Toch doet Groningen het nu beter met Berg dan met Suarez.Thomas schreef:Nou, ik vind het inderdaad indrukwekkend dat Groningen (blijkbaar) goed weet wat men wil en voorbereid is op het vertrek van belangrijke spelers, maar de wissels Suarez<>Berg en Bruno Silva<>De Roover vind ik respectievelijk kwalitatief en voor de manier van voetballen van Groningen niet zo'n vooruitgang hoor.
Bruno Silva Barone
Moderator: mods
Oh? Deze kwam ik een tijdje terug toevallig tegen toen ik iets aan het zoeken was:generaal schreef:Bruno Silva is veel te onstuimig voor het niveau van Ajax. Grunn is spekkoper met Sepp de Roover als opvolger.
generaal op 16 april 2006 schreef:Luirink is een voetballende verdediger met een behoorlijke pass in de benen en zit verdedigend gewoon goed in elkaar. Silva trouwens ook, maar dat is een rechtsback.
generaal schreef:Maar wel een goede voetballer.Steef schreef:Silva is een C-Zuid Amerikaan.
- Ajaciedjuh
Ze vergeten onze sterspeler!Suarez en Ogararu opgeroepen, Silva niet
dinsdag 22 januari, door SV, Amsterdam, 21:19u, Ajax Showtime
De Ajacieden Luis Suarez en George Ogararu zijn opgeroepen voor hun nationale elftallen Uruguay en Roemenie. Nieuwbakken Ajacied Bruno Silva is niet geselecteerd voor Uruguay.
De Uruguayanen spelen 6 februari tegen Colombia. Roemenie speelt op dezelfde dag tegen Israel.

- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Thomas schreef:Oh? Deze kwam ik een tijdje terug toevallig tegen toen ik iets aan het zoeken was:generaal schreef:Bruno Silva is veel te onstuimig voor het niveau van Ajax. Grunn is spekkoper met Sepp de Roover als opvolger.
generaal op 16 april 2006 schreef:Luirink is een voetballende verdediger met een behoorlijke pass in de benen en zit verdedigend gewoon goed in elkaar. Silva trouwens ook, maar dat is een rechtsback.generaal schreef:Maar wel een goede voetballer.Steef schreef:Silva is een C-Zuid Amerikaan.
Go Thomas, go!

Het stinkt aan alle kanten!
- LouisXIV & co
-
- AT Toto winner 15/16
-
Ik heb die De Roover acceptabele wedstrijden zien spelen, maar ik heb ook wedstrijden gezien waarin hij genadeloos door de mand viel. Vorig jaar tegen Ajax bijvoorbeeld, toen we binnen no-time met 3-0 voorstonden en toen de beruchte wissel plaatsvond. De Roover liep toen 3x achter elkaar onder een crosspass door en Babel had een vrije doortocht.
Feli !
Afwachten hoe BS het gaat doen, maar het kan nooit slechter dan jullie Roemeen.
PS:
Daarbij maakt hij een fout, BS is geen vleugelverdediger maar een vleugelspeler
Afwachten hoe BS het gaat doen, maar het kan nooit slechter dan jullie Roemeen.
PS:
Het kan aan mij liggen, maar deze woorden slaan echt helemaal nergens op...hij noemt de afwezigheid van 3 centrumverdedigers en looft daarna de komst BS, terwijl die een rechtsback is,,Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen, waren we hard op zoek naar versterkingen in de verdediging. Bruno Silva is iemand die perfect past in het Ajax-plaatje: een échte vleugelverdediger.”

Daarbij maakt hij een fout, BS is geen vleugelverdediger maar een vleugelspeler

www..ad.nl‘Dit riekt naar chantage’
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - FC Groningen heeft een katterig gevoel overgehouden aan de transfer van Bruno Silva naar Ajax. Nadat de voetballer weigerde nog langer in de Euroborg te spelen, bleef er voor de club weinig keus over.
Directeur Hans Nijland is dan ook verre van blij met het spel dat de rechtsback de laatste dagen speelde. Silva tekende gisteren in Amsterdam een contract voor vierenhalf jaar.
,,Of dit riekt naar chantage? Ik kan me goed voorstellen dat deze vraag gesteld wordt,’’ aldus Nijland. ,,Laten we eerlijk zijn, eigenlijk kun je het zo wel noemen. Bruno Silva komt niet meer trainen omdat hij per se naar Ajax wil. Dat is natuurlijk niet de manier. Het gaat in elk geval niet meer zo als vroeger. Wat dat betreft is Erik Nevland een beter voorbeeld. Die kan zijn positie verbeteren bij Fulham, maar blijft ondertussen wel gewoon doortrainen. Zo kan het dus ook.’’
Trainer Ron Jans was afgelopen weekeinde al duidelijk in zijn mening over Silva, met wie hij weigerde nog langer te werken. Ajax en FC Groningen bereikten maandagavond een doorbraak in de onderhandelingen die aanvankelijk zo moeizaam verliepen. ,,We hebben onderhandeld in een prettige sfeer,’’ vindt technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdammers.
Vanavond debuteert Bruno Silva in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (19.30 uur) nog niet in de hoofdmacht van Ajax . De back, die op korte termijn de plek van de Roemeen George Ogararu moet gaan innemen, is nog niet speelgerechtigd. Silva krijgt bij Ajax het rugnummer 3, dat eerder dit seizoen aan de gestopte legende Jaap Stam toebehoorde. Trainer Adrie Koster zei gisteren dat Ajax wellicht nog meer defensieve versterkingen haalt.
FC Groningen anticipeerde snel op het vertrek van Silva, door de Spartaan Sepp de Roover te strikken. De Belg wordt voor tweeënhalf jaar vastgelegd, met een optie voor nog twee seizoenen. ,,Toen bleek dat Silva zou vertrekken, hoopte ik al dat Groningen bij mij uit zou komen’’, aldus De Roover. ,,Dit is voor mij een prachtige stap en ik ben Sparta dankbaar dat ze me deze kans gunnen.’’ Op zijn beurt heeft Sparta rechtsback Murat Yildirim van Jong Ajax op het oog als opvolger van De Roover.
Naast het vastleggen van Silva, toonde Ajax de laatste dagen nog meer daadkracht. De Amsterdammers hebben een akkoord bereikt met twaalf tweedejaars B-junioren. Binnenkort volgt de massa-ondertekening. Allen signeren een contract voor drie jaar. ,,Langer mag niet,’’ aldus Van Geel.
,,Volgens de UEFA-normen mogen we ze vanaf hun zestiende maximaal voor drie jaar vastleggen. Dat is in het nadeel van de club die ze opgeleid heeft. Ze zijn straks nog steeds een koopje voor bijvoorbeeld de Engelse clubs. Maar goed, voorlopig hebben we ons maximaal beschermd tegen het buitenlandse geweld.’’
Met die actie haakte de technisch directeur in op de nieuwjaarsspeech van voorzitter John Jaakke, die wil dat Ajax het accent blijft leggen op opleiden. ,,Daarbij hopen we in de toekomst langer plezier te hebben van zelf opgeleide spelers,’’ aldus Van Geel. ,,Kijk naar Babel, kijk naar Maduro. Die jongens gaan net iets te vroeg weg. Dat is slecht voor Ajax, maar soms ook voor die jongens zelf.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Giacomo Puccini
Net als iedereen heb ik mijn twijfels over de verdedigende kwaliteiten van onze nieuwe aanwinst, maar voetballen kan hij zeker. Bruno Silva is bovendien een karaktertje, iemand met een perfecte wedstrijdmentaliteit. Wat dat betreft een absolute tegenpool van de stoïcijnse Ogararu, die bovendien ook als een drol verdedigt. We gaan er dus m.i. in ieder geval iets op vooruit maar wil het een serieuze stap vooruit worden, dan moet Silva ons in verdedigend opzicht verrassen.
Ajax!