Real Mallorca denkt niet aan aantrekken Albert Luque
Albert Luque zal de terugkeer naar de Spaanse Primera Divisiòn waarschijnlijk even moeten uitstellen. Ondanks zijn open sollicitatie bij Real Mallorca denkt de club er niet over om de aanvallende middenvelder over te nemen van Ajax.
"Luque is een goede speler, die bij zijn club op de transferlijst is geplaatst", vertelt technisch directeur Nando Pons tegenover Marca. "Alleen al om die reden is Mallorca verplicht om de beslommeringen rondom zijn persoon in de gaten te houden, maar zijn komst is nu niet aan de orde."
Ook Real Madrid-aanvaller Roberto Soldado is niet in beeld bij de club. "Roberto zou een goede vervanger zijn voor Daniel Güiza, maar de transfersom en zijn salaris zijn ons te gortig. Een club als Mallorca kan tegen dergelijke bedragen niet opboksen. We hebben ondanks de verkoop van Güiza nog een schuld van een paar miljoen en kunnen ons dergelijke spelers daarom niet veroorloven", besluit Pons.
Soccernews.nl
Albert Luque Martos
Moderator: mods
The Sun: het ligt natuurlijk niet aan Luque...
Albert Luque begon zijn carrière voortvarend. Hij maakte furore bij Real Mallorca en Deportivo de la Coruña, maar toen kwam zijn overstap naar Newcastle United. Een fout, volgens de Spanjaard. "Het was een fout om Deportivo te verruilen voor Newcastle," geeft de Spanjaard toe. "Vanaf dat moment heb ik het dieptepunt in mijn carrière geleden."
"Ik kwam bij Newcastle met hoge verwachtingen, maar blessures en coaches waren verantwoordelijk voor mijn falen," aldus Luque die ook afgelopen seizoen bij Ajax niet is geslaagd. Na twee jaar weinig te hebben gevoetbald in Engeland hoopte Ajax hem uit het slop te trekken, maar het gedrag van de aanvaller zorgde voor een slechte relatie met interim-trainer Adrie Koster. Afgelopen seizoen kwam Luque tot zestien wedstrijden en vier doelpunten.
Albert Luque begon zijn carrière voortvarend. Hij maakte furore bij Real Mallorca en Deportivo de la Coruña, maar toen kwam zijn overstap naar Newcastle United. Een fout, volgens de Spanjaard. "Het was een fout om Deportivo te verruilen voor Newcastle," geeft de Spanjaard toe. "Vanaf dat moment heb ik het dieptepunt in mijn carrière geleden."
"Ik kwam bij Newcastle met hoge verwachtingen, maar blessures en coaches waren verantwoordelijk voor mijn falen," aldus Luque die ook afgelopen seizoen bij Ajax niet is geslaagd. Na twee jaar weinig te hebben gevoetbald in Engeland hoopte Ajax hem uit het slop te trekken, maar het gedrag van de aanvaller zorgde voor een slechte relatie met interim-trainer Adrie Koster. Afgelopen seizoen kwam Luque tot zestien wedstrijden en vier doelpunten.
- Giacomo Puccini
sportweekAjacied Albert Luque is op de tweede plaats geëindigd op de lijst van ‘tien grootste miskopen onder aanvallers’ ('the big money disasters') van The Sun. De tabloid nam alleen de Premier League mee, die in het seizoen 1992/1993 haar eerste editie beleefde.
Luque werd in 2005 met trompetgeschal binnengehaald door Newcastle United. Voor zo’n tien miljoen pond (ruim dertien miljoen euro) kwam de Spanjaard over van Deportivo la Coruña.
‘Newcastle is in het verleden ongelukkig geweest op de transfermarkt, denk aan Jean-Alain Boumsong, Stephane Guivarc’h en Marcelino. Maar zij kwamen niet in de buurt van Luque. De Spanjaard streek neer met een reputatie van geduchte aanvaller, maar scoorde slechts één keer in 21 duels,’ schrijft The Sun.
Luque hoeft alleen voorrang te verlenen aan Andrei Shevchenko. De Oekraïner heeft nog niet bewezen waarom Chelsea in 2006 bijna vijftig miljoen euro neertelde om hem over te nemen van AC Milan. (MA)
De tien grootste miskopen onder de aanvallers:
1. Andrei Shevchenko (Chelsea)
2. Albert Luque (Newcastle)
3. El Hadji Diouf (Liverpool)
4. Chris Sutton (Chelsea)
5. Sergei Rebrov (Tottenham)
6. Steve Marlet (Fulham)
7. Adrian Mutu (Chelsea)
8. Darren Bent (Tottenham)
9. Djibril Cissé (Liverpool)
10. José Reyes (Arsenal)
Die raak je dus helemaal niet meer kwijt....

]Duke schreef:Bovendien heeft Ajax natuurlijk veel minder betaald voor hem, én heeft Luque veel vaker voor Ajax gescoord.![]()
Dit is trouwens al een oud lijstje, of niet? Ik heb het al eens eerder gezien, volgens mij.
Klopt. Was toen alleen voor alle voetballers, nu alleen de aanvallers volgens mij hoor
IK GELOOF!!!!!!
Wat een raar verhaal. Luque zegt dat er interesse is geweest van Spaanse clubs, maar hij wil bij Ajax blijven want hij heeft het hartstikke naar zijn zin en Van Basten ziet in hem een belangrijke speler. Ook heeft hij zich snel aangepast in Amsterdam (zeker ook door al die spaanstaligen bij Ajax), de stad bevalt hem, hij rijdt lekker rond op zijn fietsje....
Kortom, of hij is in een staat van ontkenning, of de boodschap is niet (goed) overgebracht.
Kortom, of hij is in een staat van ontkenning, of de boodschap is niet (goed) overgebracht.

Het stinkt aan alle kanten!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik zie hier een schone taak voor Frank de Boer.joey schreef:Kortom, of hij is in een staat van ontkenning, of de boodschap is niet (goed) overgebracht.
Ik hoor Danny Blind: "Frank, kom effe helpen. Luque snapt het niet helemaal. Ik heb tegen hem gezegd: Fuck off. You must go. Go away. En toen heb ik een wegwerpgebaar gemaakt, hem zijn tas met spullen in de armen gedrukt en hem de deur uitgeduwd, terwijl ik zei ksssst, ksssst!. Maar hij blijft maar glimlachen. Kun jij het even voor hem vertalen?"
K.
Still alive...
- Daily Blind