Dat komt wellicht omdat het Ajax-publiek kritischer is op buitenlandse aankopen en spelers als Ogararu tien keer minder krediet geeft dan jochies uit eigen jeugd als Heitinga. Zelfs Zlatan werd pas gepruimd in zijn laatste jaar. Daarvoor voortdurend uitgefloten ('slome zak', 'luie flikker', 'lange slungel'). Zijn we misschien allemaal vergeten en degenen die het deden zullen het in alle toonaarden ontkennen. Maar ik stond tussen al die gasten en ik ben het niet vergeten.Zuidema schreef:Stel dat de scouting bij Ajax nou wel eens goed werkt, maar dat Ajax zelf de grote sta-in-de-weg is in het ontbolsteren van dat talent? Niet alleen door slechte jeugdtrainers, zoals Demo noemt, maar ook omdat Ajax het niet lukt om buitenlands talent zich 'thuis' te laten voelen, waar ze ook vandaan komen? Waarom komen alleen de Nederlanders en Belgen uiteindelijk door?
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- LouisXIV & co
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Sterker nog.. zlatan kreeg pas krediet ná die goal tegen nac.. toen was hij ineens onmisbaar, ik denk dat hij daarvoor in diezelfde wedstrijd nog gewoon afgezeken werd.LouisXIV & co schreef:Dat komt wellicht omdat het Ajax-publiek kritischer is op buitenlandse aankopen en spelers als Ogararu tien keer minder krediet geeft dan jochies uit eigen jeugd als Heitinga. Zelfs Zlatan werd pas gepruimd in zijn laatste jaar. Daarvoor voortdurend uitgefloten ('slome zak', 'luie flikker', 'lange slungel'). Zijn we misschien allemaal vergeten en degenen die het deden zullen het in alle toonaarden ontkennen. Maar ik stond tussen al die gasten en ik ben het niet vergeten.Zuidema schreef:Stel dat de scouting bij Ajax nou wel eens goed werkt, maar dat Ajax zelf de grote sta-in-de-weg is in het ontbolsteren van dat talent? Niet alleen door slechte jeugdtrainers, zoals Demo noemt, maar ook omdat Ajax het niet lukt om buitenlands talent zich 'thuis' te laten voelen, waar ze ook vandaan komen? Waarom komen alleen de Nederlanders en Belgen uiteindelijk door?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat een beleid. On-geloof-lijk.Ajax naar Newcastle voor handtekening Luque
23/8/2007 9 :45
EXCLUSIEF - Ajax lijkt de strijd om Albert Luque te winnen. Technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Maarten Fontein zijn onderweg naar Newcastle om er te onderhandelen met de Spaanse aanvaller.
Om half tien donderdagochtend zijn van Geel en Fontein op Schiphol in het vliegtuig gestapt, om half twaalf Nederlandse tijd zullen zij in Engeland landen om er te onderhandelen met de zaakwaarnemer van Luque, Arroyo García. Dat Fontein én Van Geel samen de trip maken, duidt erop dat de onderhandelingen in een vergevorderd stadium zijn.
Niet alleen Ajax aast op Luque, ook Feyenoord en PSV zijn de laatste weken aan de 29-jarige Catalaan gelinkt. De zeventienvoudig international, die nog tot medio 2010 onder contract staat bij The Magpies, wordt onder andere begeerd door Sevilla. Bij Newcastle kwam hij in de laatste twee seizoenen tot 21 competitieduels en één doelpunt.
www.vi.nl
Nee, we doen geen paniekaankopen.Peter schreef:Wat een beleid. On-geloof-lijk.Ajax naar Newcastle voor handtekening Luque
23/8/2007 9 :45
EXCLUSIEF - Ajax lijkt de strijd om Albert Luque te winnen. Technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Maarten Fontein zijn onderweg naar Newcastle om er te onderhandelen met de Spaanse aanvaller.
Om half tien donderdagochtend zijn van Geel en Fontein op Schiphol in het vliegtuig gestapt, om half twaalf Nederlandse tijd zullen zij in Engeland landen om er te onderhandelen met de zaakwaarnemer van Luque, Arroyo García. Dat Fontein én Van Geel samen de trip maken, duidt erop dat de onderhandelingen in een vergevorderd stadium zijn.
Niet alleen Ajax aast op Luque, ook Feyenoord en PSV zijn de laatste weken aan de 29-jarige Catalaan gelinkt. De zeventienvoudig international, die nog tot medio 2010 onder contract staat bij The Magpies, wordt onder andere begeerd door Sevilla. Bij Newcastle kwam hij in de laatste twee seizoenen tot 21 competitieduels en één doelpunt.
www.vi.nl

- Tscheu La Ling
Als het doorgaat, dan kopen we een naam. Uit het verleden. Ik kan me nog een weergaloze goal herinneren die hij ooit maakte tegen Real Madrid. Maar of hij nog tot zoiets in staat is?
En betekent dit dat Suarez voorbestemd is om op nummer 10 te spelen? Want een goede Luque hoort niet op de bank en Ajax zal toch al op voorhand ervanuit gaan dat hij (ver) over zijn top is?
En betekent dit dat Suarez voorbestemd is om op nummer 10 te spelen? Want een goede Luque hoort niet op de bank en Ajax zal toch al op voorhand ervanuit gaan dat hij (ver) over zijn top is?
Geld moet rollen!
Nou, mijn eerste reactie is niet direct positief. Wat moeten we met een jongen die al zo'n tijd niet of nauwelijks meer heeft gespeeld. En het is ook nog eens niet iemand voor de positie van Sneijder.
Het feit dat er tegenwoordig zoveel spanjaarden worden gescout vind ik ook maar vreemd. Voor de entree van Ten Cate hadden we nog nooit een spanjaard gezien en nu lees je bijna alleen maar over interesse in Spanjaarden. Hoe groot is de invloed van onze scouting op het aankoopbeleid nou eigenlijk? Volgens mij toch vrij nihil want ook dit is weer een jongen waarvoor je geen scout nodig hebt.
Het feit dat er tegenwoordig zoveel spanjaarden worden gescout vind ik ook maar vreemd. Voor de entree van Ten Cate hadden we nog nooit een spanjaard gezien en nu lees je bijna alleen maar over interesse in Spanjaarden. Hoe groot is de invloed van onze scouting op het aankoopbeleid nou eigenlijk? Volgens mij toch vrij nihil want ook dit is weer een jongen waarvoor je geen scout nodig hebt.
Nil volentibus arduum
Denk je?Jöhnk schreef:Ik neem aan dat hij in de plaats komt van Mendoza. De vervanging van Sneijder blijft nog steeds vacant.
--oga-----stam---vermaelen---ema
-----gabri----------------heit---------
kennedy-----------------------Luque
----------Huntel--------Suarez-------
Zo zal het wel worden! Ik ben voor 433 met Emanuelson op 10!
Wie Kent Leopoldo Luque Nog?
I think I lost my fucking headache
Weet je wat die Luque verdient bij NU? Daar zal een straf robbertje onderhandeld moeten worden!rush2112 schreef:Dan hoeft Fontein toch niet mee?joey schreef:Ajax zal hem huren, neem ik aan. Hoop ik.
Luque was ooit wel een heel goede voetballer.
@Luuk: die positie kan Urby niet aan. Laat hem eerst maar eens op links zijn taken uitvoeren.
Het stinkt aan alle kanten!
- Tscheu La Ling
Op zich heb je helemaal gelijk. Maar we wachten al zo lang....Voetske schreef:Wacht nou even af jongens ....
Ik zou zo graag een fatsoenlijke vervanger voor Sneijder zien. Dat is toch niet te veel gevraagd met 27 miljoen aan investeringsmogelijkheden. Als het halen van een vermoedelijk 'over the top' spanjaard het enige is wat ze kunnen bedenken ben ik 'enigzins teleurgesteld'.
Nil volentibus arduum
Ik ken hem amper, als je zijn stats ziet dan is duidelijk dat de stap naar Newcastle de verkeerde was. Het lijkt me nu ook niet bepaald de ideale plaats om naar over te stappen als Spaanse speler.
Daarvoor was hij gewoon prima, laten we hopen dat de aanpak van htC en de aanwezigheid van de andere Spanjaarden bij AJAX hem weer "de oude" maken.
Een huurperiode van een jaar met een optoe tot koop lijkt me erg zinvol.
Ik heb toch ook wel een gevoeletje van triomf omdat hij misschien wél naar ons komt en niet naar PSV die al maanden hengelt of feyenoord, ik kan er niets aan doen
Het lijkt me ook niet de vervanger van Sneijder.
Daarvoor was hij gewoon prima, laten we hopen dat de aanpak van htC en de aanwezigheid van de andere Spanjaarden bij AJAX hem weer "de oude" maken.
Een huurperiode van een jaar met een optoe tot koop lijkt me erg zinvol.
Ik heb toch ook wel een gevoeletje van triomf omdat hij misschien wél naar ons komt en niet naar PSV die al maanden hengelt of feyenoord, ik kan er niets aan doen

Het lijkt me ook niet de vervanger van Sneijder.
Dat krijg ik pas als hij de sterren van de hemel speelt. Als hij de winnende maakt in Eindhoven bijvoorbeeld.Neefkens schreef:Ik heb toch ook wel een gevoeletje van triomf omdat hij misschien wél naar ons komt en niet naar PSV die al maanden hengelt of feyenoord, ik kan er niets aan doen![]()

Lijkt me ook niet, maar wat is hij dan wel?Het lijkt me ook niet de vervanger van Sneijder.
Het stinkt aan alle kanten!