De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » za okt 27, 2007 10:12 am

Marillion schreef:Hoe kom je nu in godsnaam tot zo'n lijst? Kanu en Hartson op één lijstje?
Dat viel mij ook al op. Je bent toch op zoek naar een bepaald type aanvaller als back-up van KJH? Dan kan je toch niet op twee van die totaal verschillende types komen. Als men toch deze drie namen als geweldig schaduwelftal had, dan had ik het liefste Kanu zien komen.
MvG schreef:Er zat een grote dosis pech bij. Suárez werd bijvoorbeeld pas twee minuten voor twaalf aangetrokken.
Dat is toch geen pech? Ajax heeft er lang over gedaan voordat de opvolger van Babel werd aangetrokken. Dat Groningen (net zoals Ajax met Sneijder bij Real) de hoofdprijs wil vangen voor Suárez kon iedereen toch al zien aankomen?

MvG schreef:- Er is veel kritiek op de scouting.

„Ik zag Chivu, Maxwell en Ibrahimovic met Inter tegen PSV spelen. Alledrie door Ajax gescout.......Luque wordt na anderhalve wedstrijd afgeschreven, terwijl hij toch ook lang door PSV en Feyenoord werd begeerd. Zo slecht is hij dus niet.”
Het gaat er om wie je nu scout en met wie MvG zelf op de proppen komt. Niet om de spelers die Beenhakker ooit binnengehaald heeft.

Wat is dat nou voor redernatie met Lyque? Omdat hij bij PSV en Feyenoord en bij de rest van Europa is aangeboden is hij niet zo slecht?
MvG schreef:Op nummer 11: Luis Suárez, Albert Luque en Albert Riera.
Dus eigenlijk was Luque geen eerste keus op zijn positie maar gewoon een tweede linksbuiten die nu moet gaan fungeren als vervanger van Sneijder omdat we het hele Ajax-systeem maar gaan afschaffen?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:13 am

Je draait het om, nu doe je net of hij hem gehaald heeft omdát de anderen hem ook wilden.
Hij ergert zich gewoon kapot aan het na 1,5 wedstrijd al totaal afbranden van de man. En vervolgens we zijn niet de enigen die hem wilden, zo dom zijn we nou ook weer niet...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:17 am

Jabu schreef:
Dus eigenlijk was Luque geen eerste keus op zijn positie maar gewoon een tweede linksbuiten die nu moet gaan fungeren als vervanger van Sneijder omdat we het hele Ajax-systeem maar gaan afschaffen?
Die snapte ik ook niet, klinkt niet zo degelijk qua beleid. Of wilden ze sowieso iemand halen om het publiek tevreden te stellen? dat is dan niet zo lekker gelukt... :biggrin.gif:

Nu gaan ze wel een echte vervanger halen voor Sneijder, dus er zullen wel andere redenen geweest zijn... :blush.gif:

jabu

Bericht door jabu » za okt 27, 2007 10:18 am

Neefkens schreef:Je draait het om, nu doe je net of hij hem gehaald heeft omdát de anderen hem ook wilden.
Hij ergert zich gewoon kapot aan het na 1,5 wedstrijd al totaal afbranden van de man. En vervolgens we zijn niet de enigen die hem wilden, zo dom zijn we nou ook weer niet...
Dat hele argument van 'we zijn niet de enige' slaat nergens op. Ten eerste is het niet relevant of PSV en Feyenoord hem wilden, maar of hij bij Ajax past. Misschien hadden ze bij PSV en Feyenoord wel een hele andere rol voor hem in gedachten. Bovendien hebben zij hem niet aangetrokken dus wilden ze hem ook weer niet zo heel graag. Ten tweede is die jongen al zeker 2 jaar niet aan spelen toegekomen in Newcastle. Logisch dat hij vervolgens in heel Europa wordt aangeboden. Het is heus geen toeval dat zijn naam bij de gehele Nederlandse top 3 wed genoemd. Dat zou al genoeg moeten zeggen en is dus eerder een negatief als een positief punt. Wij moeten het dus doen met een afdankertje van Newcastle Utd die voor de grotere clubs in zijn eigen land of in andere grote competities niet interessant genoeg was.

jabu

Bericht door jabu » za okt 27, 2007 10:22 am

Neefkens schreef:
Jabu schreef:
Die snapte ik ook niet, klinkt niet zo degelijk qua beleid. Of wilden ze sowieso iemand halen om het publiek tevreden te stellen? dat is dan niet zo lekker gelukt... :biggrin.gif:

Nu gaan ze wel een echte vervanger halen voor Sneijder, dus er zullen wel andere redenen geweest zijn... :blush.gif:
Het lijkt er in mijn ogen op dat ze sowieso iemand wilden halen om het publiek tevreden te stellen. Daarom ook mijn conclusie mbt Luque. Hij was gewoon makkelijk te halen omdat hij perse weg moest bij Newcastle en hij zelf graag weg wilde. Dat noem ik geen geweldig knap staaltje scouting. Waarom zien ze anders in Luque eigenlijk een linksbuiten, halen ze hem en gooien ze het hele systeem overboord, om vervolgens toch nog in de winterstop een vervanger van Sneijder te halen. Was die vervanger niet meteen te halen? We zullen zien wie dat wordt, maar het lijkt er op dat men toch niet goed voorbereid was.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:24 am

PSV en feyenoord wilden hem maar al te graag hebben, dat hebben ze beiden meerdere malen aangegeven. PSV dacht hem in de winterstop al binnen te hebben, maar toen tekende de voorzitter het overdrachtsdoc niet. Feyenoord had niet genoeg geld.

Maar nogmaals hij heeft hem gehaald omdat hij in hem geloofde. Hij gebruikt het argument pas als hij wordt afgefikt omdat hij hem gehaald heeft. Als de top 3 in Nl hem echt wilde hebben, is hij blijkbaar niet zo geschift als men hem toedicht.

jabu

Bericht door jabu » za okt 27, 2007 10:29 am

Dat is jouw conclusie. In mijn ogen heeft hij hem gehaald omdat hij makkelijk en snel een 'naam' wilde contracteren om het verlies van Sneijder te compenseren.

In het vervolg hoeft hij dat overigens niet meer te doen met Spanjaarden die over the hill zijn. Van Juanfran, Roger en tot nog toe Urzaiz en Luque hebben we nog niet echt veel plezier beleefd. Alleen Gabri heeft zijn waarde al bewezen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 27, 2007 10:30 am

Neefkens schreef:Je draait het om, nu doe je net of hij hem gehaald heeft omdát de anderen hem ook wilden.
Luque is een buitenkansje, geen product van goede scouting, daar gaat het om. Al die andere namen die op de lijstjes staan ken ik ook wel en ik betwijfel dan ook of ze door de scouting zijn aangedragen.

Verder heeft Van Geel natuurlijk prutswerk afgeleverd. Als je gaat informeren bij Van der Vaart dan weet je niet hoe het voetbal in elkaar zit en verdoe je je tijd. Twee weken is meer dan zat om ergens op deze aardkloot een vervanger voor Sneijder te vinden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:36 am

MvG heeft best wel fouten gemaakt, maar om nu achteraf alles in zijn nadeel uit te leggen met de kennis van nu, is wel heel gemakkelijk.

Hij heeft de verdediging verkeerd ingeschat en hij had Davids moeten vervagen.
Aan de verkoop van Sneijder kon hij niets doen en hij heeft geen vervanger kunnen halen door een aantal valide redenen. Babel heeft hij uitstekend vervangen met geld over.

Netto: een prima TD.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 27, 2007 10:39 am

Als je bij VDV aanklopt pak je het gewoon helemaal verkeerd aan, wat mij betreft. Vooral bij de transfer Sneijder heeft hij grote fouten gemaakt en dat heeft ons uiteindelijk ook de kop gekost.

Voor de rest doet hij het wel redelijk. Niet super, maar ook niet heel slecht.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za okt 27, 2007 10:40 am

Prima TD? Met een prima TD hadden we nu waarschijnlijk niet hoeven te smachten naar de winterstop. Hij heeft zijn verkoopbeleid prima voor mekaar, maar daar staat tegenover het falen van de inkoop.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 10:43 am

Een paar conclusies die ik hieruit trek:

-Rommedahl was derde keus achter Prieto en Castelen. Had verwacht dat Castelen wel interesse zou hebben, wellicht dus dat Feyenoord hem niet aan Ajax wilde verkopen.

-Kanu is benaderd maar koos dus voor het geld. Nooit meer benaderen, die Nwanko. Laten we nu maar de eer aan onszelf houden. Dit blijft de mooie herinneringen alleen maar aantasten.

-Van Geel doet aan geschiedsvervalsing. Hij doet alsof Sneijder op het laatste moment werd verkocht, terwijl de transfer toch echt op 12 augustus rond kwam.

-Ajax werkt weinig met de scouting, maar met aangeboden spelers en bekenden. Dat wordt dus extra hopen op een denderend succes in Caio (?), want zonder exotische aankopen komen we dus in de categorie Hartson, Rommedahl, Colin terecht.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za okt 27, 2007 10:44 am

Of misschien willen (top)spelers niet naar Ajax? Daar kun je als TD weinig aan doen.

Met een fitte selectie sta je er ook opeens heel anders voor. Dan blijkt er toch wel een heel aardig team te staan. Niet dat we dat dit seizoen al gezien hebben overigens..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:45 am

Jöhnk schreef:Als je bij VDV aanklopt pak je het gewoon helemaal verkeerd aan, wat mij betreft. Vooral bij de transfer Sneijder heeft hij grote fouten gemaakt en dat heeft ons uiteindelijk ook de kop gekost.

Voor de rest doet hij het wel redelijk. Niet super, maar ook niet heel slecht.
Vaart zat helemaal niet lekker bij HSV, Syl zat alweer in A'dam, je kunt toch informeren?
Welke fouten heeft hij verder gemaakt bij Sneijder? Had hij hem niet mogen verkopen voor dat bedrag? Of had hij hem eerder aan Valencia moeten verkopen voor een godsvermogen minder?
Het enige dat niet lukte was een vervanger op die termijn, degenen die op de lijst stonden lukten niet. Erg vervelend, maar helaas.

jabu

Bericht door jabu » za okt 27, 2007 10:48 am

Neefkens schreef:MvG heeft best wel fouten gemaakt, maar om nu achteraf alles in zijn nadeel uit te leggen met de kennis van nu, is wel heel gemakkelijk.

Hij heeft de verdediging verkeerd ingeschat en hij had Davids moeten vervagen.
Aan de verkoop van Sneijder kon hij niets doen en hij heeft geen vervanger kunnen halen door een aantal valide redenen. Babel heeft hij uitstekend vervangen met geld over.

Netto: een prima TD.
Hij heeft tot tweemaal toe een matige rechtsback aangetrokken: Ogararu, Colin. Volgens mij kan hij beter een linksback aantrekken.
Het feit dat hij geen vervanger voor Davids heeft gehaald rekening ik hem juist niet aan. Ik ben van mening dat Vertonghen meer had moeten spelen. Samen met Gabri zou dat kunnen op het middenveld. Bij het aantrekken van een degelijke linksback had Urby ook in de plaats van Davids op het middenveld kunnen spelen. Van Schilder ben ik niet onder de indruk.
Aan de verkoop van Sneijder kon hij niets doen en hij heeft een goed prijs bedongen. De redenen waarom hij geen adequate vervager voor Sneijder heeft weten te halen zijn in mijn ogen in zijn geheel niet valide. Hij was er gewoon niet goed op voorbereid, terwijl een vertrek van Sneijder van mijlenver was te zien aankomen. Zou hetzelfde zijn als hij komend jaar eind augustus komend jaar voor het eerst gaat kijken naar een vervanger voor KJH.
Babel heeft hij met Suarez inderdaad uitstekend vervangen. Ook heeft hij voor Babel een mooie prijs gekregen. De manier waarop Suarez werd aangetrokken verdient echter geen schoonheidsprijs.
Kennedy als vervanger van de Mul vind ik ook een prima zet. Voor de Mul heeft Ajax een mooi bedrag gekregen en Kennedy vind ik beter dan Tommie.
Helaas heeft MvG dit jaar ook Rommedahl, Urzaiz, Colin en Luque aangetrokken. Voor een definitief oordeel over Luque en Urzaiz vind ik het nog iets te vroeg. Ook Delorge zou ik niet als een miskoop bestempelen.

Netto: erg tegevallende resultaten. Ik had veel meer van MvG verwacht.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:49 am

Thomas schreef:Van Geel doet aan geschiedsvervalsing. Hij doet alsof Sneijder op het laatste moment werd verkocht, terwijl de transfer toch echt op 12 augustus rond kwam.
Hij zegt dat er amper tijd was en dat is terecht als je zo'n grote transfer moet rondmaken en het seizoen al begonnen is. Anders was denk ik Defour gewoon gekomen.
Ajax werkt weinig met de scouting, maar met aangeboden spelers en bekenden. Dat wordt dus extra hopen op een denderend succes in Caio (?), want zonder exotische aankopen komen we dus in de categorie Hartson, Rommedahl, Colin terecht.
Idd een hele slechte zaak, daar moet verandering in komen. Ik ken nog wel een aardige scout :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 27, 2007 10:50 am

Als het in drie weken niet lukt, dan lukt het nooit. Die Caio was echt wel op te halen hoor. Verder ben ik NIET onder de indruk van zijn lijstje.

@Raymon: het gaat er volgens mij om dat je spelers scout die wel naar Ajax willen. Je kunt Kaka ook wel willen halen, maar dat gaat nu eenmaal niet.

peter

Bericht door peter » za okt 27, 2007 10:51 am

Komt ie:

-Eduardo vertrok op 2 Juli naar Arsenal. Vanaf dat moment kon Dinamo dus een woekerprijs vragen voor Modric. 1.5 maand na deze verkoop kwam Ajax hier een keertje achter, zo blijkt.

-VdVaart moest een flinke som kosten. Verder is VdVaart gericht op Spanje en niet op een terugkeer.

Met een fitte selectie staat er wel wat aardigs inderdaad. Feit blijft alleen dat we het voorlopig moeten doen met de gouden grepen uit de zomer en dat kost punten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:55 am

Jabu schreef:Hij heeft tot tweemaal toe een matige rechtsback aangetrokken: Ogararu, Colin.
Ik vind Colin verschrikkelijk, blij dat we die maar 1 jaar hebben. Oga vind ik echt niet slecht.
De redenen waarom hij geen adequate vervager voor Sneijder heeft weten te halen zijn in mijn ogen in zijn geheel niet valide. Hij was er gewoon niet goed op voorbereid, terwijl een vertrek van Sneijder van mijlenver was te zien aankomen. Zou hetzelfde zijn als hij komend jaar eind augustus komend jaar voor het eerst gaat kijken naar een vervanger voor KJH.
Hoe kun je voorbereid zijn? Die speler al onder contract nemen? Dat kan niet, is te duur en zo'n speler wil wél spelen. Al afspraken maken? Alles lekt uit, is ook niet zo handig. Dus best wel lastig om goed voorbereid te zijn. De scouting moet daarentegen wel veel beter, die moet gewoon meerdere opties hebben. Nu lijkt het van toeval af te hangen.
Helaas heeft MvG dit jaar ook Rommedahl, Urzaiz, Colin en Luque aangetrokken. Voor een definitief oordeel over Luque en Urzaiz vind ik het nog iets te vroeg. Ook Delorge zou ik niet als een miskoop bestempelen.
De eerste 3 waren breedteaankopen. omdat de jeugd nog niet goed genoeg werd bevonden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 27, 2007 10:57 am

Van Geel moet ook niet zo miepen dat Zagreb 25 miljoen vroeg. Eigenlijk is dat nog goedkoop, want Modric is duidelijk beter dan Sneijder. Aissati is ook beter dan Sneijder, dus als je die voor een bedrag rond de 10 miljoen kunt ophalen moet je dat gewoon doen.

Verder snap ik niet dat de meningen verdeeld zijn over de gang van zaken rond de transfer van Sneijder. Ajax had drie weken (!!!) om ergens een vervanger vandaan te halen. Als dat al niet lukt, dan houdt het op hoor.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za okt 27, 2007 10:59 am

Peter schreef:Komt ie:

-Eduardo vertrok op 2 Juli naar Arsenal. Vanaf dat moment kon Dinamo dus een woekerprijs vragen voor Modric. 1.5 maand na deze verkoop kwam Ajax hier een keertje achter, zo blijkt.
Goed opgezocht :ajaxsmiley.gif:

Ik denk dat toen Valencia afketste en Sneijder beloofde dat hij zou blijven (ik zie nog de champagne-foto's), dat toen men niet meer alert genoeg is geweest op mogelijke vervangers van Sneijder. Dat zou je als fout(je) kunnen bestempelen.

peter

Bericht door peter » za okt 27, 2007 11:04 am

Opgezocht inderdaad, maar MvG mag dat dus niet als excuus gebruiken. Daar trappen we op AT niet in!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 27, 2007 12:14 pm

MvG is de volgende in het rijtje verantwoordelijken die vind dat ie niks fout gedaan heeft.

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » za okt 27, 2007 1:01 pm

Ach je kan z'n hele verhaal wel gaan natrekken en reconstrueren (ik zou zeggen 'get a life') maar ik vind het mooi dat ie in elk geval openheid van zaken geeft. Nou ben ik heeeel benieuwd naar z'n volgende moves.......
At the moment he knew, he ceased to know.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 1:16 pm

brigade zuid schreef:MvG is de volgende in het rijtje verantwoordelijken die vind dat ie niks fout gedaan heeft.
Ach, geen TD of trainer die spelers gaat afkraken waar de club het voorlopig nog mee moet doen. Van Geel neemt tenminste wel z'n verantwoordelijkheid en gaat proberen z'n fouten te herstellen, in tegenstelling tot Ten Cate.

Plaats reactie