Ja, maar ook toen won Ajax al vijf keer de titel in één decennium.joey schreef:Ja poeh, toen bestond Ajax al 64 jaar.
Hangt ervan af wat je als hervormen ziet. Ik denk dat Van Basten (samen met Schip en Witschge) invulling kan geven aan de manier waarop het eerste elftal moet spelen (en dat kan overbrengen), dat hij weet wat er van een speler wordt gevraagd voor die speelstijl (en dat hij mensen kan aansturen om te zorgen dat spelers dat leren) en dat hij de spelers voor die speelstijl ook (vroegtijdig) kan herkennen. Hij hoeft niet zelf alle spelers te trainen (van eerste elftal tot de F-jes) en daarnaast ook nog de wereld af te reizen op zoek naar nieuwe spelers, maar hij weet wel hoe het moet. Daarom is hij ook geschikt om andere mensen te herkennen die (sommige van) die onderdelen ook beheersen.Laat ik jou een vraag stellen, Bertje: denk jij dat Van Basten heel Ajax in technisch opzicht moet gaan hervormen? Is dat werkelijk een goed idee? Of had hij baat gehad bij op zijn minst een klankbord?
Ik begrijp niet dat Van Basten de boot niet afhoudt. Hoezo moet hij de jeugdopleiding runnen en de scouting hervormen? Alsof de functie van hoofdtrainer bij een grote club als Ajax, een functie die hij voor het eerst bekleedt, niet genoeg van hem zal eisen.
Van Cruijff was bekend dat hij gek was van de opleiding van Ajax. Jordi speelde in de jeugd en hij zag werkelijk álles. Hij kende alle spelers en coachte zelfs de jeugdtrainers. Ik geloof nooit dat Van Basten die passie in die mate deelt.
Als dat betekent dat hij Ajax in technisch opzicht gaat hervormen, dan vind ik dat prima.