Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 3:24 pm

Bertje schreef:Spelers als Oleguer komen ook tekort voor de subtop. En ook voor wat daar nog net onder zit.
Is hij echt zó matig, Bert?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 3:26 pm

De keren dat ik hem zag wel, ja. Kun je wat mij betreft nog beter iemand als Dingsdag of (als je een mandekker wilt) Sankoh kopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 19, 2008 3:30 pm

Bertje schreef: Edmilson speelde bij Barca centraal op het middenveld, omdat men geen andere controleurs had - op Marquez na, maar die was achterin nodig voor wat opbouwend vermogen. En Oleguer speelde rechtsback.

Probeer het dus nog maar eens. :yes.gif:
Ik heb de beste man toch wel degelijk een aantal keren als centrale verdediger zien spelen.

Maar volgens jou haalt Ajax die Oleguer dus als rechtsback? :aai.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 3:32 pm

Wimpey, we hebben het toch over Oleguer bij Barca? Dus niet over de plek die hij eventueel (!:eusa_pray.gif:) bij Ajax toebedeeld zou krijgen.
wimpey schreef:Ik heb de beste man toch wel degelijk een aantal keren als centrale verdediger zien spelen.
Ja, en ik heb Eto'o wel eens op de flank zien spelen bij Barca. :sleepy.gif:

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 19, 2008 3:42 pm

LucaS schreef:Ik vraag me toch af hoeveel van het peleton mensen die Oleguer afkraken die jongen meer dan 2 hele wedstrijden heeft zien spelen. Af en toe word ik niet goed van dat negatieve gezeik hier altijd. Volgens mij stond AT voorop in het stadion bij het uitfluiten van Ibrahimovic in diens eerste seizoen
Ik volg Barcelona al zolang als ik voetbal fanatiek volg, zo'n acht jaar. Persoonlijk ben ik niet weg van hem, maar voor de Eredivisie zal hij wel een versterking betekenen. Gabri is dat immers ook en die had in al z'n jaren bij Barcelona nooit een basisplaats weten te bemachtigen, ondanks dat hij er zat in een periode waarin misschien wel het slechtste Barcelona van de laatste 15 jaar geformeerd was. Oleguer is wel basisspeler geweest en onder andere nog wel in het seizoen dat Barcelona de Champions League won.

Voor het centrum mist Oleguer wel het vermogen om echt sterk met ruimte in de rug te spelen. Daarnaast is hij niet geweldig bij standaardsituaties en voegt hij niets toe in de opbouw. Oleguer geeft Ajax op rechtsback nog een extra alternatief en maakt Ogararu daarmee compleet overbodig. Ik zou het totaal niet snappen indien die jongen nog steeds mag blijven. Colin is in ieder geval nog een erg goedkope kracht en twee alternatieven als rechtsback wanneer Oleguer in het centrum staat is natuurlijk ook geen overbodige luxe.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 19, 2008 3:43 pm

Bertje schreef:Wimpey, we hebben het toch over Oleguer bij Barca? Dus niet over de plek die hij eventueel (!:eusa_pray.gif:) bij Ajax toebedeeld zou krijgen.
Ja, we hebben het over dezelfde persoon. Maar ook over de plek waarvoor Ajax hem haalt, lijkt me. De rechtsback Oleguer boeit me niet, want daar komt ie bij Ajax niet te spelen, lijkt me.

Opvallend is trouwens dat enkel het AD met het 'nieuws' omtrent Oleguer komt. Verder is het (nog?) stil...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:22 pm

wimpey schreef:De rechtsback Oleguer boeit me niet, want daar komt ie bij Ajax niet te spelen, lijkt me.
Dat maakt je punt er niet bepaald sterker op, want centraal heeft-ie dus nog minder gespeeld.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:27 pm

50/50. Als Belletti speelde stond Oleguer centraal, en Belletti speelde regelmatig.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:31 pm

Als Belletti speelde zat Oleguer doorgaans op de bank. Marquez en Puyol vormde het vaste centrum, uitzonderingen daargelaten.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:33 pm

Zie hier. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Oleguer ... season=361

Oleguer stond er nagenoeg altijd in.

999

Bericht door 999 » za jul 19, 2008 4:33 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:Wimpey, we hebben het toch over Oleguer bij Barca? Dus niet over de plek die hij eventueel (!:eusa_pray.gif:) bij Ajax toebedeeld zou krijgen.
Ja, we hebben het over dezelfde persoon. Maar ook over de plek waarvoor Ajax hem haalt, lijkt me. De rechtsback Oleguer boeit me niet, want daar komt ie bij Ajax niet te spelen, lijkt me.

Opvallend is trouwens dat enkel het AD met het 'nieuws' omtrent Oleguer komt. Verder is het (nog?) stil...

Dat zal best, al was ik op beide posities niet kapot van Oleguer.Her rare is dat juist in die line waar we het meest-sterkst versterkt zouden moeten er nu een speler blijkbaar gecontracteerd gaat worden die het meest omstreden is w.b. zijn kwaliteiten ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za jul 19, 2008 4:38 pm

Jöhnk schreef:Zie hier. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Oleguer ... season=361

hier zijn toch iets andere stats .. ( voor wat het waard is )

http://nl.worldsoccerstats.com/player/1099/0708/1
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:40 pm

Dat is een ander seizoen.

Niet dat ik Oleguer heel graag wil verdedigen of zo, maar ik schat hem zeker niet lager in dan Grygera bv.

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:40 pm

Maar dat is toch een ander seizoen, Voetske?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » za jul 19, 2008 4:41 pm

Jöhnk schreef:Dat is een ander seizoen.

Niet dat ik Oleguer heel graag wil verdedigen of zo, maar ik schat hem zeker niet lager in dan Grygera bv.
Zijn de laatste drie seizoenen, en die tellen volgens mij toch meer dan zijn begin wedstrijden, toch ?.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:41 pm

Weet ik niet. Als hij niet speelt kun je er ook minder over zeggen.

999

Bericht door 999 » za jul 19, 2008 4:43 pm

Jöhnk schreef:Weet ik niet. Als hij niet speelt kun je er ook minder over zeggen.
Of dat zou juist genoeg over hem moeten zeggen. :smallgrin.gif: , maar ik ben het met iedereen eens hoor.We zullen het af moeten wachten hoe goed hij nog is ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:44 pm

Jöhnk schreef:Zie hier. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Oleguer ... season=361

Maar hoe vaak stond hij in de basis? De positie van rechtsback werd nogal eens gewisseld, omdat men daar niet de beschikking had over een meer veelzijdige back.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:45 pm

Altijd. Klik op de uitslag en je ziet de opstelling.

Starring

Bericht door Starring » za jul 19, 2008 5:42 pm

Ik ben ook nooit kapot geweest van Oleguer, met name opbouwend gezien vond ik hem matig. Hij kwam op mij soms ook lomp over in zijn handelingen. Al zal hij zeker wel wat toevoegen op verdedigende vlak, met name in de eredivisie. Wat ook wel in zijn voordeel spreekt, is zijn ervaring met de aanvallende speelwijze van Barca. Barca verdedigende vaak meters van het doel af en gaf daarmee vele ruimtes weg.

Ik zie het eigenlijk alleen zitten als VD Wiel naast hem speelt. In die jongen heb ik het meeste vertrouwen. Hij zal - in een vrije rol spelend - de boel moeten gaan sturen en regelen achterin.
AFCA!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 19, 2008 6:45 pm

Net op AT5 werd gemeld dat van Basten bevestigd heeft aan AT5 dat ze bezig zijn met Oleguer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 6:47 pm

Kon je op wachten, uiteraard.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 6:51 pm

Dan doe ik hetzelfde als Inner Harbour en vertrouw ik op het inzicht van v. Basten.

sander

Bericht door sander » za jul 19, 2008 7:04 pm

Neefkens schreef:Net op AT5 werd gemeld dat van Basten bevestigd heeft aan AT5 dat ze bezig zijn met Oleguer.
De afgelopen dagen ging de naam van Oleguer(foto, links), eveneens van Barcelona, rond in de wandelgangen. Blind: "Ik ben daar gisteren geweest en we moeten kijken hoe dat uit gaat pakken. Barcelona wil verder met Oleguer, maar hijzelf wil vertrekken. Hij heeft er in ieder geval geen problemen mee om in de Eredivisie te spelen, anders waren we er ook niet heen gegaan."

Tegen hoofdklasser Noordwijk bleek eens te meer dat Ajax verdedigend aan versterking toe is. De amateurs wisten twee maal het net te vinden tegen de ploeg van debuterend trainer Marco van Basten. "We zijn klaar als er minstens één en misschien twee verdedigers bij zijn," aldus Blind.

Bron: goal.com

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 19, 2008 7:20 pm

Starring schreef:Ik ben ook nooit kapot geweest van Oleguer, met name opbouwend gezien vond ik hem matig. Hij kwam op mij soms ook lomp over in zijn handelingen. Al zal hij zeker wel wat toevoegen op verdedigende vlak, met name in de eredivisie. Wat ook wel in zijn voordeel spreekt, is zijn ervaring met de aanvallende speelwijze van Barca. Barca verdedigende vaak meters van het doel af en gaf daarmee vele ruimtes weg.

Ik zie het eigenlijk alleen zitten als VD Wiel naast hem speelt. In die jongen heb ik het meeste vertrouwen. Hij zal - in een vrije rol spelend - de boel moeten gaan sturen en regelen achterin.
Mee eens. Oleguer die de man uitschakelt en VD Wiel die de boel aanstuurt... Hopen op hem hoor...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie