Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 05, 2008 6:03 pm

Rooney was inderdaad het supertalent van Engeland. Daar moest gewoon 35 miljoen euro voor worden afgetikt. En Rio Ferdinand is volgens mij een van 's werelds duurste verdedigers aller tijden. Misschien is de stelling dat Ferguson met wat meer beleid inkoopt een betere stelling?

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mei 05, 2008 6:11 pm

Bertje schreef:Dus als je een aardig elftal hebt en het geld om er een heel goed elftal van te maken moet je je inhouden, maar als je een goed elftal hebt en er een heel goed elftal van maakt heb je de zegen van Libs?
Nee, dat zeg ik niet.

Maar Chelsea had in 2003 een leuk team. Maar geen team waarmee je kampioen kon worden of de C.L. kon winnen. Nu zijn we 5 jaar en 700 miljoen euro later. Dat is een heel groot verschil.

Het team van Manchester United is niet eens zoveel anders dan 5 jaar geleden. Er zijn uiteraard wel wat nieuwe spelers bij gekomen, voornamelijk jonge spelers, maar veel van de spelers van 2003 zijn er nog wel. G. Neville, Brown, Silvestre, Ferdinand, Scholes, Ronaldo, Giggs en Fletcher speelden al bij Man Utd.

Ik geloof dat van het Chelsea van 2003 alleen Lampard en Terry er nog zijn. De rest is allemaal daarna pas gekomen.

Kijk, ik gun alle clubs hun geluk. Maar 700 miljoen euro uitgeven aan nieuwe spelers is natuurlijk gewoon belachelijk. En dan ben je natuurlijk gewoon een poenerige club.
Bovendien had Tevez ook al een keer uitgeblonken op de OS (en in de Copa Libertadores). Da's indrukwekkender dan wat Drogba of Essien had laten zien.
Ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan het Olympisch toernooi. Essien was een vaste waarde bij Lyon. Drogba bij Olympique Marseille. Essien werd twee keer kampioen, Drobga speelde in de finale van de Uefa Cup. Dus doe nou niet of Essien en Drogba minder status hadden Tevez.
Tijd voor iets nieuws.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 05, 2008 6:19 pm

Tevez was dé speler van Zuid-Amerika, Libs. Die status hadden Drogba en Essien dus niet.

Verder vergeet je even te vermelden dat ook Manu meer geld heeft uitgegeven, maar dat ook daar een dosis miskopen tussenzaten.

Of wat te denken van die tientallen miljoenen die nu weer voor Nani en Anderson zijn betaald?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 05, 2008 6:31 pm

Chelsea moest vanaf het nulpunt beginnen en dan moet je ook gewoon veel investeren. ManU zat al op een hoog niveau. Afgelopen seizoen heeft ManU voor een godsvermogen geinvesteerd. Nani, Anderson, Hargreaves en Tevez! Bij elkaar een miljoen 80?!?!

Chelsea kocht Malouda en Beletti, maar verkocht ook Robben voor de hoofdprijs.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mei 05, 2008 6:33 pm

Tevez was dé speler van Zuid-Amerika, Libs. Die status hadden Drogba en Essien dus niet.
Met alle respect maar er zijn genoeg Zuid-Amerikaanse topspelers die het in Europa niet redden. Ook zij waren dé spelers van Zuid-Amerika. Natuurlijk is Tevez een grote speler, maar Drogba en Essien kenden het Europese topvoetbal, Tevez niet.

En ik zeg dat nergens dat Man Utd geen geld heeft uitgegeven. Dat heb ik zelfs toegegeven:
Kijk, natuurlijk koopt Ferguson spelers. Elke manager doet dat.
Dat is helemaal niet raar. Maar Ferguson koopt natuurlijk niet in op de manier zoals Chelsea dat heeft gedaan. Die spenderden in 2 jaar tijd meer geld dan Man Utd in de 5 jaar daarvoor. En menig speler is inmiddels al weer weg.

Dat er miskopen tussen zaten bij Man Utd is logisch. Miskopen horen bij het vak.
Tijd voor iets nieuws.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mei 05, 2008 6:37 pm

goodfella schreef:Chelsea moest vanaf het nulpunt beginnen en dan moet je ook gewoon veel investeren.
Dat bedoel ik dus. Daar houd ik niet van. Zo'n club die ineens een zak geld krijgt en vervolgens de ene na de andere ster koopt simpelweg omdat ze dat kunnen betalen.

Als Ajax overgenomen zou worden door een rijke Rus dan zou ik dat ook niet toejuichen.
ManU zat al op een hoog niveau. Afgelopen seizoen heeft ManU voor een godsvermogen geinvesteerd. Nani, Anderson, Hargreaves en Tevez! Bij elkaar een miljoen 80?!?!

Chelsea kocht Malouda en Beletti, maar verkocht ook Robben voor de hoofdprijs.
Chelsea heeft natuurlijk inmiddels wel een topteam. Dat valt niet te ontkennen.
Tijd voor iets nieuws.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 05, 2008 6:37 pm

Liberty schreef:Met alle respect maar er zijn genoeg Zuid-Amerikaanse topspelers die het in Europa niet redden. Ook zij waren dé spelers van Zuid-Amerika. Natuurlijk is Tevez een grote speler, maar Drogba en Essien kenden het Europese topvoetbal, Tevez niet.
We hadden het toch over de status van de aankopen?
Dat is helemaal niet raar. Maar Ferguson koopt natuurlijk niet in op de manier zoals Chelsea dat heeft gedaan. Die spenderden in 2 jaar tijd meer geld dan Man Utd in de 5 jaar daarvoor. En menig speler is inmiddels al weer weg.
Kun je voor Manu ook zeggen. Waar is Veron? Waar is Ruudje?
Dat er miskopen tussen zaten bij Man Utd is logisch. Miskopen horen bij het vak.
En die kostten ook geld. Dat geld was jij vergeten.

En met niemand anders!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mei 05, 2008 6:41 pm

Bertje schreef:
Liberty schreef:Met alle respect maar er zijn genoeg Zuid-Amerikaanse topspelers die het in Europa niet redden. Ook zij waren dé spelers van Zuid-Amerika. Natuurlijk is Tevez een grote speler, maar Drogba en Essien kenden het Europese topvoetbal, Tevez niet.
We hadden het toch over de status van de aankopen?
Ja, zo? Drogba en Essien hadden een status in het Europese voetbal, Tevez moest dat nog gaan bewijzen.
Kun je voor Manu ook zeggen. Waar is Veron? Waar is Ruudje?
Van Nistelrooy speelde 5 jaar bij Man Utd. Die is niet zomaar gekocht en vervolgens na 2 of 3 moeilijke jaren weer verkocht. Ruud was een succes. Veron was natuurlijk een miskoop. Dat kan gebeuren.
En die kostten ook geld. Dat geld was jij vergeten.
Hoe kom je daar nou weer bij?
Tijd voor iets nieuws.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 05, 2008 7:29 pm

Chelsea heeft overigens met 0-2 gewonnen bij Newcastle.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 12:48 am

Liverpool, Man U, Chelsea, het is allemaal één pot nat qua uitgaven. Arsenal is de enige Engelse topclub die niet ieder seizoen 60 miljoen uitgeeft aan transfers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 06, 2008 9:04 am

Arsenal verslikt zich dan ook al meerdere jaren in de concurrentie.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 06, 2008 10:03 am

Bertje, vind jij Anderson echt een miskoop?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 06, 2008 10:04 am

Nee, dat zeg ik toch niet?

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 06, 2008 10:12 am

Bertje schreef:Tevez was dé speler van Zuid-Amerika, Libs. Die status hadden Drogba en Essien dus niet.

Verder vergeet je even te vermelden dat ook Manu meer geld heeft uitgegeven, maar dat ook daar een dosis miskopen tussenzaten.

Of wat te denken van die tientallen miljoenen die nu weer voor Nani en Anderson zijn betaald?
Ik d8 dat je dat bedoelde
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 06, 2008 10:14 am

Nee, gewoon dat ze duur waren.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » di mei 06, 2008 10:17 am

Rishi schreef:
Bertje schreef:Tevez was dé speler van Zuid-Amerika, Libs. Die status hadden Drogba en Essien dus niet.

Ik d8 dat je dat bedoelde
Ik d8? Gaan we hier ook al MSN-Breezah praten?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 06, 2008 10:19 am

:blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 11, 2008 3:08 pm

Laatste speelronde is net begonnen. Chelsea-Bolton en Wigan-Manchester dus.

Wat een lelijke shirts hebben Chelsea nu aan, trouwens. Ik hoop echt dat Adidas wat anders voor AJAX in petto heeft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 3:24 pm

Rooney gaat naar Chelsea....pfff wat speelt hij bagger zeg
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 3:36 pm

Kado van de scheids... Penalty Man U nadat Rooney volgens de scheids wordt getackeld. 1-0 Ronaldo
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 3:38 pm

Die scheids is echt belachelijk bezig. Scholes had al 2x meer een gele kaart moeten krijgen. Wordt n et weer gematst.

Man U heeft me toch een portie geluk
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 4:47 pm

0-2 Manchester via Giggs. Suck on that, Henkie & the mob. :headbang.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo mei 11, 2008 4:50 pm

Mooi voor vd Sar!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 11, 2008 5:07 pm

Man City krijgt trouwens even pak slaag van M'boro...8-1!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 11, 2008 6:08 pm

Mr. Ajax schreef:Man City krijgt trouwens even pak slaag van M'boro...8-1!
Met 3x Alves.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gesloten