Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008
-
Defour is vooral veelzijdiger: dynamischer, kan beter positioneel verdedigen en wat sneller op de eerste meters. Maar Aissati's passing is natuurlijk ongeëvenaard.Jöhnk schreef:Hmm, moeilijk. Aissati heeft net iets meer balgevoel, denk ik, maar Defour heeft meer uitstraling en is een geboren leider.
Ik denk dat het huidige elftal meer belang bij Defour heeft, omdat die wat minder afhankelijk is van de spelers om hem heen.
I said so..www.soccernews.nl schreef:'Aissati tóch dichtbij contractverlenging PSV'
Geplaatst op 18-12-2007 17:55 door Hans Brussaard
Tot voorkort leek de relatie tussen PSV en Aissati aflopende. Dit tij is echter gekeerd en beide partijen staan dichtbij een overeenkomst. Het nieuwe contract moet Aissati tot 2013 aan de Brabanste club binden.
Volgens het Eindhovens Dagblad zijn de eerste gesprekken al achter de rug. Aissati zou hier volgens het nieuwsmedium zeer tevreden over zijn: "Er is gebleken dat PSV me erg graag wil houden. Dat is voor mij een zeer positief signaal, wat vertrouwen geeft. Het was dan ook een uitstekend gesprek", aldus de jeugdinternational.
De verstandhouding tussen PSV en Aissati verslechterde dit seizoen, mede door de kleinere rol die de middenvelder kreeg binnen de club. De geruchten rondom een vertrek van Aissati werden aangewakkerd door de interesse van Ajax. Aissati zelf hoopt echter op een contractverlenging: "Ik wil rust wat betreft dit thema. Ik hoop dat we er snel uitkomen."
Van wat ik heb teruggezien uit zijn periode bij Genk was hij daar ook al beter in het positioneel verdedigen en bewoog hij beter in de diepte. Niettemin is ook Defour natuurlijk geen bijsluitende speler, maar voornamelijk een speler die in de rug van een aanval speelt.
Wat Defour naar mijn mening vooral erg geschikt maakt is dat wat dwingender speelt in de kleine ruimte in de buurt van de aanval. Daar kan hij fenomenaal ruimtes trekken voor de spelers om hem heen, zonder dat hij zelf de bal aan de voet hoeft te hebben. Daarnaast heeft hij dan ook nog de beslissende pass waarmee hij medespelers kan wegsturen.
Vergelijk het met de rol die Van der Vaart had bij Nederland - Schotland of de rol die Deco heeft bij Barcelona.
Ik denk dat hij een geweldig koppel met Suárez zou kunnen vormen, die zelf ook geweldig in de kleine ruimte is, maar gebaat is bij een speler in zijn rug die het tempo kan bepalen en als aanspeelpunt kan dienen, zodat Suárez zelf voornamelijk zo diep mogelijk kan spelen. Wiel - Defour - Suárez zou een heerlijke en vooral jonge as zijn.
Wat Defour naar mijn mening vooral erg geschikt maakt is dat wat dwingender speelt in de kleine ruimte in de buurt van de aanval. Daar kan hij fenomenaal ruimtes trekken voor de spelers om hem heen, zonder dat hij zelf de bal aan de voet hoeft te hebben. Daarnaast heeft hij dan ook nog de beslissende pass waarmee hij medespelers kan wegsturen.
Vergelijk het met de rol die Van der Vaart had bij Nederland - Schotland of de rol die Deco heeft bij Barcelona.
Ik denk dat hij een geweldig koppel met Suárez zou kunnen vormen, die zelf ook geweldig in de kleine ruimte is, maar gebaat is bij een speler in zijn rug die het tempo kan bepalen en als aanspeelpunt kan dienen, zodat Suárez zelf voornamelijk zo diep mogelijk kan spelen. Wiel - Defour - Suárez zou een heerlijke en vooral jonge as zijn.
Precies, hij speelt in de rug van de aanval. Speelt de bal ook veelvuldig in op de diepe spits. Zijn loopacties in de diepte zijn me nooit opgevallen. Daarom scoort hij zelden, maar de afvallende bal is altijd voor Defour.Bertje schreef:Van wat ik heb teruggezien uit zijn periode bij Genk was hij daar ook al beter in het positioneel verdedigen en bewoog hij beter in de diepte. Niettemin is ook Defour natuurlijk geen bijsluitende speler, maar voornamelijk een speler die in de rug van een aanval speelt.
Of hij fit is, bedoel je? Of dat hij zich kan motiveren voor de Nederlandse competitie? Of allebei?
Leuk dat Defour hier steeds genoemd wordt, maar is er enige aanwijzing dat MVG hem wil halen?
Ja, zeker een fantastische voetballer. Maar ik denk dat Milan hem niet kwijt wil.Jack Reynolds schreef:Nog maar eens: kan Ajax niet naar AC Milaan bellen om te kijken of ze Gourcuff kunnen huren. Misschien een tijdelijke optie, maar wel een hele goede optie.
Leuk dat Defour hier steeds genoemd wordt, maar is er enige aanwijzing dat MVG hem wil halen?
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Rot toch op met allerlei 'sterren' van flutclubjes. Ik wil behoorlijke spelers zien.
Ik vind het echt heel kwalijk dat MVG nu nog eens achter Modric is aangegaan. Niemand, behalve Neef, geloofde nog in die onderneming. Zonde van de energie en tijdverspilling. Bovendien is Modric een speler die ik nog wel kon scouten. (Mocht Modric alsnog komen, dan vraag ik met gebogen hoofd Neef om vergiffenis. Vanzelfsprekend.
)

Ik vind het echt heel kwalijk dat MVG nu nog eens achter Modric is aangegaan. Niemand, behalve Neef, geloofde nog in die onderneming. Zonde van de energie en tijdverspilling. Bovendien is Modric een speler die ik nog wel kon scouten. (Mocht Modric alsnog komen, dan vraag ik met gebogen hoofd Neef om vergiffenis. Vanzelfsprekend.

Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
'Boulahrouz in winter naar Ajax'
SEVILLA - Volgens enkele Spaanse kranten verkast Khalid Boulahrouz in de winterstop van Sevilla naar Ajax.
Khalid Boulahrouz. FOTO EPA
De Marokkaanse Nederlander heeft laten blijken wel oren te hebben naar een transfer, meldden die dagbladen.
Wie de Spaanse media gelooft, weet ook dat Johnny Heitinga in de winterstop al verhuist naar Atletico Madrid. Om die reden, denken ze in Spanje, wil Ajax dolgraag de spijkerharde verdediger uit Maassluis inlijven. In Amsterdam wilde gisteren niemand ingaan op de Spaanse geruchten.
Recent nog verklaarde Ajax dat er niet valt te praten over een tussentijds vertrek van Heitinga. Wel is bekend dat Ajax volgende maand, tijdens de transferperiode die tot en met 31 januari duurt, een vervanger wil aantrekken voor de onlangs gestopte routinier Jaap Stam.
Boulahrouz is bezig aan een moeizaam seizoen bij Sevilla. Hij is door Chelsea voor een jaar verhuurd aan de Spaanse topclub die momenteel slechts negende staat in de Primera División. Van de zestien competitieduels speelde Boulahrouz er slechts zes, vanwege blessureleed.
In de wedstrijden die hij meedeed, won Sevilla twee keer. Boulahrouz, volgende week vrijdag wordt hij 26 jaar, speelde eerder voor RKC Waalwijk, Hamburger SV en Chelsea. Hij kwam 21 keer uit voor het Nederlands elftal.
Bron: www.ad.nl
SEVILLA - Volgens enkele Spaanse kranten verkast Khalid Boulahrouz in de winterstop van Sevilla naar Ajax.
Khalid Boulahrouz. FOTO EPA
De Marokkaanse Nederlander heeft laten blijken wel oren te hebben naar een transfer, meldden die dagbladen.
Wie de Spaanse media gelooft, weet ook dat Johnny Heitinga in de winterstop al verhuist naar Atletico Madrid. Om die reden, denken ze in Spanje, wil Ajax dolgraag de spijkerharde verdediger uit Maassluis inlijven. In Amsterdam wilde gisteren niemand ingaan op de Spaanse geruchten.
Recent nog verklaarde Ajax dat er niet valt te praten over een tussentijds vertrek van Heitinga. Wel is bekend dat Ajax volgende maand, tijdens de transferperiode die tot en met 31 januari duurt, een vervanger wil aantrekken voor de onlangs gestopte routinier Jaap Stam.
Boulahrouz is bezig aan een moeizaam seizoen bij Sevilla. Hij is door Chelsea voor een jaar verhuurd aan de Spaanse topclub die momenteel slechts negende staat in de Primera División. Van de zestien competitieduels speelde Boulahrouz er slechts zes, vanwege blessureleed.
In de wedstrijden die hij meedeed, won Sevilla twee keer. Boulahrouz, volgende week vrijdag wordt hij 26 jaar, speelde eerder voor RKC Waalwijk, Hamburger SV en Chelsea. Hij kwam 21 keer uit voor het Nederlands elftal.
Bron: www.ad.nl
Heitinga verkopen en dan Boulahrouz halen is uiteraard geen optie. Dan verliezen we een basisspeler en krijgen we iemand terug die dit seizoen veel last van blessures heeft. Het is de bedoeling om onze defensie te versterken.
Als extra verdediger is hij wellicht een optie. Maar zeker niet in plaats van een ander.
Als extra verdediger is hij wellicht een optie. Maar zeker niet in plaats van een ander.
Nil volentibus arduum