Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
-
Misschien moeten ze de functie-omschrijving aanpassen. De AD moet een jan lul zijn die bereid is mee te doen aan een selectieprocedure, moet het in alles met Marco van Basten eens zijn en zorgen voor een komische noot.GangstaRiB schreef:Iedere Jan lul met de juiste instructies kan dat doen, dus waarom De Vries niet?
Laatst gewijzigd door joey op do sep 04, 2008 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
-
En ze gingen aan de hand van Pa naar het stadion en daarna klommen ze over de hekken bij het Olympisch stadion.
Ach.. alle gekheid op een stokje. De Vries is wel een Amsterdammer en een oprechte Ajaxfan met een mening. Ook heeft hij bewezen standvastig te zijn.
Tenslotte: alles staat en valt met de prestaties op het veld. Als wij vorig jaar de CL en schaal hadden gewonnen, dan waren Jaakke en Fontein op de schouders gegaan.
Ach.. alle gekheid op een stokje. De Vries is wel een Amsterdammer en een oprechte Ajaxfan met een mening. Ook heeft hij bewezen standvastig te zijn.
Tenslotte: alles staat en valt met de prestaties op het veld. Als wij vorig jaar de CL en schaal hadden gewonnen, dan waren Jaakke en Fontein op de schouders gegaan.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Peterrdevries.nlDe Telegraaf meldt vanmorgen zonder enige vorm van wederhoor dat ik tot de sollicitanten bij Ajax behoor voor de functie van algemeen directeur. Dit is een bericht in de categorie van de klok en de klepel. Ik behoor niet tot de sollicitanten voor deze functie. Wat wel waar is, is dat ik een paar maanden geleden in een informeel contact met clubvoorzitter Uri Coronel hierover een balletje heb opgegooid. Ajax gaat mij aan het hart en in alle onbescheidenheid meen ik dat ik met mijn achtergronden en ervaring aan de organisatie en beeldvorming van de club kan bijdragen als daar behoefte aan was geweest.
Tegelijkertijd heb ik me er direct rekenschap van gegeven dat ik geen professioneel voetbalverleden heb en dat dit in het Coronelrapport voor deze functie wel min of meer een vereiste is.
Telegraaf 04-09-2008
Ongeveer een maand geleden hebben Uri Coronel en ik telefonisch nog een keer kort over de situatie gesproken. Coronel berichtte mij toen dat er een officiële sollicitatieprocedure zou worden opgestart door een headhuntersburo en dat er zich inmiddels al een aantal serieuze kandidaten had gemeld. In samenspraak is toen besloten dat ik NIET zou solliciteren en dus behoor ik ook niet tot de sollicitanten.
Overigens ben ik altijd graag bereid iets voor Ajax te doen. Van mij is de uitspraak:
‘Ajax is een eeuwige liefde, bij wie je nooit vreemd gaat…’.
PETER R. DE VRIES
-
Ik ook. Zal ik maar solliciteren?GangstaRiB schreef:De Vries is wel een Amsterdammer en een oprechte Ajaxfan met een mening. Ook heeft hij bewezen standvastig te zijn.

Eigenlijk komen we allemaal in aanmerking.

Maar serieus: hoe zorgen we dat Van Basten te controleren blijft? M.i. heeft hij veel te veel macht.
Attentie Attentie:Wil degene die zijn rolstoel heeft geparkeerd voor de ingang van de AJAX bestuurskamer deze a.u.b. verplaatsen ..
Herhaling:Wil degene die zijn rolstoel heeft geparkeerd voor de ingang van de AJAX bestuurskamer deze z.s.m. a.u.b. verplaatsen .. het sollicitatie gesprek is morgen pas ..
Herhaling:Wil degene die zijn rolstoel heeft geparkeerd voor de ingang van de AJAX bestuurskamer deze z.s.m. a.u.b. verplaatsen .. het sollicitatie gesprek is morgen pas ..

Blij met de punten ...
Keje Molenaar vandaag geciteerd in De Pers:
"Ik heb zelf twee gesprekken gevoerd met Ajax, maar ik had geen goed gevoel bij de sollicitatieprocedure. Dan blijf ik liever bezig in de advocatuur."
en even verder,
"Marco van Basten heeft nu Kees Jansma naar voren geschoven...."
Ik weet het niet hoor, maar deze verklaring lijkt me heel wat anders dan wat Molenaar een maandje geleden rondschreeuwde. Coronel zal vast liegen, maar het verhaal van Molenaar is op zijn minst inconsistent te noemen, om maar eens een understatement uit de kast te trekken.
"Ik heb zelf twee gesprekken gevoerd met Ajax, maar ik had geen goed gevoel bij de sollicitatieprocedure. Dan blijf ik liever bezig in de advocatuur."
en even verder,
Ik weet het niet hoor, maar deze verklaring lijkt me heel wat anders dan wat Molenaar een maandje geleden rondschreeuwde. Coronel zal vast liegen, maar het verhaal van Molenaar is op zijn minst inconsistent te noemen, om maar eens een understatement uit de kast te trekken.
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
-
Logisch. Een leugen is veel lastiger te onthouden dan de waarheid.LucaS schreef:Keje Molenaar vandaag geciteerd in De Pers:
en even verder,
Ik stel me zo voor dat er één gesprek is geweest en daarna nog een gesprek waarin hem de procedure is medegedeeld. Waarna, zo lijkt Molenaar nu ineens te beweren, hij zich liever terugtrok omdat hij het met het proces niet eens was. Maar je weet met Moenaar blijkbaar nooit hoe het is, wie weet zegt ie volgende keer weer iets anders.
I think I lost my fucking headache
-
En weer een nieuw poppetje op een lege plek:
Erg jong trouwens om al zoveel van dergelijke functies gehad te hebben.
voetbalzoneAjax draagt Haars voor als commissaris
Geschreven op donderdag, 4 september om 18:30
Ajax heeft de raad van commissarissen compleet. Jan Haars wordt voorgedragen als vijfde en laatste lid van de raad. Haars heeft diverse posities op directieniveau bij grote multinationale ondernemingen vervuld. Haars (46) heeft diverse posities op directieniveau bij grote multinationale ondernemingen vervuld. Hij is sinds oktober 2006 chief financial officer van Corio NV, een beursgenoteerd (AEX) vastgoedbeleggingsfonds.
Daarnaast is hij lid van de Raad van commissarissen van verzekeringsmaatschappij Delta Lloyd waar hij ook voorzitter van het Audit Committee is. In de Raad van Commissarissen zitten op dit moment Uri Coronel (voorzitter), Joop Krant, Cor van Eijden en Frank Eijken.
Erg jong trouwens om al zoveel van dergelijke functies gehad te hebben.
www.corio-eu.comCurriculum
Naam: Jan G. Haars
Geboortejaar: 1951
Nationaliteit: Nederlandse
Functie: CFO Corio N.V.
Opleiding: Wiskundig ir, Twente 1975
Titel: ir.
Loopbaan: Jan werkte bij ABN AMRO als treasury management consultant in Amsterdam tot 1979 . In datzelfde jaar ging hij naar de Thijssen Bornemisza Group alwaar hij in 1983 tot treasurer van TBG Europe werd benoemd. Van 1987 tot 1994 werkte Jan vervolgens bij Royal Boskalis Westminster waar hij in 1990 tot de Groepsraad toetrad. Aansluitend werkte Jan tot 1997 bij Rabobank Nederland waar hij benoemd werd tot hoofd Investment Banking van Rabobank International Utrecht. Vervolgens was hij Group Treasurer van Unilever N.V. tot 2002 waarvoor hij gedeeltelijk in Londen en Rotterdam werkte. In dat jaar ging hij naar TNT N.V., wereldwijd leverancier van koerier en express diensten, waar Jan de functie van CFO in de Raad van Bestuur vervulde.
Loopbaan binnen Corio: Jan is in oktober 2006 toegetreden tot de Raad van Bestuur van Corio N.V. in de functie van CFO
Nevenfuncties: Jan is lid van de Raad van Commissarissen van Delta Lloyd en voorzitter van de audit commissie.
Telefoonnummer: 030 282 9347
E-mail: [email protected]
Of het toeval is of niet, dat weet ik niet. Maar er staat nu een interview met hem op http://www.ajax.tv/index.php?item=cat&type=new&vid=2889Neefkens schreef:Tscheu?? Lastig hoor, dankzij de vorige post weet ik wat hij nu doet. Maar of hij het kan?Peter schreef:Het is moeilijk namen noemen inderdaad. Je komt al gauw in namen als Ling.
Hij komt rustig, welbespraakt en intelligent over. "Hij heeft altijd gezegd dat als hij iets in het voetbal zou gaan doen, dat hij het dan zelf zijn beslissingen zou willen nemen, dus hij heeft maar een club gekocht".
De man zat inderdaad in de jaren '80 financieel aan de grond. Vervolgens heeft hij zich er hoogstpersoonlijk weer uit weten te werken en is hij financieel onafhankelijk door het bedrijf dat hij op wist te bouwen. Niets anders dan respect daarvoor. Jammer dat je daar zo flauw over doet.joey schreef:Die kerel is volgens mij drie keer failliet gegaan. Een kletsneus. Misschien kan hij eens beginnen met presteren bij zijn club in.... waar ook al weer?
Anders dan bij Molenaar krijg ik het idee dat hij integer is. Verder ken ik 'm niet en ik kan ook helemaal niet zeggen of het een geschikte AD zou zijn. Waarom is Tsjeu La Ling trouwens een kletsneus?
Dit is zijn club
Omdat hij net doet alsof hij het voetbal uitgevonden heeft. Hij heeft al een paar keer een interview aan de VI gegeven en steeds roept hij dat iedereen in de voetballerij alles verkeerd ziet behalve hij.
Voor hij bij Ajax wordt toegelaten, moet hij eerst maar eens iets laten zien bij die club van hem. Er is volgens hem geen fluit aan om een club te laten presteren, dus ik ben benieuwd.
Voor hij bij Ajax wordt toegelaten, moet hij eerst maar eens iets laten zien bij die club van hem. Er is volgens hem geen fluit aan om een club te laten presteren, dus ik ben benieuwd.