Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 03, 2007 3:55 pm

Raymon schreef:en Blind haalde niet eens die punten... ;)
Maar onder de streep wel betere resultaten
Maar zou het zo kunnen zijn dat er geen fatsoenlijke spelers gehaald konden worden omdat ze simpelweg niet wilde komen? Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar om er maar simpelweg van uit te gaan dat ze geen betere spelers wilden halen gaat me ook wat ver.
Ik denk ook wel dat ze betere spelers wilden halen. Maar het gebluf met schaduwlijstjes wekt natuurlijk ook verwachtingen. En buiten dat, een professionele organisatie moet beter op dit soort verkopen voorbereid zijn. En anders, heel lullig voor de spelers, moet je niet verkopen.
Overigens was het veldspel vorig jaar alweer een stuk beter dan het jaar daarvoor, mede door de betere selectie. Dit jaar hebben we helaas weinig geluk met onze voetballers. Een hoop blessures en daardoor niet kunnen bouwen aan een vast team.
Zoveel basisspelers waren er nu ook weer niet geblesseerd.
In dat geval gaat resultaat voor alles. Goed spel komt hopelijk daarna weer.
Er zijn altijd incidenten die ervoor zorgen dat je het 'bouwen' even opzij zet. Maar het heeft niet alleen met blessures en een moeilijke periode te maken. De selectie is zo samengesteld dat het voornamelijk degelijk is (of iig zou moeten zijn) met het hopen op een bevlieging van de voorhoedespelers. En, ook al mag dat blijkbaar niet te hard en te vaak gezegd, dat is een absolute schande en Ajax onwaardig
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 03, 2007 4:28 pm

LucaS schreef:Maar onder de streep wel betere resultaten
Daar hebben we al een topic over en dat schijnt dus wel mee te vallen.. maar als je het dan hebt over resultaat gericht voetbal dan kan Blind er inderdaad ook wat van
Ik denk ook wel dat ze betere spelers wilden halen. Maar het gebluf met schaduwlijstjes wekt natuurlijk ook verwachtingen. En buiten dat, een professionele organisatie moet beter op dit soort verkopen voorbereid zijn. En anders, heel lullig voor de spelers, moet je niet verkopen.
Als je niet 'bluft' met schaduwlijstjes dan worden de spelers die je wilt opeens 30% duurder. En ik geloof best dat er een schaduwlijst was, maar ik denk ook dat die spelers graag eerst zeker wilde weten dat ze CL zouden spelen.

En spelers die wegwillen die verkoop je. Die hou je niet tegen.
Zoveel basisspelers waren er nu ook weer niet geblesseerd.
Ik heb het lijstje van beschikbare spelers voor Zagreb al eens gepost. Verder mis je Davids op het middenveld, toendertijd nog Vertonghen, is nu Kennedy, Vermaelen en Luque geblesseerd en duurt het nog even voordat je echt weer de hele selectie compleet heeft.
Er zijn altijd incidenten die ervoor zorgen dat je het 'bouwen' even opzij zet. Maar het heeft niet alleen met blessures en een moeilijke periode te maken. De selectie is zo samengesteld dat het voornamelijk degelijk is (of iig zou moeten zijn) met het hopen op een bevlieging van de voorhoedespelers. En, ook al mag dat blijkbaar niet te hard en te vaak gezegd, dat is een absolute schande en Ajax onwaardig
Dit team heeft in potentie klasse verdedigers in huis (Stam, Vermaelen, Vertonghen, Heitinga), werkers op het middenveld (Gabri, Davids) en een voorroede die een aktie kunnen maken (Kennedy, Suarez) en een wereldspits (Huntelaar). Is de enige plek die ter discussie staat de 'Sneijder' plek. Ten Cate wil met de punt naar achteren spelen en gebruikt daar een schakelspeler voor (Maduro). Dat kan heel goed gaan werken. Meer ruimte voor Huntelaar en Suarez om akties te maken. Kennedy en Suarez die allebei ook naar de '10' positie kunnen zakken en genoeg speler met scorend vermogen voorin, op het middenveld en achterin (koppers). Geef ze de tijd en het wordt echt wel wat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 4:35 pm

Raymon schreef:Als je niet 'bluft' met schaduwlijstjes dan worden de spelers die je wilt opeens 30% duurder. En ik geloof best dat er een schaduwlijst was, maar ik denk ook dat die spelers graag eerst zeker wilde weten dat ze CL zouden spelen.
Maar dan kun je beter niemand halen. Nu haalt men een spits terwijl de spelmaker net vertrokken is en met Kennedy, Rommedahl, Huntelaar, Urzaiz, Manucharyan, Mitea, Suarez en Leonardo de voorhoede al meer dan voldoende bezet was.

What's next? Een keeper in de winterstop?

Gaat niet om Luque, gaat om het (niet aanwezige?) idee achter de aankoop.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 03, 2007 4:37 pm

Het idee is om zonder 10 te gaan spelen. Dan klopt het plaatje aardig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 03, 2007 4:38 pm

Het idee is om zonder echte buitenspelers te gaan spelen met Suarez in een compleet vrije rol.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 03, 2007 4:40 pm

Het idee was een andere manier van spelen met Suarez en KJH in het midden en Luque en Kennedy buiten op het middenveld. Zonder 10 dus.

Wel grappig dat om je punt te maken je alle mogelijke voorhoedespelers opnoemt, ook degenen die hier al jaren verketterd worden als zijnde absolute shit. :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 4:42 pm

Niet door mij hoor. Maar kennelijk wel door Ajax inderdaad. Anders zie ik die noodzaak tot drievoudige bezetting niet zo.

Luque en Kennedy zijn overigens geen middenvelders.

Maar on-topic maar weer:
Chelsea wil Ten Cate zo snel mogelijk van Ajax overnemen

Datum: 3-okt-2007 17:05

Door Simon Zwartkruis

Zijn contract bij Ajax loopt nog tot het eind van dit seizoen, maar als het aan Chelsea ligt verkast Henk ten Cate zo snel mogelijk naar de Londense club. Dat melden Engelse bronnen aan Sportweek.

Ten Cate voerde vorige week al een eerste gesprek met Chelsea in het huis van Frank Arnesen, de Deense technisch directeur van de club. Aanvankelijk zag het er naar uit dat ad interim-trainer Avram Grant – de vervanger van de onlangs ontslagen José Mourinho – het seizoen zou afmaken. Ten Cate zou dan na het verstrijken van zijn Ajax-contract als veldtrainer aangesteld kunnen worden, met Grant als manager. Maar naar het zich nu laat aanzien wil Chelsea eerder tot zaken komen. De verwachting is dat Peter Kenyon, algemeen directeur van de Engelse club, volgende week naar Nederland komt om te onderzoeken of Ajax het contract van Ten Cate wil laten afkopen.
Sportweek

Alexander

Bericht door Alexander » wo okt 03, 2007 4:53 pm

Wat geweldig, als we voor deze coach ook nog geld krijgen kan je me echt meenemen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 4:58 pm

Zoals met alles: hangt ervan af wat ervoor in de plaats komt. Als Mourinho komt vind ik het prima, maar als het Jol wordt houd ik liever Ten Cate.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 03, 2007 5:04 pm

Alexander schreef:Wat geweldig, als we voor deze coach ook nog geld krijgen kan je me echt meenemen.
Zou idd mooi zijn, naar London? :drecul.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo okt 03, 2007 5:12 pm

Alexander schreef:Wat geweldig, als we voor deze coach ook nog geld krijgen
Zou idd een perfecte deal zijn en ze willen hem nog zo snel mogelijk ook. Laat Koster het seizoen maar verder afmaken dan en na het seizoen een vervanger aantrekken.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 03, 2007 5:16 pm

Jöhnk schreef:Zoals met alles: hangt ervan af wat ervoor in de plaats komt. Als Mourinho komt vind ik het prima, maar als het Jol wordt houd ik liever Ten Cate.
Exact.

Ik ben op zich geen groot Ten Cate-fan (ik vind hem geen leuke man, en vooral zijn manier van communiceren is de mijne niet), maar hij wordt hier wel heel gemakkelijk (en ten onrechte) als een totale nul neergezet. Ik vind hem een goede trainer. Van mij hoeft hij op zich niet weg.

K.
Still alive...

Arwin

Bericht door Arwin » wo okt 03, 2007 5:20 pm

Mourinho zou wel een stunt zijn, hoewel ik hem wel een man vind voor een club als Ajax. Maar die zal misschien wel wachten op Barcelona begin komend seizoen.

Martin Jol wil ik nooit naar Ajax zien komen. Maar ik denk eigenlijk dat ten Cate niet midden in het seizoen vertrekt.

Aristides

Bericht door Aristides » wo okt 03, 2007 5:23 pm

We zullen wel zien, HtC zal wel een topclub willen leiden, kan ik me heel goed voorstellen, maar waarom zouden ze HtC nemen, die kan er toch niets van?

In de Ajaxtraditie zullen we wel Sonny Silooy 1 1/2 jaar laten ploeteren, of Bryan Roy, want die liet vorig jaar de B1 slecht voetballen of is de trainer van de F4 beschikbaar? Ergens moet toch een trainer zonder ervaring te vinden zijn!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 03, 2007 5:24 pm

Mourinho... Het is niet eens ondenkbaar.

Hij is een slimme, wat excentrieke man, die precies weet waar hij wel en waar hij niet naar toe moet gaan. Terug naar Porto? No way. Daar overtreft hij zichzelf nooit. Barcelona? Nóg zo'n club waar je het alleen goed doet wanneer je de Champions League wint.

Maar Ajax...?

Hmmm. Tamelijk grote club, maar ze maken al jaren consequent de verkeerde keuzes en voetballend stelt het al jaren niks voor. Aanhang snakt naar succes. Er is redelijk wat geld. Er is ambitie. Hij zou absoluut carte blanche krijgen. Het is de club van zijn grote voorbeeld Louis van Gaal... Ajax... Hmmm... Zit wel een zekere potentie in en er valt tenminste eer aan te behalen.

Als er één man in de voetballerij rondloopt die wel eens heel verrassend bereid zou kunnen zijn om de 'uitdaging Ajax' aan te gaan, dan is het Mourinho wel. Ik zou 'm voor de gein eens bellen.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo okt 03, 2007 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 5:25 pm

Arwin schreef:Mourinho zou wel een stunt zijn, hoewel ik hem wel een man vind voor een club als Ajax. Maar die zal misschien wel wachten op Barcelona begin komend seizoen.
Denk dat de macht van de Blauwe Olifant op dit moment iets te groot is bij Barcelona.

Maar Ten Cate zal wel aanblijven inderdaad.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo okt 03, 2007 5:26 pm

Kowalczyk schreef: Ik vind hem een goede trainer.
Waarom vind je dat Ko?

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 03, 2007 5:33 pm

Omdat ik het verschil tussen vorig seizoen en het seizoen dáárvoor behoorlijk groot vond. Voetballend aanzienlijk beter, het gat ten opzichte van PSV kromp van 24 punten naar 1 doelpuntje, uiteindelijk toch ook de beker en de play-offs gewonnen... Ik vond dat hij, al met al, de progressie wel geboekt heeft vorig jaar. Tamelijk hoopvol. Ben benieuwd of hij dit jaar de volgende stap weet te zetten (landstitel en een betere campagne in de UEFA Cup). Zo niet, dan zou je kunnen besluiten om zijn contract niet te verlengen en uit elkaar te gaan.

Maar ik geloof niet dat er op dit moment veel trainers zijn die er wezenlijk meer uit zouden halen. Dus 'Ten Cate oprotten'? Nee. Schromelijk overdreven.

K.
Still alive...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo okt 03, 2007 5:41 pm

Kowalczyk schreef:Omdat ik het verschil tussen vorig seizoen en het seizoen dáárvoor behoorlijk groot vond. Voetballend aanzienlijk beter, het gat ten opzichte van PSV kromp van 24 punten naar 1 doelpuntje, uiteindelijk toch ook de beker en de play-offs gewonnen... Ik vond dat hij, al met al, de progressie wel geboekt heeft vorig jaar. Tamelijk hoopvol. Ben benieuwd of hij dit jaar de volgende stap weet te zetten (landstitel en een betere campagne in de UEFA Cup). Zo niet, dan zou je kunnen besluiten om zijn contract niet te verlengen en uit elkaar te gaan.

Maar ik geloof niet dat er op dit moment veel trainers zijn die er wezenlijk meer uit zouden halen. Dus 'Ten Cate oprotten'? Nee. Schromelijk overdreven.

K.
Hij heeft het vorig jaar inderdaad aardig gedaan, maar hij had ook aanzienlijk beter materiaal tot zijn beschikking dan zijn voorgangers. Ajax had vorig jaar gewoon kampioen moeten worden.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo okt 03, 2007 5:48 pm

Nóg meer geruchten over Ten Cate en Chelsea
Eerder vandaag berichtte VI al dat Henk ten Cate zou hebben onderhandeld met Chelsea over een positie als veldtrainer. Sportweek weet te melden dat Chelsea Ten Cate zo snel mogelijk in Londen wil hebben. Peter Kenyon, algemeen directeur van Chelsea zou volgende week naar Nederland komen om te onderzoeken of Ajax het contract van Ten Cate wil laten afkopen.

Bron: AN

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 03, 2007 5:48 pm

Vind ik ook, maar ik vind niet dat het aan Ten Cate gelegen heeft dat hij er op één doelpunt naast heeft gegrepen. Hij pakte wél de beker en de play-offs en de J.C. Schaal. Alleen Europees was het niks. Dat is een zwaar verwijt.

Maar daar gaat het allemaal niet om.

Het besluit of een trainer mag blijven of weg moet, is geen rechtspraak waarbij jurisprudentie uit het verleden je dwingt om consequent te zijn. Het is geen kwestie van argumenten tegen elkaar wegstrepen (in vergelijking met voorgangers) - en op basis daarvan tot een zo eerlijke en objectief mogelijke conclusie komen over hoe een trainer het heeft gedaan in vergelijking met zijn voorgangers. Je hoeft, in dit soort zaken, aan niets of niemand recht te doen. Als het om het clubbelang gaat, hoef je geen alibi te hebben.

Het gaat om Ajax - en de vraag 'wordt de club er beter van als deze trainer nú vertrekt?' Wat dat betreft kun je een trainer die net de dubbel gepakt heeft, wegsturen omdat je - pakweg - Louis van Gaal of José Mourinho kunt krijgen. Het is ook mogelijk dat je een trainer over wie je ronduit ontevreden bent, laat zitten omdat er domweg geen vervanger voorhanden is die het wezenlijk beter zou doen. Kan allebei.

Nogmaals: het is geen rechtspraak, maar pragmatisch denken, in het belang van de club. En ik geloof niet dat het op dit moment in het belang van Ajax zou zijn om Ten Cate te ditchen. Ik denk niet dat we daar op de korte termijn (namelijk: dit seizoen) beter van zouden worden. Je kunt wél besluiten aan het eind van het seizoen zijn contract niet te verlengen, mits je een kandidaat kunt krijgen die je hoger aanslaat dan Ten Cate. Maar da's een ander verhaal.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo okt 03, 2007 5:57 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo okt 03, 2007 5:51 pm

Ik ben het 100% met Ko eens. Alleen laten gaan als we LvG of Mourinho kunnen krijgen. Jol? Dikke doei. Die hoef ik niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

sudesh

Bericht door sudesh » wo okt 03, 2007 6:00 pm

Waarom een trainer tussentijds laten gaan?

Niet dat Ten Cate een wondertrainer is, maar een nieuwe coach zal toch tijd nodig hebben om de selectie naar zijn hand te zetten.

De selectie die we nu tot onze beschikking hebben is verre van ideaal. Over een jaar zal er weer de nodige mutaties gaan plaatsvinden in de selectie, laat dan maar een nieuwe trainer weer helemaal over nieuw beginnen.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo okt 03, 2007 6:16 pm

Kowalczyk schreef:Vind ik ook, maar ik vind niet dat het aan Ten Cate gelegen heeft dat hij er op één doelpunt naast heeft gegrepen. Hij pakte wél de beker en de play-offs en de J.C. Schaal. Alleen Europees was het niks. Dat is een zwaar verwijt.

Maar daar gaat het allemaal niet om.

Het besluit of een trainer mag blijven of weg moet, is geen rechtspraak waarbij jurisprudentie uit het verleden je dwingt om consequent te zijn. Het is geen kwestie van argumenten tegen elkaar wegstrepen (in vergelijking met voorgangers) - en op basis daarvan tot een zo eerlijke en objectief mogelijke conclusie komen over hoe een trainer het heeft gedaan in vergelijking met zijn voorgangers. Je hoeft, in dit soort zaken, aan niets of niemand recht te doen. Als het om het clubbelang gaat, hoef je geen alibi te hebben.

Het gaat om Ajax - en de vraag 'wordt de club er beter van als deze trainer nú vertrekt?' Wat dat betreft kun je een trainer die net de dubbel gepakt heeft, wegsturen omdat je - pakweg - Louis van Gaal of José Mourinho kunt krijgen. Het is ook mogelijk dat je een trainer over wie je ronduit ontevreden bent, laat zitten omdat er domweg geen vervanger voorhanden is die het wezenlijk beter zou doen. Kan allebei.

Nogmaals: het is geen rechtspraak, maar pragmatisch denken, in het belang van de club. En ik geloof niet dat het op dit moment in het belang van Ajax zou zijn om Ten Cate te ditchen. Ik denk niet dat we daar op de korte termijn (namelijk: dit seizoen) beter van zouden worden. Je kunt wél besluiten aan het eind van het seizoen zijn contract niet te verlengen, mits je een kandidaat kunt krijgen die je hoger aanslaat dan Ten Cate. Maar da's een ander verhaal.

K.
Ben ik met je eens, het is onzinnig om hem nu weg te sturen.

bryan

Bericht door bryan » wo okt 03, 2007 6:41 pm

Rishi schreef:Lees eens goed Brian!
hehehe

Plaats reactie