Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 10:35 pm

Brandts de nieuwe trainer! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 11:05 pm

Het zou me serieus niet eens verbazen als van Geel bij NAC gaat shoppen. Hij heeft ze nu immers twee keer aan het werk gezien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 16, 2008 11:08 pm

We gaan toch zeker geen verdedigers kopen nu ik mijn avatar heb gereserveerd voor Engelaar? :1evil.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 11:11 pm

:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 16, 2008 11:12 pm

Jöhnk schreef:We gaan toch zeker geen verdedigers kopen nu ik mijn avatar heb gereserveerd voor Engelaar? :1evil.gif:
Kom nou, wat moeten we nou met verdedigers? Aanvallers is wat we nodig hebben!

Leon

Bericht door Leon » wo jan 16, 2008 11:37 pm

Daniel_vT schreef:
Jöhnk schreef:We gaan toch zeker geen verdedigers kopen nu ik mijn avatar heb gereserveerd voor Engelaar? :1evil.gif:
Kom nou, wat moeten we nou met verdedigers? Aanvallers is wat we nodig hebben!
De aanval is tenslotte de beste verdediging... :blush.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 11:38 pm

We hebben altijd Luque nog! :hypocrite.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 16, 2008 11:42 pm

Als er iemand geinspireerd in kan vallen is hij dat wel. :hypocrite.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jan 16, 2008 11:53 pm

Je zou denken dat ook in Ajax er mensen zijn die dit aan zien en morgenvroeg Van Geel vol op zijn bek slaan...

please?

pretty please with sugar on top?

T82

Bericht door T82 » do jan 17, 2008 12:07 am

Jesse schreef:Het zou me serieus niet eens verbazen als van Geel bij NAC gaat shoppen. Hij heeft ze nu immers twee keer aan het werk gezien.
Zo ongeveer op elke positie was de NAC-speler vanavond beter dan de Ajacied... De shirtjes werden na de wedstrijd al gepast, dus ik ben benieuwd!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 17, 2008 1:53 am

Als je dan toch zo nodig in Nederland wil shoppen, shop dan naar de juiste spelers met de juiste leeftijd en voor de juiste posities.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 17, 2008 6:51 am

Defour met afstand Belgisch beste

Steven Defour kan een persoonlijke prijs aan zijn palmares bijschrijven. De negentienjarige middenvelder van Standard won vandaag met een straatlengte voorsprong op zijn concurrenten de Gouden Schoen van België. De international, die niet zo lang geleden nog in de nadrukkelijke belangstelling stond van Ajax, verzamelde 312 punten. Dat zijn er liefst 106 meer dan zijn voornaamste concurrent Ahmed Hassan (Anderlecht) er kreeg. De 312 stemmen waren daardoor ruimschoots voldoende voor de 54e Gouden Schoen.

Defour, die op de erelijst de Marokkaan Mbark Boussoufa (Anderlecht) opvolgt, in een eerste reactie: "Ik wil iedereen bedanken die op mij gestemd heeft, maar vooral ook mijn vrienden, familie en vrienden. Verder ook mijn trainers van Hombeek, KV Mechelen, Racing Genk en Standard. Tot slot wil ik ook mijn manager vermelden, want hij heeft me altijd professioneel begeleid. Ik zou niet zonder hem kunnen."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 17, 2008 9:31 am

Steven Defour noemt zichzelf verdiende winnaar Gouden Schoen
'Op kwaliteit staat geen leeftijd'

Jong en Belgisch heeft het gehaald van oud en buitenlands. De 19-jarige Steven Defour van Standard domineerde met glans de uitverkiezing van de 54ste Gouden Schoen.

De aanvoerder van de Rouches is niet de benjamin op de erelijst. Paul Van Himst was nauwelijks zeventien jaar oud toen hij de prijs won, Kompany had bij de uitreiking net de meerderjarigheid bereikt.

'Verliezen was toch pijnlijk geweest', klonk de jonge winnaar achteraf desondanks zelfverzekerd. 'Het was lastig om zo lang te wachten op de definitieve uitslag. Ik moet in de eerste plaats mijn vriendin bedanken, maar zeker ook mijn vrienden, mijn familie en al mijn trainers. Voorlopig kan ik er nog niet van genieten, maar dat komt wel.'

Defour had zich vooraf een verdiende laureaat genoemd. 'Ik heb het hele jaar door regelmatig gepresteerd', zo gaf hij gisteravond in Oostende als verklaring mee. 'Naarmate het seizoen vorderde, werd ik steeds beter. Daarom komt deze prijs me toe.'

Defour manifesteerde zich de voorbije maanden op Sclessin als de ideale opvolger van Maestro Conceiçao. Hij was niet de man van de naakte cijfers: amper drie goals en vier assists in één kalenderjaar: er zijn er die beter doen. Defour was vooral de nuttige ploegmaat van de assist voor de assists.

Een slimme middenvelder die openingen creëerde, die op en naast het veld van enorm veel maturiteit getuigde. 'Ze zullen me voortaan hopelijk niet iets meer als de Gouden Schoen zien, niet als de man die voor problemen zorgde met de wet '78', zei hij nog. 'Ik mag Racing Genk trouwens niet vergeten bij mijn hulde. Zij hebben me uiteindelijk de kans gegeven op het hoogste niveau.'

Twee jaar geleden won Conceiçao de trofee maar leidde het niet tot een titel. Waarom zou het nu wel kunnnen. 'We hebben nu gewoon een beter team', aldus nog Defour. 'Nooit voetbalde ik voor een betere ploeg. Twee seizoenen gelden hadden we ook pech: Sergio viel uit met een schorsing, De Camargo raakte geblesseerd. Als we het nu niet halen, is het onze eigen schuld.'

Sommigen beweren dat Defour te jong is voor de Schoen. 'Maar op kwaliteit staat geen leeftijd', weerlegt de Hombekenaar. 'Ik kan nog veel progressie maken, maar ondertussen zal ik best met de druk omgaan hoor. Ik denk er helemaal niet aan dat de trofee ongeluk kan brengen. Ik wil ook niet dat de mensen me nu vergelijken met Wilfried Van Moer. Daarvoor moet ik deze prijs eerst nog twee keer pakken. Dit is nog maar een begin.'

Defour legde onlangs nog een bod van Ajax voor acht miljoen euro naast zich neer. Maar als er één Belg de attitude heeft om te overleven in het keiharde Amsterdam is hij het wel. 'Als het moet, kan ik blijven neen zeggen. De beslissing ligt niet bij mij alleen. Maar ik wil best nog wel een seizoen bij de Rouches spelen. Wie weet zitten we in de Champions League volgend jaar?'
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 17, 2008 11:36 am

Wat een babbels. Moet nog zien of hij uiteindelijk voor Ajax kiest.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 17, 2008 11:52 am

Ik denk dat Defour niet naar Amsterdam komt, tenminste dat lijkt mij van niet... we hebben Perez, Davids en Gabri, en dan willen ze nog Engelaar EN Defour halen :confused.gif:
Pompiedom

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 17, 2008 12:01 pm

Je kunt je afvragen of Davids en Gabri volgend seizoen nog bij Ajax (willen) voetballen en Perez heeft niet het eeuwige leven; hij is immers dertiger en blessuregevoelig. Ik kan me de komst van Defour wel voorstellen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 17, 2008 12:02 pm

joey schreef:Wat een babbels. Moet nog zien of hij uiteindelijk voor Ajax kiest.
Die jongen kan waarschijnlijk uit betere clubs kiezen dan Ajax. En als Luik volgend jaar CL speelt, is het logischer als hij daar blijft, dan dat hij bij een kwakkelend Ajax tekent zonder CL.

Jesse

Bericht door Jesse » do jan 17, 2008 12:03 pm

Ajax zal CL moeten spelen om Defour te kunnen halen.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 17, 2008 1:34 pm

Waarom zou Gabri weg willen?
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 17, 2008 1:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Je kunt je afvragen of Davids en Gabri volgend seizoen nog bij Ajax (willen) voetballen en Perez heeft niet het eeuwige leven; hij is immers dertiger en blessuregevoelig. Ik kan me de komst van Defour wel voorstellen.
Gabri heeft niet zo gek veel te willen, denk ik. Of hij moet voor een Engelse middenmotor willen ballen. Huntelaar, Heiitnga, Emanuelson, Maduro, Stekelenburg, ze mogen van mij allemaal weg, maar een vertrek van Davids zou ik dramatisch vinden. Uiteindelijk hebben we dan slechts een jaar van hem kunnen genieten en ik heb toch het idee dat we met twee complete Davids-seizoenen twee keer kampioen waren geworden. Dat knaagt aan me.

Van de komst van Defour ben ik vrij zeker.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 17, 2008 1:41 pm

Ik weet het niet, het is wel een mannetje hoor... hoorde hem gister op tv ook al zeggen dat ie nog wel een jaar bij Standard zou willen blijven.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 17, 2008 1:45 pm

Als Standaard hem niet wil verkopen, ja.

Nu heeft hij nog een contract van drie en een half jaar en Standaard is geen 'makkelijke' club, maar toch verwacht ik wel dat hij komt. Ajax zal wel diep in de buidel moeten tasten, maar dat is hij waard.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 17, 2008 1:58 pm

Engelaar op de plaats van Davids ??? :drecul.gif: :biggrin.gif: :smallgrin.gif:

Engelaar heeft misschien wel een nog slechtere omchakeling van Perez !
Niet dat je mij hoort klagen, maar hem kopen lijkt me echt waanzinnig dom. Perez is al de aanvallende middenvelder en Defour is stukken jonger en ook al beter dan Engelaar (en hij kan wel omschakelen)...koop dan El Ahmadi, een veel completere middenvelder en eentje die verdedigend veel en veel beter is.

Arthur

Bericht door Arthur » do jan 17, 2008 2:07 pm

Mijn negativiteit is nog niet zo groot dat ik geloof dat Engelaar echt als vervanger voor Davids gezien wordt.

Mijn negativiteit is ondertussen wel groot genoeg om te denken dat de weg terug naar de top langer en langer wordt als Van Geel zijn zin krijgt met de aankopen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 17, 2008 3:26 pm

Baseman schreef:Engelaar op de plaats van Davids ??? :drecul.gif: :biggrin.gif: :smallgrin.gif:

Engelaar heeft misschien wel een nog slechtere omchakeling van Perez !
Niet dat je mij hoort klagen, maar hem kopen lijkt me echt waanzinnig dom. Perez is al de aanvallende middenvelder en Defour is stukken jonger en ook al beter dan Engelaar (en hij kan wel omschakelen)...koop dan El Ahmadi, een veel completere middenvelder en eentje die verdedigend veel en veel beter is.
Al Ahmadi viel mij inderdaad ook in zeer positieve zin op bij Ajax- Twente. Prima overzicht voor de steekbal, die gozer (en levert die vervolgens nog op maat ook).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gesloten