De Commissie
Moderator: mods
Hangt ervan af wie de trainer is. Ik zie Van Basten Ajax niet verlaten voor Valencia of het assistentschap bij Chelsea. Het zou mooi zijn als hij het een jaar of 6 zou volhouden.Baseman schreef:Maar een trainer is een passant...
Het gaat er vooral om dat spelers via het normale protocol worden gehaald. Dus niet lukraak aankopen, maar zorgvuldig scouten. Of de trainer of de TD dan eindverantwoordelijk is doet er eigenlijk niet toe.
Een trainer verantwoordelijk maken? O jee, als we in de winterstoppen dan maar geld genoeg in kas hebben. Volgens mij heeft die verantwoordelijke trainer ons de kermis met perez opgeleverd. Koe verantwoordelijk voor het aankoopbeleid? ik dank onze lieve heer dat die al weg is dan
I think I lost my fucking headache
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
En dat verandert dus in dat model. Het ferguson of Wenger model zeg maar.Baseman schreef:Maar een trainer is een passant...wat nu als de trainer vertrekt en de nieuwe trainer wil het anders doen ? Dan zit hij wel vast aan de aankopen van de vorige trainer.
Daarom zou een trainer wel mogen meedenken, maar niet mogen beslissen.
Dan is het wel voorwaarde dat een trainer wat langer blijft dan ons gemiddelde van de afgelopen tien jaar. En dan moet een trainer niet alleen lang tekenen, maar ook accepteren dat Ajax hem aan zijn contract houdt bij tussentijdse interesse. Ik bedoel, wie zou Ajax niet verlaten om hulptrainer bij een Engelse club te worden?
I think I lost my fucking headache
In de voetbalwereld is "morgen" een metafysisch begrip. Marco kan vanavond beslissen altijd in Milaan te hebben willen wonen en werken.Thomas schreef:Als Van Basten binnen twee jaar de stap naar Milan of Barcelona wil maken, kan hij inderdaad maar beter geen contract tekenen. Dat verwacht ik echter niet. Marco wil (voor z'n kinderen?) in Nederland blijven wonen.
Wat is je punt? Koe kan geen aankopen doen nee, maar Martin 'lange termijn' van Geel ook niet. En Van Gaal ook niet.LucaS schreef:Een trainer verantwoordelijk maken? O jee, als we in de winterstoppen dan maar geld genoeg in kas hebben. Volgens mij heeft die verantwoordelijke trainer ons de kermis met perez opgeleverd. Koe verantwoordelijk voor het aankoopbeleid? ik dank onze lieve heer dat die al weg is dan
Je moet dus een structuur bedenken waarin de man die er het meeste verstand van heeft en het best weet wat er te koop is -normaal gesproken de hoofd scouting- belangrijk is.
De laatste jaren is de Hoofd Scouting naar mijn idee steeds ondergesneeuwd in de twist tussen TD en hoofdcoach. En als het even tegen zat gingen Piet Keizer en Hennie H. zich er ook nog mee bemoeien.
Van Basten doet de aankopen en elke aankoop moet gefiatteerd worden door de scouting. Dat stel ik voor. Dan zie je ook gelijk waar het misgaat en hoeven we ons niet te wenden tot het gezemel (die stelde dit voor en die kwam met speler zus en zo) waar we ons nu in verliezen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do feb 21, 2008 6:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Misschien wilt Aegon wel een handje helpen met een langlopende lening gekoppeld aan een relatief lage rente.LucaS schreef:Nee. Zo'n 35% van de aandelen is in handen van derden. De enige manier waarop Ajax aan die aandelen kan komen is door ze te kopen
Al vind ik de beurs in de verste verte niet de oorzaak van het gevoerde wanbeleid van Ajax de afgelopen jaren. Ajax zou in de toekomst zelfs kunnen profiteren van de beurs. Indien het krap bij kas zit, kan het nog altijd aandelen uitgeven en cash binnenhalen om inkopen te doen. Helemaal als de koers wat omhoog geschoten is door sportieve successen.
AFCA!
Nee hoor. Het grootste gedeelte zit bij onder andere Delta Lloyd. Ze hebben een flink gedeelte gekocht toen het aandeel op ongeveer 3 euro stond. Ze hebben laatst ook aangegeven dat het een aandeel is waarop ze voor hun klanten gewoon rendement willen behalen.Thomas schreef:Volgens (bijv.) Derksen gaat het voornamelijk om mensen die een klein deel van de aandelen in bezit hebben en er niet in zijn gestapt om geld te verdienen.