Behalve natuurlijk, dat ik Digitenne, Alice, Tele2, niet kan ontvangen in mijn regio

Moderator: mods
op t moment heb ik bellen + internet van tele2 en standaardtv van UPC.LucaS schreef:Maar dan kan je ziggo tv toch helemaal opzeggen? Je kan toch bij ziggo (of wie dan ook) alleen internet en bellen afnemen en bij digitenne tv? Ben je een stuk goedkoper uit. Of desnoods ga je naar alice of weet ik veel welke andere provider. Tele2 heeft volgens mij voor 24,95 bellen en internet. Daar 16,95 digitenne bij en je bent klaar voor net 40 euro. Dat red je niet met een compleet internet+bellen+digitale tv pakket van ziggo, UPC, tele2 of wie dan ook. Je hebt alleen bij digitenne geen RAI, TRT, TVE enzo, maar goed, daar kijk je feitelijk bijna nooit naar. Of tenminste, wij niet
Hoe weet je dat?Nihad schreef:Het grote verschil met Digitenne is dat Digitenne maar 2 kanalen biedt, en de kabelaars 4.
Dat lijkt mij niet, want dan zouden ze 2 bestaande zenders moeten vervangen voor die 2 extra zenders. Want ze hebben die bandbreedte met DVB-T niet. Maar goed, we zullen het zien.Dan heeft Digitenne een probleem, want dan kunnen ze niet ALLE wedstrijden live uitzenden waar mee geadverteerd wordt.Maar ik denk dat er gewoon 4 kanalen zodadelijk bij Digitenne beschikbaar zijn.
Afijn, ben toch benieuwd of dat men zich ( al dan niet ) aan het rijk rekenen is.Toen b.v. Tele2 van 19,95 naar 9,95 ging was er een enorme toeloop, zowel bij de kabel als via de Sat.Voor velen zal 14,95 toch net iets teveel van het goede zijn ( en niet iedereen kan overstappen naar een goedkopere TV-aanbieder).Want dan wordt je abo, uitgaande van Basis bij Ziggo, en live E. toch een keer het dubbele wat je gaat betalen.Langzaam maar zeker worden de contouren van het nieuwe station (waarbij de eredivisie samenwerkt met Endemol) zichtbaar. Zo weten diverse ingewijden te melden dat de prijs circa 10 euro per maand zal bedragen. Ook zal het kanaal niet de hele week uitzenden, maar alleen als er live wedstrijden te zien zijn (vrijdag, zaterdag en zondag).
Dit slaat natuurlijk nergens op, 15 euro is voor veel gezinnen nog altijd veel geld.Dat jij het makkelijk op kan hoesten wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan.Nihad schreef:Ja, maar dat kunnen mensen prima betalen. Mensen mogen wel eens de portemonnee trekken voor het voetbal.
15 euro is een schijntje.
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Waarom zou je maandelijks betalen voor live wedstrijden van een matig niveau waarvan je ook gewoon gratis de samenvattingen kunt bekijken op een prima tijdstip.Nihad schreef:Ja, maar dat kunnen mensen prima betalen. Mensen mogen wel eens de portemonnee trekken voor het voetbal.
Zo is het, alleen de freaks onder ons ( zoals ik ) zullen bijna geen wedstrijd gaan missen.Al kijk ik daardoor bijna nooit geen samenvattingen meer ..Marillion schreef:Er is een verschil tussen kunnen en willen. Waarom zou je maandelijks betalen voor live wedstrijden van een matig niveau waarvan je ook gewoon gratis de samenvattingen kunt bekijken op een prima tijdstip.Nihad schreef:Ja, maar dat kunnen mensen prima betalen. Mensen mogen wel eens de portemonnee trekken voor het voetbal.
De gemiddelde kijker hoeft lang niet alles te zien. Het gaat om een paar wedstrijden per jaar waar echt interesse voor is.
Juist door dit soort geintjes kunnen ze dat abo ergens stoppen waar ze zon niet schijnt. In eerste instantie dacht ik nog ach vooruit, nu, vergeet het maar. Kan niet wachten op de dag dat de markt vrij gegeven wordt en ik zelf kan beslissen welke kabelboer ik neem.Voetske schreef:Omdat onze insideman het niet doet ( weet ) doe ik het maar ( weer )
Dus het neppen is al begonnen voordat er nog maar 1 wedstrijd is gespeeld.Wie volgtUIT DE MEDIA:
** Ziggo, de grootste kabelaar van Nederland, brengt het nieuwe voetbalkanaal Eredivisie Live duurder op de markt dan eerder aangekondigd. In eerdere aankondigingen op de website van Ziggo werd gesproken over een maandbedrag van 9,95 euro per maand waarbij de eerste twee maanden geen abonnementskosten in rekening worden gebracht. Sinds maandagavond 21 juli is de tekst op de website aangepast en blijkt dat het tarief van 9,95 euro geldt tot en met december 2008. Daarna dient de abonnee 14,95 euro per maand te betalen. Ook geldt er geen actieperiode waarin twee maanden gratis gekeken kan worden naar de nieuwe voetbalzender. De nieuwe bestelvoorwaarden vind je hier.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie ... visie-live
Mmmmm, nou volgens mij stond er in de papieren VI van een x aantal weken gelden anders dat per abonnement 6,95 euro door de kabelaars moet worden afgedragen aan de Eredivisie.Nihad schreef:De kabelaars bepalen de prijzen niet jongens. Dat doet de Eredivisie NV.
Waarschijnlijk verdient Ziggo geen ene moer op het Eredvisie kanaal, maar bieden ze het aan vanwege het promoten van digitale televisie.<
Het grote verschil met Digitenne is dat Digitenne maar 2 kanalen biedt, en de kabelaars 4.
Dus jij denkt dat UPC ook naar 14,95 gaat?Nihad schreef:Dat lijkt mij niet, want dan zouden ze 2 bestaande zenders moeten vervangen voor die 2 extra zenders. Want ze hebben die bandbreedte met DVB-T niet. Maar goed, we zullen het zien.Dan heeft Digitenne een probleem, want dan kunnen ze niet ALLE wedstrijden live uitzenden waar mee geadverteerd wordt.Maar ik denk dat er gewoon 4 kanalen zodadelijk bij Digitenne beschikbaar zijn.
Natuurlijk verdient Ziggo geld aan het nieuwe Eredivisie kanaal, maar ik bestrijd hier de notie dat het Ziggo is die overnacht besloten heeft om het tarief om hoog te gooien van 9.95 naar 14.95. Het zou al langer 14.95 gaan kosten. Het is namelijk de richtprijs van de Eredivisie NV. Kijk maar naar de eerdere nieuwsberichten in deze topic.
Omdat je daar als neutrale voetbal liefhebber de topwedstrijden uit diverse landen ziet, jammer is wel dat, zoals het er nu uit ziet, Spanje weer niet uitgezonden gaat worden.Maar dan blijven dus Engeland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Zuid-America enz over.Daarbij, Sport1 maakt naast het hoofdkanaal gebruik van 7 extra kanalen. Deze kanalen worden gebruikt om wedstrijden, die tegelijk worden gespeeld, ook gelijktijdig uit te kunnen zenden.Vroeger was dat natuurlijk super met die landen + de Eredivisie er nog bij.En dan niet te vergeten al de andere sporten.Donkey Shot schreef:hoezo?Voetske schreef:In feite heeft sport1 een veel betere prijs/wedstrijden verhouding.
Ofwel: foutje, bedankt!* Er is een foute propositie op het net geplaatst, dit had niet mogen gebeuren (dus 9,95 met 2 maanden gratis)
* De enige juiste propositie is 14,95 nu voor 9,95 tot/met 31/12/2008.
* Er bestaat op dit moment geen tweede pakket, maar Ziggo behoudt zich uiteraard het recht om de huidige propositie aan te passen.
Is het al zeker dat je via Sport1 niets te zien krijgt?Voetske schreef:Vroeger was dat natuurlijk super met die landen + de Eredivisie er nog bij.En dan niet te vergeten al de andere sporten.
Jammer maar de Eredivisie NV. besloot om ook te gaan graaien .. zodat het nu versnippert is over diverse aanbieders en met verschillende prijzen, en ook, al komen daar enkele pas naderhand achter, verschillende paketten wat aantal kanalen betreft.Met 2 kanalen live voetbal kom je er dus niet, dan zul je wedstrijden live moeten missen, en als dat dan net jou(w) favoriete club is ...