De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 11:38 am

Nee want ik wil geen Digitenne als totaal pakket, die kwaliteit is voor mij niet goed genoeg.Daarbij, ik zie nu alle zenders van Nederland via Sat voor +- 60 Euro per jaar .. dus .. maar opzich heb je, laten we de kwaliteit even buiten beschouwing natuurlijk gelijk ..

Behalve natuurlijk, dat ik Digitenne, Alice, Tele2, niet kan ontvangen in mijn regio :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jul 22, 2008 11:50 am

LucaS schreef:Maar dan kan je ziggo tv toch helemaal opzeggen? Je kan toch bij ziggo (of wie dan ook) alleen internet en bellen afnemen en bij digitenne tv? Ben je een stuk goedkoper uit. Of desnoods ga je naar alice of weet ik veel welke andere provider. Tele2 heeft volgens mij voor 24,95 bellen en internet. Daar 16,95 digitenne bij en je bent klaar voor net 40 euro. Dat red je niet met een compleet internet+bellen+digitale tv pakket van ziggo, UPC, tele2 of wie dan ook. Je hebt alleen bij digitenne geen RAI, TRT, TVE enzo, maar goed, daar kijk je feitelijk bijna nooit naar. Of tenminste, wij niet
op t moment heb ik bellen + internet van tele2 en standaardtv van UPC.

dat laatste kan je elke maand opzeggen dus ik zit nu in twijfel om te kijken wat t goedkoopste is. Ik wil wel voetbal kunnen kijken komend seizoen.

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 22, 2008 12:04 pm

De kabelaars bepalen de prijzen niet jongens. Dat doet de Eredivisie NV.

Waarschijnlijk verdient Ziggo geen ene moer op het Eredvisie kanaal, maar bieden ze het aan vanwege het promoten van digitale televisie.<

Het grote verschil met Digitenne is dat Digitenne maar 2 kanalen biedt, en de kabelaars 4.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 22, 2008 12:06 pm

Natuurlijk bepalen de kabelaars wel de prijzen. Van alle abonnementen krijgt de ECV een bepaald bedrag, de winst voor de kabelaars zit in wat zij daar bovenop zetten. KPN vraagt een tientje, ziggo 14,95, dat zegt dus al dat er niet één door de eredivisie bepaalde prijs is
Nihad schreef:Het grote verschil met Digitenne is dat Digitenne maar 2 kanalen biedt, en de kabelaars 4.
Hoe weet je dat?
I think I lost my fucking headache

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 22, 2008 12:14 pm

Omdat KPN maar 2 zenders op Digitenne ter beschikking heeft i.v.m. de bandbreedte, daarom. Feitelijk vervangen ze gewoon de bestaande Tele2 zenders die ze nu hebben. Dáár zit het prijsverschil.

Het is vooral de Eredivisie NV die geld wil verdienen, dus geven de richtlijn aan wat betreft de prijzen (om sowieso te voorkomen dat er verschil zit tussen de diverse kabelexploitanten). Ik ken de totale opbouw van de prijs niet (ga ik na mijn vakantie eens uitzoeken), maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ziggo of UPC hier veel aan verdienen.

Sport1 bijvoorbeeld kost ook overal 14.95 en daar verdient de Kabelboer vrijwel geen moer aan (het kost de kabelboer ook geen moer om het door te geven trouwens).
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 12:52 pm

Dan heeft Digitenne een probleem, want dan kunnen ze niet ALLE wedstrijden live uitzenden waar mee geadverteerd wordt.Maar ik denk dat er gewoon 4 kanalen zodadelijk bij Digitenne beschikbaar zijn.

En natuurlijk verdienen de kabelboeren wel aan sport1 en Film1, kijk ik betaal voor deze zenders via Sat, 19,95 terwijl het huren van zo' SAT transponder veel duurder is dan via de kabel ( iets wat trouwens een reden kan zijn dat ik zodadelijk over ga stappen, en waarom we nu nog steeds geen bericht hebben ontvangen van wat Sat ( CDS ) gaat doen, immers ze zullen weer investeringen moeten gaan doen kwa Sat kanalen ) ), Bij Ziggo ben je voor beide pakketen ( los 14,95 ) 22,95 kwijt.

Ik zeg dus niet dat men er bakken met geld aan over houd, maar het zou natuurlijk als kabelboer van de zotte zijn dat je iets aanbiedt waar je niks op verdienen kan .. zeker als de consument gewoon kan kiezen voor een kastje van Canal ..
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 22, 2008 2:53 pm

Dan heeft Digitenne een probleem, want dan kunnen ze niet ALLE wedstrijden live uitzenden waar mee geadverteerd wordt.Maar ik denk dat er gewoon 4 kanalen zodadelijk bij Digitenne beschikbaar zijn.
Dat lijkt mij niet, want dan zouden ze 2 bestaande zenders moeten vervangen voor die 2 extra zenders. Want ze hebben die bandbreedte met DVB-T niet. Maar goed, we zullen het zien.

Natuurlijk verdient Ziggo geld aan het nieuwe Eredivisie kanaal, maar ik bestrijd hier de notie dat het Ziggo is die overnacht besloten heeft om het tarief om hoog te gooien van 9.95 naar 14.95. Het zou al langer 14.95 gaan kosten. Het is namelijk de richtprijs van de Eredivisie NV. Kijk maar naar de eerdere nieuwsberichten in deze topic.

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 3:03 pm

Nou(w)
Langzaam maar zeker worden de contouren van het nieuwe station (waarbij de eredivisie samenwerkt met Endemol) zichtbaar. Zo weten diverse ingewijden te melden dat de prijs circa 10 euro per maand zal bedragen. Ook zal het kanaal niet de hele week uitzenden, maar alleen als er live wedstrijden te zien zijn (vrijdag, zaterdag en zondag).
Afijn, ben toch benieuwd of dat men zich ( al dan niet ) aan het rijk rekenen is.Toen b.v. Tele2 van 19,95 naar 9,95 ging was er een enorme toeloop, zowel bij de kabel als via de Sat.Voor velen zal 14,95 toch net iets teveel van het goede zijn ( en niet iedereen kan overstappen naar een goedkopere TV-aanbieder).Want dan wordt je abo, uitgaande van Basis bij Ziggo, en live E. toch een keer het dubbele wat je gaat betalen.
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 22, 2008 3:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » di jul 22, 2008 3:05 pm

Ja, maar dat kunnen mensen prima betalen. Mensen mogen wel eens de portemonnee trekken voor het voetbal.

15 euro is een schijntje.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jul 22, 2008 3:05 pm

15 euro voor alleen eredivisie vind ik ook te veel. Een tientje wil ik nog wel doen. Ik hoef toch alleen maar een paar uitwedstrijden en wat andere toppers ofzo te zien. De rest kijk ik toch in het stadion.

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 3:16 pm

In feite heeft sport1 een veel betere prijs/wedstrijden verhouding.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 3:18 pm

Nihad schreef:Ja, maar dat kunnen mensen prima betalen. Mensen mogen wel eens de portemonnee trekken voor het voetbal.

Dit slaat natuurlijk nergens op, 15 euro is voor veel gezinnen nog altijd veel geld.Dat jij het makkelijk op kan hoesten wil nog niet zeggen dat iedereen dat kan.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 22, 2008 3:18 pm

Nihad schreef:Ja, maar dat kunnen mensen prima betalen. Mensen mogen wel eens de portemonnee trekken voor het voetbal.

Er is een verschil tussen kunnen en willen. Waarom zou je maandelijks betalen voor live wedstrijden van een matig niveau waarvan je ook gewoon gratis de samenvattingen kunt bekijken op een prima tijdstip.

De gemiddelde kijker hoeft lang niet alles te zien. Het gaat om een paar wedstrijden per jaar waar echt interesse voor is.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di jul 22, 2008 3:21 pm

Marillion schreef:

Er is een verschil tussen kunnen en willen. Waarom zou je maandelijks betalen voor live wedstrijden van een matig niveau waarvan je ook gewoon gratis de samenvattingen kunt bekijken op een prima tijdstip.

De gemiddelde kijker hoeft lang niet alles te zien. Het gaat om een paar wedstrijden per jaar waar echt interesse voor is.
Zo is het, alleen de freaks onder ons ( zoals ik ) zullen bijna geen wedstrijd gaan missen.Al kijk ik daardoor bijna nooit geen samenvattingen meer ..
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 22, 2008 6:49 pm

Voetske schreef:Omdat onze insideman het niet doet ( weet ) doe ik het maar ( weer )
UIT DE MEDIA:
** Ziggo, de grootste kabelaar van Nederland, brengt het nieuwe voetbalkanaal Eredivisie Live duurder op de markt dan eerder aangekondigd. In eerdere aankondigingen op de website van Ziggo werd gesproken over een maandbedrag van 9,95 euro per maand waarbij de eerste twee maanden geen abonnementskosten in rekening worden gebracht. Sinds maandagavond 21 juli is de tekst op de website aangepast en blijkt dat het tarief van 9,95 euro geldt tot en met december 2008. Daarna dient de abonnee 14,95 euro per maand te betalen. Ook geldt er geen actieperiode waarin twee maanden gratis gekeken kan worden naar de nieuwe voetbalzender. De nieuwe bestelvoorwaarden vind je hier.

http://www.ziggo.nl/producten/televisie ... visie-live
Dus het neppen is al begonnen voordat er nog maar 1 wedstrijd is gespeeld.Wie volgt :kots:
Juist door dit soort geintjes kunnen ze dat abo ergens stoppen waar ze zon niet schijnt. In eerste instantie dacht ik nog ach vooruit, nu, vergeet het maar. Kan niet wachten op de dag dat de markt vrij gegeven wordt en ik zelf kan beslissen welke kabelboer ik neem.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 22, 2008 6:59 pm

Nihad schreef:De kabelaars bepalen de prijzen niet jongens. Dat doet de Eredivisie NV.

Waarschijnlijk verdient Ziggo geen ene moer op het Eredvisie kanaal, maar bieden ze het aan vanwege het promoten van digitale televisie.<

Het grote verschil met Digitenne is dat Digitenne maar 2 kanalen biedt, en de kabelaars 4.
Mmmmm, nou volgens mij stond er in de papieren VI van een x aantal weken gelden anders dat per abonnement 6,95 euro door de kabelaars moet worden afgedragen aan de Eredivisie.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 23, 2008 9:29 am

Nihad schreef:
Dat lijkt mij niet, want dan zouden ze 2 bestaande zenders moeten vervangen voor die 2 extra zenders. Want ze hebben die bandbreedte met DVB-T niet. Maar goed, we zullen het zien.

Natuurlijk verdient Ziggo geld aan het nieuwe Eredivisie kanaal, maar ik bestrijd hier de notie dat het Ziggo is die overnacht besloten heeft om het tarief om hoog te gooien van 9.95 naar 14.95. Het zou al langer 14.95 gaan kosten. Het is namelijk de richtprijs van de Eredivisie NV. Kijk maar naar de eerdere nieuwsberichten in deze topic.
Dus jij denkt dat UPC ook naar 14,95 gaat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » wo jul 23, 2008 12:03 pm

Begint wel lekker ........

http://www.vi.nl/BesteJohan/VanHalstGaa ... rijken.htm

+- minuut 4.10

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 11:23 am

Voetske schreef:In feite heeft sport1 een veel betere prijs/wedstrijden verhouding.
hoezo?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 02, 2008 11:27 am

Duke schreef:Dus jij denkt dat UPC ook naar 14,95 gaat?
Bij UPC kost het eredivisiekanaal een tientje, met een korting voor de eerste maanden

999

Bericht door 999 » za aug 02, 2008 11:44 am

Donkey Shot schreef:
Voetske schreef:In feite heeft sport1 een veel betere prijs/wedstrijden verhouding.
hoezo?
Omdat je daar als neutrale voetbal liefhebber de topwedstrijden uit diverse landen ziet, jammer is wel dat, zoals het er nu uit ziet, Spanje weer niet uitgezonden gaat worden.Maar dan blijven dus Engeland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Zuid-America enz over.Daarbij, Sport1 maakt naast het hoofdkanaal gebruik van 7 extra kanalen. Deze kanalen worden gebruikt om wedstrijden, die tegelijk worden gespeeld, ook gelijktijdig uit te kunnen zenden.Vroeger was dat natuurlijk super met die landen + de Eredivisie er nog bij.En dan niet te vergeten al de andere sporten.

Jammer maar de Eredivisie NV. besloot om ook te gaan graaien .. zodat het nu versnippert is over diverse aanbieders en met verschillende prijzen, en ook, al komen daar enkele pas naderhand achter, verschillende paketten wat aantal kanalen betreft.Met 2 kanalen live voetbal kom je er dus niet, dan zul je wedstrijden live moeten missen, en als dat dan net jou(w) favoriete club is ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 04, 2008 11:31 am

Op het forum van Ziggo-gebruikers heeft men aan Ziggo de vraag gesteld hoe het kon dat 2 dagen voor de aanmelding open ging het tarief ineens van 9,95 naar 14,95 ging. Zie hier het antwoord:
* Er is een foute propositie op het net geplaatst, dit had niet mogen gebeuren (dus 9,95 met 2 maanden gratis)
* De enige juiste propositie is 14,95 nu voor 9,95 tot/met 31/12/2008.
* Er bestaat op dit moment geen tweede pakket, maar Ziggo behoudt zich uiteraard het recht om de huidige propositie aan te passen.
Ofwel: foutje, bedankt!

Fijn, zo'n monopolist.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 04, 2008 11:48 am

Voetske schreef:Vroeger was dat natuurlijk super met die landen + de Eredivisie er nog bij.En dan niet te vergeten al de andere sporten.

Jammer maar de Eredivisie NV. besloot om ook te gaan graaien .. zodat het nu versnippert is over diverse aanbieders en met verschillende prijzen, en ook, al komen daar enkele pas naderhand achter, verschillende paketten wat aantal kanalen betreft.Met 2 kanalen live voetbal kom je er dus niet, dan zul je wedstrijden live moeten missen, en als dat dan net jou(w) favoriete club is ...
Is het al zeker dat je via Sport1 niets te zien krijgt?

Ik denk dat ik dan Sport1 er ook maar eens ga uitgooien. Weer geen spaans voetbal en ook niet meer de eredivisie als vervanger. Ze bekijken het maar met al die verschillende abonnementen.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 04, 2008 12:05 pm

Eredivisie live heeft als enige de rechten.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma aug 04, 2008 12:11 pm

Bij Casema (Ziggo) kan je pakketten combineren waardoor het interessanter wordt. Kan je Eredivisie ook met twee anderen combineren of blijft dat op zichzelf? Op de website kan ik niks vinden. Ik ga overigens geen 15 euro per maand betalen voor misschien twee uitwedstrijden in de maand die ik zal gaan kijken.

Plaats reactie