Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 04, 2008 10:19 am

Wat moet je kunnen als AD van Ajax? Je hebt 5 directeuren onder je, die het echte werk doen. De AD is een uithangbord.

Iedere Jan lul met de juiste instructies kan dat doen, dus waarom De Vries niet?

Maar wel mooi dat deze zaak de ellende van de core-business van Ajax afleidt.....

Kaboem

Bericht door Kaboem » do sep 04, 2008 10:20 am

joey schreef:Mensen die 40 jaar naar kantoor gaan moeten er ook zijn.
En er zijn er zat die het met liefde doen en er heel veel voldoening uithalen. Misschien doen ze daarnaast ook nog wel heel nuttige dingen voor de samenleving.
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 04, 2008 10:21 am

Als we toch voor een slechte gaan mag Peter R. het van mij best worden. Dan valt er tenminste nog iets te lachen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 04, 2008 10:23 am

GangstaRiB schreef:Iedere Jan lul met de juiste instructies kan dat doen, dus waarom De Vries niet?
Misschien moeten ze de functie-omschrijving aanpassen. De AD moet een jan lul zijn die bereid is mee te doen aan een selectieprocedure, moet het in alles met Marco van Basten eens zijn en zorgen voor een komische noot.
Laatst gewijzigd door joey op do sep 04, 2008 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 04, 2008 10:38 am

En moet met minimaal een sjaaltje om naar de Arena afreizen. Verder is het een pré als hij met een vlaggetje zwaait gedurende de wedstrijden van Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 04, 2008 10:43 am

Op de F-side hebben gestaan in 1965 spreekt ook in zijn voordeel. :hypocrite.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 04, 2008 10:45 am

En ze gingen aan de hand van Pa naar het stadion en daarna klommen ze over de hekken bij het Olympisch stadion.

Ach.. alle gekheid op een stokje. De Vries is wel een Amsterdammer en een oprechte Ajaxfan met een mening. Ook heeft hij bewezen standvastig te zijn.

Tenslotte: alles staat en valt met de prestaties op het veld. Als wij vorig jaar de CL en schaal hadden gewonnen, dan waren Jaakke en Fontein op de schouders gegaan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do sep 04, 2008 10:50 am

De Telegraaf meldt vanmorgen zonder enige vorm van wederhoor dat ik tot de sollicitanten bij Ajax behoor voor de functie van algemeen directeur. Dit is een bericht in de categorie van de klok en de klepel. Ik behoor niet tot de sollicitanten voor deze functie. Wat wel waar is, is dat ik een paar maanden geleden in een informeel contact met clubvoorzitter Uri Coronel hierover een balletje heb opgegooid. Ajax gaat mij aan het hart en in alle onbescheidenheid meen ik dat ik met mijn achtergronden en ervaring aan de organisatie en beeldvorming van de club kan bijdragen als daar behoefte aan was geweest.

Tegelijkertijd heb ik me er direct rekenschap van gegeven dat ik geen professioneel voetbalverleden heb en dat dit in het Coronelrapport voor deze functie wel min of meer een vereiste is.

Telegraaf 04-09-2008

Ongeveer een maand geleden hebben Uri Coronel en ik telefonisch nog een keer kort over de situatie gesproken. Coronel berichtte mij toen dat er een officiële sollicitatieprocedure zou worden opgestart door een headhuntersburo en dat er zich inmiddels al een aantal serieuze kandidaten had gemeld. In samenspraak is toen besloten dat ik NIET zou solliciteren en dus behoor ik ook niet tot de sollicitanten.

Overigens ben ik altijd graag bereid iets voor Ajax te doen. Van mij is de uitspraak:

‘Ajax is een eeuwige liefde, bij wie je nooit vreemd gaat…’.

PETER R. DE VRIES
Peterrdevries.nl

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do sep 04, 2008 10:53 am

Misschien moet ik ook maar eens een balletje opgooien dan.

Edit lees het bovenste net pas.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 04, 2008 10:55 am

Niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 04, 2008 10:56 am

GangstaRiB schreef:De Vries is wel een Amsterdammer en een oprechte Ajaxfan met een mening. Ook heeft hij bewezen standvastig te zijn.
Ik ook. Zal ik maar solliciteren? :ajaxsmiley.gif:

Eigenlijk komen we allemaal in aanmerking. :headbang.gif:

Maar serieus: hoe zorgen we dat Van Basten te controleren blijft? M.i. heeft hij veel te veel macht.

999

Bericht door 999 » do sep 04, 2008 11:52 am

Attentie Attentie:Wil degene die zijn rolstoel heeft geparkeerd voor de ingang van de AJAX bestuurskamer deze a.u.b. verplaatsen ..

Herhaling:Wil degene die zijn rolstoel heeft geparkeerd voor de ingang van de AJAX bestuurskamer deze z.s.m. a.u.b. verplaatsen .. het sollicitatie gesprek is morgen pas .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 04, 2008 12:13 pm

Keje Molenaar vandaag geciteerd in De Pers:

"Ik heb zelf twee gesprekken gevoerd met Ajax, maar ik had geen goed gevoel bij de sollicitatieprocedure. Dan blijf ik liever bezig in de advocatuur."

en even verder,

"Marco van Basten heeft nu Kees Jansma naar voren geschoven...."

Ik weet het niet hoor, maar deze verklaring lijkt me heel wat anders dan wat Molenaar een maandje geleden rondschreeuwde. Coronel zal vast liegen, maar het verhaal van Molenaar is op zijn minst inconsistent te noemen, om maar eens een understatement uit de kast te trekken.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 04, 2008 12:33 pm

Hee Lucas, ik dacht dat Molenaar maar 1 gesprek had gehad?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 04, 2008 12:49 pm

Toch benieuwd wat Molenaar tegenhoudt....

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 04, 2008 12:58 pm

brigade zuid schreef:Hee Lucas, ik dacht dat Molenaar maar 1 gesprek had gehad?
Alleen een kennismakingsgesprek, BZ. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 04, 2008 2:43 pm

LucaS schreef:Keje Molenaar vandaag geciteerd in De Pers:

"Ik heb zelf twee gesprekken gevoerd met Ajax, maar ik had geen goed gevoel bij de sollicitatieprocedure. Dan blijf ik liever bezig in de advocatuur."

en even verder,

"Marco van Basten heeft nu Kees Jansma naar voren geschoven...."

Ik weet het niet hoor, maar deze verklaring lijkt me heel wat anders dan wat Molenaar een maandje geleden rondschreeuwde. Coronel zal vast liegen, maar het verhaal van Molenaar is op zijn minst inconsistent te noemen, om maar eens een understatement uit de kast te trekken.
Logisch. Een leugen is veel lastiger te onthouden dan de waarheid.

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 04, 2008 2:53 pm

Ik stel me zo voor dat er één gesprek is geweest en daarna nog een gesprek waarin hem de procedure is medegedeeld. Waarna, zo lijkt Molenaar nu ineens te beweren, hij zich liever terugtrok omdat hij het met het proces niet eens was. Maar je weet met Moenaar blijkbaar nooit hoe het is, wie weet zegt ie volgende keer weer iets anders.
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 04, 2008 3:01 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronald!

Bericht door Ronald! » do sep 04, 2008 5:45 pm

En weer een nieuw poppetje op een lege plek:
Ajax draagt Haars voor als commissaris
Geschreven op donderdag, 4 september om 18:30

Ajax heeft de raad van commissarissen compleet. Jan Haars wordt voorgedragen als vijfde en laatste lid van de raad. Haars heeft diverse posities op directieniveau bij grote multinationale ondernemingen vervuld. Haars (46) heeft diverse posities op directieniveau bij grote multinationale ondernemingen vervuld. Hij is sinds oktober 2006 chief financial officer van Corio NV, een beursgenoteerd (AEX) vastgoedbeleggingsfonds.

Daarnaast is hij lid van de Raad van commissarissen van verzekeringsmaatschappij Delta Lloyd waar hij ook voorzitter van het Audit Committee is. In de Raad van Commissarissen zitten op dit moment Uri Coronel (voorzitter), Joop Krant, Cor van Eijden en Frank Eijken.
voetbalzone

Erg jong trouwens om al zoveel van dergelijke functies gehad te hebben.

Ronald!

Bericht door Ronald! » do sep 04, 2008 5:52 pm

Curriculum

Afbeelding
Naam: Jan G. Haars
Geboortejaar: 1951
Nationaliteit: Nederlandse
Functie: CFO Corio N.V.
Opleiding: Wiskundig ir, Twente 1975
Titel: ir.
Loopbaan: Jan werkte bij ABN AMRO als treasury management consultant in Amsterdam tot 1979 . In datzelfde jaar ging hij naar de Thijssen Bornemisza Group alwaar hij in 1983 tot treasurer van TBG Europe werd benoemd. Van 1987 tot 1994 werkte Jan vervolgens bij Royal Boskalis Westminster waar hij in 1990 tot de Groepsraad toetrad. Aansluitend werkte Jan tot 1997 bij Rabobank Nederland waar hij benoemd werd tot hoofd Investment Banking van Rabobank International Utrecht. Vervolgens was hij Group Treasurer van Unilever N.V. tot 2002 waarvoor hij gedeeltelijk in Londen en Rotterdam werkte. In dat jaar ging hij naar TNT N.V., wereldwijd leverancier van koerier en express diensten, waar Jan de functie van CFO in de Raad van Bestuur vervulde.
Loopbaan binnen Corio: Jan is in oktober 2006 toegetreden tot de Raad van Bestuur van Corio N.V. in de functie van CFO
Nevenfuncties: Jan is lid van de Raad van Commissarissen van Delta Lloyd en voorzitter van de audit commissie.

Telefoonnummer: 030 282 9347
E-mail: [email protected]
www.corio-eu.com

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 07, 2008 4:20 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:Het is moeilijk namen noemen inderdaad. Je komt al gauw in namen als Ling.
Tscheu?? Lastig hoor, dankzij de vorige post weet ik wat hij nu doet. Maar of hij het kan? :blush.gif:
Of het toeval is of niet, dat weet ik niet. Maar er staat nu een interview met hem op http://www.ajax.tv/index.php?item=cat&type=new&vid=2889

Hij komt rustig, welbespraakt en intelligent over. "Hij heeft altijd gezegd dat als hij iets in het voetbal zou gaan doen, dat hij het dan zelf zijn beslissingen zou willen nemen, dus hij heeft maar een club gekocht".

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 07, 2008 9:32 pm

Die kerel is volgens mij drie keer failliet gegaan. Een kletsneus. Misschien kan hij eens beginnen met presteren bij zijn club in.... waar ook al weer? :smallgrin.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo sep 07, 2008 9:45 pm

joey schreef:Die kerel is volgens mij drie keer failliet gegaan. Een kletsneus. Misschien kan hij eens beginnen met presteren bij zijn club in.... waar ook al weer? :smallgrin.gif:
De man zat inderdaad in de jaren '80 financieel aan de grond. Vervolgens heeft hij zich er hoogstpersoonlijk weer uit weten te werken en is hij financieel onafhankelijk door het bedrijf dat hij op wist te bouwen. Niets anders dan respect daarvoor. Jammer dat je daar zo flauw over doet.

Anders dan bij Molenaar krijg ik het idee dat hij integer is. Verder ken ik 'm niet en ik kan ook helemaal niet zeggen of het een geschikte AD zou zijn. Waarom is Tsjeu La Ling trouwens een kletsneus?

Dit is zijn club

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 07, 2008 10:04 pm

Omdat hij net doet alsof hij het voetbal uitgevonden heeft. Hij heeft al een paar keer een interview aan de VI gegeven en steeds roept hij dat iedereen in de voetballerij alles verkeerd ziet behalve hij.
Voor hij bij Ajax wordt toegelaten, moet hij eerst maar eens iets laten zien bij die club van hem. Er is volgens hem geen fluit aan om een club te laten presteren, dus ik ben benieuwd.

Plaats reactie