Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » di dec 18, 2007 6:29 pm

Nog maar eens: kan Ajax niet naar AC Milaan bellen om te kijken of ze Gourcuff kunnen huren. Misschien een tijdelijke optie, maar wel een hele goede optie.
Ik ben

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 18, 2007 6:32 pm

Jöhnk schreef:Hmm, moeilijk. Aissati heeft net iets meer balgevoel, denk ik, maar Defour heeft meer uitstraling en is een geboren leider.
Defour is vooral veelzijdiger: dynamischer, kan beter positioneel verdedigen en wat sneller op de eerste meters. Maar Aissati's passing is natuurlijk ongeëvenaard.

Ik denk dat het huidige elftal meer belang bij Defour heeft, omdat die wat minder afhankelijk is van de spelers om hem heen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 6:35 pm

Defour heeft zich een beetje aangepast aan het vechtvoetbal van Standard. Daardoor is hij wat atletischer en dynamischer geworden.

Niettemin moet hij zo snel mogelijk weg daar. Het is dat ik die jongen een jaar lang bij Genk heb zien spelen, anders was ik zeker niet lyrisch geweest.

Daniel

Bericht door Daniel » di dec 18, 2007 6:48 pm

www.soccernews.nl schreef:'Aissati tóch dichtbij contractverlenging PSV'
Geplaatst op 18-12-2007 17:55 door Hans Brussaard

Tot voorkort leek de relatie tussen PSV en Aissati aflopende. Dit tij is echter gekeerd en beide partijen staan dichtbij een overeenkomst. Het nieuwe contract moet Aissati tot 2013 aan de Brabanste club binden.

Volgens het Eindhovens Dagblad zijn de eerste gesprekken al achter de rug. Aissati zou hier volgens het nieuwsmedium zeer tevreden over zijn: "Er is gebleken dat PSV me erg graag wil houden. Dat is voor mij een zeer positief signaal, wat vertrouwen geeft. Het was dan ook een uitstekend gesprek", aldus de jeugdinternational.

De verstandhouding tussen PSV en Aissati verslechterde dit seizoen, mede door de kleinere rol die de middenvelder kreeg binnen de club. De geruchten rondom een vertrek van Aissati werden aangewakkerd door de interesse van Ajax. Aissati zelf hoopt echter op een contractverlenging: "Ik wil rust wat betreft dit thema. Ik hoop dat we er snel uitkomen."
I said so..

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 18, 2007 6:52 pm

Van wat ik heb teruggezien uit zijn periode bij Genk was hij daar ook al beter in het positioneel verdedigen en bewoog hij beter in de diepte. Niettemin is ook Defour natuurlijk geen bijsluitende speler, maar voornamelijk een speler die in de rug van een aanval speelt.

Wat Defour naar mijn mening vooral erg geschikt maakt is dat wat dwingender speelt in de kleine ruimte in de buurt van de aanval. Daar kan hij fenomenaal ruimtes trekken voor de spelers om hem heen, zonder dat hij zelf de bal aan de voet hoeft te hebben. Daarnaast heeft hij dan ook nog de beslissende pass waarmee hij medespelers kan wegsturen.

Vergelijk het met de rol die Van der Vaart had bij Nederland - Schotland of de rol die Deco heeft bij Barcelona.

Ik denk dat hij een geweldig koppel met Suárez zou kunnen vormen, die zelf ook geweldig in de kleine ruimte is, maar gebaat is bij een speler in zijn rug die het tempo kan bepalen en als aanspeelpunt kan dienen, zodat Suárez zelf voornamelijk zo diep mogelijk kan spelen. Wiel - Defour - Suárez zou een heerlijke en vooral jonge as zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 6:56 pm

Bertje schreef:Van wat ik heb teruggezien uit zijn periode bij Genk was hij daar ook al beter in het positioneel verdedigen en bewoog hij beter in de diepte. Niettemin is ook Defour natuurlijk geen bijsluitende speler, maar voornamelijk een speler die in de rug van een aanval speelt.
Precies, hij speelt in de rug van de aanval. Speelt de bal ook veelvuldig in op de diepe spits. Zijn loopacties in de diepte zijn me nooit opgevallen. Daarom scoort hij zelden, maar de afvallende bal is altijd voor Defour.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 18, 2007 7:06 pm

Met 'in de diepte' bedoel ik in vergelijking met Aissati. Defour speelt niet dieper dan Aissati, maar trekt wel ruimte voor andere spelers op het middenveld, zodat die aan de bal kunnen komen. Aissati maakt alleen ruimte voor zichzelf.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 7:09 pm

Ah, OK.

Hoe dan ook, Defour is een uitstekende optie. Maar qua prijs/kwaliteit was Aissati beter.

Harm

Bericht door Harm » di dec 18, 2007 7:10 pm

Ajax Rules schreef:Bogey was niet zo'n prutser aan de bal hoor...

(In mijn ogen een ab-so-lu-te topspeler)
Vind ik ook. Op het WK in Frankrijk was hij echt goed. Jammer dat hij en Ooijer toen allebei niet meer mee konden doen. Anders hadden we gewonnen van Brazilië.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 18, 2007 7:11 pm

Klopt. Het was dan ook een belachelijke blunder van PSV geweest.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 18, 2007 8:43 pm

Nog even over Boulahrouz, Lopen we met hem niet een beetje het zelfde risico als met Luque? Als ik het goed begrijp speelt hij ook al een behoorlijke tijd niet meer. Dan kan het dus wel even duren voor hij weer zijn oude vorm te pakken heeft.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 9:18 pm

Of hij fit is, bedoel je? Of dat hij zich kan motiveren voor de Nederlandse competitie? Of allebei?

Jack Reynolds schreef:Nog maar eens: kan Ajax niet naar AC Milaan bellen om te kijken of ze Gourcuff kunnen huren. Misschien een tijdelijke optie, maar wel een hele goede optie.
Ja, zeker een fantastische voetballer. Maar ik denk dat Milan hem niet kwijt wil.

Leuk dat Defour hier steeds genoemd wordt, maar is er enige aanwijzing dat MVG hem wil halen?
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 18, 2007 9:23 pm

joey schreef:Of hij fit is, bedoel je? Of dat hij zich kan motiveren voor de Nederlandse competitie? Of allebei?
Of hij topfit is. Zowel bij Chelsea als bij Sevilla heeft hij toch niet of nauwelijks gespeeld?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 9:24 pm

Klopt, hij mankeert continu wat. Dat is ook meteen mijn grootste zorg.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di dec 18, 2007 10:07 pm

joey schreef:Klopt, hij mankeert continu wat. Dat is ook meteen mijn grootste zorg.
of het is gewoon te hoog gegrepen voor hem. Als je te lang of te veel van je lichaam eist dan krijg je van zelf blessures. Misschien was HSV wel gewoon zijn top.
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 18, 2007 11:09 pm

Thomas schreef:Ajax zal er wel een speler als Schone of Colman voor de breedte bij halen in de winter en verder wachten tot de zomer op Defour.
Wie zijn dat dan weer?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 18, 2007 11:12 pm

Lasse Schone is die Deense aanvallende middenvelder van De Graafschap. Gustavo Colman is een Argentijnse aanvallende middenvelder van GBA. Hier refereerde ik al iets eerder naar hem.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 18, 2007 11:17 pm

Ik zal maar vast verklappen dat ik me dan wederom behoorlijk besodemiederd voel. Ze hadden afgelopen zomer al tijd genoeg. Nu moeten ze helemaal niet aankomen met een aankoop voor de breedte. Ik wil gewoon kwaliteit zien.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 18, 2007 11:18 pm

Eerst was het van de zomer en toen in de winterstop en nu moeten we zeker weer wachten tot de zomer.. nou van Geel heeft nu toch echt tijd zat gehad om met wat fatsoenlijks op de proppen te komen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 11:19 pm

Afgelopen zomer had hij ook al meer dan genoeg tijd.

Ik begrijp ook niet dat die versterkingen niet allang binnen zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 11:27 pm

Rot toch op met allerlei 'sterren' van flutclubjes. Ik wil behoorlijke spelers zien. :1evil.gif:
Ik vind het echt heel kwalijk dat MVG nu nog eens achter Modric is aangegaan. Niemand, behalve Neef, geloofde nog in die onderneming. Zonde van de energie en tijdverspilling. Bovendien is Modric een speler die ik nog wel kon scouten. (Mocht Modric alsnog komen, dan vraag ik met gebogen hoofd Neef om vergiffenis. Vanzelfsprekend. :blush.gif: )

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 11:28 pm

Ik moet zeggen dat ik me aardig begin op te winden. Hoeveel tijd en geld wil je hebben? :kots:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 18, 2007 11:30 pm

joey schreef:Bovendien is Modric een speler die ik nog wel kon scouten.
Zo gaat het tegenwoordig steeds.. Luque, Rommedahl.. noem maar op.. een scoutingsapparaat hebben we feitelijk niet meer nodig.

sudesh

Bericht door sudesh » di dec 18, 2007 11:46 pm

'Boulahrouz in winter naar Ajax'
SEVILLA - Volgens enkele Spaanse kranten verkast Khalid Boulahrouz in de winterstop van Sevilla naar Ajax.

Khalid Boulahrouz. FOTO EPA
De Marokkaanse Nederlander heeft laten blijken wel oren te hebben naar een transfer, meldden die dagbladen.

Wie de Spaanse media gelooft, weet ook dat Johnny Heitinga in de winterstop al verhuist naar Atletico Madrid. Om die reden, denken ze in Spanje, wil Ajax dolgraag de spijkerharde verdediger uit Maassluis inlijven. In Amsterdam wilde gisteren niemand ingaan op de Spaanse geruchten.

Recent nog verklaarde Ajax dat er niet valt te praten over een tussentijds vertrek van Heitinga. Wel is bekend dat Ajax volgende maand, tijdens de transferperiode die tot en met 31 januari duurt, een vervanger wil aantrekken voor de onlangs gestopte routinier Jaap Stam.

Boulahrouz is bezig aan een moeizaam seizoen bij Sevilla. Hij is door Chelsea voor een jaar verhuurd aan de Spaanse topclub die momenteel slechts negende staat in de Primera División. Van de zestien competitieduels speelde Boulahrouz er slechts zes, vanwege blessureleed.

In de wedstrijden die hij meedeed, won Sevilla twee keer. Boulahrouz, volgende week vrijdag wordt hij 26 jaar, speelde eerder voor RKC Waalwijk, Hamburger SV en Chelsea. Hij kwam 21 keer uit voor het Nederlands elftal.

Bron: www.ad.nl

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 18, 2007 11:53 pm

Heitinga verkopen en dan Boulahrouz halen is uiteraard geen optie. Dan verliezen we een basisspeler en krijgen we iemand terug die dit seizoen veel last van blessures heeft. Het is de bedoeling om onze defensie te versterken.

Als extra verdediger is hij wellicht een optie. Maar zeker niet in plaats van een ander.
Nil volentibus arduum

Gesloten