Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jan 22, 2008 3:22 pm

Tsja, het is maar hoe je het bekijkt. David Seaman werd flink uitgelachen omdat hij maar door wilde gaan.

Verder maakt Litmanen zich een beetje belachelijk, om de anderhalf jaar van club wisselen en nergens aan meer dan 2 wedstrijdjes (invalbeurtjes) per jaar komen. Hou dan de eer aan jezelf!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 3:23 pm

Welke eer? Het gaat toch niet om eer. Het gaat om zijn gevoel. Hij geniet!

:worshippy.gif: Litmanen :worshippy.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 3:28 pm

Arthur schreef:Verder moet hij vooral door blijven voetballen als hij niet wil stoppen, hij wordt er in mijn ogen in ieder geval niks minder door. Ik vind het wel mooi dat hij zo'n liefhebber pur sang is.
Zo is het. :worshippy.gif:

Hij doet het niet voor het geld, hij doet het niet voor de prijzen: hij doet het voor het plezier. Triest dat sommigen hem dat plezier misgunnen.

gaizka

Bericht door gaizka » di jan 22, 2008 3:34 pm

Ik vind het ook mooi dat hij doorgaat, weet alleen niet of op deze leeftijd de premier leauge ideaal is, zeker gezien zijn blessuregevoeligheid.

Volgens mij zouden spelers als Litmanen en Ronald de Boer op deze leeftijd zeker nog van waarde kunnen zijn voor Ajax, al is het maar om af en toe 20 a 30 minuten in te vallen.

Middenveld met Davids, Litmanen en Ronald de Boer, kippenvel :ajax.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di jan 22, 2008 3:59 pm

Je hebt dan wel een loopkrukken middenveld dat na een helft uigeput is en of drie gebroken benen heeft.

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 22, 2008 4:07 pm

Als we meteen het Milanlab kopiëren (sowieso onbegrijpelijk dat we dat niet doen!) dan zou het moeten kunnen :smallgrin.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di jan 22, 2008 4:09 pm

Dat is niet zo moeilijk, die opa's daar op het veld drinken gewoon water uit de bron van de eeuwige jeugd. Ff googlen en je weet waar die ligt. :cool.gif: Of ze drinken gewoon de stamcellen uit een foetus waardoor ze sterker en jonger worden, net als bij South Park. :smallgrin.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » di jan 22, 2008 9:04 pm

810 Teletekst di 22 jan
***OETBAL******************************
**** Litmanen op drempel van comeback
**Oud-Ajacied Jari Litmanen staat op de
drempel van een opmerkelijke comeback.
De 37-jarige Fin ondergaat woensdag bij
Fulham een uitgebreide medische keuring
en krijgt,als hij fit bevonden wordt,
een contract aangeboden bij de club uit
de Premier League.

Litmanen beëindigde in augustus vorig
jaar zijn loopbaan bij Malmö FF.In zijn
laatste seizoen speelde hij als gevolg
van blessures slechts twee duels voor
de Zweedse club.

Bij Fulham is Roy Hodgson trainer.Hij
werkte tot november nog als bondscoach
van Finland."Jari heeft de laatste tijd
heel hard gewerkt om fit te worden",zo
verklaarde Hodgson. :onfire.gif: :onfire.gif: :anew.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 9:10 pm

Wat een liefhebber van het spelletje is hij toch. Een normaal mens was er al lang mee opgehouden na zoveel fysieke ongemakken. Hij zal daar de show misschien niet meer stelen maar ik heb er toch wel erg veel respect voor dat hij het nog een keer wil proberen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 23, 2008 1:20 am

Jöhnk schreef:
Arthur schreef:Verder moet hij vooral door blijven voetballen als hij niet wil stoppen, hij wordt er in mijn ogen in ieder geval niks minder door. Ik vind het wel mooi dat hij zo'n liefhebber pur sang is.
Triest dat sommigen hem dat plezier misgunnen.

:drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo jan 23, 2008 5:44 pm

In de nieuwe VI staat te lezen dat Andy vdm een Ajax tattoo op z'n kuit heeft. Zulke dingen kan ik altijd wel waarderen :ajaxscarf.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 25, 2008 9:16 am

,,Ik voel de pijn weer. We waren verslaafd aan elkaar.’’
Agnes Neervoort, de moeder van voetballer Andy van der Meijde, in VI als ze verteltover de transfer van haar zoon van Ajax naar Inter Milaan in 2003.

,,We hebben samen gehuild. Het voelde echt als afscheid nemen. Ik wist dat het moment was aangebroken waarop ik hem zou kwijtraken. Toen hij de trap afliep, bleef hij maar roepen: ‘Ik ga je missen, ik ga je missen’.’’
Nogmaals Neervoort. Van der Meijde heeft een tatoeage op zijn borst met de naam van zijn moeder.

,,Andy wil het liefst dat ik continu hier in Engeland ben. Als ik naar huis ga, schrijf ik altijd hetzelfde briefje voor hem: ‘Ik hou van je lieverd. Ga me niet missen, want ik ben dicht bij je, waar ik ook ben. Liefs mama’.’’
Neervoort. Van der Meijde speelt nu bij Everton.

,,We spelen dan ook ons favoriete liedje af. Onderweg naar morgen van Ruth Jacott. Andy smeekt me op zo’n moment om te blijven.’’
Neervoort.
www.ad.nl

Hij had natuurlijk nooit weg moeten gaan (bij z'n moeder). :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 11:39 am

Zo, da's best lief.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 11:43 am

Mwa, op een gegeven moment moet je je ook los kunnen maken van mama. Ik weet dat dat sommigen hard valt! :1evil.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 11:47 am

Kan het toch nog wel lief zijn? Ik vind dit behoorlijk ontroerend.

En met niemand anders!

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 25, 2008 11:54 am

Hij had nooit weg moeten gaan bij Ajax. Hij is echt nog een kind.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 25, 2008 11:58 am

Andy zal zich wel doodschamen. Zijn moeder zet hem voor schut. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke

Bericht door Duke » vr jan 25, 2008 12:04 pm

joey schreef:Andy zal zich wel doodschamen. Zijn moeder zet hem voor schut. :aai.gif:
Nou, als je op je borst een tatoeage met de naam van je moeder hebt, kun je dat zelf ook wel. Ik zie de reacties in de kleedkamer al voor me. :biggrin.gif:

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 12:07 pm

Ik vind dit niet zo belachelijk, hoor. Gewoon een moeder en een zoon die een hele goede band hebben. Lijkt me niet iets om je voor te schamen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 12:29 pm

Inderdaad. Ik vind dit ook niet zo gek. Andy is wellicht wat oud om zo verdrietig te zijn als z'n mama weg is, maar het zou best eens kunnen dat dat met omstandigheden te maken heeft. Heimwee, bijvoorbeeld. Sommige mensen redden het gewoon niet zonder dat familiaire om zich heen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 25, 2008 5:03 pm

In dat artikel in de VI zegt de moeder van Andy dat hij twee jaar geen contact met haar wilde. Nou, dat kan ik me goed voorstellen. Wat een kleverig mens. :biggrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 25, 2008 5:05 pm

Thomas schreef:Inderdaad. Ik vind dit ook niet zo gek. Andy is wellicht wat oud om zo verdrietig te zijn als z'n mama weg is, maar het zou best eens kunnen dat dat met omstandigheden te maken heeft. Heimwee, bijvoorbeeld. Sommige mensen redden het gewoon niet zonder dat familiaire om zich heen.
Precies. Ik denk niet dat Andy de taal spreekt, dus dan krijg je al helemaal gauw dat je heimwee krijgt. Maar hij zit toch in Engeland? Ja, dat zeg ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 25, 2008 5:08 pm

Een zeer eigenaardige familie volgens mij. Zoon heeft een dierentuin en is een beetje labiel, dochter gaat uit de kleren voor een sexblad, pa is gokverslaafd en ma gooit haar privë-leven op straat. Ik zie daar wel een patroon in. :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 6:32 pm

Ex-Ajacied Landzaat verhuist! :ajaxsmiley.gif: (moet toch ook in deze rubriek!)

Landzaat vertrekt naar Rotterdam

Denny Landzaat vertrekt per direct naar Feyenoord. De transfersom zou naar verluidt 500.000 pond bedragen. Eind december sprak Martin van Geel met Landzaat waarbij de technisch directeur van Ajax schrok van het salaris dat de middenvelder verdient bij Wigan Athletic. In Voetbal International zei Van Geel daar onlangs over: 'We zouden hem graag naar Ajax ...

Duke

Bericht door Duke » do jan 31, 2008 5:38 pm

Litmanen hervat loopbaan bij Fulham
(Novum) - Fulham heeft na Erik Nevland ook Jari Litmanen aan de selectie toegevoegd. De 36-jarige Fin zat dit seizoen zonder club en tekende een contract tot het einde van het seizoen bij de Engelse club. Bij de Londense ploeg wordt hij herenigd met oud-bondscoach van Finland Roy Hodgson. Na een mislukte EK-kwalificatiereeks stopte Hodgson als trainer van Finland en ging bij Fulham aan de slag.

Het einde van de voetballoopbaan van de blessuregevoelige Fin leek vorig jaar nabij, toen hij zijn contract bij Mälmo FF inleverde na weer een blessure. Vanwege een kwetsuur aan zijn achillespees moest hij in augustus worden geopereerd en was daarna maanden uitgeschakeld. Nu keert hij, na in november al twee duels te hebben gespeeld met het Finse elftal, terug op de voetbalvelden.

Hodgson is blij met de komst van de ervaren aanvaller. "Ik hoef niet uit te leggen wat de kwaliteiten zijn van Litmanen. Ik ben enthousiast over zijn komst, ook al is hij nog niet volledig wedstrijdfit. In de komende maanden zullen we kunnen profiteren van zijn voetbalkennis en ervaring."

De 110-voudig international speelde in zijn carrière, die werd gekenmerkt door veel blessureleed, onder meer bij Ajax, Barcelona en Liverpool. Bij Ajax beleefde hij zijn beste periode. Met de Amsterdammers won hij drie landstitels, de Champions League en de wereldbeker.

Litmanen treft bij Fulham ook zijn landgenoot Toni Kallio. De 29-jarige verdediger werd donderdag overgenomen van Young Boys uit Zwitserland.
www.trouw.nl

Zou Van Geel hem over het hoofd gezien hebben? :smallgrin.gif:

Salvador Dali

Gesloten