Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do sep 11, 2008 5:24 am

Goed nieuws? :blush.gif:

Slecht nieuws voor AJAX en van Basten, er is minder te kiezen.

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 11, 2008 5:30 am

Natuurlijk slecht nieuws. En het lijkt me complete flauwekel om nu al te concluderen dat Aisatti het bij Ajax niet gaat redden. Hij is niet zo goed als AT hem maakte een paar maanden terug, maar hij is ook niet zo slecht als sommigen nu opeens schijnen te gaan denken
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 11, 2008 7:16 am

Tsja, Aissati is nu eenmaal regelmatig geblesseerd.
Al vond ik het bij PSV al opvallend dat hij vaak geblesseerd raakte zodra hij kans maakte op speelminuten...als Afellay een blessure opliep, dan kon je er zo ongeveer vergif op innemen dat Aissati kort daarna ook ergens last van had. Wat hem ook zeker speeltijd en kansen heeft gekost.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do sep 11, 2008 7:31 am

Heeft 'ie last van faalangst?
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 7:40 am

LucaS schreef:Natuurlijk slecht nieuws. En het lijkt me complete flauwekel om nu al te concluderen dat Aisatti het bij Ajax niet gaat redden. Hij is niet zo goed als AT hem maakte een paar maanden terug, maar hij is ook niet zo slecht als sommigen nu opeens schijnen te gaan denken
Gewoon in de winterstop verhuren.Mooi een tijdje laten rijpen bij een andere club als MVB om wat voor reden ( nog ) geen beroep op hem wil doen.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 11, 2008 7:45 am

Kaboem schreef:Heeft 'ie last van faalangst?
Je zou het bijna gaan denken...

gaizka

Bericht door gaizka » do sep 11, 2008 8:28 am

Baseman schreef:
Kaboem schreef:Heeft 'ie last van faalangst?
Je zou het bijna gaan denken...
Lijkt het me geen type voor, hij speelt juist met bravoure.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 11, 2008 8:53 am

Voetske schreef:
LucaS schreef:Natuurlijk slecht nieuws. En het lijkt me complete flauwekel om nu al te concluderen dat Aisatti het bij Ajax niet gaat redden. Hij is niet zo goed als AT hem maakte een paar maanden terug, maar hij is ook niet zo slecht als sommigen nu opeens schijnen te gaan denken
Gewoon in de winterstop verhuren.Mooi een tijdje laten rijpen bij een andere club als MVB om wat voor reden ( nog ) geen beroep op hem wil doen.
Dan had hij dus net zo goed (of beter) naar Utrecht kunnen gaan.

Aissati zou toch onze problemen in de opbouw gaan oplossen? Hoe zit dat nou? Want dankzij hem kon de verdediging ontlast worden, heb ik gelezen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 11, 2008 9:09 am

Dan moet hij wel opgesteld worden. Wisten wij veel dat MvB opeens liever met Sno, Lindgren en Urby zou spelen.

Op een WK zet ie Sneijder als verdedigende middenvelder en nu durft hij het niet aan om Aissati als 10 te zetten.......
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 11, 2008 9:11 am

Tsja, als ik trainer zou zijn dan koop ik spelers, omdat ik een concept voor ogen heb. Je koopt geen spelers om het spelers kopen. Je koopt een Aissati niet voor de bank, want daar heb je met Siem de Jong en Sarpong al aardige opties zitten. Concurrentie is prima, maar ik wil wel een vast concept zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 11, 2008 9:33 am

joey schreef:Aissati zou toch onze problemen in de opbouw gaan oplossen? Hoe zit dat nou? Want dankzij hem kon de verdediging ontlast worden, heb ik gelezen. :hypocrite.gif:
Dat lijkt me wel ja. Natuurlijk ziet Van Basten het in Aissati zitten. Anders had hij hem niet gekocht.

De enige acceptabele wedstrijd in de voorbereiding was Ajax-Arsenal. Totdat Aissati gewisseld werd. Toen kon Ajax de bal niet meer vasthouden en werd de druk van Arsenal te groot.

Maar het middenveld heeft heus niets met de verdediging te maken, hoor. Koop een verdediger en alle problemen zijn opgelost. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do sep 11, 2008 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 11, 2008 9:35 am

Overigens wel geinig dat joey opeens waarde hecht aan de woorden van Derksen.

Verder zal Aissati vanzelf wel in de basis terecht komen, lijkt mij. Hij is te goed om het niet te redden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 11, 2008 9:39 am

Maar hoelang gaat dat duren? Is MvB stom ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 9:43 am

joey schreef:
Voetske schreef:

Aissati zou toch onze problemen in de opbouw gaan oplossen? Hoe zit dat nou? Want dankzij hem kon de verdediging ontlast worden, heb ik gelezen. :hypocrite.gif:
Maar dan moet je niet bij Aissatie zijn lijkt me, van Basten ( technische staf, scouting enz. ) is degene die je moet aanspreken.Als Aissati niet klaar, niet goed genoeg is MVB degene die daar verantwoordlijk voor is ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 11, 2008 9:46 am

joey schreef:
Voetske schreef:

Aangezien ik hier ook in de quote sta, toch even persoonlijk reageren. Volgens mij heb ik vanaf het begin geroepen dat Aisatti never zo goed was als half AT hem afschildert. Ik ben ook niet verbaasd dat hij vooralsnog geen basisplaats lijkt te krijgen

999

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 9:55 am

LucaS schreef:
joey schreef:
Voetske schreef: Gewoon in de winterstop verhuren.Mooi een tijdje laten rijpen bij een andere club als MVB om wat voor reden ( nog ) geen beroep op hem wil doen.

Aangezien ik hier ook in de quote sta, toch even persoonlijk reageren. Volgens mij heb ik vanaf het begin geroepen dat Aisatti never zo goed was als half AT hem afschildert. Ik ben ook niet verbaasd dat hij vooralsnog geen basisplaats lijkt te krijgen
Pardon ?.Je gaat een speler halen voor de basis maar dan blijkt dat ie niet goed genoeg is voor de basis ?.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do sep 11, 2008 9:57 am

Is dat al gebleken dan?

Ach, Ten Cate bleek ook al een toptrainer na 1 wedstrijd, dus ik kijk er niet van op. Ik doe gek en wacht het gewoon even af. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 11, 2008 10:00 am

Ik weet niet wat de gedachte van van Basten was, ik zeg alleen dat ik Aisatti niet goed genoeg vond om direct een bepalende rol op Ajax middenveld te spelen, en dat ik dat vanaf het begin heb beweerd

Jim

Bericht door Jim » do sep 11, 2008 10:27 am

Jöhnk schreef: Ach, Ten Cate bleek ook al een toptrainer na 1 wedstrijd, dus ik kijk er niet van op.
Pot verwijt de ketel. Jij concludeert namelijk evenzeer op basis van 1 wedstrijd dat Aissati de oplossing van veel problemen is:
Jöhnk schreef: De enige acceptabele wedstrijd in de voorbereiding was Ajax-Arsenal. Totdat Aissati gewisseld werd. Toen kon Ajax de bal niet meer vasthouden en werd de druk van Arsenal te groot.
Overigens een onjuiste conclusie wat mij betreft.
Die druk was er de gehele tweede helft. Ook al in de periode dat Aissati nog op het veld stond. In de loop van de tweede helf werd de druk alsmaar groter. Niet omdat Aissati er niet meer was (zoveel balbezit had hij trouwens ook helemaal niet) maar omdat Arsenal als team gewoon over meer kwaliteit beschikt(e). En doorgaans is het zo dat hoe langer een wedstrijd duurt hoe nadrukkelijker kwaliteitsverschil tot uiting komt in het spelbeeld.

999

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 10:31 am

LucaS schreef:Ik weet niet wat de gedachte van van Basten was, ik zeg alleen dat ik Aisatti niet goed genoeg vond om direct een bepalende rol op Ajax middenveld te spelen, en dat ik dat vanaf het begin heb beweerd
Maar Lucas, Chivanich en Aissati, dan heb je dus al twee spelers die langere tijd moeten krijgen, zouden moeten krijgen om binnen dit efltal een rol te kunnen gaan spelen.Sno, waarvan nu ook niet de klasse van afdruipt.Een voorbereiding die, naar het nu naar uit uiziet, alleen maar in het teken heeft gestaan om te bekijken of en wie er weg mag.Iets wat van Basten allang eerder had kunnen doen.Een van Basten die nog nooit heeft bewezen van een selectie een geheel te kunnen maken ( het NLD elftal borduurde vnl. op individuele kwaliteiten voort ).Een van Basten die op z'n zachts gezegt moeite heeft om te " communiceren " met mondige spelers enz. enz.

Dan is er toch heel veel onzekerheid van hoe het nu verder zal gaan met dit AJAX, terwijl juist een ieder smakt naar zekerheid ... al was het maar zekerheid kwa tactiek/spelen.En natuurlijk, pas een wedstrijd ver, maar ook de voorbereiding liep niet over van het oooh en aah gevoel, meeste wedstrijden vielen vies tegen.Was nergens niet een moment van herkenning te vinden dat MVB het roer om aan het gooien was/is.

En natuurlijk, nu al roepen om het hoofd van MVB slaat nergens op, maar scepsis t.o.v. van wat er tot nu toe te zien is gweest is toch op zijn plaatst.

Aan de ene kant heeft dat eigenwijze, de manier van werken, dat schijnbaar zich van niemand iets aan trekken natuurlijk ook iets, ware het niet dat MVB tot op heden ( mij ) niet heeft kunnen overtuigen over bovenmaatse trainers capaciteiten te beschikken, misschien dat dat later in zijn carriere nog boven komt drijven, maar daar heeft AJAX op dit moment weinig tot niks aan, en dit AJAX, met al deze jonge spelers, met al de " kwaliteiten " die zijn aangetrokken heeft juist nu meer dan ooit daar behoefte aan .. volgens mij ..

Maar goed, ik heb niet zoals andere een glazen bol, ik zie wat ik nu zie en geef daar mijn verhaal over .. misschien zit ik er wel gigantisch naast, en ontpopt van Basten zich als de topcoach die velen zien in hem ... maar tot nu toe geen spoortje van dat alles ..
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do sep 11, 2008 10:35 am

Jim schreef:
Jöhnk schreef: Ach, Ten Cate bleek ook al een toptrainer na 1 wedstrijd, dus ik kijk er niet van op.
Pot verwijt de ketel. Jij concludeert namelijk evenzeer op basis van 1 wedstrijd dat Aissati de oplossing van veel problemen is:
Nee hoor, dat concludeer ik op basis van alle wedstrijden die ik van hem gezien heb en de wedstrijden die ik van dit Ajax gezien heb. Aissati is een balvaste speler, een type dat Ajax verder niet heeft.

Over Ajax-Arsenal zijn we het oneens. Ik vond het kwartier na rust de beste fase. Beter dan de eerste helft waarin het nog zoeken was. Niettemin werd Ajax vooral in het laatste kwartier overlopen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do sep 11, 2008 10:40 am, 2 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 11, 2008 10:37 am

Daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Dat waren de enige 15 minuten waarin ik iets van combinatievoetbal zag. Als ik me niet vergis was dat ook een momentje waarin een vloeiende aanval via de linkerkant liep. Dat was voor mij het moment van de wedstrijd.

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 11, 2008 10:42 am

Daar sluit ik me bij aan. Het eerste kwartier tweede helft was prima voetbal van Ajax

Kaboem

Bericht door Kaboem » do sep 11, 2008 11:08 am

Krijgen we na het Haags kwartiertje nu dan eindelijk een Amsterdams kwartiertje?
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 11:13 am

Tja, een kwartiertje redelijk AJAX voetbal ... ik flikker bekant uit mijn stoel van opwinding .. :excited.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie