Maar geen panic guys, alles gaat goedkomen nu

Moderator: mods
De zelf opgeleide spelers staan voor 0 € op de balans, pas bij verkoop worden ze positief zichtbaar.666 schreef:En dan liggen de eigendomsrechten op de spelers ook nog eens voor de volle 100% bij Ajax zelf. Niks geen gedoe met schimmige investeringsfondsen of Ch€£$ki-constructies.
Voor hoeveel staat ons vermogen aan zelf opgeleide spelers eigenlijk op de balans?
We praten langs elkaar heen. Fontein heeft blijkbaar goede deals gemaakt/eraan bijgedragen dat die tot stand kwamen/champagne gedronken met de bazen van Adidas en Aegon, maar daar ging het rapport niet over. Het rapport stelt dat de AD een bindende functie heeft. Op dat punt verwacht men meer van hem.Kowalczyk schreef: De harde kritiek op zijn functioneren had vooral betrekking op 'de werkvloer'. Ik kan me helemaal voorstellen dat hij geen warme people's manager is, en ook geen pater familias, maar gewoon een 'geld-man'. Van een algemeen directeur mag je verwachten dat hij wat meer tussen zijn mensen staat dan bij Fontein het geval is, zo zou ik me kunnen voorstellen.
SportweekMaarten Fontein uit functie gezet bij Ajax
Datum: 2-mrt-2008 18:08
Algemeen-directeur Maarten Fontein (foto, links) is bij Ajax uit zijn functie gezet. Hieronder volgt het officiële persbericht dat Ajax omzondag om 18.00 uur verstuurde. (MB)
-------------------------
De Raad van Commissarissen van AFC Ajax heeft besloten de procedure tot ontslag van Algemeen Directeur Maarten Fontein in gang te zetten.
Tevens heeft de Raad van Commissarissen het besluit genomen Algemeen Directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang te schorsen. Dit houdt in dat de heer Fontein al zijn feitelijke werkzaamheden voor Ajax heeft moeten neerleggen en dat hij geen bevoegdheden meer heeft om Ajax te vertegenwoordigen.
Naar de mening van de Raad van Commissarissen is er mede door de inhoud en de publicatie van het rapport van de onderzoekscommissie een situatie ontstaan, waarin het voor de heer Fontein niet langer mogelijk is om op een geloofwaardige wijze en in het belang van Ajax te kunnen functioneren als Algemeen Directeur. Het standpunt dat door de Raad van Commissarissen wordt ingenomen wordt breed ondersteund door de grootaandeelhouder.
De Raad van Commissarissen heeft de afgelopen twee weken diverse malen geprobeerd in overleg te treden met de heer Fontein om tot een oplossing te komen en betreurt dat dit niet is gelukt.
Op korte termijn wordt een besluit genomen over de tijdelijke invulling van de functie van Algemeen Directeur.
AjaxAjax schorst algemeen directeur Maarten Fontein
Amsterdam, 02 mrt 2008
De Raad van Commissarissen van AFC Ajax heeft besloten de procedure tot ontslag van algemeen directeur Maarten Fontein in gang te zetten.
Tevens heeft de Raad van Commissarissen het besluit genomen algemeen directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang te schorsen. Dit houdt in dat de heer Fontein al zijn feitelijke werkzaamheden voor Ajax heeft moeten neerleggen en dat hij geen bevoegdheden meer heeft om Ajax te vertegenwoordigen.
Naar de mening van de Raad van Commissarissen is er mede door de inhoud en de publicatie van het rapport van de onderzoekscommissie een situatie ontstaan, waarin het voor de heer Fontein niet langer mogelijk is om op een geloofwaardige wijze en in het belang van Ajax te kunnen functioneren als algemeen directeur. Het standpunt dat door de Raad van Commissarissen wordt ingenomen wordt breed ondersteund door de grootaandeelhouder.
De Raad van Commissarissen heeft de afgelopen twee weken diverse malen geprobeerd in overleg te treden met de heer Fontein om tot een oplossing te komen en betreurt dat dit niet is gelukt.
Op korte termijn wordt een besluit genomen over de tijdelijke invulling van de functie van algemeen directeur.
In afwachting van de ontwikkelingen zal Ajax voorlopig geen verdere toelichting geven op dit bericht.
Het zal volgens de regels allemaal wel kunnen, maar ik vind het persoonlijk ongelooflijk dat een RvC die in feite demissionair is zomaar mensen op straat kan gooien.Jöhnk schreef:Hoezo? Die man gooit allerlei informatie op straat. Zo kun je niet functioneren.
Het lijkt mij ook wel terecht, ja.Jöhnk schreef:Hoezo? Die man gooit allerlei informatie op straat. Zo kun je niet functioneren.
Zoveel mensen hoef je daar anders niet voor te overtuigen. Jaakke is slim en glad genoeg om mensen achter zijn karretje te spannen.Thomas schreef:Het lijkt mij ook wel terecht, ja. Zo'n besluit moet op democratische wijze genomen worden, dus het kan volgens mij ook geen rattenstreek van Jaakke zijn.Jöhnk schreef:Hoezo? Die man gooit allerlei informatie op straat. Zo kun je niet functioneren.
Als die twee deals nu alles was. Het project China is nog maar net onderweg. Hoeveel bedrijven hadden er niet nog meer een lucratief contract kunnen tekenen?Thomas schreef:Ik mag aannemen dat Ajax inmiddels weet dat het goed zit rondom de deals met Aegon en Adidas, al zullen die bedrijven hun beslissingen ook niet afhankelijk maken van het aanblijven van één man bij een partner.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat om het belang van Ajax en de eerste zorg is dan ook het Ajax dat volgend seizoen op het veld staat. Als Ajax nu niet goed kan functioneren (lees: geen CL kan halen), omdat Fontein voor onrust zorgt, moet hij wieberen. Simple as that.Ronald! schreef:Als die twee deals nu alles was. Het project China is nog maar net onderweg. Hoeveel bedrijven hadden er niet nog meer een lucratief contract kunnen tekenen?
Bovendien is het uiteindelijke succes wel degenlijk voor een groot deel afhankelijk van Fontein. Om in China te slagen moet je toch verstand van zaken hebben. Een Molenaar bijvoorbeeld, heeft al aangegeven niets te zien in buitenlandse ondernemingen. Op deze manier wordt ´China´ een korte termijn project dat langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Onverantwoord? Nee. Doodzonde en een gemiste kans? Ja.
Cruijff gaat enkel over het technische gedeelte.Cruijff zou nu in moeten grijpen. In ieder geval moet zijn stem gehoord worden in deze procedure. Hem is de verantwoording gegeven voor het neerzetten van de organisatie, dus kun je bij grote veranderingen als deze niet om hem heen.
Haha, welk spelletje speelt Jaakke in deze dan? Jaakke kan deze beslissing niet alleen nemen.Ronald! schreef:Dat hij allerlei informatie op straat gooit is volgens mij tot nog toe een gerucht en niet bevestigd. Mocht het zo zijn dan is dit inderdaad niet netjes, echter, het spelletje dat Jaakke m.i. aan het spelen is is nog vele malen smeriger.