2008 1:24 pm

Het gaat niet om je ergens voor schamen, maar het lijkt me op z'n minst ongelukkig is blijkt dat eerst 5 kandidaten nee hebben gezegd, wanneer de nieuwe AD wordt gepresenteerd: "Tja, eigenlijk hadden we eerst 5 anderen op het oog, maar ja, die wilden niet. Maar deze is ook goed, hoor!"

Als het niet gelekt is, zou ik het wel zo professioneel gevonden hebben van de Headhunters als ze de geheimhouding geregeld hadden. Is volgens mij ook heel gebruikelijk, trouwens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 1:26 pm

Misschien moet je je afvragen waarom al die mensen niet willen? Het afbreukrisico is zó groot.

Ik vind het prima dat het naar buiten komt. Zo weten we tenminste wat er gaande is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 15, 2008 1:38 pm

Duke schreef:Het gaat niet om je ergens voor schamen, maar het lijkt me op z'n minst ongelukkig is blijkt dat eerst 5 kandidaten nee hebben gezegd, wanneer de nieuwe AD wordt gepresenteerd: "Tja, eigenlijk hadden we eerst 5 anderen op het oog, maar ja, die wilden niet. Maar deze is ook goed, hoor!"
5 kandidaten hebben nee gezegd, niet per se de eerste vijf. Wie de beste kandidaat was zou uit die testjes moeten blijken.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 2:37 pm

joey schreef:Misschien moet je je afvragen waarom al die mensen niet willen? Het afbreukrisico is zó groot.

Ik vind het prima dat het naar buiten komt. Zo weten we tenminste wat er gaande is.
Het feit dat jij van alles direct op de hoogte bent is belangrijker dan het belang van de club?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 2:38 pm

Heeft Ajax er dan last van?

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 2:46 pm

joey schreef:Heeft Ajax er dan last van?
Ja. Sterker nog. je stelt zelf al een vraag die in het verlengde ervan ligt:
Misschien moet je je afvragen waarom al die mensen niet willen? Het afbreukrisico is zó groot.
Verder wil je, zoals Duke al zei, niet dat je straks je keuze moet verdedigen omdat er al 5 mensen nee hebben gezegd.

Elke organisatie heeft rust nodig om goed te kunnen functioneren. Interne rust, maar voor een voetbalclub is het ook prettig om niet elke dag op de voorpagina te staan met wéér uitgelekte/naar buiten gekomen informatie. Zo moet je jezelf constant blijven verdedigen in plaats van je constructief bezig te houden met het opbouwen van onze club.

Het argument dat transparantie wel lekker is omdat iedereen anders maar kan doen wat hij wil is natuurlijk onzin, want voor de controle op het beleid zijn er zogenaamde commissarissen aangesteld. Als de communicatie en informatievoorziening intern goed geregeld is heb je de media niet voor elk wissewasje nodig.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 2:56 pm

Mensen bedanken omdat ze geen tijd hebben of iets anders willen doen of gewoon omdat ze niet de volgende willen zijn die door Ajax met pek en veren bedekt de laan wordt uitgestuurd. Bij een droombaan ben je graag nummer 5, zolang je het maar wordt.

Ajax hoeft zich niet te verdedigen, mits het zich aan de aanbevelingen van het eigen rapport houdt. Op het moment dat er een AD wordt aangesteld die niet aan de eerder omschreven functie-eisen voldoet, ja, dan komen de vragen.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 3:19 pm

Mensen bedanken omdat ze geen tijd hebben of iets anders willen doen of gewoon omdat ze niet de volgende willen zijn die door Ajax met pek en veren bedekt de laan wordt uitgestuurd. Bij een droombaan ben je graag nummer 5, zolang je het maar wordt.
Het is nogal naief om te doen alsof de Nederlandse pers niet speculeert. Een relletje is zomaar geboren. Ik dacht dat je ondertussen lang genoeg meeliep om dat te weten.
Ajax hoeft zich niet te verdedigen, mits het zich aan de aanbevelingen van het eigen rapport houdt. Op het moment dat er een AD wordt aangesteld die niet aan de eerder omschreven functie-eisen voldoet, ja, dan komen de vragen.
Nogmaals, als Ajax zich niet aan het rapport houdt dan komen de commissarissen of de aandeelhouders in aanmerking om zich daarover te buigen, niet de landelijke pers met alle speculatie van dien.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 3:22 pm

Ja hoor eens, zo werkt het niet. Eerst met veel poeha het rapport-Coronel presenteren en dan verwachten dat journalisten er later niet meer op terugkomen? Waarom werd heel Nederland dan op de hoogte gesteld van wat er mis was bij Ajax?

De AD is 'het boegbeeld van Ajax', meldt het rapport. Natuurlijk wil iedereen weten wie dat boegbeeld wordt.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 3:34 pm

joey schreef:Ja hoor eens, zo werkt het niet. Eerst met veel poeha het rapport-Coronel presenteren en dan verwachten dat journalisten er later niet meer op terugkomen? Waarom werd heel Nederland dan op de hoogte gesteld van wat er mis was bij Ajax?
Natuurlijk komen journalisten erop terug. Dat moeten ze ook doen, maar gelieve dat wel te doen nadat Ajax zelf de tijd heeft gehad om iets met het rapport te doen. Straks mogen ze Ajax helemaal afbranden als het niet goed gaat, maar dat betekend niet dat elke overweging en elk intern proces nu al door de media moet worden afgewogen. Dat werkt alleen maar speculatie en onrust in de hand. Straks zal Ajax volledig verantwoording moeten afleggen als de cijfers weer gepresenteerd worden. Dat is het moment om een oordeel te vellen.
joey schreef:De AD is 'het boegbeeld van Ajax', meldt het rapport. Natuurlijk wil iedereen weten wie dat boegbeeld wordt.
...en dus wachten we gespannen op de presentatie.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 3:36 pm

Welk intern proces? Het enige dat we weten is dat bepaalde mensen zijn benaderd en hebben bedankt. Dat is dus voltooid verleden tijd.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 3:41 pm

joey schreef:Welk intern proces? Het enige dat we weten is dat bepaalde mensen zijn benaderd en hebben bedankt. Dat is dus voltooid verleden tijd.
Soms denk ik dat je je naiviteit speelt :smallgrin.gif:

Het interne proces van het zoeken en selecteren van de nieuwe AD. Daar is het benaderen van mogelijke kandidaten slechts een onderdeel van.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 3:43 pm

Dat doet dat headhuntersbureau toch? Ze hebben die taak grotendeels uitbesteed.

Ik denk dat mensen zich niet de mond laten snoeren. Als zij zin hebben om in de pers te zeggen dat ze door Ajax benaderd zijn, dan doen ze dat. Ze zijn Ajax of dat headhuntersbureau niets verplicht.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 3:50 pm

joey schreef:Dat doet dat headhuntersbureau toch? Ze hebben die taak grotendeels uitbesteed.
Dit bedoel ik dus. Meen je dit nu serieus? Dat wanneer Ajax een heahuntersbureau inschakeld het ineens geen intern doorlopend proces meer is? Wie moet er uiteindelijk verantwoording afleggen? Precies, Ajax.
joey schreef:Ik denk dat mensen zich niet de mond laten snoeren. Als zij zin hebben om in de pers te zeggen dat ze door Ajax benaderd zijn, dan doen ze dat. Ze zijn Ajax of dat headhuntersbureau niets verplicht.
Niet als je zoiets niet afgesproken hebt zoals nu.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 3:56 pm

Een headhuntersbureau inschakelen doe je juist om zelf de selectie of de voorselectie niet te hoeven maken. Mocht er een kandidaat uitkomen die niet aan de functie-eisen voldoet, dan bedenken ze er wel een verhaaltje bij. Een journalist is inmiddels ook goed.

Daar hoeven kandidaten niet mee akkoord te gaan. Zeker als ze meteen voor de eer bedanken, kun je ze tot niets verplichten. Ik denk ook niet dat je kunt appelleren aan het clubgevoel van bijvoorbeeld die hockeymeneer.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma sep 15, 2008 4:16 pm

joey schreef:Een headhuntersbureau inschakelen doe je juist om zelf de selectie of de voorselectie niet te hoeven maken. Mocht er een kandidaat uitkomen die niet aan de functie-eisen voldoet, dan bedenken ze er wel een verhaaltje bij. Een journalist is inmiddels ook goed.
Nogmaals: wie zal zich uiteindelijk moeten verantwoorden? Ajax.
joey schreef:Daar hoeven kandidaten niet mee akkoord te gaan. Zeker als ze meteen voor de eer bedanken, kun je ze tot niets verplichten. Ik denk ook niet dat je kunt appelleren aan het clubgevoel van bijvoorbeeld die hockeymeneer.
Nogmaals: je kan zoiets in overleg afspreken. Als die persoon daar niet in meegaat is dat jammer, maar dan heeft Ajax het in ieder geval geprobeerd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 15, 2008 4:19 pm

Wie zou jij eigenlijk een geschikte kandidaat vinden, Joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 4:34 pm

Dat hangt af van de invulling die je aan de functie geeft. Ik heb eerder Frank Rijkaard geopperd, maar die moet je natuurlijk niet de hele dag bureaucratische dingen laten doen. Die zou dan voornamelijk Ajax moeten verkopen in de voetbalwereld.

Het moet sowieso iemand zijn met bovengemiddeld voetbalverstand, want íemand moet het functioneren van de trainer beoordelen. Het zal daarom ook iemand moeten zijn met een behoorlijk aanzien, want de voorzitter van Hockeyclub Amsterdam die besluit Van Basten te ontslaan, dat werkt niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 15, 2008 4:37 pm

Mee eens.

Als vd Aat het bureauwerk voor zijn rekening neemt lijkt Rijkaard me de ultieme kandidaat.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma sep 15, 2008 4:51 pm

Het lijkt bijna of ze er op voorgesorteerd hebben. :ajaxsmiley.gif:

Ik vind het wel vervelend dat er steeds weer een naam uitlekt. Het lijkt wel of het behoorlijk scoren is als je benaderd wordt of je eventueel mee zou willen doen in de race.

Toch maar Rijkaard doen dan? :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 15, 2008 10:48 pm

GangstaRiB schreef:Hij doelt denk ik op het blauw wit van KLM. :wink.gif:
Zou best eens kunnen. Blijkbaar zoekt men het in de reisbranch:

De Roever genoemd als nieuwe AD

Johan Derksen meldt in het avondprogramma van Eredivisie Live, 'Doordekken', dat Arend de Roever genoemd wordt als nieuwe Algemeen Directeur van Ajax. De Roever zit in de ledenraad van Ajax en nam bovendien zitting in de commissie-Coronel.

Daarnaast is Arend de Roever (1948) actief in de reisbranche. Sinds 2002 zit hij in de Raad van Bestuur van sportreisorganisatie ATP. Volgens Derksen is het nadeel van De Roever dat hij geen grote naam in de voetbalwereld is.
Mocht hij het worden, dan ben ik verdomd benieuwd naar de smoesjes van Coronel. Want ja, het is weer iemand uit de commissie. :excited.gif:

Ik hoop maar dat dit niet waar is. Dit zou heel triest zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 15, 2008 11:28 pm

Idd, next please.

Plaats reactie