De Commissie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 21, 2008 2:41 pm

Maar een trainer is een passant...wat nu als de trainer vertrekt en de nieuwe trainer wil het anders doen ? Dan zit hij wel vast aan de aankopen van de vorige trainer.

Daarom zou een trainer wel mogen meedenken, maar niet mogen beslissen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 21, 2008 2:51 pm

Baseman schreef:Maar een trainer is een passant...
Hangt ervan af wie de trainer is. Ik zie Van Basten Ajax niet verlaten voor Valencia of het assistentschap bij Chelsea. Het zou mooi zijn als hij het een jaar of 6 zou volhouden.

Het gaat er vooral om dat spelers via het normale protocol worden gehaald. Dus niet lukraak aankopen, maar zorgvuldig scouten. Of de trainer of de TD dan eindverantwoordelijk is doet er eigenlijk niet toe.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 2:53 pm

Een trainer verantwoordelijk maken? O jee, als we in de winterstoppen dan maar geld genoeg in kas hebben. Volgens mij heeft die verantwoordelijke trainer ons de kermis met perez opgeleverd. Koe verantwoordelijk voor het aankoopbeleid? ik dank onze lieve heer dat die al weg is dan
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do feb 21, 2008 3:45 pm

Baseman schreef:Maar een trainer is een passant...wat nu als de trainer vertrekt en de nieuwe trainer wil het anders doen ? Dan zit hij wel vast aan de aankopen van de vorige trainer.

Daarom zou een trainer wel mogen meedenken, maar niet mogen beslissen.
En dat verandert dus in dat model. Het ferguson of Wenger model zeg maar.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 3:46 pm

Dan is het wel voorwaarde dat een trainer wat langer blijft dan ons gemiddelde van de afgelopen tien jaar. En dan moet een trainer niet alleen lang tekenen, maar ook accepteren dat Ajax hem aan zijn contract houdt bij tussentijdse interesse. Ik bedoel, wie zou Ajax niet verlaten om hulptrainer bij een Engelse club te worden?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 21, 2008 3:57 pm

Als Van Basten binnen twee jaar de stap naar Milan of Barcelona wil maken, kan hij inderdaad maar beter geen contract tekenen. Dat verwacht ik echter niet. Marco wil (voor z'n kinderen?) in Nederland blijven wonen.

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 21, 2008 4:15 pm

Thomas schreef:Als Van Basten binnen twee jaar de stap naar Milan of Barcelona wil maken, kan hij inderdaad maar beter geen contract tekenen. Dat verwacht ik echter niet. Marco wil (voor z'n kinderen?) in Nederland blijven wonen.
In de voetbalwereld is "morgen" een metafysisch begrip. Marco kan vanavond beslissen altijd in Milaan te hebben willen wonen en werken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 21, 2008 6:22 pm

LucaS schreef:Een trainer verantwoordelijk maken? O jee, als we in de winterstoppen dan maar geld genoeg in kas hebben. Volgens mij heeft die verantwoordelijke trainer ons de kermis met perez opgeleverd. Koe verantwoordelijk voor het aankoopbeleid? ik dank onze lieve heer dat die al weg is dan
Wat is je punt? Koe kan geen aankopen doen nee, maar Martin 'lange termijn' van Geel ook niet. En Van Gaal ook niet.

Je moet dus een structuur bedenken waarin de man die er het meeste verstand van heeft en het best weet wat er te koop is -normaal gesproken de hoofd scouting- belangrijk is.

De laatste jaren is de Hoofd Scouting naar mijn idee steeds ondergesneeuwd in de twist tussen TD en hoofdcoach. En als het even tegen zat gingen Piet Keizer en Hennie H. zich er ook nog mee bemoeien.

Van Basten doet de aankopen en elke aankoop moet gefiatteerd worden door de scouting. Dat stel ik voor. Dan zie je ook gelijk waar het misgaat en hoeven we ons niet te wenden tot het gezemel (die stelde dit voor en die kwam met speler zus en zo) waar we ons nu in verliezen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do feb 21, 2008 6:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 21, 2008 6:35 pm

En koopjes moeten het worden, want als de plannen van de commissie integraal worden doorgevoerd, moeten de aandelen teruggekocht worden; tegen de huidige koers is dat zo'n 41 miljoen keiharde euri.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » do feb 21, 2008 6:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En koopjes moeten het worden, want als de plannen van de commissie integraal worden doorgevoerd, moeten de aandelen teruggekocht worden; tegen de huidige koers is dat zo'n 41 miljoen keiharde euri.
En dus gaat dat ook niet gebeuren ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » do feb 21, 2008 6:47 pm

Je kan toch ook van de beurs zonder de aandelen terug te kopen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » do feb 21, 2008 7:01 pm

Jesse schreef:Je kan toch ook van de beurs zonder de aandelen terug te kopen?
Volgens de beurs experts kan dat niet ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 21, 2008 7:02 pm

Alleen als de aandeelhouders de aandelen 'teruggeven', volgens mij.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do feb 21, 2008 7:26 pm

Thomas schreef:Alleen als de aandeelhouders de aandelen 'teruggeven', volgens mij.
Niemand geeft zijn aandelen terug. Je verkoopt ze.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 21, 2008 7:29 pm

De NV Ajax verdwijnt door een overname door AFC Ajax, dat al een meerderheidsbelang in de NV heeft, zoiets?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 9:49 pm

Nee. Zo'n 35% van de aandelen is in handen van derden. De enige manier waarop Ajax aan die aandelen kan komen is door ze te kopen

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 21, 2008 10:05 pm

LucaS schreef:Nee. Zo'n 35% van de aandelen is in handen van derden. De enige manier waarop Ajax aan die aandelen kan komen is door ze te kopen
Ik dacht dat Ajax (vereniging) 0ver minimaal 73% van de aandelen moet beschikken.

Starring

Bericht door Starring » vr feb 22, 2008 1:48 am

LucaS schreef:Nee. Zo'n 35% van de aandelen is in handen van derden. De enige manier waarop Ajax aan die aandelen kan komen is door ze te kopen
Misschien wilt Aegon wel een handje helpen met een langlopende lening gekoppeld aan een relatief lage rente.

Al vind ik de beurs in de verste verte niet de oorzaak van het gevoerde wanbeleid van Ajax de afgelopen jaren. Ajax zou in de toekomst zelfs kunnen profiteren van de beurs. Indien het krap bij kas zit, kan het nog altijd aandelen uitgeven en cash binnenhalen om inkopen te doen. Helemaal als de koers wat omhoog geschoten is door sportieve successen.
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 22, 2008 3:18 am

Volgens mij beschikt Ajax over 73% van de aandelen.

En verder, Ajax kan toch ook aan die aandelen komen door liefdadigheid van de aandeelhouders?

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 22, 2008 6:56 am

Dat ze Demo ook al. Het zou kunnen, ik dacht dat Ajax 67 procent had, maar het kan best anders zijn.

Liefdadigheid ter grootte van 40 miljoen? :smallgrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr feb 22, 2008 10:27 am

Zou jij het niet doen als aandeelhouder, Luuk? Alles voor een beter Ajax, toch? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 22, 2008 11:14 am

Ik heb geen aandelen. Ligt er ook een beetje aan hoeveel ik er zou hebben. Ik kan geen duizenden euro's missen, en ik zal daarin niet de enige zijn. daarnaast is een deel van de aandelen ook in handen van professionele beleggers, die doen het zeker niet

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 22, 2008 11:36 am

Volgens (bijv.) Derksen gaat het voornamelijk om mensen die een klein deel van de aandelen in bezit hebben en er niet in zijn gestapt om geld te verdienen.

Thom

Bericht door Thom » vr feb 22, 2008 11:44 am

Mijn 4 aandeeltjes mogen ze gratis ophalen.... :ajaxscarf.gif:

Harm

Bericht door Harm » vr feb 22, 2008 12:31 pm

Thomas schreef:Volgens (bijv.) Derksen gaat het voornamelijk om mensen die een klein deel van de aandelen in bezit hebben en er niet in zijn gestapt om geld te verdienen.
Nee hoor. Het grootste gedeelte zit bij onder andere Delta Lloyd. Ze hebben een flink gedeelte gekocht toen het aandeel op ongeveer 3 euro stond. Ze hebben laatst ook aangegeven dat het een aandeel is waarop ze voor hun klanten gewoon rendement willen behalen.

Plaats reactie