Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 10:56 am

Hoe het met Sulejmani precies zit weet ik niet, maar ik verwijt Ajax in principe dat het zich als een slak voortbeweegt op de transfermarkt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 16, 2008 11:00 am

Ik verwijt de club vooral dat men Sulejmani niet in eerste instantie heeft opgepikt bij Partizan. Dat Ajax hem nu misloopt nu Chelsea er wat later bij komt, dat is jammer maar begrijpelijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 11:02 am

We zullen zien of Chelsea uberhaupt in het spel is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo apr 16, 2008 11:10 am

Ajax hengelt naar diensten Marin
Marko Marin staat nog altijd in de nadrukkelijke belangstelling van Ajax, weet Bild. De Amsterdammers zouden komende zomer een poging willen wagen om de talentvolle spelmaker naar Amsterdam te halen.

Marin staat momenteel onder contract bij Borussia Mönchengladbach. Daar heeft de 18-jarige jeugdinternational nog een contract tot de zomer van 2010.

Ajax is niet de enige gegadigde in de strijd om Marin, die tien miljoen euro moet kosten. Ook AC Milan wil de aanvallende middenvelder graag inlijven.

Marin is de vierde spelmaker die wordt gelinkt aan Ajax. De Amsterdammers zouden ook interesse hebben voor Steven Defour (Standard Luik), Renato Augusto (Flamengo) en Yoann Gourcuff (AC Milan).
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 11:50 am

Om die laatste alinea moet ik hartelijk lachen. Ik hoop dat Ajax beseft dat die spelers onhaalbaar zijn.

M..

Bericht door M.. » wo apr 16, 2008 12:03 pm

Ik hoop dat ze het niet beseffen maar het gewoon proberen.. nee heb je.. ja kan je krijgen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo apr 16, 2008 12:06 pm

Juist, zo is het.
Als AJAX denkt zoals hier veel gedacht wordt ("dat zal toch wel niets worden" , "die komt toch niet" etc etc), dan komen ze dus zeker niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 12:24 pm

Het was inderdaad een geluk dat Ajax dacht dat Modric haalbaar was. Uiteindelijk zitten we met Perez opgescheept, maar ach.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 16, 2008 12:28 pm

Ik snap je cynisme, Jöhnk, maar ik heb de hoop dat Van Basten zich niet laat afschepen met iemand als Perez.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo apr 16, 2008 12:35 pm

Zolang je de tijd nog hebt moet je proberen het beste van het beste te krijgen.
We moeten echter wel op tijd alles rond hebben voor het begin van de 1e trainingen....

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 12:36 pm

Duke schreef:Ik snap je cynisme, Jöhnk, maar ik heb de hoop dat Van Basten zich niet laat afschepen met iemand als Perez.
Die hoop had ik eerst ook, maar er gebeurt gewoon niets. Behalve dan dat PSV en Feyenoord er vandoor gaan met spelers die ik graag bij Ajax had gezien.

Starring

Bericht door Starring » wo apr 16, 2008 12:42 pm

Zolang Martin van Geel TD is blijven we helaas achter de feiten aanlopen! PSV en Feyenoord zijn inderdaad al druk bezig, écht om moedeloos van te worden. Juist nu moet je toeslaan op de transfersmarkt. Niet wanneer iedereen wakker is....
AFCA!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 16, 2008 12:44 pm

Duke schreef:Ik snap je cynisme, Jöhnk, maar ik heb de hoop dat Van Basten zich niet laat afschepen met iemand als Perez.
Van Basten kan er zelf ook wat van, ik geloof dat ie Koevermans graag wilt hebben. ik constateer verder dat Psv en Fnoord al wat aankoopjes hebben gedaan voor volgend seizoen, hopelijk zal het bij AJAX ook niet te lang op zich laten wachten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 12:46 pm

Op AN heeft iemand een stukje uit het VI-interview met Sulejmani overgetypt:
We helpen alle Feyenoordfans die nu hoop koesteren maar meteen uit de droom: Sulejmani is niet van plan Verbeek te volgen naar De Kuip. 'Van mijn zaakwaarnemer heb ik gehoord dat Feyenoord de laatste jaren zijn beste spelers heeft verkocht aan Chelsea, Arsenal, Liverpool en Real Madrid. Het is helemaal geen verkeerde club, maar ik heb iets anders in gedachten. Ik heb een enorme drang om prijzen te winnen, Hopelijk gaat Verbeek dat lukken in Rotterdam, maar gezien de resultaten van Feyenoord in de laatste jaren lijkt me de kans op een prijs niet heel groot.'

Wat veel mensen niet weten is dat Sulejmani in het verleden al een gesprek heeft gehad met de TD van Ajax, Martin van Geel. Daar werd hem een belofte gedaan, die niet werd waargemaakt. 'Een jaar of twee geleden heb ik met Van Geel gesproken. Hij wilde me graag hebben. Op dat moment was ik pas zeventien jaar, maar ze zeiden dat ik op mijn achttiende kon komen. Daar bleef het bij, ik ben nooit meer gebeld door Ajax.' Volgens de berichten uit Amsterdam heeft Ajax, met dezelfde van Geel aan het roer, de contractsituatie van Sulejmani laten onderzoeken.
Hij wil prijzen winnen. Lijkt me duidelijk dus. Die wil naar PSV. De rest van Nederland wint immers geen prijzen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 16, 2008 12:59 pm

Het is in ieder geval positief dat Sulejmani de tussenstap wil maken bij de top in Nederland (PSV en Ajax). Wat me minder positief stemt is dat hij de loopbaan van Van Nistelrooij als vergelijkingsmateriaal naar boven haalt (al kan het ook vooral zijn omdat Van Nistelrooij doorbrak via Heerenveen) en dat hij blijkbaar een minder goede ervaring achter de rug heeft met Ajax.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 1:02 pm

Precies, alsof hij de loopbaan van Van Nistelrooy uit zijn hoofd wist. Dat heeft PSV hem natuurlijk (met succes) verteld als verkooppraatje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 16, 2008 1:04 pm

Daar geloof ik dan weer niet in. PSV kan die jongen niet zelf betalen. Chelsea zal de gesprekken dus met hem moeten hebben gevoerd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 16, 2008 1:49 pm

brigade zuid schreef:Van Basten kan er zelf ook wat van, ik geloof dat ie Koevermans graag wilt hebben.
Van dat gerucht ben ik ook heel erg geschrokken. Stel je voor dat het waar is... Dan verbetert er dus helemaal niets.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 16, 2008 1:57 pm

Daarom ben ik ook heel benieuwd naar de periode tot aan het nieuwe seizoen.. gaan we een nieuwe weg inslaan qua aankopen met van Basten of blijft het rommelen in de marge zoals de laatste jaren met eredivisievoetballertjes als Engelaar, Koevermans etc.

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 2:42 pm

brigade zuid schreef:
Van Basten kan er zelf ook wat van, ik geloof dat ie Koevermans graag wilt hebben. ik constateer verder dat Psv en Fnoord al wat aankoopjes hebben gedaan voor volgend seizoen, hopelijk zal het bij AJAX ook niet te lang op zich laten wachten.
Welke aankopen heeft 010 gedaan? En verder is het idd gewoon tijd om NU die portemonnee te trekken.

Er is echter een ding waar ik niets van begrijp. Jongens als Modric en Sulejmani werden jaren terug niet gehaald, terwijl ze niks kostten. Onder het mom dat men twijfels had over hun talent?! Men haalt echter wel zonder blikken en blozen Rommedahl, Perez en Luque!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo apr 16, 2008 2:45 pm

3,4 jaar terug kon men niet zien dat ze tot zulke diamantjes uit zouden groeien. Van Geel ging voor 'zekerheidjes'. En dit is dus een falende scouting. Oog hebben voor jong talant, dat maakt nu net het verschil. Aan de andere kant, hoeveel spelers zullen er per dag aangeboden worden aan Ajax?

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 2:50 pm

Spijker schreef:3,4 jaar terug kon men niet zien dat ze tot zulke diamantjes uit zouden groeien. Van Geel ging voor 'zekerheidjes'. En dit is dus een falende scouting. Oog hebben voor jong talant, dat maakt nu net het verschil. Aan de andere kant, hoeveel spelers zullen er per dag aangeboden worden aan Ajax?
Huh? Liever een jongen van 18 voor 4 ton halen die kan uitgroeien tot een diamantje dan een uitgerangeerde 30'er halen die 2 miljoen salaris per jaar moet hebben. Of snap ik het nu niet?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 3:03 pm

goodfella schreef:En verder is het idd gewoon tijd om NU die portemonnee te trekken.
Sterker nog, er hadden al spelers moeten zijn.

Maar het seizoen begint pas op 1 juli. Je moet natuurlijk hoog inzetten, en dan duurt het wat langer. topspelers hebben meerdere opties dus dan moet je even afwachten. En als er op 1 juli nog geen versterkingen zijn dan loopt de transferperiode tot 31 augustus. En als we dan op de valreep een aantal flutspelers hebben binnengehaald dan verdienen die flutspelers het voordeel van de twijfel. Tja....

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:18 pm

Jöhnk schreef:
goodfella schreef:En verder is het idd gewoon tijd om NU die portemonnee te trekken.
Sterker nog, er hadden al spelers moeten zijn.

Maar het seizoen begint pas op 1 juli. Je moet natuurlijk hoog inzetten, en dan duurt het wat langer. topspelers hebben meerdere opties dus dan moet je even afwachten. En als er op 1 juli nog geen versterkingen zijn dan loopt de transferperiode tot 31 augustus. En als we dan op de valreep een aantal flutspelers hebben binnengehaald dan verdienen die flutspelers het voordeel van de twijfel. Tja....
Kakkerlakken hebben El Ahmadi iig binnen. En psv heeft voor een prikkie (mocht VVV degraderen) Amrabat en die Manco. Eigenlijk had Ajax al deze moeten contracteren. Haal maar een stuk of 10 van zulke spelers. Sulejmani, Defour, Bradley...laat ze maar vechten voor die speelminuten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 16, 2008 3:24 pm

goodfella schreef:Huh? Liever een jongen van 18 voor 4 ton halen die kan uitgroeien tot een diamantje dan een uitgerangeerde 30'er halen die 2 miljoen salaris per jaar moet hebben. Of snap ik het nu niet?
Je snapt het juist prima.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten