Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do aug 23, 2007 6:28 am

Zuidema schreef:Stel dat de scouting bij Ajax nou wel eens goed werkt, maar dat Ajax zelf de grote sta-in-de-weg is in het ontbolsteren van dat talent? Niet alleen door slechte jeugdtrainers, zoals Demo noemt, maar ook omdat Ajax het niet lukt om buitenlands talent zich 'thuis' te laten voelen, waar ze ook vandaan komen? Waarom komen alleen de Nederlanders en Belgen uiteindelijk door?
Dat komt wellicht omdat het Ajax-publiek kritischer is op buitenlandse aankopen en spelers als Ogararu tien keer minder krediet geeft dan jochies uit eigen jeugd als Heitinga. Zelfs Zlatan werd pas gepruimd in zijn laatste jaar. Daarvoor voortdurend uitgefloten ('slome zak', 'luie flikker', 'lange slungel'). Zijn we misschien allemaal vergeten en degenen die het deden zullen het in alle toonaarden ontkennen. Maar ik stond tussen al die gasten en ik ben het niet vergeten.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

M..

Bericht door M.. » do aug 23, 2007 7:43 am

LouisXIV & co schreef:
Zuidema schreef:Stel dat de scouting bij Ajax nou wel eens goed werkt, maar dat Ajax zelf de grote sta-in-de-weg is in het ontbolsteren van dat talent? Niet alleen door slechte jeugdtrainers, zoals Demo noemt, maar ook omdat Ajax het niet lukt om buitenlands talent zich 'thuis' te laten voelen, waar ze ook vandaan komen? Waarom komen alleen de Nederlanders en Belgen uiteindelijk door?
Dat komt wellicht omdat het Ajax-publiek kritischer is op buitenlandse aankopen en spelers als Ogararu tien keer minder krediet geeft dan jochies uit eigen jeugd als Heitinga. Zelfs Zlatan werd pas gepruimd in zijn laatste jaar. Daarvoor voortdurend uitgefloten ('slome zak', 'luie flikker', 'lange slungel'). Zijn we misschien allemaal vergeten en degenen die het deden zullen het in alle toonaarden ontkennen. Maar ik stond tussen al die gasten en ik ben het niet vergeten.
Sterker nog.. zlatan kreeg pas krediet ná die goal tegen nac.. toen was hij ineens onmisbaar, ik denk dat hij daarvoor in diezelfde wedstrijd nog gewoon afgezeken werd.

999

Bericht door 999 » do aug 23, 2007 7:56 am

LoL.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 23, 2007 8:54 am

Ajax naar Newcastle voor handtekening Luque

23/8/2007 9 :45

EXCLUSIEF - Ajax lijkt de strijd om Albert Luque te winnen. Technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Maarten Fontein zijn onderweg naar Newcastle om er te onderhandelen met de Spaanse aanvaller.
Om half tien donderdagochtend zijn van Geel en Fontein op Schiphol in het vliegtuig gestapt, om half twaalf Nederlandse tijd zullen zij in Engeland landen om er te onderhandelen met de zaakwaarnemer van Luque, Arroyo García. Dat Fontein én Van Geel samen de trip maken, duidt erop dat de onderhandelingen in een vergevorderd stadium zijn.

Niet alleen Ajax aast op Luque, ook Feyenoord en PSV zijn de laatste weken aan de 29-jarige Catalaan gelinkt. De zeventienvoudig international, die nog tot medio 2010 onder contract staat bij The Magpies, wordt onder andere begeerd door Sevilla. Bij Newcastle kwam hij in de laatste twee seizoenen tot 21 competitieduels en één doelpunt.

www.vi.nl
Wat een beleid. On-geloof-lijk.

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 23, 2007 8:56 am

Belachelijk.

:tranen.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 23, 2007 9:10 am

Heb nog maar even wat lopen zoeken over die Luque, maar daar word je alleen maar droeviger van.

In 06/07 kwam hij tot 0 basisplaatsen en 7 invalbeurten in de Premier League. Dit kwam vooral door blessures en een 'subsequent lack of fitness'.

rush2112

Bericht door rush2112 » do aug 23, 2007 9:11 am

Peter schreef:
Ajax naar Newcastle voor handtekening Luque

23/8/2007 9 :45

EXCLUSIEF - Ajax lijkt de strijd om Albert Luque te winnen. Technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Maarten Fontein zijn onderweg naar Newcastle om er te onderhandelen met de Spaanse aanvaller.
Om half tien donderdagochtend zijn van Geel en Fontein op Schiphol in het vliegtuig gestapt, om half twaalf Nederlandse tijd zullen zij in Engeland landen om er te onderhandelen met de zaakwaarnemer van Luque, Arroyo García. Dat Fontein én Van Geel samen de trip maken, duidt erop dat de onderhandelingen in een vergevorderd stadium zijn.

Niet alleen Ajax aast op Luque, ook Feyenoord en PSV zijn de laatste weken aan de 29-jarige Catalaan gelinkt. De zeventienvoudig international, die nog tot medio 2010 onder contract staat bij The Magpies, wordt onder andere begeerd door Sevilla. Bij Newcastle kwam hij in de laatste twee seizoenen tot 21 competitieduels en één doelpunt.

www.vi.nl
Wat een beleid. On-geloof-lijk.
Nee, we doen geen paniekaankopen. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 23, 2007 9:12 am

Kinkladze ll, vrees ik. Waarom staan de Spaanse clubs niet voor hem in de rij?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 23, 2007 9:14 am

Ik neem aan dat hij in de plaats komt van Mendoza. De vervanging van Sneijder blijft nog steeds vacant.

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » do aug 23, 2007 9:16 am

Als het doorgaat, dan kopen we een naam. Uit het verleden. Ik kan me nog een weergaloze goal herinneren die hij ooit maakte tegen Real Madrid. Maar of hij nog tot zoiets in staat is?

En betekent dit dat Suarez voorbestemd is om op nummer 10 te spelen? Want een goede Luque hoort niet op de bank en Ajax zal toch al op voorhand ervanuit gaan dat hij (ver) over zijn top is?
Geld moet rollen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 23, 2007 9:16 am

Ajax zal hem huren, neem ik aan. Hoop ik.

Luque was ooit wel een heel goede voetballer.
Laatst gewijzigd door joey op do aug 23, 2007 9:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 23, 2007 9:16 am

Nou, mijn eerste reactie is niet direct positief. Wat moeten we met een jongen die al zo'n tijd niet of nauwelijks meer heeft gespeeld. En het is ook nog eens niet iemand voor de positie van Sneijder.

Het feit dat er tegenwoordig zoveel spanjaarden worden gescout vind ik ook maar vreemd. Voor de entree van Ten Cate hadden we nog nooit een spanjaard gezien en nu lees je bijna alleen maar over interesse in Spanjaarden. Hoe groot is de invloed van onze scouting op het aankoopbeleid nou eigenlijk? Volgens mij toch vrij nihil want ook dit is weer een jongen waarvoor je geen scout nodig hebt.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do aug 23, 2007 9:17 am

Wacht nou even af jongens ....
Blij met de punten ...

rush2112

Bericht door rush2112 » do aug 23, 2007 9:17 am

joey schreef:Ajax zal hem huren, neem ik aan. Hoop ik.

Dan hoeft Fontein toch niet mee?

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 23, 2007 9:18 am

Jöhnk schreef:Ik neem aan dat hij in de plaats komt van Mendoza. De vervanging van Sneijder blijft nog steeds vacant.
Denk je?

--oga-----stam---vermaelen---ema

-----gabri----------------heit---------
kennedy-----------------------Luque

----------Huntel--------Suarez-------

Zo zal het wel worden! Ik ben voor 433 met Emanuelson op 10!

Wie Kent Leopoldo Luque Nog?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do aug 23, 2007 9:19 am

Voetske schreef:Wacht nou even af jongens ....
Waarop? Op de transfer van Sonja Bakker?

999

Bericht door 999 » do aug 23, 2007 9:21 am

Jöhnk schreef:
Waarop? Op de transfer van Sonja Bakker?
Volgens mij heeft niemand een goed beeld van de Luque op dit moment, de een roept dat ie 30 kilo te zwaar is de ander dat ie zwaar astma patiënt is ( ik zeg maar wat ).
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 23, 2007 9:21 am

rush2112 schreef:
joey schreef:Ajax zal hem huren, neem ik aan. Hoop ik.

Dan hoeft Fontein toch niet mee?
Weet je wat die Luque verdient bij NU? Daar zal een straf robbertje onderhandeld moeten worden!

@Luuk: die positie kan Urby niet aan. Laat hem eerst maar eens op links zijn taken uitvoeren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do aug 23, 2007 9:22 am

Voetske schreef:Volgens mij heeft niemand een goed beeld van de Luque op dit moment, de een roept dat ie 30 kilo te zwaar is de ander dat ie zwaar astma patiënt is ( ik zeg maar wat ).
Ik begrijp dat jij onder voorbehoud positief bent? :shock.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 23, 2007 9:22 am

Ons scoutingsapparaat werkt weer eens op volle toeren.

Om droevig van te worden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » do aug 23, 2007 9:22 am

LucaS schreef:Ik ben voor 433 met Emanuelson op 10!
Pardon? Lees ik het goed? Emanuelson op 10? Dat is een belediging voor alle voorgaande nummers 10 die Ajax heeft gehad.
Geld moet rollen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 23, 2007 9:23 am

Op zich heb je helemaal gelijk. Maar we wachten al zo lang....

Ik zou zo graag een fatsoenlijke vervanger voor Sneijder zien. Dat is toch niet te veel gevraagd met 27 miljoen aan investeringsmogelijkheden. Als het halen van een vermoedelijk 'over the top' spanjaard het enige is wat ze kunnen bedenken ben ik 'enigzins teleurgesteld'.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 23, 2007 9:25 am

Laten we hopen dat VI er naast zit. :crazy.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do aug 23, 2007 9:26 am

Ik ken hem amper, als je zijn stats ziet dan is duidelijk dat de stap naar Newcastle de verkeerde was. Het lijkt me nu ook niet bepaald de ideale plaats om naar over te stappen als Spaanse speler.

Daarvoor was hij gewoon prima, laten we hopen dat de aanpak van htC en de aanwezigheid van de andere Spanjaarden bij AJAX hem weer "de oude" maken.
Een huurperiode van een jaar met een optoe tot koop lijkt me erg zinvol.
Ik heb toch ook wel een gevoeletje van triomf omdat hij misschien wél naar ons komt en niet naar PSV die al maanden hengelt of feyenoord, ik kan er niets aan doen :ajaxsmiley.gif:
Het lijkt me ook niet de vervanger van Sneijder.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 23, 2007 9:28 am

Neefkens schreef:Ik heb toch ook wel een gevoeletje van triomf omdat hij misschien wél naar ons komt en niet naar PSV die al maanden hengelt of feyenoord, ik kan er niets aan doen :ajaxsmiley.gif:
Dat krijg ik pas als hij de sterren van de hemel speelt. Als hij de winnende maakt in Eindhoven bijvoorbeeld. :666.gif:

Het lijkt me ook niet de vervanger van Sneijder.
Lijkt me ook niet, maar wat is hij dan wel?

Gesloten