De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 3:44 pm

We moesten scouts scouten, zei je net. En laten we dat nou gedaan hebben, iemand met veel kennis van Zuid-Amerika.
Wie weet zitten ze daar nou wel met een aantal echte toppers te onderhandelen. :eusa_pray.gif: :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 24, 2008 3:48 pm

Ik snap sowieso al niet waarom ze niet met prestatiecontracten werken. De TD moet dan organisatorisch sterk zijn en in samenwerking met het scoutingsapparaat tot versterkingen komen. Scouts die worden afgerekend op volftreffers. Nu wilde ik eigenlijk wat namen gaan noemen, maar ik denk dat er van de huidige selectie maar weinig gescoutte spelers bij zitten. Rommedahl, Luque, Kennedy, Leonardo, Suarez, Kuffour, Silva, Delorge, Colin, Gabri, Perez, Davids, Lindgren en Urzaiz zijn vast niet gescout. De enige die echt gescout zal zijn is Ogararu. Degene die hem gescout heeft moeten ze direct uitnodigen voor een functioneringsgesprek.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 4:13 pm

MVG roept heel stoer in de VI dat Ajax na de eerste training geen basisspelers meer wil laten vertrekken. Zal me benieuwen of hij dat hard kan maken.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 26, 2008 4:14 pm

Het sleutelwoord hier is willen. Hij roept niet zullen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 4:15 pm

Logisch, want dat kan hij niet waarmaken. Zeg dan niets, zou ik zeggen. Maar goed, wie ben ik.

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » wo mar 26, 2008 4:26 pm

Zoveel zijn dat er ook niet of ze zijn al lang weg tegen die tijd!
At the moment he knew, he ceased to know.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 26, 2008 4:54 pm

Bij het soort bedragen als bij Sneijder en Babel gaat iedereen weg, simpel zat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 26, 2008 5:58 pm

Neefkens schreef:Bij het soort bedragen als bij Sneijder en Babel gaat iedereen weg, simpel zat.
Daarom. Wie houdt hij voor de gek?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 6:02 pm

Zeker. Stel Ajax verbiedt KJH om te vertrekken, dan haalt hij de zomer daarop het Webster-arrest van stal en loopt hij zo goed als gratis de deur uit.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo mar 26, 2008 6:32 pm

joey schreef:MVG roept heel stoer in de VI dat Ajax na de eerste training geen basisspelers meer wil laten vertrekken. Zal me benieuwen of hij dat hard kan maken.
*kuch*sneijder*/kuch*
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 26, 2008 8:22 pm

joey schreef:MVG roept heel stoer in de VI dat Ajax na de eerste training geen basisspelers meer wil laten vertrekken. Zal me benieuwen of hij dat hard kan maken.
Hij zal zelf een week voor de competitie begint antwoord geven en stellen dat door de OS er niet direct versterking te halen is.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 26, 2008 8:26 pm

Jöhnk schreef:
Neefkens schreef:Bij het soort bedragen als bij Sneijder en Babel gaat iedereen weg, simpel zat.
Hij is gewoon met zijn verkooppraatje bezig en dat kan hij natuurlijk prima.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 8:28 pm

Neefkens schreef:
Jöhnk schreef:
Hij is gewoon met zijn verkooppraatje bezig en dat kan hij natuurlijk prima.
Een verkooppraatje waar iedereen doorheen kijkt?

Soms denk ik wel eens dat MVG de fouten van het verleden ziet als overmacht en toeval en niet als het gevolg van een matig beleid.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 26, 2008 8:29 pm

Ga je nu ook nog zeggen dat MvG niet kan verkopen? :drecul.gif:

Real betaalde door die verkooppraatjes die enorme som.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 8:37 pm

Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over zijn aankoopbeleid. Over het feit dat hij misschien ook had kunnen anticiperen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo mar 26, 2008 9:30 pm

Demosthenes schreef:
Hij zal zelf een week voor de competitie begint antwoord geven en stellen dat door de OS er niet direct versterking te halen is.
Jansma schreef:mogelyk scenario

- voor EC Van Geel/Van Basten zegt 'op dit moment iedereen is bezig met EC, nieuwe coach naturlijk ook, maar na EC dan doen we zaken'
Maar we hebben naturlijk al schaduw elftal en lijstje gemaakt Marco en ik, dus het gaat goedkomen.

- na EC: we zijn druk bezig, maar speler X heeft goed EC gespeeld en prijs is te hoog. We kijken naar alternatieven, maar dat duurt even.

- tijd later: zo kort voor seizoen laat naturlijk niemand de beste spelers gaan, we kijken nog naar alternatives. Goed nieuws is dat niemand meer vertrekt, compliments aan onszelf.

- beste speler vertrekt voor veel naar topclub X. 'een bod we konden niet weigeren, speler was met hoofd al daar'. We hebben nu mooi bedrag gekregen, we gaan ons orienteren op vervanger, maar kost tijd naturlijk.... (thanks Joey!)

- Begin competition... niet mensen halen om het halen, moet echt versterking zijn. Maar die zijn niet makkelijk haalbaar. We zijn nog bezig met groot naam.

- Even later: we gaan niemand meer halen. We zijn overtuigd dat met deze selectie we mee kunnen doen om campioenschap.

- Na enkele wedstrijdn: duidelijk is dat we nog wat ervaring/kwaliteit/leiderschap/gogme/lengte/kracht te kort komen op posities. In seizoen zelf laat clubs niemand gaan, maar inde winterstop versterken we ons.

Het patroon we kennen inmiddels...
:headbang.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 26, 2008 9:34 pm

joey schreef:Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over zijn aankoopbeleid. Over het feit dat hij misschien ook had kunnen anticiperen.
Ohh, ok. We hadden het over verkopen, dus ik doorzag je move niet.

Dat anticiperen is idd heel belangrijk, alleen er zijn wel financiële risico's aan verbonden en een echt goede speler komt niet voor de bank, als nr.1 tóch blijft.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 9:38 pm

Koop een speler voor de toekomst, zoals Van Gaal Litmanen haalde toen Bergkamp er nog was. Kijk, dát was beleid. Het vertrek van Sneijder was onvermijdelijk, afgelopen zomer of afgelopen winter of komende zomer.

Ik bedoel dat Van Geel zich te gemakkelijk verschuilt achter het argument dat Sneijder laat vertrokken is. En voor het aantrekken van Luque is al helemaal geen excuus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 26, 2008 9:40 pm

joey schreef:Koop een speler voor de toekomst, zoals Van Gaal Litmanen haalde toen Bergkamp er nog was. Kijk, dát was beleid. Het vertrek van Sneijder was onvermijdelijk, afgelopen zomer of afgelopen winter of komende zomer.
En dan te bedenken dat Defour voor het oprapen lag in 2006.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 26, 2008 9:40 pm

Litmanen was een mazzeltje, geen gericht beleid.
Sneijder is nooit goed vervangen en Luque was idd verschrikkelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 9:42 pm

Ik weet dat het een mazzeltje was, maar zo moet het dus. En Van Gaal nam Litmanen dus wél, hoewel hij Bergkamp nog had. Hij dacht aan de toekomst.
Nu is Sneijder helemaal niet vervangen. Dat heeft ons de titel gekost.

peter

Bericht door peter » wo mar 26, 2008 9:46 pm

Als kanttekening moeten we er wel bij zeggen dat veel toptalenten de stap van Ajax veelal over slaan helaas. Zo'n Bendtner en Kahlenberg kon je vroeger nog prima halen, maar gaan nu linea recta naar een topclub.

Jesse

Bericht door Jesse » wo mar 26, 2008 9:46 pm

Hoezo? Perez is toch gehaald? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 9:47 pm

Jesse schreef:
Hoezo? Perez is toch gehaald? :hypocrite.gif:
Oei, helemaal vergeten. :blush.gif:

:666.gif:

peter

Bericht door peter » wo mar 26, 2008 9:48 pm

Kahlenberg is overigens niet helemaal een goed voorbeeld, want deze ging naar AJ Auxerre.

Plaats reactie