Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » do mei 08, 2008 8:24 am

Jöhnk schreef:Ik prefereer Real boven Barca, maar zeg nou zelf: van dit Madrid wordt niemand warm of koud. Het Barca van twee jaar geleden sprak veel meer tot de verbeelding.
Vreemd genoeg doet dit Real Madrid me meer dan die Galacticos. Eerlijk is eerlijk, ze spelen vaak gedrochten van wedstrijden, dan opeens weer briljant en het mooiste: prachtige comebacks waar je compleet van uit je dak gaat. Wat betreft Barça van twee jaar geleden, natuurlijk was dat prachtig om te zien, zo zeer dat ik in die tijd depressief was van de gedachte: dit gaat nog jaren duren, Ronaldinho kan nog makkelijk 4 jaar heersen, Messi is nog beter. :excited.gif:

Dat van het tweede elftal van Barça gisteren is trouwens erg overdreven. Ze moesten gewoon winnen om zicht te houden op directe CL plaatsing. Een voorhoede met een voormalig Franse topspits, het grootste Spaanse voetbaltalent en de goddelijke Handbal Smurf is niks mis mee. Maar ja als Etoo en Deco expres een vijfde gele kaart pakken omdat ze geen zin hebben in Bernabeu en ze vervolgens als een Argentijns jaren 70 elftal gaat lopen hakken zijn er weinig excuses.

Valdes is geen Busquets. :drecul.gif: Maar als Catalaan heeft hij nou eenmaal een streepje voor, zo gaat dat tegenwoordig bij Barça. Aan de andere kant, hij heeft ze ongeveer eigenhandig in de CL-finale tegen Arsenal gered dus enige krediet mag hij ook hebben.

Is RGB eigenlijk nog wel eens gesignaleerd?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 08, 2008 6:53 pm

Rijkaard wordt komend seizoen vervangen door Pep Giardiola bij Barca. Hij is 37 jaar en traint de jeugd bij Barca.
De hand van JC?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mei 08, 2008 6:57 pm

Rijkaard had een mooie TD kunnen zijn...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 08, 2008 7:00 pm

Er zijn zelfs bronnen die hem tot AD hebben gebombardeerd. :hypocrite.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 09, 2008 7:29 am

Hij zal in ieder geval benaderd worden door MvB lijkt me. AD, TD...plak er een sticker op. Binnenhalen deze grootheid! :ajaxscarf.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 09, 2008 8:29 am

TD kan natuurlijk niet meer, nu Blind er ook al zit.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 09, 2008 8:30 am

Raymon schreef:Rijkaard had een mooie TD kunnen zijn...
Zo wel een enorme stap terug zijn gezien de taakverdeling tussen trainer en TD.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 09, 2008 8:41 am

De Dominee schreef:Hij zal in ieder geval benaderd worden door MvB lijkt me. AD, TD...plak er een sticker op. Binnenhalen deze grootheid! :ajaxscarf.gif:
AD? Die moet toch vooral de niet technische kant van het voetbal gaan doen? Op basis van een onderbroekenlijn vind ik Rijkaard daar nou niet de eerste keuze voor.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 09, 2008 10:34 am

Pfffff Rijkaard en Van Basten aan de macht..... Denk dat ze in Milaan gek zullen worden :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 09, 2008 10:45 am

Peter schreef:
De Dominee schreef:Hij zal in ieder geval benaderd worden door MvB lijkt me. AD, TD...plak er een sticker op. Binnenhalen deze grootheid! :ajaxscarf.gif:
AD? Die moet toch vooral de niet technische kant van het voetbal gaan doen? Op basis van een onderbroekenlijn vind ik Rijkaard daar nou niet de eerste keuze voor.
Juist dan vind ik ook.

De AD moet wel volgens het rapport het gezicht gaan worden van AJAX. Dat wordt echter toch echt Marco nu, welke AD er ook komt.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 09, 2008 11:40 am

Wat ik bedoel te zeggen is dat Rijkaard sowieso een functie moet krijgen. Welke sticker ze erop plakke maakt me niet zoveel uit. Die man heeft kwaliteiten, charisma, naam en een echte Ajacied.

Past prima bij de huidige staf.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 09, 2008 12:21 pm

Rijkaard: Afscheid zonder glorie
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Nog twee wedstrijden, dan is het over. In Murcia, een anonieme, droge stad in het zuiden van Spanje waar de gedegradeerde nummer voorlaatst van de Primera División huist, zal Frank Rijkaard volgende week zondag zijn toch nog trieste einde bij FC Barcelona beleven.

Zonder glorie, niet lang na de afgang van woensdag in Madrid (4-1), maar ook met een verdienstelijke erelijst.

,,Frank heeft hier geschiedenis geschreven,’’ sprak de sombere voorzitter Joan Laporta gisteren mooie woorden over zijn Amsterdamse vriend. Maar de geschiedenis loopt in het voetbal zelden goed af, zeker niet voor trainers.

De vriendschap, zo had Rijkaard al gezegd, zal echter blijven bestaan. ,,Ook als de club ooit vindt dat het beter is dat ik vertrek, dan zullen Joan en ik elkaar in de ogen kunnen blijven kijken.’’

Het afscheid van de 45-jarige Rijkaard en zijn assistent Johan Neeskens zal minder traumatisch zijn dan dat van zijn Nederlandse voorgangers bij Barça. Johan Cruijff smeet met een stoel en dreigementen naar de vice-voorzitter, toen die hem in mei 1986 de deur wees. Louis van Gaal sprak de historische woorden: ‘Vrienden en vriendinnen van de pers, ik vertrek; gefeliciteerd’, toen hij in mei 2000 voor de eerste keer uit Camp Nou vertrok.

Laporta, even oud als Rijkaard, belde de trainer gisteravond, even voor zeven uur, om hem persoonlijk het weinig verrassende besluit van het bestuur mee te delen. Net zo verwacht was de beslissing om oud-speler Josep Guardiola, nu trainer van het tweede elftal van de club, aan te stellen als opvolger.

,,Frank heeft het met elegantie en veel sentiment geaccepteerd,’’ zei de presidente, die altijd de wens had gehad de trainer aan te houden tot hij zelf, in 2011, ook als voorzitter zou opstappen.

In het eerste seizoen, 2003-2004, toen Barcelona belabberd begon, weerstond Laporta al eens de druk van de rest van het bestuur en hield hij Rijkaard in het zadel. Dat bleek een goede zet, want de twee daaropvolgende jaren werd Barcelona kampioen en won het de Champions League.

De trainer is nu het slachtoffer geworden van de laatste twee seizoenen, waarin de ploeg geen enkele prijs wist te pakken. Hem wordt verweten enkele spelers te veel te hebben beschermd. Hij zou mannen als Ronaldinho, Deco en Márquez niet op hun twijfelachtige gedrag buiten het veld hebben aangesproken. Het vertrek van Henk ten Cate zou daarbij een rol hebben gespeeld.

Enkele van die sterren zullen deze zomer ook verdwijnen, Ronaldinho voorop. De al lang geblesseerde Braziliaan nam deze week, natuurlijk in een discotheek, afscheid van zijn vrienden en bekenden. Hij gaat naar AC Milan, vertelde hij.

,,Deze cyclus is ten einde,’’ zei Laporta, ,,maar het zou niet juist zijn als de slechte resultaten van de laatste twee jaar de eerdere prestaties van Rijkaard overschaduwen. Hij stond vijf jaar geleden aan de basis van het herstel van FC Barcelona.’’

’sMorgens had Rijkaard met zijn ploeg achter gesloten deuren getraind, iets wat hij ook vandaag en morgen zal doen. De trainer had geen zin meer de woede van de fans aan te horen, al richt zich die vooral op de spelers.
www.sportwereld.nl
Ten Cate? Toeval natuurlijk. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 10, 2008 1:38 pm

Ik lees hieruit dat het twijfelachtige (creepy) gedrag van enkele spelers met Henk the Creep te maken heeft. Dat zal een waarheid als een koe zijn!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 10, 2008 1:41 pm

Natuurlijk lees je dat. Ik lees hieruit dat Ten Cate die spelers dus onder controle hield.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 10, 2008 10:17 pm

wimpey schreef:Ik lees hieruit dat het twijfelachtige (creepy) gedrag van enkele spelers met Henk the Creep te maken heeft. Dat zal een waarheid als een koe zijn!
gelukkig we hebben nu jouw keurig favorite Koster. Een coach, hoe mogelijk, hij is nog slechter dan Wouters.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Duke

Bericht door Duke » za mei 10, 2008 10:44 pm

wimpey schreef:Ik lees hieruit dat het twijfelachtige (creepy) gedrag van enkele spelers met Henk the Creep te maken heeft. Dat zal een waarheid als een koe zijn!
Als je goed leest wat er staat, lijkt me dat lastig. Tenzij je natuurlijk bevooroordeeld leest. Maar dat zal toch niet? :666.gif:

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 10, 2008 10:49 pm

HAHAHAHAAHA
IK GELOOF!!!!!!

Duke

Bericht door Duke » zo mei 11, 2008 10:11 am

Rijkaard had in 2006 op zijn hoogtepunt moeten stoppen
Hugo Borst

Getuige zijn laatste optreden bij Voetbal Insite is onze bondscoach gegroeid. Als hij straks traint zoals hij op tv het debat aangaat dan zal het aan Marco van Basten niet liggen deze zomer. Zijn uitleg waarom hij botste met zijn leermeester en vriend Johan Cruijff was openhartig, sterk. Van Basten vond JC te extreem, te rigoureus. Hij bestreed diens plannen en weigerde die bij Ajax door te voeren. Dan heb je lef, durft onafhankelijk te opereren en hebt visie.

Zo zit ook Frank Rijkaard in elkaar. Zondag neemt hij afscheid van Camp Nou. Dat zal vast met een eervol applaus gepaard gaan, en terecht. Hoewel het een gedwongen vertrek is, heeft Rijkaard het erg goed gedaan. Hij had er beter aan gedaan te stoppen in 2006, toen hij met zijn prachtelftal zijn tweede landstitel won én de Champions League. Daar was toen ook even sprake van, maar Rijkaard, in de ban van het succes, besloot niet op zijn hoogtepunt te stoppen. Er volgden twee loze seizoenen. De trainer ziet er vandaag de dag getekend uit. Hij verdient een jaartje rust.

Een ongezond vak maar een fascinerend vak, dat van voetbaltrainer. Na een kwart eeuw voetbaljournalistiek weet ik nog steeds niet of een coach er nou echt toe doet of niet. Frank Rijkaard belichaamt mijn twijfel het best. Degraderen met Sparta en de Champions League winnen met Barcelona. Kan het extremer? De conclusie lijkt dat een coach zo goed is als de spelers waarover hij mag beschikken. Het mooiste bewijs voor die theorie is natuurlijk Ronaldinho. In 2006 bestond de voetballer nog, nu niet meer. Dat wil zeggen, de vedette van weleer gaat gehuld in alcoholdampen. Of zoals Leo Verheul schrijft in een recent verschenen biografie over Frank Rijkaard: ‘Ronaldinho’s mooiste dribbels bewaarde hij niet meer voor Camp Nou maar maakte hij in de disco tussen de dansvloer en de bar.’

De officiële mededeling is dat Ronaldinho een blessure heeft. Hij loopt al maanden rondjes of doet krachtoefeningen. In ADN, een gratis sportkrantje in Barcelona, zo vertelde mij de in Spanje woonachtige collega Edwin Winkels, werd deze week onthuld dat Ronaldinho om half twee ’s nachts een medische keuring moest ondergaan. Er volgde een vernietigend rapport: ongeschikt voor topvoetbal. Op de cover van El Periodico stonden onlangs twee Ronaldinho’s naast elkaar afgebeeld. Eén met sixpack (2006) en een met buikje(2008) dat over het elastiek van de trainingsbroek heen blubbert.

De Braziliaan is boos geworden over die publicatie. De Amy Winehouse onder de voetballers zou een voorbeeld moeten nemen aan de zangeres, die er niet voor terugdeinst om gefotografeerd te worden met een peuk in haar mond, een tampontouwtje bungelend tussen haar benen of terwijl ze zichtbaar dronken en/of stoned is. Je kiest voor de zelfkant of niet. Het zou kunnen zijn dat Ronaldinho zelf gelooft in een terugkeer op niveau en bang is dat de onderhandelingen met AC Milan gevaar lopen. Onzin, want de Italianen weten van de hoed en de rand, zoals heel de voetbalwereld stilletjes op de hoogte is. Begrijpelijk dat de club ‘slechts’ twintig miljoen biedt voor het wrak; de Ronaldinho uit 2006 was het dubbele waard geweest. Als het rondkomt zal hij worden opgesloten in een afkickkliniek, en dan maar hopen dat hij niet net als Amy Winehouse de benen neemt.

Ik ben afgedwaald. Over trainers moet het vandaag gaan. Wim Kieft schrijft deze week in zijn column in De Telegraaf dat hij wel iets heeft met Avram Grant. Opmerkelijk, want veel spelers van Chelsea hebben juist niet veel op met die trainer. Ik herinner me een scène waarbij Didier Drogba geen commentaar geeft als hem wordt gevraagd wat hij van zijn coach vindt. Kieft legt uit waarom Grant hem aanspreekt. Hij heeft ook een zwak voor Alex Ferguson, Frank Rijkaard, Johan Cruijff en Marco van Basten. Zij kunnen namelijk hun ego uitschakelen, meent Kieft, die in negatief opzicht Louis van Gaal noemt en Aad de Mos en José Mourinho. Kieft: ‘Die hebben het altijd over het team en teambelang, maar uiteindelijk draait het toch om hen.’

De Top-3 wordt volgend jaar getraind door Huub Stevens, Gert-Jan Verbeek en Marco van Basten. Ik zou ze alle drie geen ego durven te ontzeggen, het zit hen in elk geval niet in de weg. Tenminste, zo lijkt het. Of ze het verschil zullen maken? Dat hangt uiteraard van hun spelers af.
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 11:21 pm

Villarreal plaatst zich dit seizoen overigens direct voor de Champions League. Er is nog een speelronde te gaan, maar met dat verschil in budget 10 punten boven Atlético Madrid en Barcelona eindigen is werkelijk waar geweldig. Godín was het meerendeel van het seizoen overigens basisspeler en speelde 24 wedstrijden in een verdediging die veertig tegendoelpunten incasseerde (0 in de laatste 5 wedstrijden). Wat een koopje is dat toch geweest. Nu met een fitte Gonzalo Rodriguez er weer bij heeft Villarreal een uiterst talentvol duo achterin.

Wat een club, dat Villarreal. Die weten heel goed wat ze doen in Zuid-Amerika. Ajax in voorgaande jaren helaas niet. Zie waar het beide clubs gebracht heeft.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 11:58 pm

Ja die moeten kappen met de bekendere spelers te halen en lekker in Z-A scouten. Levert ze meer op
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 12, 2008 12:02 am

Over welke bekende namen heb je het dan, Rishi? Ook de komst van Nihat en Rossi heeft ze bijvoorbeeld geen windeieren gelegd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 12, 2008 12:05 am

Wie is de spitsenduo bij Villareal?

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 12:09 am

Thomas schreef:Over welke bekende namen heb je het dan, Rishi? Ook de komst van Nihat en Rossi heeft ze bijvoorbeeld geen windeieren gelegd.
Cygan bijvoorbeeld. Voor Nihat hadden ze betere in Z-A kunnen halen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 12, 2008 12:16 am

Voor Nihat hadden ze betere in Z-A kunnen halen.
Dat betwijfel ik. Nihat presteert zo slecht nog niet in het Turks elftal, wordt zelfs geroemd als de beste aanvaller in de selectie.

Je vergeet Pires nog, Rishi.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 12, 2008 12:18 am

Tomasson
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie