Martin, ik had noot gedacht dat ik dit zou schrijven, maar: hoe dom kun je zijn!?

Moderator: mods
Een kern die juist is; er moet toch een back te vinden zijn die wel kan verdedigen!Martin, ik had noot gedacht dat ik dit zou schrijven, maar: hoe dom kun je zijn!?
www.nieuwnieuws.nlSilva wil niet meer voor Groningen spelen
Bruno Silva is niet van plan nog langer voor FC Groningen te spelen. De rechterverdediger is teleurgesteld dat de club niet met Ajax rond de tafel wil over een transfer. "Bruno is emotioneel niet meer in staat om nog langer voor Groningen uit te komen'', aldus zaakwaarnemer Henk van Ginkel.
Volgens Van Ginkel heeft Groningen Silva toezeggingen gedaan, die het nu niet nakomt. "Eerst wilden ze 2 miljoen euro voor hem hebben en toen 2,5 miljoen. Toen bleek dat Ajax dat bedrag wilde betalen, was een transfer opeens onbespreekbaar. Ja, van de zomer. Maar dan wil misschien niemand Silva meer hebben. Hij is bijna 28. Dit is de kans van zijn leven. Een kans die misschien niet meer voorbij komt. Het vertrouwen is geschaad.''
Hij wordt steeds duurder, al zal het al eerder door ???genoemde bedrag van ± 7 miljoen wel niet worden gehaald.Joeska schreef:Die zal inderdaad wel ongeveer 3 miljoen gaan kosten, een bedrag dat hij nooit waar zal kunnen maken vrees ik. Maar goed, als hij toch komt zou het prettig zijn als het snel gebeurd, dan kan het alles ziende oog van MVG () weer ergens anders naar gaan kijken (en nee, niet die maffe Est van Heracles).
Misschien verbaast dit bericht je dan toch enigszins, RGB:Raul Gonzalez Blanco schreef: Ja, Ajax is een sterker merk dan PSV. Ondanks dat PSV de club is die in sportief opzicht de maat, de toon en de melodie van de muziek aangeeft in Nederland. Dus waar is die commerciële waarde op gebaseerd denk je ? Op de interesse die Ajax trekt(supportersschare), die 'gewoon' grotere naam die Ajax in de wereld heeft. De naam van een vooruitsrevende, progressieve, mooi voetballende ploeg. Kortom allemaal clichés die echt niks met de actuele werkelijkheid te maken hebben. Dezelfde reden als waarom Brazilië een tig keer vetter sponsorcontract heeft dan Italië; omdat commerciéle waarde veel meer met image te maken heeft dan met daadwerkelijke prestaties. David Beckham is er de bestbetaalde voetballer ooit mee geworden.
Kijk weet je wat de analisten zeiden toen David Beckham, aan lager wal geraakt, een astronomisch contract tekende in Amerika? Men voorspelde dat dat geld nooit meer terug verdiend zou worden omdat ook de amerikanen wel konden vaststellen dat David Beckham niet zo'n bijzondere voetballer meer was, wanneer ze hem eenmaal zelf aan het werk zagen.
Een grote naam zonder prestaties is als een bel die wacht om doorgeprikt te worden.
Voetbal International schreef: Ajax, en niet PSV, heeft een uitnodiging gekregen voor een besloten ontmoeting van de FIFA en de UEFA met tien Europese topclubs. De kleinschalige top-tien meeting in Zwitserland, vindt deze week plaats buiten de officiele agenda van de bonden om.
Telegraaf schreef:vr 18 jan 2008, 05:30 | 0 reacties
Vijftien miljoen voor Engelaar
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De kans dat Orlando Engelaar wordt gecontracteerd door Ajax lijkt klein nu FC Twente een astronomisch bedrag heeft gevraagd voor de middenvelder. De al 28-jarige Engelaar moet maar liefst vijftien miljoen euro kosten. Zijn contract loopt medio volgend jaar af. Ajax meldde zich officieel in Enschede voor de creatieve middenvelder.
Eigenlijk, behalve dat ik Engelaar niet zo zie zitten, eigenlijk ( maar tot nu toe is dat wishful thinking ) zou AJAX met twee klasbakken van vervangers voor E. en DS aan moeten komen zetten.Zodat beide spelers, die naar ik mag aan nemen toch graag naar AJAX zouden komen, de volgende stap ( of de eindstap ) voor hun neus zien vervliegen ..Ajaciedjuh schreef:Telegraaf schreef:vr 18 jan 2008, 05:30 | 0 reacties
Vijftien miljoen voor Engelaar
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De kans dat Orlando Engelaar wordt gecontracteerd door Ajax lijkt klein nu FC Twente een astronomisch bedrag heeft gevraagd voor de middenvelder. De al 28-jarige Engelaar moet maar liefst vijftien miljoen euro kosten. Zijn contract loopt medio volgend jaar af. Ajax meldde zich officieel in Enschede voor de creatieve middenvelder.In geen 15 miljoen jaar.
Twente zegt eigenlijk gewoon: niet in de winterstop te verkopen. Ajax zal dus wel snel D. Landzaat halen (vermoed ik).
Nou, het ging mij meer om de onvrede die dan zou ontstaan bij die spelers, en dat zou dan weer een signaal moeten zijn naar de betreffende clubs, ook al heeft met het recht om nee te zeggen, te vragen wat men wil voor zo'n speler, er is ook een grens is aan het vragen voor en het tegenhouden van spelers ...Jöhnk schreef:Dan zou er een plan-B moeten zijn, Voetske. Daar heb ik zo mijn twijfels bij.
Davids komt toch van een PL-club? Weliswaar speelde hij daar niet of nauwelijks, maar toch...Jöhnk schreef:Ja, maar Landzaat speelt in de PL, waar zelfs kleinere clubs 100 miljoen aan TV-gelden krijgen.
Ajax heeft nooit spelers uit de PL kunnen halen. Dat bestaat gewoon niet. Dat wiel hoeven we niet opnieuw uit te vinden.
Kinkladze speelde niet in de PL toen der tijd, maar 1 niveau lager met Man. city. (http://home.wanadoo.nl/ronald.zwiers/Sp ... kladze.htm) (http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/04/0419G092.htm)allebatje schreef:Davids komt toch van een PL-club? Weliswaar speelde hij daar niet of nauwelijks, maar toch...Jöhnk schreef:Ja, maar Landzaat speelt in de PL, waar zelfs kleinere clubs 100 miljoen aan TV-gelden krijgen.
Ajax heeft nooit spelers uit de PL kunnen halen. Dat bestaat gewoon niet. Dat wiel hoeven we niet opnieuw uit te vinden.
En in een wat verder verleden hadden we natuurlijk de mega aankoop van Kinkladze..
Precies. Iedereen weet dat vGeel bakken met geld heeft en niet verder kijkt dan de Eredivisie. Alle reden om prachtige prijzen te noemen. Stop het geld van Maduro gelijk even in Bradley, trouwens. Dat is de enige die waarschijnlijk voor een bedrag onder de 5 miljoen valt op te halen. Oh ja en 3 verdedigers,Jesse schreef:Hoera, leve FC Twente!