Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » do aug 21, 2008 4:19 pm

joey schreef: Je weet niets, je kent niemand, maar je vindt het wel meevallen?
Dus jij beschuldigt hem van iets wat jezelf continu doet. Zelfkennis hoor. :smallgrin.gif:

Siemen

Bericht door Siemen » vr aug 22, 2008 6:42 pm

Zelden heb ik zoveel onzin over mezelf teruggelezen op een discussieforum.
Jöhnk schreef:Ik begrijp dat je teleurgesteld bent. Molenaar dacht dat het baantje al binnen was, en een informant zo dicht bij het vuur, dat is natuurlijk fantastisch. Maar ja, such is life.

Genee zit in de zak bij Molenaar. Net als AjaxOnline.

Zou ik inderdaad niet al te serieus nemen.

Siemen is redacteur bij AjaxOnline. Daniel heeft wel eens gezegd dat Molenaar hun informant is.

Dus ja.
Een informant zo dicht bij het vuur? Waar héb je het over? En ik redacteur bij AjaxOnline? Weet je het zeker? Ik zou je aanraden de site eens te bezoeken en te kijken onder het kopje redactie. En dan zul je ook meteen zien dat AjaxOnline zo ongeveer in staat van ontbinding verkeert sinds de overgang naar een nieuwe eigenaar. Ik ben wel redacteur geweest van AjaxOnline, dat klopt. Sterker nog, ik was de oprichter en eigenaar. Maar op dit moment doe ik journalistiek gezien helemaal niets: niet voor een website, niet voor tijdschriften of kranten. Dus hoe zou ik dan bij Molenaar in de zak kunnen zitten?

Dat er in het verleden wel contact is geweest tussen Molenaar en AjaxOnline doet daar niets aan af. Van een informant kan dus simpelweg geen sprake zijn. Trouwens, door het bezigen van zulke termen vraag ik me af of je niet te veel spannende politiefilms kijkt.
Neefkens schreef:Zoals Junk al zegt, we gaan allemaal op ons gevoel af. Niemand kent hier de mensen echt persoonlijk. Hoewel het feit, dat jij in je laatste 10 posts alleen maar over Molenaar hebt geschreven, doet misschien anders vermoeden.

Hij schrijft alleen maar over hem, dus wie weet.
Wederom weer veel onzin. Ik zou hier alleen maar over Molenaar schrijven. Je bent hier administrator, dus ik neem aan dat je weet hoe deze site werkt. Kijk maar in mijn postgeschiedenis, dan zie je toch echt dat ik ook over andere onderwerpen mijn zegje heb gedaan. En nee, niet iedereen heeft de tijd om in elk topic te kunnen opduiken. Dat laat ik graag over aan iemand als de nieuwe Vedette op dit forum.
Thomas schreef:Genee en Derksen zijn fan van Molenaar. Genee zit er wel vaker naast. Om het maar niet over Derksen te hebben.'

Siemen was blijkbaar ook gecharmeerd van Molenaar, om welke reden dan ook. Erg objectief zou ik hem niet durven inschatten. No offense verder hoor, Siemen. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren.
Ik heb zelf eerder in deze topic een genuanceerd oordeel gegeven over Molenaar. Voor de rol van algemeen directeur lijkt hij me inderdaad geschikt, maar ik heb toen ook al wat kanttekeningen geplaatst. Hij vertolkt misschien net iets te graag het Johan Cruijff-evangelie, en daarnaast heeft hij er met eerdere opmerkingen in de media nogal eens naast gezeten (over Huntelaar en Samaras bijvoorbeeld). Dat neemt niet weg dat ik Molenaar geschikt vind, gezien de profielschets die in het rapport-Coronel is opgenomen. Maar om jullie gerust te stellen: ik vind meer mensen geschikt. Guus Hiddink en Frank Rijkaard bijvoorbeeld. Maar ik blijf graag realistisch.

Bovendien vond en vind ik dat de argumenten tegen een benoeming van Molenaar niet bijzonder sterk zijn. 'Weg van de minste weerstand', dat is natuurlijk een hele holle kreet. Of niet te vergeten deze: 'Zijn naam bleef maar opduiken in de media, dus toen zijn we maar met hem gaan praten'. Dus de media bepalen met welke kandidaten Ajax gesprekken voert voor het algemeen directeurschap? Mooie boel. Ook met termen als 'glibberig' en 'blaaskaak' kan ik niet zoveel, temeer niet omdat ik hier op het forum nauwelijks een zinvol en haalbaar alternatief heb gehoord.
Neefkens komt aanzetten met Rijkaard, onze Vedette met Sjaak Swart en voor de rest is het vooral lekker op elkaar afgeven en de media van één groot complot betichten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 22, 2008 8:58 pm

Siemen schreef: Bovendien vond en vind ik dat de argumenten tegen een benoeming van Molenaar niet bijzonder sterk zijn. 'Weg van de minste weerstand', dat is natuurlijk een hele holle kreet. Of niet te vergeten deze: 'Zijn naam bleef maar opduiken in de media, dus toen zijn we maar met hem gaan praten'. Dus de media bepalen met welke kandidaten Ajax gesprekken voert voor het algemeen directeurschap? Mooie boel. Ook met termen als 'glibberig' en 'blaaskaak' kan ik niet zoveel, temeer niet omdat ik hier op het forum nauwelijks een zinvol en haalbaar alternatief heb gehoord.
Neefkens komt aanzetten met Rijkaard, onze Vedette met Sjaak Swart en voor de rest is het vooral lekker op elkaar afgeven en de media van één groot complot betichten.
Laat ik er maar eens inhoudelijk op in gaan, want dat andere interesseert me geen zier.
Ik vind Ajax in deze niet chique. Aangezien de eerste 2 quotes gewoon afkomstig zijn van mensen binnen Ajax is dat niet echt netjes te noemen. Een dergelijke 'holle kreet' vind ik vrij amateuristisch over komen en eigenlijk ook vrij denigrerend. Je kunt zeggen wat je wil van Molenaar, maar laten we het wel netjes houden.

Verder valt het afgeven wel mee, al vind ik Swart inderdaad geen serieuze optie.

Wie wel? Ik zou het bij god niet weten, zeker niet nu ze een headhunterbureau hebben ingeschakeld. Die lui helpen ons echt niet verder, ben ik bang.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 9:02 pm

Dat zijn helemaal geen argumenten tegen de benoeming van Molenaar. Molenaar was nog steeds in de race namelijk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 22, 2008 9:05 pm

Jöhnk schreef:Dat zijn helemaal geen argumenten tegen de benoeming van Molenaar. Molenaar was nog steeds in de race namelijk.
Wat bedoel je?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 9:08 pm

Reactie op deze quote van Siemen:
Bovendien vond en vind ik dat de argumenten tegen een benoeming van Molenaar niet bijzonder sterk zijn. 'Weg van de minste weerstand', dat is natuurlijk een hele holle kreet.

Dat is een argument voor het inschakelen van een HHB, niet tegen de aanstelling van Molenaar. Molenaar had gewoon mee kunnen doen aan de procedure als hij dat had gewild.

Nu zou ik op hoge poten kunnen zeggen dat het Siemen zou sieren om dit recht te zetten, maar dat doe ik maar niet. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr aug 22, 2008 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 22, 2008 9:34 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 9:49 pm

En dat weet jij allemaal? Het is toch wat.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 22, 2008 9:52 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 23, 2008 10:04 pm

Ik heb wat rommel weggeknipt, nu weer on topic graag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 24, 2008 12:20 pm

Weet iemand waar ik het beleidsplan van Ajax kan vinden?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 24, 2008 12:37 pm

Rapport Coronel?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 12:37 pm

Neefkens schreef:Rapport Coronel?
In een bidprentje op de schoorsteen van Neef. :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 24, 2008 12:45 pm

Ten eerste bid ik niet, ten tweede heb ik geen schoorsteen en ten derde zal het idd wel ergens op min laptoppie staan. :ajaxsmiley.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 24, 2008 12:46 pm

nee het beleidsplan 2006 - 2011. gemaakt door fonteijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 24, 2008 12:48 pm

Als je zou zoeken op de juiste naam (Fontein) dan zou je dit vinden:
Ajax stelt beleidsplan 2006-2011 vast
De directie van Ajax heeft een beleidsplan 2006-2011 vastgesteld. In het plan zijn op het sportieve vlak de volgende doelstellingen opgenomen: 1) Eens per twee jaar landskampioen, 2) Structureel behoren tot de beste zestien voetbalclubs van Europa. Daarnaast kent Ajax de financiële doelstelling de omzet jaarlijks met 5 à 6% te laten groeien.

De waarden die aan het plan ten grondslag liggen zijn:

1) Ajax inspireert en bindt zijn fans aan zich over de hele wereld
2) Ajax wint met aanvallend, creatief en dominant voetbal
3) Ajax kent een professioneel topsportklimaat met zijn unieke jeugdopleiding
4) Ajax garandeert continuïteit door een gezonde bedrijfsvoering te koppelen aan het bewaken van zijn historische clubcultuur
5) Ajax neemt actief zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

De strategische beleidshoekstenen zijn gefocust op voetbal, bedrijfsvoering, supporters en club en organisatie.

Maarten Fontein: “Met dit plan willen we Ajax blijvend terugbrengen naar de top. Ik ben er van overtuigd dat we met gebruik van teamgeest, saamhorigheid en clubliefde er in zullen slagen dit ambitieuze plan te realiseren.”
ajax.nl

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 24, 2008 12:58 pm

Het beleidsplan zegt mij niet zoveel. Het zijn toch allemaal cliche's. Ik wil gewoon een goede manager zien. Iemand die niet alleen wat van de voetballerij af weet, maar ook een juridische/financiele/bedrijfskundige achtergrond heeft. Molenaar heeft dat natuurlijk wel, maar die man is mij iets te publiciteitsgeil. Hij wil iets te graag. Heeft teveel persvriendjes en zal te snel voor zijn eigen hachje kiezen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 1:29 pm

De waarden die aan het plan ten grondslag liggen zijn:

1) Ajax inspireert en bindt zijn fans aan zich over de hele wereld
2) Ajax wint met aanvallend, creatief en dominant voetbal
3) Ajax kent een professioneel topsportklimaat met zijn unieke jeugdopleiding
4) Ajax garandeert continuïteit door een gezonde bedrijfsvoering te koppelen aan het bewaken van zijn historische clubcultuur
5) Ajax neemt actief zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

De strategische beleidshoekstenen zijn gefocust op voetbal, bedrijfsvoering, supporters en club en organisatie.

Maarten Fontein: “Met dit plan willen we Ajax blijvend terugbrengen naar de top. Ik ben er van overtuigd dat we met gebruik van teamgeest, saamhorigheid en clubliefde er in zullen slagen dit ambitieuze plan te realiseren.”

O, o, o, wat een geouwehoer weer. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. Zou dit nog steeds gelden? :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 24, 2008 1:33 pm

Dit rapport zou je in 1 punt kunnen samenvatten:

- Wat zijn we toch goed

Spoel maar door de plee dus. Met zo'n instelling komen we nergens.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 1:36 pm

Jöhnk schreef:Dit rapport zou je in 1 punt kunnen samenvatten:

- Wat zijn we toch goed
Ja, houdt het midden tussen wat jij zegt en een lijst met leuzen opgehangen in de kantine van een fabriek in China of Cuba. :excited.gif:

Iets anders: zou die domme Ik ben Ajacied-campagne nu beëindigd zijn? Mag hopen van wel, zeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 24, 2008 1:37 pm

Is er eigenlijk nog wel iets goed aan Ajax, Joey?

Cruijff doet ook mee aan die campagne. Ik vond hem prima.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 1:46 pm

Ik vond hem verschrikkelijk. Echt, elke keer dat rood en wit niet rijmde op Ajacied, schaamde ik me dood. :smallgrin.gif: Nee serieus, van mij hoeft dat soort propaganda niet zo. Ik ben niet van de reclamecampagnes, mascottes in schuimplastic pakken en cameraspelletjes. Ajax behoeft geen reclame, Ajax behoort voor zich te spreken.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 24, 2008 4:14 pm

Maar daar kan je het rapport toch niet downloaden? Wil graag het gehele beleidsplan hebben.

M..

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 4:20 pm

Heb je al geprobeerd om 'rapport' in te toetsen in de zoekbalk op Ajax.nl?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 4:23 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie