joey schreef:Ajax is een middelgroot bedrijf en geen Unilever.Ronald! schreef:Managers vind je op elke hoek van de straat. Managementtalent niet.
Tot hier heb je gelijk.
Maar hier ga je de mist in.joey schreef:Zo ingewikkeld is het niet. Met ogen in je nek kom je al een heel eind.![]()
Het is in feite net zo als bij trainers: ongeveer 80% is net zo goed als het materiaal dat voorhanden is. Dan heb je nog 15% van de trainers die iets toe te voegen hebben en vervolgens nog eens 5% echte topmanagers.
Overigens ben ik nog coulant, want er is ongetwijfeld ook nog een groot gedeelte dat z'n bedrijf onder niveau laat opereren. De Gullit's onder de managers zeg maar.
Ik denk dat je het tot hier nog helemaal met me eens bent.
Maar dan maak je de rare sprong dat een kleiner bedrijf genoegen zou moeten nemen met een mindere manager. Dat is immers voldoende voor dat niveau is je redenering.
Een club als Ajax verdiend m.i. niets minder dan een topmanager, juist omdat de club kleiner is dan de grote jongens in Europa. Juist omdat Ajax daarom slimmer en beter moet zijn dan de rest.
Dit betekend niet dat een topmanager van de daken moet schreeuwen dat we eens in de zoveel jaar de halve finale CL halen, zoals Fontein en van Gaal dat deden. Het gaat erom dat hij een organisatie weet te kneden die in staat is topprestaties te leveren. Net zoals bij voebaltrainers zijn dergelijke managers dun gezaaid.