Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Ik zeg het nog maar eens ..Ach, ik heb RVN ook nooit op een technisch hoogstandje kunnen betrappen, maar heeft toch een aardig lijstje aan clubs achter zijn staan. Maar goed, als een KJH in staat om een goaltje op 10-18 te maken in Spanje, Italie of Engeland doet ie het wat KJH betreft gewoon goed.M.a.w, een club die KJH contracteert zou toch moeten weten wat voor soort spits je binnenhaald en wat die soort spits voor jou zou kunnen betekenen.En hoe je dat het beste kan bewerksteliggen, al zijn er genoeg voorbeelden uit het verleden te vinden waar men dat " vergeten " is en verwacht dat dit soort spitsen de aan na de andere wervelende aktie op de grasmat toveren .. tja ..
Blij met de punten ...
een vergelijkbare kutspits is John Bosman zeker, wat een onzin! Klaas-jan is er om goels te maken en geen ene reet meer, als Ajax ook een verdedigende middenvelder nodig hebt gaan ze daar maar naar op zoek. Stekelenburg zet je toch ook niet op de rechtervleugel neer.
Ik walg van die zogenaamde kenners hier met het gelul over meevoetballen! dat zijn dezelfde eppo's die jarenlang zeurden om een scorende spits.
Ik walg van die zogenaamde kenners hier met het gelul over meevoetballen! dat zijn dezelfde eppo's die jarenlang zeurden om een scorende spits.
Dat hoeft niet, maar DS heeft natuurlijk wel een punt.Voor dat KJH kwam zouden dus andere moeten scoren, dat gebeurde dus niet.Toem moest KJH op komen draven, schiet er een zooi in en men tettert weer dat hij geen meevoetballende spits is.Het spel ( of het gemis aan ) van KJH is dus nooit de reden geweest dat Rosales, Babel, enz. niet naar hartelust mochten ( konden ) scoren ...Rishi schreef:Tuurlijk moet je doelpunten maken. Maar dat hoeft niet per se door de spits te gebeuren....
Blij met de punten ...
Tja, elke speler, op elke positie heeft toch beperkingen, de perfecte speler bestaat niet.Als je KjH gaat vergelijken op bepaalde punten zul je best dingen vinden, de een mist dat,en de andere weer dit.Neem nu zo'n Lukatoni . b.v. .Daarbij, Sneijder scoorde toch aan de lopende band met KJH in het elftal, mischien dat Sneijder het wel zag ..Rishi schreef:We zijn het er toch wel over eens dat KJH zijn beperkingen heeft als spits?
Blij met de punten ...
Ik hoop toch dat er in die geweldig spelende ploeg een paar spelers rondlopen die makkelijk scoren. Ajax heeft heel wat jaren gehad dat het een van de minst effectieve ploegen van het land was. Gemeten naar het aantal kansen dat in een doelpunt uitmondde. Je kan nog zo geweldig spelen, maar als er niemand is die de kansen standaard koel afmaakt kom je in topwedstrijden, waarin je per definitie maar een paar kansjes krijgt, in de problemen. Een speler die zo makkelijk scoort is een heel belangrijk .
Ondanks het feit dat het veldspel shit was afgelopen seizoen was Ajax gewoon kampioen geworden met een iets betere verdediging. Het aantal doelpunten voor was dat van een kampioen, het aantal treffers tegen dat van een degradatiekandidaat. Het probleem lag in de verdediging.
Wat ik nooit zo goed begrijp is dat het bij Suarez niet erg is dat hij dat totaalvoetbal in de weg staat, immers, meeverdedigen hoeft hij niet te doen, maar een spits met 33 doelpunten die totaalvoetbal in de weg zou staan moet per se weg
Ondanks het feit dat het veldspel shit was afgelopen seizoen was Ajax gewoon kampioen geworden met een iets betere verdediging. Het aantal doelpunten voor was dat van een kampioen, het aantal treffers tegen dat van een degradatiekandidaat. Het probleem lag in de verdediging.
Wat ik nooit zo goed begrijp is dat het bij Suarez niet erg is dat hij dat totaalvoetbal in de weg staat, immers, meeverdedigen hoeft hij niet te doen, maar een spits met 33 doelpunten die totaalvoetbal in de weg zou staan moet per se weg
I think I lost my fucking headache
Natuurlijk zijn spelers met scorend vermogen belangrijk. Ook dat ontkent niemand. Zonder kansen redt echter geen enkele spits (of vleugelspeler of middenvelder) het tegen echte tegenstand.LucaS schreef:Ik hoop toch dat er in die geweldig spelende ploeg een paar spelers rondlopen die makkelijk scoren. Ajax heeft heel wat jaren gehad dat het een van de minst effectieve ploegen van het land was. Gemeten naar het aantal kansen dat in een doelpunt uitmondde. Je kan nog zo geweldig spelen, maar als er niemand is die de kansen standaard koel afmaakt kom je in topwedstrijden, waarin je per definitie maar een paar kansjes krijgt, in de problemen. Een speler die zo makkelijk scoort is een heel belangrijk .
En in Europa werden we door de eerste de beste clubs uitgeschakeld omdat de rest van het elftal de voorhoede niet fatsoenlijk kon bereiken. Dat toont wel aan hoe zwak de Eredivisie is: in onze competitie krijgt inderdaad elke speler wel een aantal kansen.Ondanks het feit dat het veldspel shit was afgelopen seizoen was Ajax gewoon kampioen geworden met een iets betere verdediging. Het aantal doelpunten voor was dat van een kampioen, het aantal treffers tegen dat van een degradatiekandidaat. Het probleem lag in de verdediging.
Meeverdedigen is wat anders dan van achterlijn tot achterlijn rennen, net zoals niemand van Huntelaar verwacht dat hij aan de zijlijn een tegenstander passeert. Suárez moet vooruit verdedigen en dat doet hij meer dan behoorlijk. Niet voor niets is één van de belangrijkste onderdelen van totaalvoetbal dat je het veld klein maakt.Wat ik nooit zo goed begrijp is dat het bij Suarez niet erg is dat hij dat totaalvoetbal in de weg staat, immers, meeverdedigen hoeft hij niet te doen, maar een spits met 33 doelpunten die totaalvoetbal in de weg zou staan moet per se weg
Tot slot: niemand zegt volgens mij dat Huntelaar weg moet.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Zeker, dat is een feit. Ik bestrijd echter het idee dat je geen geweldig teamspel op de mat kunt leggen met een speler die meer kansenafmaker dan kaatser of balvasthouder is.Bertje schreef:Natuurlijk zijn spelers met scorend vermogen belangrijk. Ook dat ontkent niemand. Zonder kansen redt echter geen enkele spits (of vleugelspeler of middenvelder) het tegen echte tegenstand.
Zeker, dat is dus een probleem van de achterhoede en middenveld. De spitsen (en dus niet alleen Huntelaar) werden bij een beetje tegenstand niet bereikt via fatsoenlijk spel. Bij tegenstand werden het lange peren naar voren. Met dat speltype heb je juist een spits nodig die de bal kan vasthouden. Ik hoop toch dat we inzetten op opbouw van achteruit om via de vleugels voor de goal te komenEn in Europa werden we door de eerste de beste clubs uitgeschakeld omdat de rest van het elftal de voorhoede niet fatsoenlijk kon bereiken. Dat toont wel aan hoe zwak de Eredivisie is: in onze competitie krijgt inderdaad elke speler wel een aantal kansen.
Natuurlijk is meeverdedigen iets anders dan hard naar achter rennen. Ik ben het alleen niet met je eens dat Suarez goed vooruit verdedigt. Suarez doet aan excuus rennen. Een paar metertjes and that's it. Maar hij doet het al ietsje meer dan begin van het seizoen.Meeverdedigen is wat anders dan van achterlijn tot achterlijn rennen, net zoals niemand van Huntelaar verwacht dat hij aan de zijlijn een tegenstander passeert. Suárez moet vooruit verdedigen en dat doet hij meer dan behoorlijk. Niet voor niets is één van de belangrijkste onderdelen van totaalvoetbal dat je het veld klein maakt.
Jawel hoorslot: niemand zegt volgens mij dat Huntelaar weg moet.
I think I lost my fucking headache