Guus Hiddink nieuwe trainer Ajax...?
Guus Hiddink is vandaag in Amsterdam geweest voor een bespreking met de Ajax-top.
Dit bericht weet een concrete bron binnen Goal.com te melden. Hiddink is op dit moment nog actief als trainer van Rusland waarmee hij plaatsing voor het EK van 2008 bijna in de knip heeft. Eerder deze maand verlengde de oefenmeester reeds zijn contract bij de Russische bond, maar hij lijkt nu dus wellicht alsnog voor een toekomst als clubtrainer te kiezen.
Kortgeleden leek hij Rusland nog trouw te blijven door onder meer flirts van Engeland en Chelsea te negeren.
Hiddink, die eerder in Nederland actief was voor PSV, is in Rusland mateloos populair en wist eerder met Nederland, Zuid-Korea en Australië goede resultaten te boeken.
Als clubtrainer was hij onder meer succesvol bij PSV en Real Madrid.
Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
Volgens Goal.com is Hiddink in beeld bij Ajax, ondanks zijn bijtekenen:
Hiddink wordt natuurlijk geen trainer bij Ajax, dat lijkt me duidelijk. Dat hij een bespreking had wil ik nog wel geloven, maar dat kan om 1001 redenen zijn. Misschien is hij wel gevraagd voor die comissie.Baseman schreef:Volgens Goal.com is Hiddink in beeld bij Ajax, ondanks zijn bijtekenen:
Guus Hiddink nieuwe trainer Ajax...?
Guus Hiddink is vandaag in Amsterdam geweest voor een bespreking met de Ajax-top.
Dit bericht weet een concrete bron binnen Goal.com te melden. Hiddink is op dit moment nog actief als trainer van Rusland waarmee hij plaatsing voor het EK van 2008 bijna in de knip heeft. Eerder deze maand verlengde de oefenmeester reeds zijn contract bij de Russische bond, maar hij lijkt nu dus wellicht alsnog voor een toekomst als clubtrainer te kiezen.
Kortgeleden leek hij Rusland nog trouw te blijven door onder meer flirts van Engeland en Chelsea te negeren.
Hiddink, die eerder in Nederland actief was voor PSV, is in Rusland mateloos populair en wist eerder met Nederland, Zuid-Korea en Australië goede resultaten te boeken.
Als clubtrainer was hij onder meer succesvol bij PSV en Real Madrid.
Grappig altijd dat de jeugdopleiding van Ajax niet lijkt te functioneren. Afgelopen zomer Tom de Mul naar Sevilla, Ryan Babel naar Liverpool en als klapper Wesley Sneijder naar Real Madrid. Gisteren met v/d Wiel, Vertonghen, Heitinga, Maduro en de Jong in de basis. Welke club in Nederland kan dat nog meer zeggen?
Het grote verschil met 10 a 15 jaar geleden is het feit dat jeugdspelers al vertrekken op het moment dat ze net van waarde zouden kunnen zijn voor Ajax. Het heeft niks met hun talent te maken.
Het grote verschil met 10 a 15 jaar geleden is het feit dat jeugdspelers al vertrekken op het moment dat ze net van waarde zouden kunnen zijn voor Ajax. Het heeft niks met hun talent te maken.
Wat maakt het nou uit hoe de andere clubs in Nederland het doen? Het Nederlandse voetbal stelt niets voor.
Punt is dat je absolute top moet opleiden, maar ook als er nu absolute top uit de opleiding komt, missen die spelers nog tig dingen. Dat moet niet kunnen. Ajax moet spelers opleiden die ons droomvoetbal kunnen spelen. Wij leiden niet op zodat Liverpool veel geld wil neertellen voor onze spelers. Dat kan een gevolg zijn.
Punt is dat je absolute top moet opleiden, maar ook als er nu absolute top uit de opleiding komt, missen die spelers nog tig dingen. Dat moet niet kunnen. Ajax moet spelers opleiden die ons droomvoetbal kunnen spelen. Wij leiden niet op zodat Liverpool veel geld wil neertellen voor onze spelers. Dat kan een gevolg zijn.
Ajax zal altijd de absolute top voor clubs als Liverpool en Real Madrid opleiden. Helaas.Bertje schreef:Wat maakt het nou uit hoe de andere clubs in Nederland het doen? Het Nederlandse voetbal stelt niets voor.
Jij hebt je mond altijd vol over 'de kwaliteit' van de Ajax-opleiding. Ten dele heb je daarin gelijk, (veel jeugdcoaches leggen de verkeerde accenten) maar denk je nou echt dat Babel in de jeugd geen bal kon raken? Die jongen was elke jeugdwedstrijd 'uitblinker'. Zelfs als aanspeelpunt kan ik je vertellen! Geen bal sprong van zijn voet. Tekortkomingen komen veelal (beter) aan het licht wanneer desbetreffende speler op het hoogste niveau actief is.Bertje schreef:Punt is dat je opleiden in de opleiding moet doen. Babel kwam uit de opleiding en kon geen bal raken, Sneijder kwam uit de opleiding en was positioneel nog minder dan Yakubu.
Dat kan niet.
Ik begrijp Bertje wel. Ajax is zeker een handelshuis en dat zal altijd zo blijven. Hij heeft gewoon gelijk dat je zelfs in de jeugd kan zien wat de minder kanten zijn.
Ik was trainer van de C1 uit mijn stad en ik had een paar spelers die iedere week uitblinkers waren.
Een laatste man die iedereen eruit sprintte, een linksbuiten die sneller was dan iedere back uit de C-klasse en een nummer 10 die iedereen voorbij liep alsof ze er niet stonden.
Na een half jaar werden ze overgeheveld naar de B en zag je hun mindere kanten:
De laatste man stond heel vaak verkeerd opgesteld, door zijn snelheid kon hij dat in de C nog oplossen in B niet meer
De linksbuiten was nu opeens niet meer altijd de snelste....passeerbewegingen van hem gingen te langzaam ( ik had die wel met hem geoefend) voor een niveautje hoger.
Die nummer 10 kon opeens niet meer wegdraaien. Hij was gewend de bal met zijn gezicht naar de goal te krijgen. Iemand in zijn rug? Hij wilde altijd wegdraaien...kon in de C...in de B niet meer. Positioneel verdedigen? In de C ging dat aardig. In de B tegen snellere, fysiek sterkere tegenstanders lukte dat niet meer.
Je kan heel makkelijk zien waar de problemen liggen bij spelers. En het is waar dat Ajax spelers jaren laat overslaan. Maar dat geldt volgens mij ook voor de rest van de BVO's. Dus ze spelen alsnog tegen hun leeftijdsgenoten. Laat die zogenaamde superlichting (B1) maar lekker in de A voetballen. Dan pas kan je praten van een superlichting....want zoals Bertje het zegt....het Nederlandse voetbal stelt niet veel voor
Ik was trainer van de C1 uit mijn stad en ik had een paar spelers die iedere week uitblinkers waren.
Een laatste man die iedereen eruit sprintte, een linksbuiten die sneller was dan iedere back uit de C-klasse en een nummer 10 die iedereen voorbij liep alsof ze er niet stonden.
Na een half jaar werden ze overgeheveld naar de B en zag je hun mindere kanten:
De laatste man stond heel vaak verkeerd opgesteld, door zijn snelheid kon hij dat in de C nog oplossen in B niet meer
De linksbuiten was nu opeens niet meer altijd de snelste....passeerbewegingen van hem gingen te langzaam ( ik had die wel met hem geoefend) voor een niveautje hoger.
Die nummer 10 kon opeens niet meer wegdraaien. Hij was gewend de bal met zijn gezicht naar de goal te krijgen. Iemand in zijn rug? Hij wilde altijd wegdraaien...kon in de C...in de B niet meer. Positioneel verdedigen? In de C ging dat aardig. In de B tegen snellere, fysiek sterkere tegenstanders lukte dat niet meer.
Je kan heel makkelijk zien waar de problemen liggen bij spelers. En het is waar dat Ajax spelers jaren laat overslaan. Maar dat geldt volgens mij ook voor de rest van de BVO's. Dus ze spelen alsnog tegen hun leeftijdsgenoten. Laat die zogenaamde superlichting (B1) maar lekker in de A voetballen. Dan pas kan je praten van een superlichting....want zoals Bertje het zegt....het Nederlandse voetbal stelt niet veel voor
IK GELOOF!!!!!!
Dat zeg ik toch ook. Lezen blijft moeilijk.Rishi schreef:Ik begrijp Bertje wel. Ajax is zeker een handelshuis en dat zal altijd zo blijven. Hij heeft gewoon gelijk dat je zelfs in de jeugd kan zien wat de minder kanten zijn.
Duh! Tuurlijk hebben spelers mindere kanten, de perfecte spelers bestaat immers niet. In 1980 niet, in 1990 niet en ook niet in 2007.
Je kan heel makkelijk zien waar de problemen liggen bij spelers. En het is waar dat Ajax spelers jaren laat overslaan. Maar dat geldt volgens mij ook voor de rest van de BVO's. Dus ze spelen alsnog tegen hun leeftijdsgenoten. Laat die zogenaamde superlichting (B1) maar lekker in de A voetballen. Dan pas kan je praten van een superlichting....want zoals Bertje het zegt....
?het Nederlandse voetbal stelt niet veel voor
Volgens mij heeft Nederland een aantal alleraardigste voetballers rondlopen in Europa.
Jij zal het wel weten. Jij hebt immers elke training van die jongens bezocht en jij kan concreet aantonen waarom trainers het niet goed hebben gedaan.Rishi schreef:Dat zijn talenten waar niks aan is gedaan. Spelers als Maduro, Urby, KJH en zo zijn er nog wel 20 op te noemen hadden veel verder kunnen zijn als ze betere trainers hadden gehad.

Jullie overschatten schromelijk de invloed van de jeugdopleiding. Jullie denken dat wanneer de jeugdopleiding zou voldoen, Ajax elke jaar een complete speler krijgt.
Talent is niet te maken, talent kan je alleen vormen. Sneijder zal positioneel nooit een geweldige speler worden en Babel zal nooit echt helemaal de bal lekker mee nemen. Het zijn ook maar mensen, geen machines die je kan programmeren.
Talent is niet te maken, talent kan je alleen vormen. Sneijder zal positioneel nooit een geweldige speler worden en Babel zal nooit echt helemaal de bal lekker mee nemen. Het zijn ook maar mensen, geen machines die je kan programmeren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Cluijffert