PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Frank

Bericht door Frank » zo feb 17, 2008 10:55 am

Voetske schreef:
Frank schreef:Die late overwinningen van PSV vallen overigens ook nog wel mee.

PSV scoort wel 12 keer in de laatste 10 minuten van de wedstrijd, maar
alleen tegen Willem II vanavond, Excelsior thuis en Heracles uit waren die doelpunten ook beslissend. De rest van die 12 waren alleen voor de statistieken.
Kijk eens voor de aardigheid hoeveel penalties Psv krijgt ...
Volgens mij (uit mijn hoofd) maar twee: gisterenavond en Excelsior uit, terwijl het al 1 - 3 stond.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 11:00 am

Het spel van PSV nu doet me denken aan het spel van Ajax in het jaar dat Koe voor de laatste keer bij ons kampioen werd. Slecht spelen, maar steeds nipt winnen. Bij PSV moet wel wat gebeuren, want dit blijft niet zo doorgaan. De ploeg heeft duidelijk een kwaliteitsimpuls/frisse wind nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 11:40 am

Thomas schreef:
generaal schreef:Wat wil je dan precies? Een harde centrumverdediger? Een betere doelman dan Stekelenburg? Fatsoenlijke backs?
De prioriteit ligt in de zomer naar alle waarschijnlijkheid bij twee mandekkers, een nieuwe spits, een nieuwe rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder.
Dat zal dan dus wel weer een rechtsback erbij worden.
generaal schreef:
Thomas schreef:Mooie dooddoener. Goede kans dat je daar mee scoort. :biggthumpup.gif:
Ik bedoelde er verder niks mee hoor, maar ik had opeens een déjà vu.

Hoe je het ook wendt of keert: op dit moment loont aanvallend voetbal niet in Nederland.
Binnen Nederland is het zeker wel mogelijk. Om Europa daarmee te veroveren lijkt misschiens lastiger, maar dat is met verdedigend voetbal niet makkelijker. Europees succes wordt sowieso steeds lastiger.

999

Bericht door 999 » zo feb 17, 2008 12:48 pm

Frank schreef:
Voetske schreef:
Frank schreef:Die late overwinningen van PSV vallen overigens ook nog wel mee.

PSV scoort wel 12 keer in de laatste 10 minuten van de wedstrijd, maar
alleen tegen Willem II vanavond, Excelsior thuis en Heracles uit waren die doelpunten ook beslissend. De rest van die 12 waren alleen voor de statistieken.
Kijk eens voor de aardigheid hoeveel penalties Psv krijgt ...
Volgens mij (uit mijn hoofd) maar twee: gisterenavond en Excelsior uit, terwijl het al 1 - 3 stond.
Nu ik bedoelde dus ook echt krijgen, Frank ..

Afbeelding

Kijk eens hoe ie valt ... rechterbeen zo strak als wat, allebeide armen strak naar voren, en een gezichtsuitdrukking als of ie zonet een doodsschop heeft gehad .. typisch van iemand die op zoek was naar ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 17, 2008 1:53 pm

Mooie foto. Duidelijk dat het hier ging om een schwalbe natuurlijk.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 17, 2008 1:57 pm

Peter schreef:Mooie foto. Duidelijk dat het hier ging om een schwalbe natuurlijk.
Idd was ook volgens mij goed te zien op de tv beelden en het intervew met aerts zegt ook voldoende...
Bal was niet meer haalbaar voor Affelay, want Aerts ging liggen en affelay de bal daardoor te ver vooruit speelde.. Vervolgens zoek Affelay contact, Aerst ligt namelijk al...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 1:59 pm

PSV krijgt binnen een paar dagen twee cruciale doelpunten cadeau. Wat een mazzel. Zegt ook genoeg over het niveau van het huidige PSV dat het van zulke momenten afhankelijk is.

Frank

Bericht door Frank » zo feb 17, 2008 2:00 pm

Het zal wel, jullie zijn gewoon aan het zoeken....

Ik meng me voortaan niet meer in dit soort non-discussies. De personen die er een strafschop in willen zien zijn overtuigd van hun gelijk, de personen die er een schwalbe in willen zien zijn ook overtuigd van hun gelijk.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

MVH

Bericht door MVH » zo feb 17, 2008 2:14 pm

Frank schreef:Het zal wel, jullie zijn gewoon aan het zoeken....
Daar hoef je echt niet voor te zoeken hoor. We krijgen het duidelijk op een presenteerblaadje.
Maar ach gut, er is kritiek op PSV. Ik zou er bijna van gaan huilen.
Wees blij dat ze mazzel hebben. :aai.gif:

Harm

Bericht door Harm » zo feb 17, 2008 3:16 pm

Zlatan Son of God schreef:
Peter schreef:Mooie foto. Duidelijk dat het hier ging om een schwalbe natuurlijk.
Idd was ook volgens mij goed te zien op de tv beelden en het intervew met aerts zegt ook voldoende...
Bal was niet meer haalbaar voor Affelay, want Aerts ging liggen en affelay de bal daardoor te ver vooruit speelde.. Vervolgens zoek Affelay contact, Aerst ligt namelijk al...
Aerts lult ook uit zijn nek. Eerst zegt hij dat hij Afellay niet raakt, en vervolgens zegt hij dat Afellay tegen hem aanloopt. Dan raakt hij hem toch?

Aerts had gewoon op zijn benen moeten blijven staan.
Laatst gewijzigd door Harm op zo feb 17, 2008 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm

Bericht door Harm » zo feb 17, 2008 3:17 pm

MVH schreef:
Daar hoef je echt niet voor te zoeken hoor. We krijgen het duidelijk op een presenteerblaadje.
Dat is geen mazzel. Dat is een kwaliteit.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 3:30 pm

Een penalty voor een Schwalbe krijgen heeft niets met kwaliteit te maken. Of ga je het geduikel van bijvoorbeeld Lazovic verdedigen?

generaal

Bericht door generaal » zo feb 17, 2008 5:12 pm

joey schreef:Een penalty voor een Schwalbe krijgen heeft niets met kwaliteit te maken. Of ga je het geduikel van bijvoorbeeld Lazovic verdedigen?
Dat is een hele andere situatie. Afellay maakte gewoon geen schwalbe.

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo feb 17, 2008 5:18 pm

Harm schreef:
MVH schreef:
Dat is geen mazzel. Dat is een kwaliteit.
Kwaliteit? Laat me niet lachen :drecul.gif: .

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 17, 2008 5:19 pm

Wat een ontzettend vermoeiende discussie, zeg. PSV wordt de laatste jaren kampioen omdat ze hun zaakjes niet altijd even briljant, maar wel structureel beter voor elkaar hebben dan Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 17, 2008 5:23 pm

Precies. Het is geen toeval dat Gomes, Dudczack, Alex en Farfan bij PSV opduiken.

NFP

Bericht door NFP » zo feb 17, 2008 9:18 pm

Thomas schreef: Bij Betis en op het jeugd-WK met Brazilië in de leeftijdscategorie die het dichtst tegen het profvoetbal aan zit, had Tardelli niets laten zien. Op basis van die wedstrijden was hij uitstekend te scouten en goed te beoordelen geweest. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen binnen PSV overtuigd was van Tardelli. Dat was volgens mij een bewuste gok.
Precies.

Je hoeft de aanschaf van Tardelli echt niet te verdedigen als PSV-supporter. Dat was een bewuste gok, men zocht nog een spits en er waren vrij weinig haalbare opties meer. Toen is voor Tardelli gekozen op het laatste moment terwijl men (dat hoop ik iniedergeval toch) wist dat daar een groot risico aan zat omdat dat eigenlijk een spits is waar zowel voetbaltechnisch als mentaal een hoop aan mankeert. Ik heb het idee dat veel PSV'ers vantevoren dachten dat we een supertalent binnen hadden gehaald omdat hij in de spits bij Brazilie stond op dat jeugd WK in Nederland. Wat die mensen echter zijn vergeten is verder kijken dan het feit dat hij de spits van Brazilie is en ook echt kijken of hij er wel wat van kan.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 17, 2008 9:30 pm

In de NRC een artikel over doping die psv zou hebben gegeven aan Ronaldo (beschuldiging uit het Ronaldo-kamp). Zijn (latere) zware knieblessures worden erdoor veroorzaakt?

Ik denk dat psv met pillendraaier v.d. Hoogenband veel verder is in de medische begeleiding dan Ajax met zijn anti-patatcultuur.

NFP

Bericht door NFP » zo feb 17, 2008 9:35 pm

Die gek die die uitspraken gedaan heeft is meteen ontslagen door de Braziliaanse bond. Zegt genoeg lijkt me.

999

Bericht door 999 » zo feb 17, 2008 9:42 pm

Peter schreef:Precies. Het is geen toeval dat Gomes, Dudczack, Alex en Farfan bij PSV opduiken.
Oh, dat zal best, maar doe dan ook eens de miskopen van Psv de revu laten passeren ...
Blij met de punten ...

Frank

Bericht door Frank » zo feb 17, 2008 10:11 pm

Alweer?? Die staan vast nog wel ergens eerder in deze topic, waarschijnlijk meerdere malen... :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 10:43 pm

Peter schreef:Precies. Het is geen toeval dat Gomes, Dudczack, Alex en Farfan bij PSV opduiken.
Dat heet inderdaad geen toeval, maar Chelsea.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 17, 2008 10:45 pm

Alleen in het geval van Alex dus.

jabu

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 10:48 pm

De goede prestaties van PSV de afgelopen 10 jaar (garantie voor CL-voetbal) en de connectie met Chelsea, maken PSV aantrekkelijk voor spelers en hun zaakwaarnemer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 17, 2008 10:49 pm

Piep piep.

Zelfs Groningen en AZ kunnen goede Zuid-Amerikaanse spelers halen. En die hebben Chelsea er ook niet voor nodig.

Gesloten