Bruno Silva Barone

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Bruno Silva Barone

Bericht door Daniel »

www.fcgroningen.nl schreef:Groningen en Ajax hebben akkoord over Silva
22 januari, 15:28 uur

In de 164ste nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de wedstrijd tegen FC Twente, maar gaat hij bovenal in op de overgang van Bruno Silva naar Ajax en de situatie rond Erik Nevland.

“Zoals te doen gebruikelijk willen we eerst even terugkijken op de afgelopen wedstrijd. We hebben in Enschede een prima wedstrijd gespeeld, maar helaas zonder tastbaar resultaat. Hoewel we te kampen hadden met behoorlijk wat blessures heeft de ploeg tegen FC Twente naar vermogen gepresteerd. Ondanks de nederlaag staan we er nog steeds heel goed voor en morgenavond moeten we al weer aantreden voor een nieuw competitieduel, thuis tegen NEC. Voor deze wedstrijd zijn via TicketBox nog kaarten verkrijgbaar voor het flexibele gastenvak. De aftrap in Euroborg is om 20.00 uur.”

Transfersom
“Vanmiddag zal definitief bekend worden of Bruno Silva de komende jaren voor Ajax gaat spelen. Wij hebben gisteravond (maandag – red.) met de Amsterdamse club een akkoord bereikt over een transfer van Silva naar Ajax. Voor de overgang ontvangen wij een transfersom van 3.750.000 euro. Hoewel dit een zeer nette vergoeding is en de gesprekken met Ajax in een goede sfeer zijn verlopen, waarbij Ajax zich bijzonder correct heeft opgesteld, houden wij aan deze transfer toch een wrange nasmaak over.”

“De manier waarop Silva nu van FC Groningen naar Ajax verhuist, verdient op z’n zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs. Wij hebben vanaf het begin duidelijk gemaakt dat er wat ons betreft geen enkele speler tijdens de huidige transferperiode FC Groningen zou mogen verlaten. Dat was ook ons standpunt betreffende Silva. Daaraan hebben we tot afgelopen weekeinde vastgehouden. Wij konden niet bevroeden, niet overzien en we hadden ook niet verwacht dat Silva een houding zou gaan aannemen, zoals hij dat de afgelopen weken heeft gedaan.”

Gezonde verstand
“De clubleiding en de technische staf hebben lange tijd gedacht dat het gezonde verstand wel zou zegevieren en dat na het verwerken van de teleurstelling over een geblokkeerde transfer Silva weer gewoon zijn werk zou gaan doen. Afgelopen weekeinde hebben we echter met elkaar moeten concluderen dat de samenwerking tot niets meer zal leiden. Op een zeker moment word je min of meer gedwongen voor de minst schadelijke oplossing te kiezen en dat heeft ons er toe genoopt met Ajax aan de onderhandelingstafel te gaan zitten, met bovengenoemd resultaat.”

“Hoewel de afkoopsom meer dan behoorlijk is en daardoor de pijn verzacht, houden we een heel vervelend gevoel over aan de manier waarop deze hele situatie is gelopen. Wij zullen ons nu buigen over een mogelijke opvolger voor Silva. We hebben hiervoor de rest van deze maand nog de tijd, maar we trekken alleen maar een speler aan die ons direct kan versterken en in wie wij voor de volle honderd procent geloof en vertrouwen hebben.”
Het is dus officieel, welkom Bruno, dat je maar goed mag spelen! :welcome:

Al moet ik het nog maar even aanzien.. :blush.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ajax contracteert Bruno Silva

Amsterdam, 22 jan 2008
AFC Ajax en FC Groningen hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van Bruno Silva naar AFC Ajax. De verdediger uit Uruguay tekent in Amsterdam een contract met een looptijd van vierenhalf jaar.

Silva (29-03-1980) kwam dit seizoen en de twee seizoenen daarvoor uit voor FC Groningen. Hij speelde 83 officiële duels voor de club uit Noord-Nederland. Daarvoor speelde hij van 2000 tot 2005 in Uruguay bij Danubio. In 2004 kwam hij enige tijd uit voor het Russische FK Rostov. Silva speelde drie interlands voor het nationale elftal van Uruguay.
Ajax.nl
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Welkom!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Verras me!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Foto: Afbeelding
Jesse

Bericht door Jesse »

Nou, laten we er het beste van hopen.

Welkom! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ronald!

Bericht door Ronald! »

De Roover tekent bij Groningen
Geschreven door Bart van de Laak op dinsdag, 22 januari om 17:14

FC Groningen heeft de opvolger van de naar Ajax vertrokken Bruno Silva al binnen. Sepp de Roover komt met onmiddellijke ingang over van Sparta om de Groningse gelederen versterken, zo valt te lezen op de website van de noorderlingen. De Belg tekent een contract van 2,5 jaar, met een optie voor nog twee seizoenen.

Groningen-directeur Hans Nijland toonde zich content met de overname. “We zitten met FC Groningen in een zeer belangrijke fase van de competitie en dan is het prettig dat we ons direct hebben weten te versterken met een nieuwe verdediger.”

De directeur denkt ook dat De Roover als speler perfect bij de Groningers past. “Hij is een snelle jongen met aanvallende impulsen. De Roover is jong en gretig en dat past in onze filosofie. Hij is bovendien zeer gedreven om voor FC Groningen te gaan spelen en dat soort spelers zien wij hier graag."

Volgens Nijland had FC Groningen de 23-jarige verdediger ook al geruime tijd op de korrel. “Wij volgden De Roover al langer en hij kwam dus reeds voor op een lijstje dat we hadden. Met het aantrekken van deze jonge verdediger tonen we aan dat we ons huiswerk doen.”

De Roover doorliep de jeugdopleiding van PSV. Van daaruit vertrok hij naar FC Eindhoven, dat hem op hun beurt na een jaar weer verkocht aan Sparta. Bij Sparta speelde de Belg tot nu toe alle negentien de wedstrijden en kwam daarin drie keer tot scoren.
bron: voetbalzone

Dat is daadkracht. Leer er iets van Martin!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Sluit ik me bij aan, Jesse.

:ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Snel gehandeld van Groningen, zou MvG ook eens kunnen doen. Is 3,75 miljoen niet erg veel voor een verdediger die twee weken geleden nog voor 2 miljoen weg mocht, dit is bijna het dubbele.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Misschien heeft MVG alvast een optie bedongen op De Roover. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!
Alexander

Bericht door Alexander »

Haha wat een lachertje dit weer.

Overigens is het al de tweede keer dat Groningen direct een vervanger haalt, deden ze ook al bij Suerez en Berg. Ik zeg je, Groningen wordt hier alleen maar beter van!
Jesse

Bericht door Jesse »

Die Nijland lacht zich kapot.

Knap werk weer, Martin!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Nou, ik vind het inderdaad indrukwekkend dat Groningen (blijkbaar) goed weet wat men wil en voorbereid is op het vertrek van belangrijke spelers, maar de wissels Suarez<>Berg en Bruno Silva<>De Roover vind ik respectievelijk kwalitatief en voor de manier van voetballen van Groningen niet zo'n vooruitgang hoor.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Afbeelding

Aan het nummer wat hij gekregen heeft, ziet Ajax hem idd als opvolger van Stam. Het plaatje is verdedigend rond!

Maar...... welkom bij Ajax. Ik hoop dat je ons positief gaat verbazen. :hypocrite.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Let's go Bruno! Dat je onze harten maar mag veroveren.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ajax blijft maar komen met nieuws over de nieuwe aanwinst:
‘Silva past perfect in Ajax-plaatje’

Amsterdam, 22 jan 2008
Bruno Silva mag zich de komende vierenhalf jaar Ajacied noemen. De Uruguayaan, die gaat spelen met nummer drie op zijn rug, tekende dinsdag een contract tot medio 2012.

Nadat Silva dinsdagmiddag medisch werd goedgekeurd, werden even later in het kantoor van Martin van Geel de laatste handtekeningen gezet. Silva kreeg ook meteen zijn eerste Ajax-shirt uitgereikt, het shirt met rugnummer drie. ,,Fantastisch dat ik hier ga spelen”, zei de trotse vleugelverdediger. ,,Ajax is een grote club met een enorme uitstraling.” Nog een leuke bijkomstigheid: Silva wordt herenigd met landgenoot en voormalig ploeggenoot Luis Suarez. ,,We kennen elkaar natuurlijk ontzettend goed van FC Groningen. Hartstikke mooi dat we weer in hetzelfde team gaan spelen."

Afbeelding

Bij de ondertekening hoort natuurlijk ook een glas champagne.
Technisch directeur Martin van Geel toonde zich verheugd dat de transfer dinsdag kon worden afgerond. ,,Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen, waren we hard op zoek naar versterkingen in de verdediging. Bruno Silva is iemand die perfect past in het Ajax-plaatje: een échte vleugelverdediger.”

Silva kan woensdag tijdens de wedstrijd tegen Utrecht nog niet in actie komen voor Ajax omdat zijn overschrijving niet meer op tijd in orde kan worden gemaakt. ,,Maar misschien is dat helemaal niet zo erg”, zei Van Geel. ,,Nu heeft hij even de tijd om met iedereen kennis te maken en een beetje te wennen. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook nog helemaal niet getraind met Ajax
Straks ook een stukje op AITV.

Martin van Geel straalt niet bepaald van contentement.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 22, 2008 7:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Jöhnk schreef:Ajax blijft maar komen met nieuws over de nieuwe aanwinst:
‘Silva past perfect in Ajax-plaatje’

Amsterdam, 22 jan 2008
Bruno Silva mag zich de komende vierenhalf jaar Ajacied noemen. De Uruguayaan, die gaat spelen met nummer drie op zijn rug, tekende dinsdag een contract tot medio 2012.

Nadat Silva dinsdagmiddag medisch werd goedgekeurd, werden even later in het kantoor van Martin van Geel de laatste handtekeningen gezet. Silva kreeg ook meteen zijn eerste Ajax-shirt uitgereikt, het shirt met rugnummer drie. ,,Fantastisch dat ik hier ga spelen”, zei de trotse vleugelverdediger. ,,Ajax is een grote club met een enorme uitstraling.” Nog een leuke bijkomstigheid: Silva wordt herenigd met landgenoot en voormalig ploeggenoot Luis Suarez. ,,We kennen elkaar natuurlijk ontzettend goed van FC Groningen. Hartstikke mooi dat we weer in hetzelfde team gaan spelen."

Afbeelding

Bij de ondertekening hoort natuurlijk ook een glas champagne.
Technisch directeur Martin van Geel toonde zich verheugd dat de transfer dinsdag kon worden afgerond. ,,Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen, waren we hard op zoek naar versterkingen in de verdediging. Bruno Silva is iemand die perfect past in het Ajax-plaatje: een échte vleugelverdediger.”

Silva kan woensdag tijdens de wedstrijd tegen Utrecht nog niet in actie komen voor Ajax omdat zijn overschrijving niet meer op tijd in orde kan worden gemaakt. ,,Maar misschien is dat helemaal niet zo erg”, zei Van Geel. ,,Nu heeft hij even de tijd om met iedereen kennis te maken en een beetje te wennen. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook nog helemaal niet getraind met Ajax
Straks ook een stukje op AITV.
We krijgen dus nog minimaal 1 verdediger extra! :666.gif: Al is waren weer verleden tijd, dus de conclusie is dat er totaal 2 verdedigers aangetrokken worden! :hypocrite.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Aan de linkerkant heb ik ook nog wel een plekje vrij. Ik wil niet nog een half jaar met Urby in deze vorm als enige optie aan de linkerkant werken. Daar moet ook echt iets gebeuren.

Ik hoop in ieder geval dat Bruno Silva onze verwachtingen gaat overtreffen. Succes Bruno!
Nil volentibus arduum
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Vertonghen is toch een optie op linksback? Vond ik hem een stuk sterker dan in het centrum. Lijkt me dus zaak om eerst iemand voor het centrum te halen.

En met niemand anders!
Jesse

Bericht door Jesse »

Wederom eens met Bert. Dan heb je zelfs ook wat opties voor een 3-4-3.
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Ik wil niet nog een half jaar met Urby in deze vorm als enige optie aan de linkerkant werken. Daar moet ook echt iets gebeuren
Ik ben eerlijk gezegd redelijk fan van Vertonghen geworden, dus probeer hem maar... Lijkt me totaal onnodig om op dit moment een linker vleugel verdediger te halen, terwijl de nood op andere posities hoger is.
Pompiedom
Toppie

Bericht door Toppie »

Zal wat worden op 13 April FCG-Ajax als ik die site van FCGrunn moet geloven , ze ruiken bloed Suarez en Bruno Silva zullen het zwaar krijgen. Maar de rest van het elftal ook :blush.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Da's waar. Vertonghen kan ook op links. Daar kan ik voorlopig wel even mee leven.
Toppie schreef:Zal wat worden op 13 April FCG-Ajax als ik die site van FCGrunn moet geloven , ze ruiken bloed Suarez en Bruno Silva zullen het zwaar krijgen. Maar de rest van het elftal ook :blush.gif:
Ach, boeien! Het is sowieso een lastig potje. En die twee komen uit Uruguay. Die zijn wel wat gewend hoor. Ik zou het zelf prachtig vinden als zo'n heel stadion tegen je is. Als je daar niet gemotiveerd van raakt.
Nil volentibus arduum
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Lijkt me inderdaad heerlijk. Net als tegen Feyenoord: ze zijn toch wel tegen je, dus je hoeft je ook niet druk te maken over wat ze van je vinden. En als je ze dan stil krijgt...

En met niemand anders!
Daniel

Bericht door Daniel »

We hebben in ieder geval weer een speler in huis na Arveladze die we Mr. Bean kunnen noemen! :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif:
Plaats reactie