Is hij echt zó matig, Bert?Bertje schreef:Spelers als Oleguer komen ook tekort voor de subtop. En ook voor wat daar nog net onder zit.
Oleguer Presas
Moderator: mods
Ik heb de beste man toch wel degelijk een aantal keren als centrale verdediger zien spelen.Bertje schreef: Edmilson speelde bij Barca centraal op het middenveld, omdat men geen andere controleurs had - op Marquez na, maar die was achterin nodig voor wat opbouwend vermogen. En Oleguer speelde rechtsback.
Probeer het dus nog maar eens.![]()
Maar volgens jou haalt Ajax die Oleguer dus als rechtsback?

Wimpey, we hebben het toch over Oleguer bij Barca? Dus niet over de plek die hij eventueel (!:eusa_pray.gif:) bij Ajax toebedeeld zou krijgen.

Ja, en ik heb Eto'o wel eens op de flank zien spelen bij Barca.wimpey schreef:Ik heb de beste man toch wel degelijk een aantal keren als centrale verdediger zien spelen.

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik volg Barcelona al zolang als ik voetbal fanatiek volg, zo'n acht jaar. Persoonlijk ben ik niet weg van hem, maar voor de Eredivisie zal hij wel een versterking betekenen. Gabri is dat immers ook en die had in al z'n jaren bij Barcelona nooit een basisplaats weten te bemachtigen, ondanks dat hij er zat in een periode waarin misschien wel het slechtste Barcelona van de laatste 15 jaar geformeerd was. Oleguer is wel basisspeler geweest en onder andere nog wel in het seizoen dat Barcelona de Champions League won.LucaS schreef:Ik vraag me toch af hoeveel van het peleton mensen die Oleguer afkraken die jongen meer dan 2 hele wedstrijden heeft zien spelen. Af en toe word ik niet goed van dat negatieve gezeik hier altijd. Volgens mij stond AT voorop in het stadion bij het uitfluiten van Ibrahimovic in diens eerste seizoen
Voor het centrum mist Oleguer wel het vermogen om echt sterk met ruimte in de rug te spelen. Daarnaast is hij niet geweldig bij standaardsituaties en voegt hij niets toe in de opbouw. Oleguer geeft Ajax op rechtsback nog een extra alternatief en maakt Ogararu daarmee compleet overbodig. Ik zou het totaal niet snappen indien die jongen nog steeds mag blijven. Colin is in ieder geval nog een erg goedkope kracht en twee alternatieven als rechtsback wanneer Oleguer in het centrum staat is natuurlijk ook geen overbodige luxe.
Ja, we hebben het over dezelfde persoon. Maar ook over de plek waarvoor Ajax hem haalt, lijkt me. De rechtsback Oleguer boeit me niet, want daar komt ie bij Ajax niet te spelen, lijkt me.Bertje schreef:Wimpey, we hebben het toch over Oleguer bij Barca? Dus niet over de plek die hij eventueel (!:eusa_pray.gif:) bij Ajax toebedeeld zou krijgen.
Opvallend is trouwens dat enkel het AD met het 'nieuws' omtrent Oleguer komt. Verder is het (nog?) stil...
Zie hier. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Oleguer ... season=361
Oleguer stond er nagenoeg altijd in.
wimpey schreef:Ja, we hebben het over dezelfde persoon. Maar ook over de plek waarvoor Ajax hem haalt, lijkt me. De rechtsback Oleguer boeit me niet, want daar komt ie bij Ajax niet te spelen, lijkt me.Bertje schreef:Wimpey, we hebben het toch over Oleguer bij Barca? Dus niet over de plek die hij eventueel (!:eusa_pray.gif:) bij Ajax toebedeeld zou krijgen.
Opvallend is trouwens dat enkel het AD met het 'nieuws' omtrent Oleguer komt. Verder is het (nog?) stil...
Dat zal best, al was ik op beide posities niet kapot van Oleguer.Her rare is dat juist in die line waar we het meest-sterkst versterkt zouden moeten er nu een speler blijkbaar gecontracteerd gaat worden die het meest omstreden is w.b. zijn kwaliteiten ..
Blij met de punten ...
hier zijn toch iets andere stats .. ( voor wat het waard is )Jöhnk schreef:Zie hier. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Oleguer ... season=361
http://nl.worldsoccerstats.com/player/1099/0708/1
Blij met de punten ...
Maar hoe vaak stond hij in de basis? De positie van rechtsback werd nogal eens gewisseld, omdat men daar niet de beschikking had over een meer veelzijdige back.Jöhnk schreef:Zie hier. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Oleguer ... season=361
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik ben ook nooit kapot geweest van Oleguer, met name opbouwend gezien vond ik hem matig. Hij kwam op mij soms ook lomp over in zijn handelingen. Al zal hij zeker wel wat toevoegen op verdedigende vlak, met name in de eredivisie. Wat ook wel in zijn voordeel spreekt, is zijn ervaring met de aanvallende speelwijze van Barca. Barca verdedigende vaak meters van het doel af en gaf daarmee vele ruimtes weg.
Ik zie het eigenlijk alleen zitten als VD Wiel naast hem speelt. In die jongen heb ik het meeste vertrouwen. Hij zal - in een vrije rol spelend - de boel moeten gaan sturen en regelen achterin.
Ik zie het eigenlijk alleen zitten als VD Wiel naast hem speelt. In die jongen heb ik het meeste vertrouwen. Hij zal - in een vrije rol spelend - de boel moeten gaan sturen en regelen achterin.
AFCA!
De afgelopen dagen ging de naam van Oleguer(foto, links), eveneens van Barcelona, rond in de wandelgangen. Blind: "Ik ben daar gisteren geweest en we moeten kijken hoe dat uit gaat pakken. Barcelona wil verder met Oleguer, maar hijzelf wil vertrekken. Hij heeft er in ieder geval geen problemen mee om in de Eredivisie te spelen, anders waren we er ook niet heen gegaan."Neefkens schreef:Net op AT5 werd gemeld dat van Basten bevestigd heeft aan AT5 dat ze bezig zijn met Oleguer.
Tegen hoofdklasser Noordwijk bleek eens te meer dat Ajax verdedigend aan versterking toe is. De amateurs wisten twee maal het net te vinden tegen de ploeg van debuterend trainer Marco van Basten. "We zijn klaar als er minstens één en misschien twee verdedigers bij zijn," aldus Blind.
Bron: goal.com
Mee eens. Oleguer die de man uitschakelt en VD Wiel die de boel aanstuurt... Hopen op hem hoor...Starring schreef:Ik ben ook nooit kapot geweest van Oleguer, met name opbouwend gezien vond ik hem matig. Hij kwam op mij soms ook lomp over in zijn handelingen. Al zal hij zeker wel wat toevoegen op verdedigende vlak, met name in de eredivisie. Wat ook wel in zijn voordeel spreekt, is zijn ervaring met de aanvallende speelwijze van Barca. Barca verdedigende vaak meters van het doel af en gaf daarmee vele ruimtes weg.
IK GELOOF!!!!!!