Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 18, 2007 6:19 pm

Voor dat geld kun je Modric halen vermoed ik.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 18, 2007 6:39 pm

Het gerucht gaat dat Dinamo een bod van Shaktar van zo'n 30 miljoen heeft afgewezen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 18, 2007 6:50 pm

Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen? Dit soort bedragen passen wat mij betreft niet bij Ajax. Die moeten wij niet betalen maar ontvangen voor talenten die zich bij ons hebben ontwikkelt tot volwassen spelers.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 6:51 pm

Wanneer is de laatste keer dat Ajax een toptalent voor een paar ton heeft gekocht?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 6:51 pm

Jöhnk schreef:Het gerucht gaat dat Dinamo een bod van Shaktar van zo'n 30 miljoen heeft afgewezen.
Heeft Dinamo dat afgewezen of heeft Modric dat afgewezen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 18, 2007 6:53 pm

Marillion schreef:Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen? Dit soort bedragen passen wat mij betreft niet bij Ajax. Die moeten wij niet betalen maar ontvangen voor talenten die zich bij ons hebben ontwikkelt tot volwassen spelers.
Als Van Geel zo'n speler tegenkomt in Nederland, zou hij niets liever doen. Het gaat er juist om dat Ajax weer eens moet durven te investeren in talenten. Maxwell, Zlatan en Mido hebben ook wat duiten gekocht.

Ik weet alleen niet of ik 15 miljoen euro nog verantwoord vind.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 18, 2007 6:56 pm

Op de lange termijn gaan we het altijd verliezen als we zulke bedragen gaan investeren. Wij moeten slim opleiden en inkopen en vervolgens de winst pakken bij de verkoop. Ajax kan het zich niet veroorloven om dit soort bedragen uit te trekken voor nieuwe spelers. Je kunt het heel incidenteel een keer doen maar dan vind ik dat we het over een zekerheidje moeten hebben (ok, voor zover die bestaan) en niet over een talent.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 6:56 pm

Nou, op een tweede Mido zit ik niet te wachten hoor. Vergeleken met Mido is Van Nistelrooy net Cruijff aan de bal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 18, 2007 7:04 pm

Marillion schreef:Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen?
Dat wordt steeds moeilijker, de voetbalmarkt kent geen geheimen meer, is in de loop der jaren transparanter geworden. De tijden dat Ajax het monopoly had op de Deense markt zijn voorbij. Dat is overigens al langer het geval, Zlatan speelde in de Zweedse tweede divisie maar iedereen kende hem al.

Ik zeg niet dat Ajax zomaar 15 miljoen moet betalen, maar voor topkwaliteit betaal je tegenwoordig wel een miljoentje of 10. In Europa althans, van Zuid Amerika heb ik geen verstand.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 18, 2007 7:10 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen?
Dat wordt steeds moeilijker, de voetbalmarkt kent geen geheimen meer, is in de loop der jaren transparanter geworden. De tijden dat Ajax het monopoly had op de Deense markt zijn voorbij. Dat is overigens al langer het geval, Zlatan speelde in de Zweedse tweede divisie maar iedereen kende hem al.

Ik zeg niet dat Ajax zomaar 15 miljoen moet betalen, maar voor topkwaliteit betaal je tegenwoordig wel een miljoentje of 10.
Moeilijker zal het best zijn. Maar met een goede scouting ben ik er van overtuigd dat het kan. Andere clubs halen toch ook nog talenten voor weinig geld binnen maar bij Ajax lukt het niet meer zo.

De scouting moet op orde. Dat is zo ontzettend belangrijk. Een uitgave van 10 miljoen moet echt een uitzondering zijn en dat doe je dan voor een speler waar het risico relatief klein is. Kijk, Groningen haalt Suarez voor een relatief klein bedrag en wij betalen een jaar later de volle mep. Zelfde geld voor de transfer van Huntelaar. Ze voldoen allebei uitstekend maar we hebben wel dik betaald.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 7:12 pm

Verschil is dat Ajax wel even andere ambities heeft dan Heerenveen of Groningen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do okt 18, 2007 8:39 pm

Dan nemen we PSV als voorbeeld. Op de een of andere manier doen ze het daar, met een vergelijkbaar budget als dat van ons, de laatste jaren een heel stukkie beter, qua scouting. En dat ligt volgens mij niet alleen aan de Chelsea-link.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op do okt 18, 2007 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 18, 2007 9:19 pm

Marillion schreef: De scouting moet op orde. Dat is zo ontzettend belangrijk.
Misschien is de scouting best op orde maar wordt het simpelweg genegeerd. Er doen verhalen de ronde dat ze zwaar gefrustreerd rondlopen.

jabu

Bericht door jabu » do okt 18, 2007 9:21 pm

brigade zuid schreef:Voor dat geld kun je Modric halen vermoed ik.
Modric is duurder en zal zelf niet naar Ajax willen. Al zal Zdravko Mamic, de president van Dinamo, er een grote stem in hebben waar hij uiteindelijk heengaat. Maar Ajax zal sowieso nooit en te nimmer de hoogstbiedende club zijn. Wat Ajax wil betalen voor Modric willen bijv. Bayern en Arsenal ook betalen. En daar zal Modric wel heen willen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 23, 2007 11:11 pm

23/10/2007 - Ajax volgt ontwikkelingen van Liviu Ganea
(Gepost door HT, met dank aan forumlid Revo)

Ajax volgt de ontwikkelingen van Liviu Ganea (19), dit meldt de Roemeense site Prosport naar aanleiding van een interview met de speler van Dinamo Boekarest. Ajax heeft naar eigen zeggen al interesse voor de Roemeense aanvaller, toen hij op 16-jarige leeftijd in de voetbalschool van Giga Popescu zat. Ganea maakte hieruit de overgang naar Dinamo Boekarest. Liviu Ganea wordt momenteel beschouwd als een van de grote talenten van Dinamo Boekarest samen met onder andere Radu Stefan en Ianis Zicu. De kleine spits is linksbenig maar wordt bij Dinamo vooral gebruikt als rechtsbuiten.

Spelersprofiel
AN

Voor Zuid-Amerikanen schrikken ze zich bij Ajax al jaren de pest, maar die Roemenen blijven ze vrolijk halen. En dat allemaal vanwege Chivu. :aai.gif:

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » wo okt 24, 2007 8:26 am

En nog steeds geen woord over activiteiten van Van der Zee. Zal wel ergens ronddwalen in Tora Bora of zo.
Geld moet rollen!

Daniel

Bericht door Daniel » wo okt 24, 2007 3:21 pm

PSV schijnt Dzsudszak te hebben vastgelegd, dat was toch ook die Hongaarse jongen waar Ajax begin zomerstop interesse in had?

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 24, 2007 3:40 pm

Daniel_vT schreef:PSV schijnt Dzsudszak te hebben vastgelegd, dat was toch ook die Hongaarse jongen waar Ajax begin zomerstop interesse in had?
Als dat zo is, missen we echt daadkracht om een transfer ook door te zetten...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 24, 2007 3:41 pm

Volgens mij had Ajax ooit interesse in Kristián Németh, maar die ging afgelopen zomer naar Liverpool.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 24, 2007 3:42 pm

In Dzsudszak had Ajax volgens de berichten ook interesse.

Daniel

Bericht door Daniel » wo okt 24, 2007 3:51 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Daniel_vT schreef:PSV schijnt Dzsudszak te hebben vastgelegd, dat was toch ook die Hongaarse jongen waar Ajax begin zomerstop interesse in had?
Als dat zo is, missen we echt daadkracht om een transfer ook door te zetten...
Of hij is niet goed genoeg bevonden..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 24, 2007 3:54 pm

Precies, inzake de transfer van bijvoorbeeld Stam was het juist het daadkrachtige handelen dat de speler mede over de streep trok. Ajax zal destijds niet hebben doorgezet.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 24, 2007 3:56 pm

Inmiddels zijn we wel twee jaar verder en speelt Ajax voor het tweede opeenvolgende jaar geen CL. En dus zijn we minder aantrekkelijk voor veel spelers. Je moet ze natuurlijk wel iets te bieden hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 24, 2007 3:59 pm

Dat klopt. Maar gevoelsmatig denk ik dat een speler die een langdurig contract tekent in Eindhoven ook wel te porren was geweest voor een overstap naar Amsterdam. Daarom denk ik dat Ajax de interesse destijds niet zal hebben omgezet in een definitieve poging.

Maar goed. Die jongen gaat naar Eindhoven. Ik richt me liever op spelers die wel naar Ajax komen.
Nil volentibus arduum

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » wo okt 24, 2007 4:02 pm

Het wordt wel weer eens tijd voor een actie van MvG die mijn geloof in de man herstelt. Het lijkt wel alsof het op alle fronten lethargie troef is bij AJAX.
At the moment he knew, he ceased to know.

Gesloten