Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008
-
- AT Toto winner 15/16
Als Van Geel zo'n speler tegenkomt in Nederland, zou hij niets liever doen. Het gaat er juist om dat Ajax weer eens moet durven te investeren in talenten. Maxwell, Zlatan en Mido hebben ook wat duiten gekocht.Marillion schreef:Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen? Dit soort bedragen passen wat mij betreft niet bij Ajax. Die moeten wij niet betalen maar ontvangen voor talenten die zich bij ons hebben ontwikkelt tot volwassen spelers.
Ik weet alleen niet of ik 15 miljoen euro nog verantwoord vind.
Op de lange termijn gaan we het altijd verliezen als we zulke bedragen gaan investeren. Wij moeten slim opleiden en inkopen en vervolgens de winst pakken bij de verkoop. Ajax kan het zich niet veroorloven om dit soort bedragen uit te trekken voor nieuwe spelers. Je kunt het heel incidenteel een keer doen maar dan vind ik dat we het over een zekerheidje moeten hebben (ok, voor zover die bestaan) en niet over een talent.
Nil volentibus arduum
Dat wordt steeds moeilijker, de voetbalmarkt kent geen geheimen meer, is in de loop der jaren transparanter geworden. De tijden dat Ajax het monopoly had op de Deense markt zijn voorbij. Dat is overigens al langer het geval, Zlatan speelde in de Zweedse tweede divisie maar iedereen kende hem al.Marillion schreef:Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen?
Ik zeg niet dat Ajax zomaar 15 miljoen moet betalen, maar voor topkwaliteit betaal je tegenwoordig wel een miljoentje of 10. In Europa althans, van Zuid Amerika heb ik geen verstand.
Moeilijker zal het best zijn. Maar met een goede scouting ben ik er van overtuigd dat het kan. Andere clubs halen toch ook nog talenten voor weinig geld binnen maar bij Ajax lukt het niet meer zo.Jöhnk schreef:Dat wordt steeds moeilijker, de voetbalmarkt kent geen geheimen meer, is in de loop der jaren transparanter geworden. De tijden dat Ajax het monopoly had op de Deense markt zijn voorbij. Dat is overigens al langer het geval, Zlatan speelde in de Zweedse tweede divisie maar iedereen kende hem al.Marillion schreef:Zullen we anders gewoon voor een paar ton weer eens een prachtig onbekend talent binnenhalen?
Ik zeg niet dat Ajax zomaar 15 miljoen moet betalen, maar voor topkwaliteit betaal je tegenwoordig wel een miljoentje of 10.
De scouting moet op orde. Dat is zo ontzettend belangrijk. Een uitgave van 10 miljoen moet echt een uitzondering zijn en dat doe je dan voor een speler waar het risico relatief klein is. Kijk, Groningen haalt Suarez voor een relatief klein bedrag en wij betalen een jaar later de volle mep. Zelfde geld voor de transfer van Huntelaar. Ze voldoen allebei uitstekend maar we hebben wel dik betaald.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dan nemen we PSV als voorbeeld. Op de een of andere manier doen ze het daar, met een vergelijkbaar budget als dat van ons, de laatste jaren een heel stukkie beter, qua scouting. En dat ligt volgens mij niet alleen aan de Chelsea-link.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op do okt 18, 2007 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 15/16
Modric is duurder en zal zelf niet naar Ajax willen. Al zal Zdravko Mamic, de president van Dinamo, er een grote stem in hebben waar hij uiteindelijk heengaat. Maar Ajax zal sowieso nooit en te nimmer de hoogstbiedende club zijn. Wat Ajax wil betalen voor Modric willen bijv. Bayern en Arsenal ook betalen. En daar zal Modric wel heen willen.brigade zuid schreef:Voor dat geld kun je Modric halen vermoed ik.
AN23/10/2007 - Ajax volgt ontwikkelingen van Liviu Ganea
(Gepost door HT, met dank aan forumlid Revo)
Ajax volgt de ontwikkelingen van Liviu Ganea (19), dit meldt de Roemeense site Prosport naar aanleiding van een interview met de speler van Dinamo Boekarest. Ajax heeft naar eigen zeggen al interesse voor de Roemeense aanvaller, toen hij op 16-jarige leeftijd in de voetbalschool van Giga Popescu zat. Ganea maakte hieruit de overgang naar Dinamo Boekarest. Liviu Ganea wordt momenteel beschouwd als een van de grote talenten van Dinamo Boekarest samen met onder andere Radu Stefan en Ianis Zicu. De kleine spits is linksbenig maar wordt bij Dinamo vooral gebruikt als rechtsbuiten.
Spelersprofiel
Voor Zuid-Amerikanen schrikken ze zich bij Ajax al jaren de pest, maar die Roemenen blijven ze vrolijk halen. En dat allemaal vanwege Chivu.

- Tscheu La Ling
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Dat klopt. Maar gevoelsmatig denk ik dat een speler die een langdurig contract tekent in Eindhoven ook wel te porren was geweest voor een overstap naar Amsterdam. Daarom denk ik dat Ajax de interesse destijds niet zal hebben omgezet in een definitieve poging.
Maar goed. Die jongen gaat naar Eindhoven. Ik richt me liever op spelers die wel naar Ajax komen.
Maar goed. Die jongen gaat naar Eindhoven. Ik richt me liever op spelers die wel naar Ajax komen.
Nil volentibus arduum
- Martin Eden