Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 06, 2008 9:35 pm

Marillion schreef:Tja, hier kon je natuurlijk op wachten. In het verleden zijn er inderdaad al vergelijkbare zaken geweest waarbij de spelers in het gelijk werden gesteld.
en wat heeft het die spelers opgeleverd? Een glorieuze come back? Helemaal nix, en dat gaat het Perez ook niet opleveren.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 06, 2008 9:37 pm

joey schreef:
Jabu schreef:Maar hoe kom je er nu bij dat bovenstaande bericht op Perez slaat?
Hij zou wel in de categorie spelers zonder perspectief moeten vallen.
Joey schreef dit ergens in Mei.

Noem jij 3 weken voor die tijd maar mooi op tijd dan. Geef hem vooral de aanvoerdersband in oefenduels, want dan weet die jongen ook echt waar hij aan toe is. :drecul.gif:

Nee, vBasten had die lui er vanaf het begin al uit moeten kieperen. Het gaat me niet om de beslissing, maar om het tijdstip en de directheid. Iets dergelijks had je op 1 juni ook al kunnen mededelen in een onderonsje. Toen waren er namelijk ook al gesprekken geweest, maar blijkbaar is toen iedereen weer vanaf 0 begonnen. Kapitale inschattingsfout, waardoor je nu gezeik krijgt met die lastige gasten. Dom, dom, dom.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo aug 06, 2008 9:44 pm

Agree.
Maar het kan ook geen verrassing komen als je ziet de geschiedenis met NL team naturlijk.

Maar goed, hij heeft deze rommel gemaakt, hij mag het nu opschonen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 06, 2008 9:46 pm

van basten is niet te laat. hij heeft de spelers in de voorbereiding gewogen en te licht bevonden, anders had men een grond gehad om een terugkeer in meer dan alleen de basisselectie gehad.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 06, 2008 9:53 pm

Nu, in juni, voor de eerste training, het was nooit een goed moment voor Perez geweest en hij had altijd op zijn achterste poten gestaan. Nu kan je nog zeggen dat hij een kans gehad heeft. Okww met die mauwer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 9:54 pm

Jansma schreef: Maar goed, hij heeft deze rommel gemaakt, hij mag het nu opschonen.
Pardon? Hij heeft deze rommel niet gemaakt. Het zijn zijn experienced voorgangers die dat gedaan hebben.

Perez was toch wel gaan steigeren. Maakt niet uit wanneer.

Opmerkelijk overigens dat uitgerekend KP over fatsoen begint.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo aug 06, 2008 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 06, 2008 9:57 pm

InnerHarbour schreef:Nu, in juni, voor de eerste training, het was nooit een goed moment voor Perez geweest en hij had altijd op zijn achterste poten gestaan. Nu kan je nog zeggen dat hij een kans gehad heeft. Okww met die mauwer.
precies

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 06, 2008 10:11 pm

Ikzelf had Perez in mei al duidelijk gemaakt dat Ajax een andere koers zou gaan varen en dat Perez niet op veel speelminuten hoefde te rekenen. Ook zou hij in principe niet mee af hoeven te reizen naar de trainingskampen. Voor Luque idem dito.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 10:13 pm

Ik ook. Maar dan had je de poppen ook aan het dansen gehad, want dan had Perez 'niet eens de kans gekregen om blablabla'.

Perez staat nu voor het blok. Hij zal neem ik aan eieren voor zijn geld kiezen en een andere club zoeken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 06, 2008 10:23 pm

wanneer trad MVB officieel in dienst van Ajax? Was dat niet na het EK?

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 06, 2008 10:25 pm

Officieel op 1 juli.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 10:29 pm

Er is toch ergens in juni aan een rits spelers geadviseerd om te vertrekken? Dikke kans dat Luque en Perez daar al bij zaten.

Helaas was dat advies aan dovemansoren gericht. Men heeft het netjes proberen op te lossen, maar dat is niet gelukt. Daarom moet het nu met de botte bijl.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 06, 2008 10:31 pm

dus dan had-ie in mei als onbevoegd figuur al moeten zeggen: "perez ik ga niet met je door", nou dan had marco ook met van geel te maken gehad, zonder dat perez iets volwassener hiermee zou omgaan

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 10:41 pm

Peter schreef:Noem jij 3 weken voor die tijd maar mooi op tijd dan. Geef hem vooral de aanvoerdersband in oefenduels, want dan weet die jongen ook echt waar hij aan toe is. :drecul.gif:

Nee, vBasten had die lui er vanaf het begin al uit moeten kieperen. Het gaat me niet om de beslissing, maar om het tijdstip en de directheid. Iets dergelijks had je op 1 juni ook al kunnen mededelen in een onderonsje. Toen waren er namelijk ook al gesprekken geweest, maar blijkbaar is toen iedereen weer vanaf 0 begonnen. Kapitale inschattingsfout, waardoor je nu gezeik krijgt met die lastige gasten. Dom, dom, dom.
Zo is dat. Dan waren de heren op dat moment misschien boos geworden, maar wie had er toen belangstelling voor? Bovendien konden ze dan niet zeggen dat ze aan het lijntje gehouden zijn.

Van Basten heeft graag spelers op zicht, maar spelers zijn geen jurken uit de Wehkamp-catalogus. Spelers zijn werknemers en werknemers hebben bepaalde rechten. Als bondscoach kon hij spelers seletecteren en afvoeren zoveel hij wilde (OK, er werden er een paar boos, maar dat boeide hem niet), maar nu krijgt hij te maken met personen die bij Ajax een vast contract hebben. Die kun je niet zomaar wegsturen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 10:45 pm

Nogmaals, er zijn ruim voordat het seizoen begon spelers geinformeerd dat ze mochten vertrekken. Weet jij precies wie dat waren, joey? Als je dat niet weet heb je namelijk geen punt.

En natuurlijk heeft Van Basten het recht om spelers die er met de pet naar gooien of zwaar tekort komen uit de selectie te zetten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 10:47 pm

Nee, geen idee, maar Perez was het blijkbaar niet. Anders maak je hem niet tijdens de voorbereiding aanvoerder. (Hij had er wel bij moeten horen, daar niet van.)

Van Basten heeft allerlei rechten maar een werknemer heeft die ook. Elke P&O-functionaris kan je vertellen, dat je bij ontslag bepaalde procedures moet volgen. Van Basten heeft op zijn minst wisselende boodschappen gegeven. Dat is een probleem.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 10:49 pm

Nee, maar nu doe je net alsof Van Basten niet van mening mag veranderen. Blijkbaar is hij tot inkeer gekomen vwb Perez.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 10:50 pm

Ja, maar in een ontslagprocedure is dat een probleem. Officieel moet je een werknemer een verbetertraject aanbieden. :smallgrin.gif: :666.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 10:58 pm

Begrijp me niet verkeerd, als Van Basten al weken wist wie hij eruit zou gooien en de boel heeft laten doorsudderen, dan heeft hij het verkeerd aangepakt.

Maar ik betwijfel of het zo gegaan is. Een aantal weet sowieso al langer dat ze weg mogen (al doet Luque of zijn neus bloedt) en Perez is om de een of andere reden tegengevallen. Blijft over Colin, dat geval is slecht aangepakt door Van Basten.
Al denk ik niet dat Van Basten geld aan Colin wil verdienen zoals HTC aan Charisteas.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 11:10 pm

Hopelijk leert Van Basten ervan en gaat hij volgende keer iets voorzichtiger met mensen om. Dat is ook onderdeel van zijn vak. Ook bij Oranje had hij al problemen op dit punt, elke keer dat hij onhandig opereert levert dat een stortvloed aan negatieve publiciteit op. Niet goed voor hem en niet goed voor Ajax, en dan heb ik het nog niet over het menselijk aspect.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 11:18 pm

Tja, sorry, ik kan me er niet zo druk om maken hoor. Als Cruijff alle jeugdtrainers er in één keer uit had mogen flikkeren had ik dat prachtig gevonden. Het menselijk aspect interesseert me niet. Het gaat om Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 11:21 pm

Volgens mij zitten de jeugdtrainers op contracten van een jaar. Ik herinner me tenminste dat Van Gaal iedereen in mei uitsluitsel moest geven.

En ja, natuurlijk kun je het zo doen als Van Basten het gedaan heeft. Dat gaat dan waarschijnlijk wel geld kosten. En het levert ook imagoschade op.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 11:29 pm

Of geld opleveren. Misschien dat Luque nu eventueel overweegt om toch andere oorden op te zoeken.

Perez heeft blijkbaar een teleurstellende indruk op Van Basten gemaakt. Dan kun je hem erbij houden of niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 11:31 pm

Waarom zou Luque dat overwegen als jij (volgens jou) al weken doet alsof zijn neus bloedt?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 11:35 pm

Ik? :icon_biggrin.gif:

Deze vraag kun je zelf ook wel beantwoorden. Al moeten we niet uitsluiten dat hij bij de jeugd zijn centjes blijft opstrijken. Maar misschien ook niet.

Plaats reactie