Jij noemt het technische baas, maar Van Geel had dus juist niet het alleenrecht. Vrijwel alles moest goedgekeurd worden door de RvC.Ajax Rules schreef:Van Geel was de technische baas, maar wordt kennelijk niet in staat geacht om die posities in te vullen. Maar hij mag wel blijven zitten. Jij denkt dat de inmenging van Cruijff zijn gezag niet aantast. Prima... voor mij is dat zo duidelijk dat ik verder niet kan uitleggen.
Volgens mij kun je pas bepalen welke bevoegdheden aan een functie opgehangen worden als je de sterke punten van die persoon kent. Ajax heeft nog geen organisatie, dus dan is het ook onzinnig om tien functieomschrijvingen neer te pennen. Je hebt een uitgaanspunt nodig. In dit geval dus Van Basten. Je weet wat Van Basten kan, dus moet je kijken hoe je hem aanvult. Zo bouw je een organisatie op. Zulke dingen zijn veel belangrijker dan de vraag of Piet of Klaas de baas wordt. Immers zal ook die baas weer mensen moeten aanvullen.Dat geldt ook voor de andere dingen die ik zeg. Het moge duidelijk zijn dat je pas mensen kunt aantrekken als je hen kunt vertellen welke bevoegdheden ze hebben en op welke terreinen ze ondergeschikt zijn aan andere mensen. Daarom zou ik liever hebben dat Cruijff zich daar eerst over zou uitspreken. Stel dat Cruijff nu morgen het ideale Hoofd Opleidingen zou vinden. Dan moet hij overmorgen nog eens gaan bedenken of Van Basten zijn baas wordt, of de TD of de AD... Lijkt me allemaal vrij essentieel.