Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 06, 2008 12:37 pm

Ah oké, ik dacht dat je dat onder meevoetballen verstond, aangezien de discussie over meevoetballen ging.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » vr jun 06, 2008 12:48 pm

Ach, ik heb RVN ook nooit op een technisch hoogstandje kunnen betrappen, maar heeft toch een aardig lijstje aan clubs achter zijn staan. Maar goed, als een KJH in staat om een goaltje op 10-18 te maken in Spanje, Italie of Engeland doet ie het wat KJH betreft gewoon goed.M.a.w, een club die KJH contracteert zou toch moeten weten wat voor soort spits je binnenhaald en wat die soort spits voor jou zou kunnen betekenen.En hoe je dat het beste kan bewerksteliggen, al zijn er genoeg voorbeelden uit het verleden te vinden waar men dat " vergeten " is en verwacht dat dit soort spitsen de aan na de andere wervelende aktie op de grasmat toveren .. tja ..
Ik zeg het nog maar eens ..
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jun 06, 2008 3:14 pm

een vergelijkbare kutspits is John Bosman zeker, wat een onzin! Klaas-jan is er om goels te maken en geen ene reet meer, als Ajax ook een verdedigende middenvelder nodig hebt gaan ze daar maar naar op zoek. Stekelenburg zet je toch ook niet op de rechtervleugel neer.

Ik walg van die zogenaamde kenners hier met het gelul over meevoetballen! dat zijn dezelfde eppo's die jarenlang zeurden om een scorende spits.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 06, 2008 3:38 pm

Tuurlijk moet je doelpunten maken. Maar dat hoeft niet per se door de spits te gebeuren....
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr jun 06, 2008 3:42 pm

Rishi schreef:Tuurlijk moet je doelpunten maken. Maar dat hoeft niet per se door de spits te gebeuren....
Dat hoeft niet, maar DS heeft natuurlijk wel een punt.Voor dat KJH kwam zouden dus andere moeten scoren, dat gebeurde dus niet.Toem moest KJH op komen draven, schiet er een zooi in en men tettert weer dat hij geen meevoetballende spits is.Het spel ( of het gemis aan ) van KJH is dus nooit de reden geweest dat Rosales, Babel, enz. niet naar hartelust mochten ( konden ) scoren ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 06, 2008 3:43 pm

We zijn het er toch wel over eens dat KJH zijn beperkingen heeft als spits?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr jun 06, 2008 3:46 pm

Rishi schreef:We zijn het er toch wel over eens dat KJH zijn beperkingen heeft als spits?
Tja, elke speler, op elke positie heeft toch beperkingen, de perfecte speler bestaat niet.Als je KjH gaat vergelijken op bepaalde punten zul je best dingen vinden, de een mist dat,en de andere weer dit.Neem nu zo'n Lukatoni . b.v. .Daarbij, Sneijder scoorde toch aan de lopende band met KJH in het elftal, mischien dat Sneijder het wel zag ..
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jun 06, 2008 3:52 pm

je kunt schuiven wat je wil, maar als er niet gescoord wordt is het niet om aan te zien. ik verwijs maar even naar het 2e en 3de jaar koeman.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 06, 2008 4:04 pm

Als je goed voetballend schuift, kom je uiteindelijk voor een leeg doel. Dan kan elke speler scoren.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » vr jun 06, 2008 4:13 pm

En weer een uitspraak voor zo´n tegeltje op het toilet :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op vr jun 06, 2008 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jun 06, 2008 4:13 pm

en dat bewezen de machlas jaren wel hé. :drecul.gif: je zag toen ook een nevenwichtig samengesteld klote elftal en een baggerspits die nauwelijks doel trof. gelukkig is het laatste nu anders.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » vr jun 06, 2008 4:14 pm

Donkey Shot schreef:Ik walg van die zogenaamde kenners hier met het gelul over meevoetballen! dat zijn dezelfde eppo's die jarenlang zeurden om een scorende spits.
Bonus voor het gebruik van de term: eppo's. :biggrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 06, 2008 4:16 pm

Donkey Shot schreef:klote elftal
Probeer dat nu eens te rijmen met "goed voetballend". :excited.gif:

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 06, 2008 4:16 pm

Machlas is vaker kampioen geworden dan KJH.

Maar Machlas was natuurlijk ook een pure goaltjesdief. Maar dan van lager niveau en ongeschikt voor 4-3-3 bovendien.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jun 06, 2008 4:46 pm

in een kutelftal is het moeilijk om jouw kwaliteiten te laten zien, 33 goals is het resultaat van jouw goede voetbal, misschien :wink1.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jun 06, 2008 4:48 pm

Jöhnk schreef:Machlas is vaker kampioen geworden dan KJH.

Maar Machlas was natuurlijk ook een pure goaltjesdief. Maar dan van lager niveau en ongeschikt voor 4-3-3 bovendien.
hunt scoort 33 keer en dan is het geen goaltjesdief?

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 06, 2008 9:11 pm

Donkey, je kunt verschillende meningen over voetbal hebben. Ajax heeft bewezen dat je geen veel scorende spits nodig hebt om prijzen te winnen. En ook bij psv liep er de afgelopen 4 jaar geen spits die er elk seizoen 30+ inschopte.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 06, 2008 9:56 pm

Maar waarom zou in een geweldig spelende ploeg een spits die er 30+ scoort misstaan?
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr jun 06, 2008 10:24 pm

LucaS schreef:Maar waarom zou in een geweldig spelende ploeg een spits die er 30+ scoort misstaan?
Daar krijg je hier toch geen antwoord op, dit heb ik ook al verschillende keren hier gevragen ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 06, 2008 10:26 pm

Volgens mij zegt niemand dat. Niemand ziet het als een minpunt dat een spits veel doelpunten maakt. Wel zijn er, als je totaalvoetbal wilt spelen, (voor elke positie) belangrijkere aspecten.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 06, 2008 10:34 pm

Ik hoop toch dat er in die geweldig spelende ploeg een paar spelers rondlopen die makkelijk scoren. Ajax heeft heel wat jaren gehad dat het een van de minst effectieve ploegen van het land was. Gemeten naar het aantal kansen dat in een doelpunt uitmondde. Je kan nog zo geweldig spelen, maar als er niemand is die de kansen standaard koel afmaakt kom je in topwedstrijden, waarin je per definitie maar een paar kansjes krijgt, in de problemen. Een speler die zo makkelijk scoort is een heel belangrijk .

Ondanks het feit dat het veldspel shit was afgelopen seizoen was Ajax gewoon kampioen geworden met een iets betere verdediging. Het aantal doelpunten voor was dat van een kampioen, het aantal treffers tegen dat van een degradatiekandidaat. Het probleem lag in de verdediging.

Wat ik nooit zo goed begrijp is dat het bij Suarez niet erg is dat hij dat totaalvoetbal in de weg staat, immers, meeverdedigen hoeft hij niet te doen, maar een spits met 33 doelpunten die totaalvoetbal in de weg zou staan moet per se weg

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 06, 2008 10:48 pm

LucaS schreef:Ik hoop toch dat er in die geweldig spelende ploeg een paar spelers rondlopen die makkelijk scoren. Ajax heeft heel wat jaren gehad dat het een van de minst effectieve ploegen van het land was. Gemeten naar het aantal kansen dat in een doelpunt uitmondde. Je kan nog zo geweldig spelen, maar als er niemand is die de kansen standaard koel afmaakt kom je in topwedstrijden, waarin je per definitie maar een paar kansjes krijgt, in de problemen. Een speler die zo makkelijk scoort is een heel belangrijk .
Natuurlijk zijn spelers met scorend vermogen belangrijk. Ook dat ontkent niemand. Zonder kansen redt echter geen enkele spits (of vleugelspeler of middenvelder) het tegen echte tegenstand.
Ondanks het feit dat het veldspel shit was afgelopen seizoen was Ajax gewoon kampioen geworden met een iets betere verdediging. Het aantal doelpunten voor was dat van een kampioen, het aantal treffers tegen dat van een degradatiekandidaat. Het probleem lag in de verdediging.
En in Europa werden we door de eerste de beste clubs uitgeschakeld omdat de rest van het elftal de voorhoede niet fatsoenlijk kon bereiken. Dat toont wel aan hoe zwak de Eredivisie is: in onze competitie krijgt inderdaad elke speler wel een aantal kansen.
Wat ik nooit zo goed begrijp is dat het bij Suarez niet erg is dat hij dat totaalvoetbal in de weg staat, immers, meeverdedigen hoeft hij niet te doen, maar een spits met 33 doelpunten die totaalvoetbal in de weg zou staan moet per se weg
Meeverdedigen is wat anders dan van achterlijn tot achterlijn rennen, net zoals niemand van Huntelaar verwacht dat hij aan de zijlijn een tegenstander passeert. Suárez moet vooruit verdedigen en dat doet hij meer dan behoorlijk. Niet voor niets is één van de belangrijkste onderdelen van totaalvoetbal dat je het veld klein maakt.

Tot slot: niemand zegt volgens mij dat Huntelaar weg moet.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 06, 2008 10:56 pm

Bertje schreef:Natuurlijk zijn spelers met scorend vermogen belangrijk. Ook dat ontkent niemand. Zonder kansen redt echter geen enkele spits (of vleugelspeler of middenvelder) het tegen echte tegenstand.
Zeker, dat is een feit. Ik bestrijd echter het idee dat je geen geweldig teamspel op de mat kunt leggen met een speler die meer kansenafmaker dan kaatser of balvasthouder is.
En in Europa werden we door de eerste de beste clubs uitgeschakeld omdat de rest van het elftal de voorhoede niet fatsoenlijk kon bereiken. Dat toont wel aan hoe zwak de Eredivisie is: in onze competitie krijgt inderdaad elke speler wel een aantal kansen.
Zeker, dat is dus een probleem van de achterhoede en middenveld. De spitsen (en dus niet alleen Huntelaar) werden bij een beetje tegenstand niet bereikt via fatsoenlijk spel. Bij tegenstand werden het lange peren naar voren. Met dat speltype heb je juist een spits nodig die de bal kan vasthouden. Ik hoop toch dat we inzetten op opbouw van achteruit om via de vleugels voor de goal te komen
Meeverdedigen is wat anders dan van achterlijn tot achterlijn rennen, net zoals niemand van Huntelaar verwacht dat hij aan de zijlijn een tegenstander passeert. Suárez moet vooruit verdedigen en dat doet hij meer dan behoorlijk. Niet voor niets is één van de belangrijkste onderdelen van totaalvoetbal dat je het veld klein maakt.
Natuurlijk is meeverdedigen iets anders dan hard naar achter rennen. Ik ben het alleen niet met je eens dat Suarez goed vooruit verdedigt. Suarez doet aan excuus rennen. Een paar metertjes and that's it. Maar hij doet het al ietsje meer dan begin van het seizoen.
slot: niemand zegt volgens mij dat Huntelaar weg moet.
Jawel hoor

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 06, 2008 10:59 pm

LucaS schreef: Ajax heeft heel wat jaren gehad dat het een van de minst effectieve ploegen van het land was. Gemeten naar het aantal kansen dat in een doelpunt uitmondde.
Gehad? Gezien hoeveel kansen er dit seizoen gemist zijn?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 06, 2008 11:01 pm

Dat viel reuze mee. Maar ik sprak in het algemeen, niet per se over dit seizoen. Maar wil je met je opmerking beweren dat iedere spits er dit seizoen bij Ajax zo'n 40 had ingelegd?

Gesloten