SC Heerenveen 2008 - 2009
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Ja idd, maar AJAX is een topclub en H'veen een subtopper, bij een subtopper is het al helemaal moeilijk om je goede spelers te behouden en als je dan ziet hoeveel geld ze toch door de jaren heen ophalen en hoe ze toch ook elk jaar Europees voetbal halen.. ik vind het toch knap.Jöhnk schreef:Ajax verdient ook een godsvermogen aan transfergeld. Maar Ajax wordt erom geslacht waar Heerenveen geroemd wordt.
Ik vind dat het kapitaal op het veld moet staan. Geldt voor Ajax maar ook voor Heerenveen.
Oké, dan is het goed en heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Ik verwijt Ajax nu overigens niets. Ik denk namelijk dat Kalinic niet naar Heerenveen zal vertrekken, omdat hij in mijn ogen een groot talent is en naar veel betere clubs kan. Dat een talent als Sulejmani naar Heerenveen vertrok lag natuurlijk aan zijn problemen met Partizan. Mocht Kalinic wel naar Heerenveen vertrekken, dan zal dat voor een hele forse transfersom zijn. Maar nogmaals, ik zie het niet snel gebeuren.

Ik verwijt Ajax nu overigens niets. Ik denk namelijk dat Kalinic niet naar Heerenveen zal vertrekken, omdat hij in mijn ogen een groot talent is en naar veel betere clubs kan. Dat een talent als Sulejmani naar Heerenveen vertrok lag natuurlijk aan zijn problemen met Partizan. Mocht Kalinic wel naar Heerenveen vertrekken, dan zal dat voor een hele forse transfersom zijn. Maar nogmaals, ik zie het niet snel gebeuren.
www.sportwereld.nlLurling al bijna in Heerenveen
Door SJOERD MOSSOU
BREDA - De beste NAC-speler van afgelopen seizoen dreigt op korte termijn te worden weggekaapt uit Breda. SC Heerenveen heeft zijn zinnen gezet op aanvaller Anthony Lurling en de speler zelf ziet een overstap wel zitten. Een transfer lijkt een kwestie van tijd.
,,Heel veel andere clubs had ik afgezegd, maar deze belangstelling streelt me enorm,’’ aldus Lurling. ,,Ik heb het heel goed naar mijn zin bij NAC, maar Heerenveen is in sportief opzicht een prachtige stap vooruit. Bovendien heb ik heel mooie herinneringen aan Heerenveen. Zowel sportief als op het menselijke vlak.’’
Voor Lurling zou het een terugkeer betekenen naar de club waar hij tussen 1999 en 2002 ook al speelde. De Brabander kende een succesvolle periode in Heerenveen en verdiende met zijn spel destijds een transfer naar Feyenoord. Bij die club slaagde hij niet, maar afgelopen seizoen maakte de 31-jarige Lurling een uitstekende indruk bij NAC, dat verrassend derde werd in de reguliere competitie.
,,Het is nu afwachten hoe het verder gaat,’’ aldus Lurling. ,,De bal ligt bij de clubs.’’
NAC tracht zijn Speler van het Jaar - gekozen door de supporters - te behouden. ,,We willen Anthony absoluut niet kwijt,’’ aldus technisch directeur Earnest Stewart. ,,Dat hebben we ook zo gecommuniceerd aan Heerenveen. Nee, we zijn niet onder de indruk van het eerste bod.’’
Vraag wordt echter hoe lang NAC weerstand kan bieden aan de druk vanuit Friesland. Het contract van Lurling loopt slechts tot medio 2009 en NAC had tot afgelopen weekeinde nog geen concrete actie ondernomen om Lurling langer vast te leggen. ,,Nee, over contractverlenging was tot op heden nog niet gesproken,’’ aldus Lurling. ,,Nu zegt NAC alsnog te willen verlengen, maar dat is pas gaan spelen toen Heerenveen interesse toonde. Een langer verblijf in Breda wijs ik niet gelijk af, ik vind NAC een prachtige club, maar het mooie aanbod van Heerenveen heeft mijn situatie natuurlijk wel veranderd.’’
De Friese club heeft miljoenen te besteden op de transfermarkt, dankzij de verkoop van onder meer Miralem Sulejmani aan Ajax (16,25 miljoen euro) en Gianni Zuiverloon aan West Bromwich Albion (4 miljoen). Ook Michael Bradley (Monaco heeft interesse) en Danijel Pranjic (diverse clubs) zouden wel eens voor forse bedragen verkocht kunnen worden.
Voor Lurling zou een transfer naar Heerenveen de derde terugkeer betekenen naar een club waar hij eerder speelde. ,,Eerder haalde FC Den Bosch me terug en ook bij NAC heb ik al eens op huurbasis gespeeld,’’ aldus de aanvaller. ,,Als het met Heerenveen rondkomt, is dat de derde club die me terughaalt. Dat zie ik als een grote blijk van waardering. ’’
Na Rogier Molhoek (Vitesse) zou Lurling de tweede gezichtsbepalende speler worden die vertrekt bij NAC, naast de reservespelers Victor Sikora en Sander van Gessel. Trainer Ernie Brandts was al vertrokken en onlangs stapte assistent-coach Leon Vlemmings over naar Feyenoord. De Bredase club legde Ellery Cairo, Jim van Fessem en Kees Kwakman vast, terwijl Gert Aandewiel werd aangesteld als assistent van trainer Robert Maaskant.
NAC hoopt op korte termijn nog Robbert Schilder over te nemen van Ajax. De speler zelf wil dolgraag, maar beide clubs zijn nog in onderhandeling.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Haha, koekje van eigen deeg. Hup NAC!Duke schreef:NAC tracht zijn Speler van het Jaar - gekozen door de supporters - te behouden. ,,We willen Anthony absoluut niet kwijt,’’ aldus technisch directeur Earnest Stewart. ,,Dat hebben we ook zo gecommuniceerd aan Heerenveen. Nee, we zijn niet onder de indruk van het eerste bod.’’

Het stinkt aan alle kanten!