Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mar 02, 2008 7:47 am

ironic dat schijnbaar de rainmaker wordt geslachtoffferd terwijl de mislukkelingen blijven zitten.

Maar geen panic guys, alles gaat goedkomen nu :aai.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 02, 2008 8:44 am

666 schreef:En dan liggen de eigendomsrechten op de spelers ook nog eens voor de volle 100% bij Ajax zelf. Niks geen gedoe met schimmige investeringsfondsen of Ch€£$ki-constructies.

Voor hoeveel staat ons vermogen aan zelf opgeleide spelers eigenlijk op de balans?
De zelf opgeleide spelers staan voor 0 € op de balans, pas bij verkoop worden ze positief zichtbaar.

@Jansma: het Telegraaf-stuk dat jij quote wordt sinds gisterochtend al besproken in de Toekomst-topic.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=425

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 9:53 am

Kowalczyk schreef: De harde kritiek op zijn functioneren had vooral betrekking op 'de werkvloer'. Ik kan me helemaal voorstellen dat hij geen warme people's manager is, en ook geen pater familias, maar gewoon een 'geld-man'. Van een algemeen directeur mag je verwachten dat hij wat meer tussen zijn mensen staat dan bij Fontein het geval is, zo zou ik me kunnen voorstellen.
We praten langs elkaar heen. Fontein heeft blijkbaar goede deals gemaakt/eraan bijgedragen dat die tot stand kwamen/champagne gedronken met de bazen van Adidas en Aegon, maar daar ging het rapport niet over. Het rapport stelt dat de AD een bindende functie heeft. Op dat punt verwacht men meer van hem.
De vraag is in hoeverre daar iets aan te doen is. Je kunt hem commercieel directeur maken, maar als iedereen hem háát, schiet het niet op.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 02, 2008 11:05 am

Misschien zijn dit soort mensen saai , maar als de man alle hoofdprijzen in sponserdeal etc binnen haalt heb je toch een goede zakelijke blik nodig , aangezien we geen abramovich achtige suikerooms hebben binnen de club. Maar als de deal binnen is heb je voor de komende jaren weer genoeg geld binnen , vergeet niet dat de begroting ook omhoog gaat !

Gooi je hem eruit als er getekend is, bos bloemetje voor ze vrouw goudenhanddruk van 50.000 toeschrijvers tot ziens je bent de :smallgrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 6:11 pm

Maarten Fontein uit functie gezet bij Ajax
Datum: 2-mrt-2008 18:08

Algemeen-directeur Maarten Fontein (foto, links) is bij Ajax uit zijn functie gezet. Hieronder volgt het officiële persbericht dat Ajax omzondag om 18.00 uur verstuurde. (MB)

-------------------------

De Raad van Commissarissen van AFC Ajax heeft besloten de procedure tot ontslag van Algemeen Directeur Maarten Fontein in gang te zetten.

Tevens heeft de Raad van Commissarissen het besluit genomen Algemeen Directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang te schorsen. Dit houdt in dat de heer Fontein al zijn feitelijke werkzaamheden voor Ajax heeft moeten neerleggen en dat hij geen bevoegdheden meer heeft om Ajax te vertegenwoordigen.

Naar de mening van de Raad van Commissarissen is er mede door de inhoud en de publicatie van het rapport van de onderzoekscommissie een situatie ontstaan, waarin het voor de heer Fontein niet langer mogelijk is om op een geloofwaardige wijze en in het belang van Ajax te kunnen functioneren als Algemeen Directeur. Het standpunt dat door de Raad van Commissarissen wordt ingenomen wordt breed ondersteund door de grootaandeelhouder.

De Raad van Commissarissen heeft de afgelopen twee weken diverse malen geprobeerd in overleg te treden met de heer Fontein om tot een oplossing te komen en betreurt dat dit niet is gelukt.

Op korte termijn wordt een besluit genomen over de tijdelijke invulling van de functie van Algemeen Directeur.
Sportweek
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 02, 2008 6:13 pm

Dus toch einde M Fontein :shithappens.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 6:16 pm

Ajax schorst algemeen directeur Maarten Fontein

Amsterdam, 02 mrt 2008
De Raad van Commissarissen van AFC Ajax heeft besloten de procedure tot ontslag van algemeen directeur Maarten Fontein in gang te zetten.
Tevens heeft de Raad van Commissarissen het besluit genomen algemeen directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang te schorsen. Dit houdt in dat de heer Fontein al zijn feitelijke werkzaamheden voor Ajax heeft moeten neerleggen en dat hij geen bevoegdheden meer heeft om Ajax te vertegenwoordigen.

Naar de mening van de Raad van Commissarissen is er mede door de inhoud en de publicatie van het rapport van de onderzoekscommissie een situatie ontstaan, waarin het voor de heer Fontein niet langer mogelijk is om op een geloofwaardige wijze en in het belang van Ajax te kunnen functioneren als algemeen directeur. Het standpunt dat door de Raad van Commissarissen wordt ingenomen wordt breed ondersteund door de grootaandeelhouder.

De Raad van Commissarissen heeft de afgelopen twee weken diverse malen geprobeerd in overleg te treden met de heer Fontein om tot een oplossing te komen en betreurt dat dit niet is gelukt.

Op korte termijn wordt een besluit genomen over de tijdelijke invulling van de functie van algemeen directeur.

In afwachting van de ontwikkelingen zal Ajax voorlopig geen verdere toelichting geven op dit bericht.
Ajax

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 02, 2008 6:26 pm

Dus direct maar helemaal exit? Geen commercieel directeur of iets dergelijks? Ondanks 'diverse niet-gelukte pogingen van de RVC om met de heer Fontein in contact te treden"... Ja ja, die Jaakke zal hierin zijn best doen... Heeft ie dus toch nog zijn zin. "Ik eruit? Dan jij ook... "

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 02, 2008 6:31 pm

En Jaakke wordt nu interim-directeur. Dat was toch het plan?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 6:32 pm

Dan zijn de bedoelingen in ieder geval duidelijk.

Je kunt je natuurlijk wel afvragen of Jaakke Ajax wel op een geloofwaardige manier kan vertegenwoordigen. Die man is over een paar maanden weg.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 02, 2008 6:35 pm

Bertje schreef:Je kunt je natuurlijk wel afvragen of Jaakke Ajax wel op een geloofwaardige manier kan vertegenwoordigen.
Dat lijkt me niet. Ik vind het een engerd.

We kunnen best drie maandjes zonder AD. En daarna zoekt Cruijff de geschikte man uit.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 6:40 pm

Ongelooflijk.... :frusty.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 02, 2008 6:41 pm

Hoezo? Die man gooit allerlei informatie op straat. Zo kun je niet functioneren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 6:42 pm

De AD lijkt me nu sowieso één van de eerste aandachtspunten. Ik begrijp uit de VI dat de ledenraad een commissie aan het vormen is die nieuwe bestuursleden moet aandragen. Alleen kunnen die mensen dan pas aan het einde van het seizoen een nieuwe directie samenstellen, dus ik vrees dat we dan weer erg achterlopen op schema voor het nieuwe seizoen.

En met niemand anders!

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 6:44 pm

Jöhnk schreef:Hoezo? Die man gooit allerlei informatie op straat. Zo kun je niet functioneren.
Het zal volgens de regels allemaal wel kunnen, maar ik vind het persoonlijk ongelooflijk dat een RvC die in feite demissionair is zomaar mensen op straat kan gooien.

Daarnaast denk ik dat Fontein van grote waarde is en in de toekomst kan zijn. Hij hoeft van mij uberhaubt niet weg.

Dat hij allerlei informatie op straat gooit is volgens mij tot nog toe een gerucht en niet bevestigd. Mocht het zo zijn dan is dit inderdaad niet netjes, echter, het spelletje dat Jaakke m.i. aan het spelen is is nog vele malen smeriger.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 02, 2008 6:46 pm

Ook leuk nieuws voor Aegon en Adidas. Fontein was voor hen toch de grote man bij de China-missie van Ajax en kennelijk doorslaggevend voor die 2 grote sponsordeals. Tenminste, als je de berichten van De Telegraaf mag geloven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 02, 2008 6:46 pm

Jöhnk schreef:Hoezo? Die man gooit allerlei informatie op straat. Zo kun je niet functioneren.
Het lijkt mij ook wel terecht, ja.

Ik mag aannemen dat Ajax inmiddels weet dat het goed zit rondom de deals met Aegon en Adidas, al zullen die bedrijven hun beslissingen ook niet afhankelijk maken van het aanblijven van één man bij een partner.

Ik vind het overigens wel zaak dat Van Geel nu aanblijft met het oog op volgend seizoen. Er moet toch iemand vanuit Ajax communiceren met de nieuwe trainers wat aankopen e.d. betreft.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo mar 02, 2008 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2008 6:47 pm

Nou ja.. ik weet niet of dit slim is en ik hoop maar dat de RvC weten wat ze doen. De RvC zit trouwens ook vol met een stel overlevers waar je nooit wat van hoort.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 02, 2008 6:48 pm

Van Geel blijft wel aan, lijkt me. Tot het eind van het seizoen.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 02, 2008 6:53 pm

Thomas schreef:
Het lijkt mij ook wel terecht, ja. Zo'n besluit moet op democratische wijze genomen worden, dus het kan volgens mij ook geen rattenstreek van Jaakke zijn.
Zoveel mensen hoef je daar anders niet voor te overtuigen. Jaakke is slim en glad genoeg om mensen achter zijn karretje te spannen.
Thomas schreef:Ik mag aannemen dat Ajax inmiddels weet dat het goed zit rondom de deals met Aegon en Adidas, al zullen die bedrijven hun beslissingen ook niet afhankelijk maken van het aanblijven van één man bij een partner.
Als die twee deals nu alles was. Het project China is nog maar net onderweg. Hoeveel bedrijven hadden er niet nog meer een lucratief contract kunnen tekenen?

Bovendien is het uiteindelijke succes wel degenlijk voor een groot deel afhankelijk van Fontein. Om in China te slagen moet je toch verstand van zaken hebben. Een Molenaar bijvoorbeeld, heeft al aangegeven niets te zien in buitenlandse ondernemingen. Op deze manier wordt ´China´ een korte termijn project dat langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Onverantwoord? Nee. Doodzonde en een gemiste kans? Ja.

Cruijff zou nu in moeten grijpen. In ieder geval moet zijn stem gehoord worden in deze procedure. Hem is de verantwoording gegeven voor het neerzetten van de organisatie, dus kun je bij grote veranderingen als deze niet om hem heen.

sudesh

Bericht door sudesh » zo mar 02, 2008 6:55 pm

Fontein beraadt zich met advocaat
AMSTERDAM - Maarten Fontein, de geschorste algemeen directeur van Ajax, beraadt zich met zijn advocaat Harro Knijff op stappen tegen de clubleiding. Zondag kreeg Fontein te horen dat hij is geschorst en dat een ontslagprocedure in gang is gezet.
Knijff hield zondag op Radio 1 bij Langs de Lijn alle opties open. ,,Een gang naar de rechter is een mogelijkheid, maar we zouden ook nog even kunnen afwachten. De Raad van Commissarissen die hiervoor verantwoordelijk is, heeft na dit seizoen niet meer dezelfde samenstelling.''

(ANP)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 7:14 pm

Ronald! schreef:Als die twee deals nu alles was. Het project China is nog maar net onderweg. Hoeveel bedrijven hadden er niet nog meer een lucratief contract kunnen tekenen?

Bovendien is het uiteindelijke succes wel degenlijk voor een groot deel afhankelijk van Fontein. Om in China te slagen moet je toch verstand van zaken hebben. Een Molenaar bijvoorbeeld, heeft al aangegeven niets te zien in buitenlandse ondernemingen. Op deze manier wordt ´China´ een korte termijn project dat langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Onverantwoord? Nee. Doodzonde en een gemiste kans? Ja.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat om het belang van Ajax en de eerste zorg is dan ook het Ajax dat volgend seizoen op het veld staat. Als Ajax nu niet goed kan functioneren (lees: geen CL kan halen), omdat Fontein voor onrust zorgt, moet hij wieberen. Simple as that.
Cruijff zou nu in moeten grijpen. In ieder geval moet zijn stem gehoord worden in deze procedure. Hem is de verantwoording gegeven voor het neerzetten van de organisatie, dus kun je bij grote veranderingen als deze niet om hem heen.
Cruijff gaat enkel over het technische gedeelte.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 02, 2008 7:15 pm

Ronald! schreef:Dat hij allerlei informatie op straat gooit is volgens mij tot nog toe een gerucht en niet bevestigd. Mocht het zo zijn dan is dit inderdaad niet netjes, echter, het spelletje dat Jaakke m.i. aan het spelen is is nog vele malen smeriger.
Haha, welk spelletje speelt Jaakke in deze dan? Jaakke kan deze beslissing niet alleen nemen.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 02, 2008 7:22 pm

We hebben een shirtsponsor en een kledingmerk voor de komende jaren, dus misschien is hij wel overbodig. :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 02, 2008 7:31 pm

Feit is dat de 2 ruziemakende toppers bij AJAX het veld gaan ruimen.
Nu zorgen voor een goede vervanging: eerst is de ledenraad aan zet.

Plaats reactie