Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 1:24 pm

Niet elke kans is raak. Bij geen enkele speler. Maar ook daarin is hij zeker niet slechter dan Babel, en dan druk ik me waarschijnlijk voorzichtig uit.
Maar goed, het is na 2 wedstrijden inderdaad veel te vroeg om hosanna te roepen. Ik had nogal wat bedenkingen tegen zijn komst, en hoewel ik positief verrast ben, is het zeker verstandig om over een wat langere periode te kijken.

Schwalbes moeten streng bestraft worden. Wat mij betreft achteraf op basis van tv-beelden
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 21, 2007 8:44 am

Maar op die TV-beelden is lijkt Suarez op zijn hakken getrapt te worden door die super(?)boer die achter hem loopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 9:02 am

LucaS schreef:Ik had nogal wat bedenkingen tegen zijn komst, en hoewel ik positief verrast ben, is het zeker verstandig om over een wat langere periode te kijken.
Voor een 'tweede Hennie Meijer' doet hij het niet slecht! :headbang.gif:
Schwalbes moeten streng bestraft worden. Wat mij betreft achteraf op basis van tv-beelden
Gewoon iemand met TV-beelden op de tribune die de scheidsrechter een seintje geeft. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 9:06 am

Ik zei al, het zou goed kunnen dat ik Suarez helemaal verkeerd heb ingeschat. Maar goed, laten we dat over een iets langere periode bekijken..

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 9:14 am

Dat overkomt ons allemaal wel eens. En inderdaad, het zal nog moeten blijken hoe Suárez het doet tegen ploegen die iets meer voorstellen dan De Graafschap.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 21, 2007 9:20 am

joey schreef:Dat overkomt ons allemaal wel eens. En inderdaad, het zal nog moeten blijken hoe Suárez het doet tegen ploegen die iets meer voorstellen dan De Graafschap.
Hij heeft vorig jaar met Groningen tegen o.a. Ajax laten zien dat hij zijn mannetje staat. Hij heeft al genoeg verdedigers van formaat in de luren gelegd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 21, 2007 11:08 am

Jöhnk schreef:Maar op die TV-beelden is lijkt Suarez op zijn hakken getrapt te worden door die super(?)boer die achter hem loopt.
Mwa... Suarez moet erg opletten geen tweede Robben te gaan worden. 2 wedstrijden voor Ajax; 2 strafschoppen versierd. Als dit zo doorgaat komt vanzelf het omsalgpunt dat ie nooit meer een penalty mee krijgt, al wordt hij onder het gras geschopt. Maar het triomfantelijke vuistje was er in Doetinchem niet meer bij, dat is al wat. Volgens mij heeft met name zijn gedrag na de penalty tegen Slavia (lachen, gebalde vuistjes) gezorgd voor de penalty aan de andere kant. Het kan de Maier niet zijn ontgaan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:21 pm

Een speler die een strafschop krijgt mag niet blij zijn?

Er zijn niet zo veel mogelijkheden; je kunt ook blijven kermen van de pijn, totdat de strafschop genomen moet worden, want dan ben je ineens weer genezen. Een speler hoopt op de 1-0 in de vcl, dat mag inderdaad niet, hopen op een voorsprong.

Suarez is blij dat Ajax een strafschop krijgt? Nee, dan het "Ajaxpubliek", dat was falikant tegen die strafschop, een schande. Gelukkig miste KJH en we zijn helemaal verrukt als Slavia een strafschop wel benut!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 12:25 pm

Dat is grote onzin. De strafschop van Ajax was twijfelachtig. Ik mag toch hopelijk wel vinden dat mijn club geen Robbenachtige spelers moet hebben? En natuurlijk ben ik blij als Ajax wint, terecht of niet..

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:27 pm

LucaS schreef:Dat is grote onzin. De strafschop van Ajax was twijfelachtig. Ik mag toch hopelijk wel vinden dat mijn club geen Robbenachtige spelers moet hebben? En natuurlijk ben ik blij als Ajax wint, terecht of niet..
We mogen niet na twee wedstrijden oordelen over zijn voetbalkwaliteiten en terecht, ik heb hem nog niet live zien voetballen, maar we mogen hem wel na diezelfde wedstrijden (nog niet eens twee volle!) vergelijken met Robben?????????

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 12:29 pm

Ik heb hem wel vaker zien spelen, Demo. Jij niet? Kwaliteiten binnen het Ajaxvoetbal kan je niet beoordelen na 2 wedstrijden, aanstellerig gedrag en schwalbes kun je in elke ploeg en taktiek kwijt

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:35 pm

LucaS schreef:Ik heb hem wel vaker zien spelen, Demo. Jij niet? Kwaliteiten binnen het Ajaxvoetbal kan je niet beoordelen na 2 wedstrijden, aanstellerig gedrag en schwalbes kun je in elke ploeg en taktiek kwijt
Ik heb hem één keer zien spelen, dat was tegen Ajax, de andere keren waren het voornamelijk samenvattingen en daar kan ik weinig uit opmaken, je ziet alleen wat er lukt.

Kwaliteit kun je inderdaad niet zo snel beoordelen, maar de vraag is of het schwalbes waren. Wordt iemand geraakt en valt (kan zijn: zoekt de val), is het dan een schwalbe?

Op tv lieten ze de val tegen Slavia uit verschillende hoeken zien, leek mij geen schwalbe; een schwalbe is je laten vallen zonder dat je bent geraakt/uit evenwicht bent gebracht.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 12:39 pm

Ik heb tele2 en mijn meissie komt uit Groningen.. Verklaart wellicht iets..

Hij heeft wat mij betreft de schijn zeer tegen, maar dat is inderdaad ook op basis van wat ik vorig seizoen heb gezien.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 12:43 pm

LucaS schreef:Ik heb tele2 en mijn meissie komt uit Groningen.. Verklaart wellicht iets..

Hij heeft wat mij betreft de schijn zeer tegen, maar dat is inderdaad ook op basis van wat ik vorig seizoen heb gezien.
Mijn vrouw komt uit Rotterdam en ik heb geen tele 2, zal ook wel iets verklaren.

We zullen zondag zien wat hij presteert.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 12:45 pm

Demosthenes schreef:Mijn vrouw komt uit Rotterdam en ik heb geen tele 2, zal ook wel iets verklaren.
:aai.gif:

:wink.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 21, 2007 8:27 pm

Demosthenes schreef:Een speler die een strafschop krijgt mag niet blij zijn?

Er zijn niet zo veel mogelijkheden; je kunt ook blijven kermen van de pijn, totdat de strafschop genomen moet worden, want dan ben je ineens weer genezen. Een speler hoopt op de 1-0 in de vcl, dat mag inderdaad niet, hopen op een voorsprong.

Suarez is blij dat Ajax een strafschop krijgt? Nee, dan het "Ajaxpubliek", dat was falikant tegen die strafschop, een schande. Gelukkig miste KJH en we zijn helemaal verrukt als Slavia een strafschop wel benut!
Je begrijpt best wat ik bedoel, denk ik. een speler die een dergelijke blijdschap vertoont, geeft op zijn minst een signaal af dat overkomt als "heb ik eens even mooi versierd".

Kijk ook eens naar de gele kaart die zijn directe tegenstander (de naam is mij ontschoten) kreeg afgelopen zondag tegen De Graafschap. Volgens mij was dat meer vanwege de doodskreet die Suarez uitschreeuwde, dan de overtreding zelf. Hij komt dus soms wat op mij over als een zwaluw.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 9:03 pm

Natuurlijk was Suárez dolblij met die penalty. Het was nog zijn eerste wedstrijd voor Ajax ook, dus hij wilde graag iets beslissends doen. Wat verwachten we dan? Dat hij opstaat met een gezicht alsof zijn familie net vermoord is? Beetje hypocriet wel.

goodfella

Bericht door goodfella » di aug 21, 2007 9:14 pm

Ik heb menigmaal hier op AT geroepen dat ik Luis Suarez graag bij Ajax zou zien en nu ie bij Ajax zit, ga ik ook gewoon zeggen dat hij het gaat redden. Klaar. Hij bevalt me gewoon. Wat precies weet ik niet, maar ik zie hem nu eenmaal graag voetballen.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 9:17 pm

Je begrijpt best wat ik bedoel, denk ik. een speler die een dergelijke blijdschap vertoont, geeft op zijn minst een signaal af dat overkomt als "heb ik eens even mooi versierd".
Voor sommigen zal het zo'n signaal zijn, maar die moet je dan toch in Rotterdam zoeken :ajaxsmiley.gif:

De teneur (madia) is duidelijk: als Suarez valt is het een schwalbe, ongeacht of hij wordt geraakt of niet. Tegen die gedachte verzet ik me. Hij werd geraakt en hij viel. Wat is er mis met ... zie het bericht hieronder.
joey schreef:Natuurlijk was Suárez dolblij met die penalty. Het was nog zijn eerste wedstrijd voor Ajax ook, dus hij wilde graag iets beslissends doen. Wat verwachten we dan? Dat hij opstaat met een gezicht alsof zijn familie net vermoord is? Beetje hypocriet wel.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 9:35 pm

En hoe zou het komen dat de media die veronderstelling maakt? Gelukkig zijn het de scheidsrechters niet, maar ik vrees dat dat niet zo heel lang gaat duren

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 9:40 pm

LucaS schreef:En hoe zou het komen dat de media die veronderstelling maakt? Gelukkig zijn het de scheidsrechters niet, maar ik vrees dat dat niet zo heel lang gaat duren
Ik ben ervan overtuigd dat Ajax weinig strafschoppen krijgt, maar als farfan valt ??????? De meeste Ajacieden willen geen strafschoppen? dat zijn toch schwalbes?

Is er ergens een lijst te vinden met een overzicht van de strafschoppen van de laatste jaren? Ik ben wel benieuwd of daar een lijn in is te ontdekken. Een paar jaar geleden stond zoiets op Ajaxmania, maar die site bestaat niet meer(?) Er werd daar ook een link de scheidsrechter gelegd, aardige informatie.

Het RD heeft het een paar jaar geleden ook een keer uitgezocht; voor feyenoord bleek Luinge toen de beste optie (verhouding gegeven/tegengekregen strafschoppen, en gele/rode kaarten)

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 9:42 pm

Misschien had feyenoord gewoon meer strafschoprijpe situaties?

Daniel

Bericht door Daniel » di aug 21, 2007 9:42 pm

Ik wil alleen een strafschop als die verdient is, dit is voetbal. Geen toneelstuk..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 21, 2007 9:44 pm

Demosthenes schreef:Ik ben ervan overtuigd dat Ajax weinig strafschoppen krijgt, maar als farfan valt ??????? De meeste Ajacieden willen geen strafschoppen? dat zijn toch schwalbes?
Ik heb geen moeite met de schwalbes van Suarez, elke penalty is meegenomen toch? Maar laten we wel gewoon toegeven dat het schwalbes waren en niet van hij werd geraakt en viel, yeah right.. waren gewoon echte schwalbes hoor.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 9:45 pm

LucaS schreef:Misschien had feyenoord gewoon meer strafschoprijpe situaties?
Zou kunnen, ik weet niet hoeveel feyenoord er heeft gekregen, waar haal jij die informatie vandaan?

Plaats reactie