Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 11:03 am

Jinne heeft gelijk. Boulahrouz is eigendom van Chelsea.

Ex-eredivisie. :bis.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 18, 2007 11:06 am

Overigens is die liesblessure niet de enige reden dat Boulahrouz op de bank zit hoor. Argie Fazio is een groot talent en is hem voorbij gestreefd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 11:10 am

Boula hield zich prima staande in de Bundesliga. Dan moet hij het niveau van Ajax ook aankunnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 11:11 am

Verlaat hield zich ook staande in de BL. Maar OK, Boulah is natuurlijk wel sterk en snel. Zo'n speler kunnen we sowieso gebruiken.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di dec 18, 2007 11:41 am

Het is dat Agger nog steeds geblesseerd is bij Liverpool, anders waren we ongetwijfeld ook gelinkt aan Hyypia.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 11:43 am

Jöhnk schreef:Verlaat hield zich ook staande in de BL. Maar OK, Boulah is natuurlijk wel sterk en snel. Zo'n speler kunnen we sowieso gebruiken.
Totaal andere speler, zoals je zelf ook zegt. Verlaat speelde als klassieke Ausputzer. Hij was juist niet degene die een op een verdedigde.
In Boulahrouz zie ik meer het type Reiziger of Bogarde. De twee waren ook geen begenadigde voetballers.

999

Bericht door 999 » di dec 18, 2007 11:54 am

joey schreef:Boula hield zich prima staande in de Bundesliga. Dan moet hij het niveau van Ajax ook aankunnen.
Toch frappant dat het daarna alleen maar minder is gworden ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 11:58 am

Laten we eerlijk zijn, als hij de afgelopen anderhalf jaar fantastisch gepresteerd had, was hij onhaalbaar voor Ajax. Het is een gok.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 18, 2007 12:05 pm

joey schreef:Laten we eerlijk zijn, als hij de afgelopen anderhalf jaar fantastisch gepresteerd had, was hij onhaalbaar voor Ajax. Het is een gok.
Goed punt, joey. De Boula van HSV is meer dan welkom. Bij Chelsea en Sevilla is ie verzopen, dat kan gebeuren, want dat is wel een redelijk niveau, lijkt me. Dat is boven Boula's niveau, hetgeen misschien een reden is voor z'n regelmatige blessures?!

Liever een ijzervreter als Boula - mits fit natuurlijk - dan eeuwig talent Heitinga, die na al die jaren nog steeds zwenkt tussen 'Big John' en 'Oh Johnnie'.

999

Bericht door 999 » di dec 18, 2007 12:11 pm

joey schreef:Laten we eerlijk zijn, als hij de afgelopen anderhalf jaar fantastisch gepresteerd had, was hij onhaalbaar voor Ajax. Het is een gok.
Dat was Luque ook.Voor mij is Boulahrouz een pure mandekker zonder ook maar enige opbouwende kwaliteiten.
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 18, 2007 12:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 18, 2007 12:11 pm

Same here. Qua leeftijd schelen ze maar twee jaar, maar Boulahrouz speelt toch wel heel wat volwassener. Heitinga wordt nooit een echte topper, maar dat roep ik al een tijdje.

Misschien is het wel een voordeel dat Boulahrouz geflopt is bij Chelsea en het maar niet wil lukken bij Sevilla. Als hij nu naar Ajax zou komen en een jaartje goed presteert, is de kans daardoor kleiner dat clubs van dat niveau zich meteen weer melden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 12:17 pm

Ik vind Heitinga een goed seizoen spelen. Hij kan een verdediger als Puyol/Ramos worden. Spelers die geen top zijn maar dat compenseren met hun inzet en uitstraling.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 18, 2007 12:22 pm

Voetske schreef:
Dat was Luque ook.Voor mij is Boulahrouz een pure mandekker zonder ook maar enige opbouwende kwaliteiten.
Prima vervanger van Stam (die ook geen opbouwende kwaliteiten heeft). Een echte verdediger hebben we nodig. Heitinga/Vermaelen moeten de opbouw maar verzorgen. Een andere mogelijkheid is om Davids terug te halen of Maduro.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 18, 2007 12:23 pm

Stam had meer opbouwende kwaliteiten in zijn grote teen dan Boulahrouz in zijn hele lichaam.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 18, 2007 12:25 pm

Bertje schreef:Stam had meer opbouwende kwaliteiten in zijn grote teen dan Boulahrouz in zijn hele lichaam.
Ik heb ze niet gezien (maar dat zegt misschien nog meer over de opbouwende kwaliteiten van Boulahrouz).

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 12:25 pm

Klopt, al weerhield dat Martin Jol er niet van om hem in de spits op te stellen. :withstupid.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 12:28 pm

Bertje schreef:Stam had meer opbouwende kwaliteiten in zijn grote teen dan Boulahrouz in zijn hele lichaam.
Maar Stam was dan ook wereldklasse. Een speler van dat niveau haal je niet zomaar.

Een spelers als Boula kan de andere verdedigers ontlasten. Bal inleveren en hoppa.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 18, 2007 12:29 pm

Jöhnk schreef:Ik vind Heitinga een goed seizoen spelen. Hij kan een verdediger als Puyol/Ramos worden. Spelers die geen top zijn maar dat compenseren met hun inzet en uitstraling.
Ik vind eigenlijk dat Heitinga het charisma van een natte pannenkoek heeft. Oubollig, een beetje dommig. Clichepoeper, hij is ook altijd dikke maatjes met de zittende trainer.

Er zitten meer dan genoeg wedstrijden tussen waarin het niveau van de HCE voor Heitinga al teveel is gevraagd. Wanneer je die kunt slijten aan Atletico Madrid (die sowieso jaarlijks een nieuw elftal kopen) of Sevilla (voor een aantal miljoenen + Boula), dan moet je die kans m.i. met beide handen aangrijpen.

Ramos is i.m.o. Chivu 2. Veel charisma, maar onbeheerst, hetgeen resulteert in legio fouten en kaarten. Maar hij is nog jong natuurlijk, dus dat wordt nog wel beter. Beetlejuice Puyol, ik vind het geen wereldtopper. Beetje een dolle Dries, hij laat nogal wat steken vallen. En als ik die kop zie en àààllll dat haar, dan heb ik sowieso al gegeten en gedronken. We weten het nu wel met dat retrokapsel, ik hoop dat ie voor kerst een tondeuse krijgt. Crew cut, dan ziet ie het spel vast en zeker ook wat beter. :smallgrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 12:29 pm

joey schreef:
Maar Stam was dan ook wereldklasse. Een speler van dat niveau haal je niet zomaar.

Een spelers als Boula kan de andere verdedigers ontlasten. Bal inleveren en hoppa.
Inleveren bij wie? Vermaelen? Das lood om oud ijzer.

Hopelijk gaat dit niet ten koste van VDW.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 12:31 pm

wimpey schreef:Ramos is i.m.o. Chivu 2. Veel charisma, maar onbeheerst, hetgeen resulteert in legio fouten en kaarten. Maar hij is nog jong natuurlijk, dus dat wordt nog wel beter. Beetlejuice Puyol, ik vind het geen wereldtopper. Beetje een dolle Dries, hij laat nogal wat steken vallen. En als ik die kop zie en àààllll dat haar, dan heb ik sowieso al gegeten en gedronken. We weten het nu wel met dat retrokapsel, ik hoop dat ie voor kerst een tondeuse krijgt. Crew cut, dan ziet ie het spel vast en zeker ook wat beter. :smallgrin.gif:
Volgens mij zijn we het eens hoor. Het zijn allemaal vrij onbesuisde spelers. Maar dat is misschien ook hun kracht, want qua inzicht en intelligentie houdt het niet over.

Een verdediger mag best een beetje lelijk zijn, toch?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 18, 2007 12:33 pm

Jöhnk schreef:Een verdediger mag best een beetje lelijk zijn, toch?
Ja, maar een dommige kop als die van Heitinga of Marcellis helpt niet echt wat uitstraling betreft. Dan kan je beter 'lelijk' zijn zoals Stam of Alex.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 18, 2007 12:33 pm

Voetske schreef: Dat was Luque ook.
Luque is een luie flikker, volledig blasé, een onuitstaanbare primadonna en i.m.o. lichamelijk sowieso niet meer geschikt voor topvoetbal. Een echte Ajax-aankoop: Newcastle kon die sufkut aan de straatstenen niet kwijt en wie haalt 'm op en geeft 'm een moddervet contract? Juist.

Iedereen die het voetbal een heel klein beetje volgt, kon vantevoren inschatten dat dit een oerdomme zet was. De hoogbetaalde heren die er hun beroep van hebben weten te maken, kunnen die kennis blijkbaar niet aan de dag leggen. In-com-pe-ten-tie. Om droevig van te worden.

999

Bericht door 999 » di dec 18, 2007 12:34 pm

Ajaciedjuh schreef:
Voetske schreef:
Prima vervanger van Stam (die ook geen opbouwende kwaliteiten heeft). Een echte verdediger hebben we nodig. Heitinga/Vermaelen moeten de opbouw maar verzorgen. Een andere mogelijkheid is om Davids terug te halen of Maduro.
Zie Bertje.Maar dan blijft in principe de situatie bij het oude.Waar we staan te springen om speler(s) die van achteruit op kunnen bouwen blijft met de komst van B. in principe alles bij het oude.Beter dan Heitinga ?., Ook B. zakte regelmatig door zijn hoeven in wedstrijden.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 18, 2007 12:36 pm

Jöhnk schreef: Hopelijk gaat dit niet ten koste van VDW.
Van deze gedachtengang moet Ajax i.m.o. nou juist eens afstand nemen, Jöhnk. Je hebt 4 of 5 goede spelers voor 2 posities nodig om een seizoen door te komen. De 2 besten van het moment moeten spelen. Dat kan vandaag VDW zijn en morgen een ander.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 12:36 pm

Ben ik met je eens. Boulahrouz mag van mij best komen, graag zelfs, maar stel hem ajb niet samen met Vermaelen op.

Gesloten