Ik neem aan dat Sulejmani niet nodig was omdat HTC's speeltje Leonardo moest komen/er net was.Duke schreef:HtC heeft niets met de eventuele aankoop van Sulejmani te maken gehad:
Veel eerder al had hij Ajacied kunnen zijn. Drie jaar geleden klopte hij samen met zijn zaakwaarnemer aan bij Martin van Geel. Of de technisch directeur geen interesse had in het zestienjarige spelertje. Er zaten wel een paar haken en ogen aan een mogelijke transfer. Sulejmanis club Partizan Belgrado dreigde met een schorsing van de speler omdat het opleidingskosten verlangde. Bovendien was de videoband die was meegebracht met daarop acties van de speler van slechte kwaliteit.
Sulejmani: ,,Van Geel zei toen tegen mij: ‘We willen je nu niet contracteren, misschien als je achttien bent’. Ik denk dat hij mij nog te jong vond. We zijn drie dagen in Amsterdam geweest om te praten.
Zowel MVG als HTC wilden verantwoordelijk zijn voor het aankoopbeleid in de zin dat ze lekker spelertjes mochten uitzoeken. Verantwoordelijkheid nemen in de zin van research doen en zorgen dat je de hele markt kent was er echter niet bij.
Verantwoordelijkheid is een ruim begrip. Je bent niet alleen verantwoordelijk als er beslissingen worden genomen of als er koppen moeten rollen. Je bent elke dag, elk uur, elke minuut verantwoordelijk.