Luis Suárez
Moderator: mods
Niet elke kans is raak. Bij geen enkele speler. Maar ook daarin is hij zeker niet slechter dan Babel, en dan druk ik me waarschijnlijk voorzichtig uit.
Maar goed, het is na 2 wedstrijden inderdaad veel te vroeg om hosanna te roepen. Ik had nogal wat bedenkingen tegen zijn komst, en hoewel ik positief verrast ben, is het zeker verstandig om over een wat langere periode te kijken.
Schwalbes moeten streng bestraft worden. Wat mij betreft achteraf op basis van tv-beelden
Maar goed, het is na 2 wedstrijden inderdaad veel te vroeg om hosanna te roepen. Ik had nogal wat bedenkingen tegen zijn komst, en hoewel ik positief verrast ben, is het zeker verstandig om over een wat langere periode te kijken.
Schwalbes moeten streng bestraft worden. Wat mij betreft achteraf op basis van tv-beelden
I think I lost my fucking headache
Voor een 'tweede Hennie Meijer' doet hij het niet slecht!LucaS schreef:Ik had nogal wat bedenkingen tegen zijn komst, en hoewel ik positief verrast ben, is het zeker verstandig om over een wat langere periode te kijken.

Gewoon iemand met TV-beelden op de tribune die de scheidsrechter een seintje geeft. Hoe moeilijk kan dat zijn?Schwalbes moeten streng bestraft worden. Wat mij betreft achteraf op basis van tv-beelden
Het stinkt aan alle kanten!
Hij heeft vorig jaar met Groningen tegen o.a. Ajax laten zien dat hij zijn mannetje staat. Hij heeft al genoeg verdedigers van formaat in de luren gelegd.joey schreef:Dat overkomt ons allemaal wel eens. En inderdaad, het zal nog moeten blijken hoe Suárez het doet tegen ploegen die iets meer voorstellen dan De Graafschap.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Mwa... Suarez moet erg opletten geen tweede Robben te gaan worden. 2 wedstrijden voor Ajax; 2 strafschoppen versierd. Als dit zo doorgaat komt vanzelf het omsalgpunt dat ie nooit meer een penalty mee krijgt, al wordt hij onder het gras geschopt. Maar het triomfantelijke vuistje was er in Doetinchem niet meer bij, dat is al wat. Volgens mij heeft met name zijn gedrag na de penalty tegen Slavia (lachen, gebalde vuistjes) gezorgd voor de penalty aan de andere kant. Het kan de Maier niet zijn ontgaan.Jöhnk schreef:Maar op die TV-beelden is lijkt Suarez op zijn hakken getrapt te worden door die super(?)boer die achter hem loopt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Een speler die een strafschop krijgt mag niet blij zijn?
Er zijn niet zo veel mogelijkheden; je kunt ook blijven kermen van de pijn, totdat de strafschop genomen moet worden, want dan ben je ineens weer genezen. Een speler hoopt op de 1-0 in de vcl, dat mag inderdaad niet, hopen op een voorsprong.
Suarez is blij dat Ajax een strafschop krijgt? Nee, dan het "Ajaxpubliek", dat was falikant tegen die strafschop, een schande. Gelukkig miste KJH en we zijn helemaal verrukt als Slavia een strafschop wel benut!
Er zijn niet zo veel mogelijkheden; je kunt ook blijven kermen van de pijn, totdat de strafschop genomen moet worden, want dan ben je ineens weer genezen. Een speler hoopt op de 1-0 in de vcl, dat mag inderdaad niet, hopen op een voorsprong.
Suarez is blij dat Ajax een strafschop krijgt? Nee, dan het "Ajaxpubliek", dat was falikant tegen die strafschop, een schande. Gelukkig miste KJH en we zijn helemaal verrukt als Slavia een strafschop wel benut!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
We mogen niet na twee wedstrijden oordelen over zijn voetbalkwaliteiten en terecht, ik heb hem nog niet live zien voetballen, maar we mogen hem wel na diezelfde wedstrijden (nog niet eens twee volle!) vergelijken met Robben?????????LucaS schreef:Dat is grote onzin. De strafschop van Ajax was twijfelachtig. Ik mag toch hopelijk wel vinden dat mijn club geen Robbenachtige spelers moet hebben? En natuurlijk ben ik blij als Ajax wint, terecht of niet..
Ik heb hem één keer zien spelen, dat was tegen Ajax, de andere keren waren het voornamelijk samenvattingen en daar kan ik weinig uit opmaken, je ziet alleen wat er lukt.LucaS schreef:Ik heb hem wel vaker zien spelen, Demo. Jij niet? Kwaliteiten binnen het Ajaxvoetbal kan je niet beoordelen na 2 wedstrijden, aanstellerig gedrag en schwalbes kun je in elke ploeg en taktiek kwijt
Kwaliteit kun je inderdaad niet zo snel beoordelen, maar de vraag is of het schwalbes waren. Wordt iemand geraakt en valt (kan zijn: zoekt de val), is het dan een schwalbe?
Op tv lieten ze de val tegen Slavia uit verschillende hoeken zien, leek mij geen schwalbe; een schwalbe is je laten vallen zonder dat je bent geraakt/uit evenwicht bent gebracht.
Mijn vrouw komt uit Rotterdam en ik heb geen tele 2, zal ook wel iets verklaren.LucaS schreef:Ik heb tele2 en mijn meissie komt uit Groningen.. Verklaart wellicht iets..
Hij heeft wat mij betreft de schijn zeer tegen, maar dat is inderdaad ook op basis van wat ik vorig seizoen heb gezien.
We zullen zondag zien wat hij presteert.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Je begrijpt best wat ik bedoel, denk ik. een speler die een dergelijke blijdschap vertoont, geeft op zijn minst een signaal af dat overkomt als "heb ik eens even mooi versierd".Demosthenes schreef:Een speler die een strafschop krijgt mag niet blij zijn?
Kijk ook eens naar de gele kaart die zijn directe tegenstander (de naam is mij ontschoten) kreeg afgelopen zondag tegen De Graafschap. Volgens mij was dat meer vanwege de doodskreet die Suarez uitschreeuwde, dan de overtreding zelf. Hij komt dus soms wat op mij over als een zwaluw.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Voor sommigen zal het zo'n signaal zijn, maar die moet je dan toch in Rotterdam zoekenJe begrijpt best wat ik bedoel, denk ik. een speler die een dergelijke blijdschap vertoont, geeft op zijn minst een signaal af dat overkomt als "heb ik eens even mooi versierd".

De teneur (madia) is duidelijk: als Suarez valt is het een schwalbe, ongeacht of hij wordt geraakt of niet. Tegen die gedachte verzet ik me. Hij werd geraakt en hij viel. Wat is er mis met ... zie het bericht hieronder.
joey schreef:Natuurlijk was Suárez dolblij met die penalty. Het was nog zijn eerste wedstrijd voor Ajax ook, dus hij wilde graag iets beslissends doen. Wat verwachten we dan? Dat hij opstaat met een gezicht alsof zijn familie net vermoord is? Beetje hypocriet wel.
Ik ben ervan overtuigd dat Ajax weinig strafschoppen krijgt, maar als farfan valt ??????? De meeste Ajacieden willen geen strafschoppen? dat zijn toch schwalbes?LucaS schreef:En hoe zou het komen dat de media die veronderstelling maakt? Gelukkig zijn het de scheidsrechters niet, maar ik vrees dat dat niet zo heel lang gaat duren
Is er ergens een lijst te vinden met een overzicht van de strafschoppen van de laatste jaren? Ik ben wel benieuwd of daar een lijn in is te ontdekken. Een paar jaar geleden stond zoiets op Ajaxmania, maar die site bestaat niet meer(?) Er werd daar ook een link de scheidsrechter gelegd, aardige informatie.
Het RD heeft het een paar jaar geleden ook een keer uitgezocht; voor feyenoord bleek Luinge toen de beste optie (verhouding gegeven/tegengekregen strafschoppen, en gele/rode kaarten)
-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb geen moeite met de schwalbes van Suarez, elke penalty is meegenomen toch? Maar laten we wel gewoon toegeven dat het schwalbes waren en niet van hij werd geraakt en viel, yeah right.. waren gewoon echte schwalbes hoor.Demosthenes schreef:Ik ben ervan overtuigd dat Ajax weinig strafschoppen krijgt, maar als farfan valt ??????? De meeste Ajacieden willen geen strafschoppen? dat zijn toch schwalbes?