Al moet ik er ook gelijk bij zeggen dat ik Samaras wilde hebben
Ik denk niet dat het probleem overigens bij KJH ligt maar bij Ajax. Als Ajax een normaal team zou hebben zou KJH zeker mee kunnen doen.
Je vergeet de goal tegen Utrecht uit. Snap niks van de kritiek op Huntelaar. We hebben voor het eerst sinds v.Basten weer eens een veel scorende spits en nog lopen we te zeiken.goodfella schreef:
Late gelijkmaker tegen Groningen. De enige tegen Heracles. Een doelpunt tegen AZ. Nog eentje tegen Sparta. Zomaar wat belangrijke doelpunten.
Ben je er nou op teruggekomen of niet?Rishi schreef:Ik heb ooit gezegd dat Ajax KJH niet moest kopen. Ik werd toen met de grond gelijk gemaakt. Ik ben er later op teruggekomen. Ik zag wel degelijk potentie bij KJH. Dacht ook dat hij voetballend wel de stap zou gan maken maar als ik zo alles lees denk ik dat ik als enige het hier als eerste bij het rechte eind had![]()
'Het probleem' ligt door het hele team. Huntelaar is een speler met plussen maar ook met minnen, maar dat geldt voor bijna al onze spelers. Daar ligt ook gelijk het probleem, want als je zoveel spelers met beperkingen hebt, moet je zorgen dat die spelers elkaar aanvullen en dat de selectie uitgebalanceerd is.Ik denk niet dat het probleem overigens bij KJH ligt maar bij Ajax. Als Ajax een normaal team zou hebben zou KJH zeker mee kunnen doen.
Ik heb het niet over een kutspits.Laat ik het anders zeggen.Met een paar fatsoenlijke buitenspelers, en die hoeven echt niet van extra-ordinary klassen te zijn, inplaats van deze twee pingeldozen die wie nu hebben zou de productie van KjH veel hoger zijn en zich niet beperken tot meestal bijgoals dit seizoen.Nu zie je een renpaard wat geen renpaard is, wat zichzelf geweld moet aandoen.Eigenlijk ook weer typisch AJAX, inplaats vam smans kwaliteiten optimaal te benutten moet ie weer zonodig " bijleren ".KjH is een spits voor in en rond de zestien daar moet je hem gebruiken, daar ligt zijn kracht voor AJAX.Mr. Ajax schreef:Voetske schreef:Tja, het zet je wel aan het denken hoe een speler als Huntelaar bij een sub-topper aan de lopende band scoorde en bij een topper gezakt is naar een doelloos renpaard die van zijn medespelers ook weinig aanvoer hoeft te verwachtem.Tis niet de eerste veel scorende spits die bij AJAX de nek wordt omgedraaid.
Wat eek kutspits hoor! 13 doelpunten uit 14 wedstrijden! Hoe is het mogelijk dat zo iemand nou bij AJAX speelt??
Oké, fatsoenlijke buitenspelers dus. Maar wie gaat die buitenspelers in stelling brengen? Die jongens moeten weggestuurd worden, zodat ze op volle snelheid hun voorzet kunnen geven. En als je dan eindelijk halfspelers hebt gevonden die het kunnen, wie gaat die halfspelers dan weer de mogelijkheid bieden om die steekpass te geven? De huidige Huntelaar in ieder geval niet. Huntelaar heeft een prima functionele techniek, maar op het moment zie je dat Huntelaar zich verstopt tot de absolute eindfase.Voetske schreef:Ik heb het niet over een kutspits.Laat ik het anders zeggen.Met een paar fatsoenlijke buitenspelers, en die hoeven echt niet van extra-ordinary klassen te zijn, inplaats van deze twee pingeldozen die wie nu hebben zou de productie van KjH veel hoger zijn en zich niet beperken tot meestal bijgoals dit seizoen.Nu zie je een renpaard wat geen renpaard is, wat zichzelf geweld moet aandoen.Eigenlijk ook weer typisch AJAX, inplaats vam smans kwaliteiten optimaal te benutten moet ie weer zonodig " bijleren ".KjH is een spits voor in en rond de zestien daar moet je hem gebruiken, daar ligt zijn kracht voor AJAX.
Precies. En als de trainer eisen stelt, neemt hij de houding aan van: laat mij mijn ding doen. Terwijl hij met een paar stapjes naar links en een paar stapjes naar rechts al een hoop voor zijn team kan doen.Bertje schreef:Overigens kan Huntelaar voetballend natuurlijk wel beter dan hij recentelijk laat zien. Die jongen wil volgens mij zo gauw mogelijk zijn transfer versieren en snapt dat doelpunten het meest opvallen. Lui als de pest.
Verstopt tot de absolute eindfase ?., man Huntelaar loopt zich elke wedstrijd de pleuris.Bertje schreef:Oké, fatsoenlijke buitenspelers dus. Maar wie gaat die buitenspelers in stelling brengen? Die jongens moeten weggestuurd worden, zodat ze op volle snelheid hun voorzet kunnen geven. En als je dan eindelijk halfspelers hebt gevonden die het kunnen, wie gaat die halfspelers dan weer de mogelijkheid bieden om die steekpass te geven? De huidige Huntelaar in ieder geval niet. Huntelaar heeft een prima functionele techniek, maar op het moment zie je dat Huntelaar zich verstopt tot de absolute eindfase.Voetske schreef:Ik heb het niet over een kutspits.Laat ik het anders zeggen.Met een paar fatsoenlijke buitenspelers, en die hoeven echt niet van extra-ordinary klassen te zijn, inplaats van deze twee pingeldozen die wie nu hebben zou de productie van KjH veel hoger zijn en zich niet beperken tot meestal bijgoals dit seizoen.Nu zie je een renpaard wat geen renpaard is, wat zichzelf geweld moet aandoen.Eigenlijk ook weer typisch AJAX, inplaats vam smans kwaliteiten optimaal te benutten moet ie weer zonodig " bijleren ".KjH is een spits voor in en rond de zestien daar moet je hem gebruiken, daar ligt zijn kracht voor AJAX.
Veel lopen is niet altijd hetzelfde als goed lopen. Huntelaar maakt (vooral bij balverlies) veel meters, maar veel staat hij niet vrij in de opbouw.Voetske schreef:Verstopt tot de absolute eindfase ?., man Huntelaar loopt zich elke wedstrijd de pleuris.
Dat achterhoede en middenvelders het ook niet goed doen is natuurlijk evident. Uit mijn verhaal was ook al op te maken dat het probleem heus niet alleen bij Huntelaar ligt. Maar we hadden het nu over Huntelaar: ja, hij laat zich vaak heel diep zakken - wat hij trouwens uit eigen beweging doet, zoals hij wel eens in een interview heeft aangegeven - maar vaak ook zo diep dat hij ruimtes voor medespelers dichtloopt. Ook hier geldt weer dat hij slimmer moet lopen.Ik kan me de wisselwerking tussen Trabelsie - Pienaar - v.d. Meijden herrineren waar een spits zich zelden of nooit liet inzakken. ( Ja een meter of 3 zakken vanuit de rand zestien, maar niet wat je nu ziet. gvd KjH staat bijna als 4e of 5e middenvelder te voetballen .Onze achterhoede en middenvelders weten niet hoe vlug ze zich rond eigen zestien moeten formeren inplaats van vooruit te verdedigen. )
Tja, dan zie ik wat KjH betreft andere wedstrijden dan jij ziet.Bertje schreef:Veel lopen is niet altijd hetzelfde als goed lopen. Huntelaar maakt (vooral bij balverlies) veel meters, maar veel staat hij niet vrij in de opbouw.Voetske schreef:Verstopt tot de absolute eindfase ?., man Huntelaar loopt zich elke wedstrijd de pleuris.
Dat achterhoede en middenvelders het ook niet goed doen is natuurlijk evident. Uit mijn verhaal was ook al op te maken dat het probleem heus niet alleen bij Huntelaar ligt. Maar we hadden het nu over Huntelaar: ja, hij laat zich vaak heel diep zakken - wat hij trouwens uit eigen beweging doet, zoals hij wel eens in een interview heeft aangegeven - maar vaak ook zo diep dat hij ruimtes voor medespelers dichtloopt. Ook hier geldt weer dat hij slimmer moet lopen.Ik kan me de wisselwerking tussen Trabelsie - Pienaar - v.d. Meijden herrineren waar een spits zich zelden of nooit liet inzakken. ( Ja een meter of 3 zakken vanuit de rand zestien, maar niet wat je nu ziet. gvd KjH staat bijna als 4e of 5e middenvelder te voetballen .Onze achterhoede en middenvelders weten niet hoe vlug ze zich rond eigen zestien moeten formeren inplaats van vooruit te verdedigen. )
Zoals Cruijff ooit zei: in de opbouw heb je niet met één speler te maken, maar met een heleboel. Eén van de belangrijkste punten van het positiespel is de vraag wie de ruimte trekt en voor wie hij dat doet.
Van de veldbezetting klopte gisteren geen reet, Lucas. Koster was m.i. redelijk bezig door spelers vertrouwen te geven middels een vastomlijnd concept en door zo min mogelijk te wisselen. Dat gooide ie gisteren overboord, het deed me denken aan het begin van het einde van Blind: Sparta - Ajax 1 - 2 in het seizoen 05/06.LucaS schreef:Geweldig, ik hou van deze trainer!
KJH heeft t.t.v. jouw buitenlandse verblijf een aantal prima wedstrijden gespeeld als teruggetrokken aanvaller, joey.joey schreef:KJH vanaf 10? Haalt hij dan het strafschopgebied wel?
Tja, dat is wat ik je gisteren zei. Deze trainer moet het stellen zonder Stam, Vermaelen en vd Wiel. Die laatste is voor dit elftal nu al veel te belangrijk.Sowieso met vier verdedigers spelen natuurlijk. Hopelijk is Van der Wiel er weer bij.
Spelen met en Luque en Suarez was/is niet langer verantwoord. Beide spelers missen de wil en de inzet om de backs van de tegenstander in bedwang te houden. Koster kon niet veel anders doen dan 1 van de 2 langs de kant te laten, feitelijk horen ze beiden niet in de basis op het momentwimpey schreef:Van de veldbezetting klopte gisteren geen reet, Lucas. Koster was m.i. redelijk bezig door spelers vertrouwen te geven middels een vastomlijnd concept en door zo min mogelijk te wisselen. Dat gooide ie gisteren overboord, het deed me denken aan het begin van het einde van Blind: Sparta - Ajax 1 - 2 in het seizoen 05/06.LucaS schreef:Geweldig, ik hou van deze trainer!
Als je zo speelt tegen PSV (zelfs het PSV van vrijdag) en tegen Twente, dan ga je 2 keer enorm op je muil. Terug naar 4-3-3 met KJH vanaf 10!
Dat ben ik met je eens. Maar Koster moet geen 3-4-3 willen spelen. Dat is wat te hoog gegrepen voor deze selectie, zeker momenteel. Bovendien moet je daar wat meer dan een week specifiek voor trainen.LucaS schreef: Spelen met en Luque en Suarez was/is niet langer verantwoord. Beide spelers missen de wil en de inzet om de backs van de tegenstander in bedwang te houden. Koster kon niet veel anders doen dan 1 van de 2 langs de kant te laten,
Luie Luque zeker niet. Suarez speelde ook niet best, maar die is nog jong en kneedbaar. Suarez is volgens mij van goede wil, Luque is blasé en maakt (op mij) de indruk dat het beste er wel af is.feitelijk horen ze beiden niet in de basis op het moment
Wat ben ik blij dat Koster het in tegenstelling tot jou blijkbaar toch ziet zitten in Suarez. Na veertien speelrondes staat hij al op 9 doelpunten en 7 assists. Als hij zo door gaat eindigt hij z'n eerste seizoen geweldig.LucaS schreef:Terecht, na het goede begin van het seizoen van Suarez, is hij op het moment meer een last dan een zegen voor het team
Urby speelde in de mandekking? Nou, dat verzin je echt niet. Deze wedstrijden gaan om de punten en Urby zo laten spelen is bij voorbaat een vrij kansloos experiment. Als je dat dan echt zo nodig wilt proberen, doe het dan in een oefenpotje.Trab schreef:Urby als mandekker in een 3 mans verdediging. Hoe verzin je het. Ajax is geen RKC Adrie. Het voetbal lijkt echt nergens op van ajax. 2e helft svp gewoon met 4 man achterin Adrie.
Jammer, want het was een goed teken geweest als Koster harde maatregelen had durven nemen.Trab schreef:Ogararu was licht geblesseerd hoor ik net
Een subtopper die bovenaan staat. Ja...Voetske schreef:
Zelfde verhaal met Suarez, in deze selectie waar bij het wegvallen van 1 á 2 basis spelers de samenhang ( terwijl het daarvoor ook al niet al te best was ) ver te zoeken is, het nivo zakt naar een sub-topper, moet Suarez mee gaan verdedigen.Iets wat ie nooit heeft geleerd, en gezien de mede verantwoordelijkheid bij 3 goals, blijkbaar ook moeilijk is bij te leren, zal een beetje tegenstander daar op inspelen.Het is tegen zijn natuur.Het zal daardoor altijd een probleem in wedstrijden blijven, altijd een risico factor.Daarbij is het een zwerver, met leuke acties, maar in 9 van de 10 gevallen resulteren zijn akties in balverlies, onvoorspel voor de tegenstander, maar ook voor zijn medespelers.Ga je een paar keer diep als middenvelder mag je bij balverlies als een gek zijn fout gaan corrigeren, ga je niet diep , omdat je het wel moet kunnen blijven belopen, mekkert iedereen dat er geen afspeelpunten zijn.
Nee, Stekelenburg heeft die stap niet gemaakt.LucaS schreef:Koster had geen andere smaken meer in de verdediging.
Ajax werd niet onder de voet gelopen Thomas. Willem II was alleen van de 5e tot de 20e minuut de bovenliggende partij.
Natuurlijk was de goal van Willem II wel de schuld van Stekelenburg, net als de laatste grote kans. Een hoge bal in het 5-meter gebied is voor de keeper, klaar. Bij Stekelenburg was dat dus weer niet het geval. Jammer, ik dacht dat hij dit seizoen die stap had gezet
Misschien zou je mij, voor deze ene keer, want verder inseert het me niet zo wat je schrijft, uit kunnen leggen wat dat steeds vergelijken met andere clubs/(anderespelers) met AJAX te maken heeft ?.goodfella schreef:Een subtopper die bovenaan staat. Ja...Voetske schreef:
Zelfde verhaal met Suarez, in deze selectie waar bij het wegvallen van 1 á 2 basis spelers de samenhang ( terwijl het daarvoor ook al niet al te best was ) ver te zoeken is, het nivo zakt naar een sub-topper, moet Suarez mee gaan verdedigen.Iets wat ie nooit heeft geleerd, en gezien de mede verantwoordelijkheid bij 3 goals, blijkbaar ook moeilijk is bij te leren, zal een beetje tegenstander daar op inspelen.Het is tegen zijn natuur.Het zal daardoor altijd een probleem in wedstrijden blijven, altijd een risico factor.Daarbij is het een zwerver, met leuke acties, maar in 9 van de 10 gevallen resulteren zijn akties in balverlies, onvoorspel voor de tegenstander, maar ook voor zijn medespelers.Ga je een paar keer diep als middenvelder mag je bij balverlies als een gek zijn fout gaan corrigeren, ga je niet diep , omdat je het wel moet kunnen blijven belopen, mekkert iedereen dat er geen afspeelpunten zijn.
Suarez is matig? Raar, ik dacht dat matige spitsen geen 9 doelpunten en 7 assists op hun naam wisten te zetten na 13 wedstrijden? Gelukkig heeft elk ander team in Nederland wel een uitgebalanceerde selectie en spitsen die meeverdedigen.