Tja, dan zou je 99% van alles wat hier gepost wordt als zinloos moeten betitelen.Laat ons toch lekker lullen .. en doe mee of niet ..Jansma schreef:zinloos vooralVoetske schreef:We zijn met een normale discussie bezig hoor !!!.Neefkens schreef:Gaan we nu Marco afkraken omdat JC gestopt is? Laten we ze allebei in hun waarde laten, Marco heeft nu heel bewust voor 4 jaar getekend. Of hij nu wel of niet van AJAX houdt, is niet relevant.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 10/11
Maar joey, even eerlijk, vindt zélfs jij het niet een héél klein beetje raar dat Cruijff meteen maar is weggegaan, nadat nota bene een vertrouweling van hem zei dat zijn plannen nogal snel gingen?
Je hebt het steeds over het onmetelijke Ajax-hart van Cruijff, maar wát schiet Ajax in vredesnaam op met deze egotrip van Cruijff? Zijn we nu beter af, dan wanneer hij gewoon was blijven zitten en zijn plannen in een iets rustiger tempo waren uitgevoerd? Zou iemand die werkelijk een Ajax-hart heeft, zich misschien toch niet meteen bij de eerste kleine tegenspraak weg laten jagen?
Doet hij deze plotselinge vlucht voor Ajax? Of doet hij dit voor Cruijff?
Je hebt het steeds over het onmetelijke Ajax-hart van Cruijff, maar wát schiet Ajax in vredesnaam op met deze egotrip van Cruijff? Zijn we nu beter af, dan wanneer hij gewoon was blijven zitten en zijn plannen in een iets rustiger tempo waren uitgevoerd? Zou iemand die werkelijk een Ajax-hart heeft, zich misschien toch niet meteen bij de eerste kleine tegenspraak weg laten jagen?
Doet hij deze plotselinge vlucht voor Ajax? Of doet hij dit voor Cruijff?
@Scherrer: ik vind het jammer dat Cruijff is weggegaan, maar ik begrijp het wel. Als er niets van terechtkomt, krijgt hij de schuld. Hij wil het (voor zijn gevoel en naar zijn idee) goed doen of hij doet het niet. Cruijff ziet alleen iets in de shock-therapie. We zullen zien of Van Basten met zijn weg der geleidelijkheid iets voor elkaar kan krijgen of dat hij de laan is uitgestuurd voor er iets veranderd is. Bij Ajax houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en de enige manier om dat te veranderen is (mijns inziens) om je van bepaalde mensen te ontdoen.
Maar iets anders. Peter R. de Vries zei vorige week in FCG iets opmerkelijks. Of liever gezegd, hij stelde een vraag. Zijn vraag: 'Waarom moet Ajax altijd zo leugenachtig doen? Waarom kan Ajax niet eerlijk communiceren met de supporters? Als voorbeeld noemde hij de gang van zaken rond het vertrek van HTC, van wie men graag afwilde, maar wiens vertrek zogenaamd werd betreurd. Vraag van Peter R. de Vries: 'Waarom zeiden ze niet gewoon: 'Dit is voor hem het beste en voor ons ook?'
Betrek zijn vraag eens op de huidige situatie. We hebben een rapport gehad. We hebben een persconferentie gehad. We hebben nog een persconferentie gehad. Maar nu blijkt opeens dat Van Basten de club gaat runnen, terwijl dat dus nooit is gezegd, integendeel, woensdag beweerde hij zelf dat hij zich ging richten op het eerste elftal. Ik begrijp wel dat ze met Van Geel zitten, maar zou het niet beter zijn om duidelijkheid te scheppen? Duidelijkheid voor de supporters, duidelijkheid voor Van Geel? Nu stijgt er een beerputlucht van jewelste op. Kan nooit eens iets bij Ajax op een fatsoenlijke manier geregeld worden?
Maar iets anders. Peter R. de Vries zei vorige week in FCG iets opmerkelijks. Of liever gezegd, hij stelde een vraag. Zijn vraag: 'Waarom moet Ajax altijd zo leugenachtig doen? Waarom kan Ajax niet eerlijk communiceren met de supporters? Als voorbeeld noemde hij de gang van zaken rond het vertrek van HTC, van wie men graag afwilde, maar wiens vertrek zogenaamd werd betreurd. Vraag van Peter R. de Vries: 'Waarom zeiden ze niet gewoon: 'Dit is voor hem het beste en voor ons ook?'
Betrek zijn vraag eens op de huidige situatie. We hebben een rapport gehad. We hebben een persconferentie gehad. We hebben nog een persconferentie gehad. Maar nu blijkt opeens dat Van Basten de club gaat runnen, terwijl dat dus nooit is gezegd, integendeel, woensdag beweerde hij zelf dat hij zich ging richten op het eerste elftal. Ik begrijp wel dat ze met Van Geel zitten, maar zou het niet beter zijn om duidelijkheid te scheppen? Duidelijkheid voor de supporters, duidelijkheid voor Van Geel? Nu stijgt er een beerputlucht van jewelste op. Kan nooit eens iets bij Ajax op een fatsoenlijke manier geregeld worden?
Laatst gewijzigd door joey op za mar 08, 2008 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Als het gemeend is niet, maar laten we wel wezen, het wordt zo vaak ingezet, net als dat wijzen naar het logo of het shirt kloppen door spelers, dat het goedkope retoriek kan zijn. Cruijffs gedraai met dat "ik houd van de kleuren rood en wit..." zei mij gewoon genoeg, of hij het nou bewust of onbewust deed. Details misschien maar die zijn ook heel belangrijk. ;)joey schreef:Clubliefde heeft niets met goedkope retoriek te maken.
Wellicht de grond voor het verschil van inzicht tussen JC en MVB: JC wil 'toen', MVB wil 'nu'.joey schreef:Cruijff houdt zeker van Ajax, maar het Ajax waar hij van houdt is al bijna helemaal verdwenen.
Ik vind de opleiding niet zo slecht, er moeten zaken verbeterd worden, ja. En ik kan me ook voorstellen dat MVB zich een beeld wil vormen voordat er rigoureus wordt ingegrepen a.g.v. JC's bevindingen.
Jammer dat JC er de brui aan geeft, het is eigenlijk precies zo verlopen als ik het optikte. Op het moment dat JC compromissen moet sluiten en het niet volledig zó kan doen als ie wil, kapt ie ermee. Zo kennen we hem...
Ik vind het goed dat MVB zich weert. Als we op een marionet van JC zaten te wachten, had Ajax TBS als trainer moeten aanstellen.
Daarbij, Cruiff heeft in zijn colums aangegeven wat er met zijn " advies " gebeurde:joey schreef:@Scherrer: ik vind het jammer dat Cruijff is weggegaan, maar ik begrijp het wel. Als er niets van terechtkomt, krijgt hij de schuld. Hij wil het (voor zijn gevoel en naar zijn idee) goed doen of hij doet het niet. Cruijff ziet alleen iets in de shock-therapie. We zullen zien of Van Basten met zijn weg der geleidelijkheid iets voor elkaar kan krijgen of dat hij de laan is uitgestuurd voor er iets veranderd is. Bij Ajax houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en de enige manier om dat te veranderen is (mijns inziens) om je van bepaalde mensen te ontdoen.
Weinig verandert ...Tot slot nog even dit. Gebleken is dat ik een uitstekende beslissing genomen heb om niet in die Ajax-commissie te gaan zitten. De afgelopen tien jaar ben ik een paar keer door de club om advies gevraagd en iedere keer werd dat op wat voor een manier dan ook misbruikt. Daarom zag ik het ook niet zitten om deel uit te maken van een commissie waarin allerlei dingen kunnen gebeuren die je niet in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk wordt gesteld. Ik denk dat een paar commissieleden inmiddels heel goed begrijpen wat ik bedoel.
Blij met de punten ...
Dat zou natuurlijk kunnen. Cruijff is de voetbalromanticus, voor hem staat Ajax voor iets bijzonders. Misschien past Van Basten met zijn cynische materialisme, zijn patserigheid en zijn resultaatvoetbal beter in de huidige tijd. Zelfs het Ajax-systeem zegt hem weinig.wimpey schreef:Wellicht de grond voor het verschil van inzicht tussen JC en MVB: JC wil 'toen', MVB wil 'nu'.
Cruijff weet al wat er mis is maar Van Basten moet dat nog ontdekken. Hij heeft er veel minder verstand van.Ik vind de opleiding niet zo slecht, er moeten zaken verbeterd worden, ja. En ik kan me ook voorstellen dat MVB zich een beeld wil vormen voordat er rigoureus wordt ingegrepen a.g.v. JC's bevindingen.
De opleiding is onvoldoende. Nu krijgen we nog de beste spelers. Maar Ajax is bijgehaald en als de beste spelers naar bijvoorbeeld Eindhoven vertrekken, zijn we gezien.
Dat klopt. Dus.... haal je hem binnen om het op zijn manier te laten doen of je haalt hem niet binnen.Jammer dat JC er de brui aan geeft, het is eigenlijk precies zo verlopen als ik het optikte. Op het moment dat JC compromissen moet sluiten en het niet volledig zó kan doen als ie wil, kapt ie ermee. Zo kennen we hem...
Die verhalen dat Cruijff zetbazen bij zijn clubs poot slaan helemaal nergens op. Van Basten en ook Rijkaard zijn persoonlijkheden met een eigen mening. Mbt tot Van Basten is dat nu gebleken, al kun je vraagtekens zetten bij zijn inzicht in deze kwestie.Ik vind het goed dat MVB zich weert. Als we op een marionet van JC zaten te wachten, had Ajax TBS als trainer moeten aanstellen.
Dat laatste klopt zeker niet. Van Basten heeft bij het Nederlands elftal altijd met vleugelspelers willen spelen en wil dat bij Ajax ook gaan doen.joey schreef:Dat zou natuurlijk kunnen. Cruijff is de voetbalromanticus, voor hem staat Ajax voor iets bijzonders. Misschien past Van Basten met zijn cynische materialisme, zijn patserigheid en zijn resultaatvoetbal beter in de huidige tijd. Zelfs het Ajax-systeem zegt hem weinig.wimpey schreef:Wellicht de grond voor het verschil van inzicht tussen JC en MVB: JC wil 'toen', MVB wil 'nu'.
Ach, hij zei woensdag dat je daar ook van moet kunnen afwijken. Het hing van de spelers af, zei hij. Maar hij kan een kapitaal investeren in de selectie van volgend seizoen, dus hij had ook kunnen zeggen: 'Natuurlijk gaan we met drie spitsen spelen. Als ik de spelers er niet voor heb, zorg ik dat ik die krijg.'
Van Basten is van huis uit een Cruijffiaan, maar hij heeft wel X jaar in Italië rondgelopen. Vlak dat niet uit.
Van Basten is van huis uit een Cruijffiaan, maar hij heeft wel X jaar in Italië rondgelopen. Vlak dat niet uit.
Dan zou ik je toch aanraden om nog eens goed naar de persconefrentie van MvB teluisteren ..Thomas schreef:Dat laatste klopt zeker niet. Van Basten heeft bij het Nederlands elftal altijd met vleugelspelers willen spelen en wil dat bij Ajax ook gaan doen.joey schreef:Dat zou natuurlijk kunnen. Cruijff is de voetbalromanticus, voor hem staat Ajax voor iets bijzonders. Misschien past Van Basten met zijn cynische materialisme, zijn patserigheid en zijn resultaatvoetbal beter in de huidige tijd. Zelfs het Ajax-systeem zegt hem weinig.wimpey schreef:Wellicht de grond voor het verschil van inzicht tussen JC en MVB: JC wil 'toen', MVB wil 'nu'.
Blij met de punten ...
Precies, hier gaat het om. Cruijff zegt nota bene zelf dat Van Basten degene is die het uit moet voeren. Als het niet werkt krijgt Cruijff natuurlijk niet de schuld, van Basten krijgt de schuld. Bovendien toont het aan dat Cruijff helemaal niet kan wat hij pretendeert. Als je een organisatie wil neerzetten moet je mensen zoeken die willen uitvoeren wat jij bedenkt en die bij elkaar passen. Wat een prutser, die Cruijffjoey schreef:@Scherrer: ik vind het jammer dat Cruijff is weggegaan, maar ik begrijp het wel. Als er niets van terechtkomt, krijgt hij de schuld. Hij wil het (voor zijn gevoel en naar zijn idee) goed doen of hij doet het niet. Cruijff ziet alleen iets in de shock-therapie. We zullen zien of Van Basten met zijn weg der geleidelijkheid iets voor elkaar kan krijgen of dat hij de laan is uitgestuurd voor er iets veranderd is. Bij Ajax houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en de enige manier om dat te veranderen is (mijns inziens) om je van bepaalde mensen te ontdoen.
Ik ben nu meer dan ooit overtuigd dat Ajax wel degelijk naar Cruijff luisterde en zijn woorden mee heeft gewogen. Maar goed, als Ajax niet precies doet wat Cruijff 'adviseert' is Cruijff beledigd en gooit ie dit soort gefrustreerde onzin via zijn media vriendjes de wereld inVoetske schreef:Daarbij, Cruiff heeft in zijn colums aangegeven wat er met zijn " advies " gebeurde:Weinig verandert ...Tot slot nog even dit. Gebleken is dat ik een uitstekende beslissing genomen heb om niet in die Ajax-commissie te gaan zitten. De afgelopen tien jaar ben ik een paar keer door de club om advies gevraagd en iedere keer werd dat op wat voor een manier dan ook misbruikt. Daarom zag ik het ook niet zitten om deel uit te maken van een commissie waarin allerlei dingen kunnen gebeuren die je niet in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk wordt gesteld. Ik denk dat een paar commissieleden inmiddels heel goed begrijpen wat ik bedoel.
I think I lost my fucking headache
Zoals de algemeen directeur en de voorzitter en zijn hele bestuur?joey schreef: Bij Ajax houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en de enige manier om dat te veranderen is (mijns inziens) om je van bepaalde mensen te ontdoen.
Dat zijn toch belangrijke mensen voor de club, of je ontdoen van de technisch adviseur of de coach van de A1 en niet te vergeten de trainer van het eerste elftal.
Er is al heel veel gebeurd in zeer korte tijd, alleen mensen lijken het wel niet te zien. Als je snel nog verder gaat, blijft er niets meer over, geen stabiliteit, niemand weet nog waar hij moet zijn. Eerst even nadenken, is heel verstandig.
Misbruikt, dat staat er.Er staat niet verkeerd gebruikt, of niet precies uitgevoerd, er staat misbruik er van maken.Misschien dat Jaake met CruiffS veren heeft staan te pronken, die schijnt daar goed in te zijn.LucaS schreef:Precies, hier gaat het om. Cruijff zegt nota bene zelf dat Van Basten degene is die het uit moet voeren. Als het niet werkt krijgt Cruijff natuurlijk niet de schuld, van Basten krijgt de schuld. Bovendien toont het aan dat Cruijff helemaal niet kan wat hij pretendeert. Als je een organisatie wil neerzetten moet je mensen zoeken die willen uitvoeren wat jij bedenkt en die bij elkaar passen. Wat een prutser, die Cruijffjoey schreef:@Scherrer: ik vind het jammer dat Cruijff is weggegaan, maar ik begrijp het wel. Als er niets van terechtkomt, krijgt hij de schuld. Hij wil het (voor zijn gevoel en naar zijn idee) goed doen of hij doet het niet. Cruijff ziet alleen iets in de shock-therapie. We zullen zien of Van Basten met zijn weg der geleidelijkheid iets voor elkaar kan krijgen of dat hij de laan is uitgestuurd voor er iets veranderd is. Bij Ajax houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en de enige manier om dat te veranderen is (mijns inziens) om je van bepaalde mensen te ontdoen.
Ik ben nu meer dan ooit overtuigd dat Ajax wel degelijk naar Cruijff luisterde en zijn woorden mee heeft gewogen. Maar goed, als Ajax niet precies doet wat Cruijff 'adviseert' is Cruijff beledigd en gooit ie dit soort gefrustreerde onzin via zijn media vriendjes de wereld inVoetske schreef:Daarbij, Cruiff heeft in zijn colums aangegeven wat er met zijn " advies " gebeurde:Weinig verandert ...Tot slot nog even dit. Gebleken is dat ik een uitstekende beslissing genomen heb om niet in die Ajax-commissie te gaan zitten. De afgelopen tien jaar ben ik een paar keer door de club om advies gevraagd en iedere keer werd dat op wat voor een manier dan ook misbruikt. Daarom zag ik het ook niet zitten om deel uit te maken van een commissie waarin allerlei dingen kunnen gebeuren die je niet in de hand hebt, maar waarvoor je wel verantwoordelijk wordt gesteld. Ik denk dat een paar commissieleden inmiddels heel goed begrijpen wat ik bedoel.
Punt is dat Cruijff een vrijbrief kreeg om het boeltje op poten te zetten.Ik zou misschien anders hebben gerageerd, jij misschien ook, maar als Cruiff er heilig van is overtuigd dat alleen de manier die hij voorstaat de juiste is, en dat de kans van slagen het aller grootst is als die manier subiet wordt door gevoerd, zonder bepaalde dingen weg te laten, dan is het toch zijn goed recht om te zeggen, dan liever niet ?.
En je hebt het steeds over vriendjes, zou toch ook kunnen zijn dat vriendjes van van Basten die bij de jeugd werkzaam zijn hem iets hebben ingefluisterd, ik kan me heel weinig herrineren van enIge betrokkenheid van van Basten bij de jeugdopleiding.Hij gaat nu pas de boel eenS bekijken.
Blij met de punten ...
Van Basten kan de hele club Ajax niet hervormen, daar heeft hij helemaal geen tijd voor. Hij kan beter zorgen dat hij een elftal het veld op stuurt dat wint. Dat zal nog lastig genoeg worden.
Van Basten als coach binnen een gereorganiseerd Ajax, dat zag ik wel zitten. Van Basten die Ajax gaat hervormen maar kwetsbaar is omdat er zondag een bal tegen de paal is gegaan in plaats van in het doel, dat lijkt me niets.
Wat doen we met Van Geel? Van Basten denkt hem blijkbaar te kunnen gebruiken. Misschien is dat ook de reden dat hij Jan met de lange achternaam beschermt. Jan OR behoort tot het netwerkje van MVG.
Van Basten als coach binnen een gereorganiseerd Ajax, dat zag ik wel zitten. Van Basten die Ajax gaat hervormen maar kwetsbaar is omdat er zondag een bal tegen de paal is gegaan in plaats van in het doel, dat lijkt me niets.
Wat doen we met Van Geel? Van Basten denkt hem blijkbaar te kunnen gebruiken. Misschien is dat ook de reden dat hij Jan met de lange achternaam beschermt. Jan OR behoort tot het netwerkje van MVG.
De bron en het citaat:Vreemd is het ontslag van OR. Waar Cruyff overal beweerde dat het vreemd is Maarten F. te ontslaan, omdat hij er zo kort zit,
Zou je mij kunnen wijzen waar dat staat Demo.
http://www.volkskrant.nl/sport/article5 ... in_de_wind
Fontein voelde zich gesteund door de nieuwe trainer Van Basten die hem vriendelijk en professioneel noemde. Cruijff vroeg zich af hoe het mogelijk is dat de kortstzittende directeur wordt gezien als de grootste boosdoener, in een rapport dat tien jaar behelst.
Nogmaals: OR zit er korter dan Fontein zat, maar moest weg? Bron: o.a. Telegraaf, de huiskrant van Cruyff.
Velen denken aan de voetballer Cruyff, aan de mooie tijden van weleer, jeugdsentiment, maar ik vrees dat die terugkeer onmogelijk is. Oude logo en we worden kampioen? De Meer herbouwen en we winnen de CL?Cruijff houdt zeker van Ajax, maar het Ajax waar hij van houdt is al bijna helemaal verdwenen. Het is het Ajax van De Meer, van Pietje en Sjakie, van Jack Reynolds, van de rood-witte trui die zijn oma voor hem breide, van Betondorp, van het zondag met Ome Henk de terreinknechten de vlag op het dak hijsen, van de fruitmanden die zijn vader leverde aan spelers die geblesseerd waren. Het is het Ajax van Bobby, het Ajax dat niet meer dan een professioneel gerunde amateurclub was, het Ajax van Amsterdam. Cruijff heeft wel eens gezegd dat de sloop van De Meer voor hem een enorme klap was, omdat de sloophamer zijn speeltuin, zijn tweede huis, het stadion waar hij elk hoekje kende had neergehaald. Met het huidige Ajax heeft Cruijff ongetwijfeld minder, al lopen er (nog) genoeg mensen rond die hij al zijn hele leven kent en met wie hij veel heeft meegemaakt.
Wellicht de grond voor het verschil van inzicht tussen JC en MVB: JC wil 'toen', MVB wil 'nu'.
Ik vind de opleiding niet zo slecht, er moeten zaken verbeterd worden, ja. En ik kan me ook voorstellen dat MVB zich een beeld wil vormen voordat er rigoureus wordt ingegrepen a.g.v. JC's bevindingen.
MvB traint nu, heeft m.i. nog niets bewezen, maar weet blijkbaar wel wat hij wil.
MvB weet toch ook wat Cruyff wil!!! Ze hebben er toch samen over gesproken en zijn er volgens Cruyff niet uitgekomen! MvB hoeft dus niet te ontdekken, hij moet verifiëren.Cruijff weet al wat er mis is maar Van Basten moet dat nog ontdekken. Hij heeft er veel minder verstand van.
De opleiding is onvoldoende. Nu krijgen we nog de beste spelers. Maar Ajax is bijgehaald en als de beste spelers naar bijvoorbeeld Eindhoven vertrekken, zijn we gezien.
Het gaat ook om het moment. Eerst quasi achteloos MvB's contract bekijken, goedkeuring geven aan zijn komst en dan niet met hem gesproken hebben OVER WAT CRUYFF HET BELANGRIJKSTE VINDT: DE JEUGDOPLEIDING??? Slecht management van Cruyff.Punt is dat Cruijff een vrijbrief kreeg om het boeltje op poten te zetten.Ik zou misschien anders hebben gerageerd, jij misschien ook, maar als Cruiff er heilig van is overtuigd dat alleen de manier die hij voorstaat de juiste is, en dat de kans van slagen het aller grootst is als die manier subiet wordt door gevoerd, zonder bepaalde dingen weg te laten, dan is het toch zijn goed recht om te zeggen, dan liever niet ?.
Ik hoop dat alle kennis rondom Ajax voor Ajax wordt ingezet, helaas gebeurt dat niet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Martin van Geel is kalltgestellt door Marco van Basten. Wie weet mag hij blijven, maar dan alleen om de contracten in de gaten te houden. Reken er maar op dat Marco van Basten zijn eigen lijstje heeft voor spelers die hij wil halen. En de scouting? Ik denk eerlijk gezegd dat Marco van Basten zich daar ook niets van aantrekt. Ik kan het helemaal mis hebben, maar dit zegt mijn gevoel.
Cruijff is pas een tussenpaus. Die is nota bene niet eens in dienst bij Ajax.Voetske schreef:Nu schiet mij maar lek, maar van Basten moet zich met het 1e bemoeien, immers ook van Basten is een tussenpaus, iemand voor de korte termijn, die, en dat weet jij ook, mocht ie er niks van bakken, op de keien wordt gezet.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Is dat zo? Cruijff had die tijd destijds toch ook? Daarnaast hoeft Van Basten de hele club niet te hervormen, hij moet zorgen dat op de technische vlak de zaakjes voor elkaar zijn.[/quote]joey schreef:Van Basten kan de hele club Ajax niet hervormen, daar heeft hij helemaal geen tijd voor. Hij kan beter zorgen dat hij een elftal het veld op stuurt dat wint. Dat zal nog lastig genoeg worden.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Monkey Tonk
Met alle respect maar daarin kn ik dus niet terug vinden wat jij hier beweerdDemosthenes schreef:De bron en het citaat:Vreemd is het ontslag van OR. Waar Cruyff overal beweerde dat het vreemd is Maarten F. te ontslaan, omdat hij er zo kort zit,
Zou je mij kunnen wijzen waar dat staat Demo.
http://www.volkskrant.nl/sport/article5 ... in_de_wind
Fontein voelde zich gesteund door de nieuwe trainer Van Basten die hem vriendelijk en professioneel noemde. Cruijff vroeg zich af hoe het mogelijk is dat de kortstzittende directeur wordt gezien als de grootste boosdoener, in een rapport dat tien jaar behelst.
Nogmaals: OR zit er korter dan Fontein zat, maar moest weg? Bron: o.a. Telegraaf, de huiskrant van Cruyff.
Velen denken aan de voetballer Cruyff, aan de mooie tijden van weleer, jeugdsentiment, maar ik vrees dat die terugkeer onmogelijk is. Oude logo en we worden kampioen? De Meer herbouwen en we winnen de CL?Cruijff houdt zeker van Ajax, maar het Ajax waar hij van houdt is al bijna helemaal verdwenen. Het is het Ajax van De Meer, van Pietje en Sjakie, van Jack Reynolds, van de rood-witte trui die zijn oma voor hem breide, van Betondorp, van het zondag met Ome Henk de terreinknechten de vlag op het dak hijsen, van de fruitmanden die zijn vader leverde aan spelers die geblesseerd waren. Het is het Ajax van Bobby, het Ajax dat niet meer dan een professioneel gerunde amateurclub was, het Ajax van Amsterdam. Cruijff heeft wel eens gezegd dat de sloop van De Meer voor hem een enorme klap was, omdat de sloophamer zijn speeltuin, zijn tweede huis, het stadion waar hij elk hoekje kende had neergehaald. Met het huidige Ajax heeft Cruijff ongetwijfeld minder, al lopen er (nog) genoeg mensen rond die hij al zijn hele leven kent en met wie hij veel heeft meegemaakt.
Wellicht de grond voor het verschil van inzicht tussen JC en MVB: JC wil 'toen', MVB wil 'nu'.
MvB traint nu, heeft m.i. nog niets bewezen, maar weet blijkbaar wel wat hij wil.
MvB weet toch ook wat Cruyff wil!!! Ze hebben er toch samen over gesproken en zijn er volgens Cruyff niet uitgekomen! MvB hoeft dus niet te ontdekken, hij moet verifiëren.Cruijff weet al wat er mis is maar Van Basten moet dat nog ontdekken. Hij heeft er veel minder verstand van.
Het gaat ook om het moment. Eerst quasi achteloos MvB's contract bekijken, goedkeuring geven aan zijn komst en dan niet met hem gesproken hebben OVER WAT CRUYFF HET BELANGRIJKSTE VINDT: DE JEUGDOPLEIDING??? Slecht management van Cruyff.Punt is dat Cruijff een vrijbrief kreeg om het boeltje op poten te zetten.Ik zou misschien anders hebben gerageerd, jij misschien ook, maar als Cruiff er heilig van is overtuigd dat alleen de manier die hij voorstaat de juiste is, en dat de kans van slagen het aller grootst is als die manier subiet wordt door gevoerd, zonder bepaalde dingen weg te laten, dan is het toch zijn goed recht om te zeggen, dan liever niet ?.
Ik hoop dat alle kennis rondom Ajax voor Ajax wordt ingezet, helaas gebeurt dat niet.
Cruiff heeft het nergens over dat Fontein niet ontslagen moet worden, hij vraagt zich alleen af waarom de rest van de verantwoordelijke die al veel langer op het pluche zitten verhoudingsgewijs minder op het bordje krijgen dan Fontein.Vreemd is het ontslag van OR. Waar Cruyff overal beweerde dat het vreemd is Maarten F. te ontslaan, omdat hij er zo kort zit, is dat blijkbaar geen item voor OR, die er volgens mij nog korter zit. Geen journalist die hem deze vraag zal stellen, ze durven niet en ze krijgen een ontwijkend antwoord als ze het toch vragen.
Tja ik betwijfel ten zeerste of Cruiff ook maar enige invloed, zeggenschap of goedkeuring aan van Basten zijn contract of aan van Basten/AJAX heeft gegeven.
Integendeel, juist wat er nu is gebeurt tussen deze 2 bewijst het tegendeel ..
Blij met de punten ...