In deze jongen zit toch genoeg potentie, snel, balvast en een scorend vermogenDemosthenes schreef:Alleen maar gekeken of hij iets met links kan en dat blijkt zo te zijn. Een voorkeur voor rechts, maar met links kan hij ook scoren.
Luis Suárez
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb hier al eerder eens een discussie met iemand anders over gehad. Dit is een discussieforum en dus mogen wij volop discussiëren en onze stellige mening geven over de kwaliteiten van spelers, zonder dat wij zelf beter moeten kunnen voetballen. Maar ik snap Louis z'n verhaal wel een beetje. Als je Suarez ongeschikt of niet goed genoeg vindt maar de markt niet kent, kan je moeilijk met zekerheid zeggen dat er een beter, haalbaar alternatief beschikbaar was.LucaS schreef:Ach, ik ben ervan overtuigd dat allen hier volop commentaar geven op zaken die buiten hun vakgebied liggen. Je kunt natuurlijk prima beoordelen of iemand naar jouw mening zijn werk goed doet. Als ik zeg dat Babel een prutser is, houdt dat niet in dat ik beter kan voetballen dan Babel. Net zo is het dus met onze scouting/technische verantwoordelijken; als ik beweer dat ze slechte aankopen doen, beweer ik niet dat ik het beter zou doen. Ik neem niet aan dat jij, als je kritiek hebt op een speler, daarmee beweert een betere voetballer te zijn?
Ik heb Suarez genoeg zien spelen. Dat jij vindt dat je naar aanleiding van hele wedstrijden op tv niet goed kan beoordelen is jouw zaak. Je ziet iedere individuele wedstrijd per saldo minder, simpelweg omdat je niet het hele veld in de gaten kan houden maar slechts zo'n 40 meter. Maar na een x-aantal wedstrijden kan je gewoon een uitstekend algeheel beeld krijgen van een speler, omdat je uiteindelijk op die 40 meter ook van alles wat meekrijgt.Demosthenes schreef:Een mening mag en een ieder bepaalt zelf op basis waarvan hij tot die mening komt.
Mijn mening is dat ik pas echt over een speler kan oordelen als ik hem heb zien voetballen (en ik heb al vele malen duidelijk gemaakt dat ik bedoel: live, niet op tv en zeker niet in een samenvatting)
Je zult mij niet horen beweren dat Suarez onze verlosser is. Wel ben ik blij dat er een opvolger is voor Babel. Hem een prutser noemen? Ik heb hem één keer gezien en eerlijk gezegd meer op Ajax dan op hem gelet.
Wie van jullie heeft hem tien keer zien voetballen (alleen live!)
Begrijpelijk. Ik vraag me op dit moment af of het aan de scouting ligt, of dat men er gewoon voor kiest om spelers te halen die héél erg bekend zijn voor de TD en/of trainer. In de trend van alles dat dicht bij huis zit is het beste.LucaS schreef:Ik heb namelijk nauwelijks vertrouwen in de kwaliteit van onze scouting.
Een van de redenen is dat mensen niet naar de tv kijken, maar luisteren naar wat er wordt gezegd! Ik heb daar demonstraties van gezien (en een paar gegeven). Twee groepen mensen die exact dezelfde beelden zien, maar met verschillend commentaar, schrijven serieus op wat ze denken gezien te hebben: totaal andere beelden. De confrontatie van beide groepen met de verschillende commentaren is "een moment om in stilte te genieten".Ik heb Suarez genoeg zien spelen. Dat jij vindt dat je naar aanleiding van hele wedstrijden op tv niet goed kan beoordelen is jouw zaak. Je ziet iedere individuele wedstrijd per saldo minder, simpelweg omdat je niet het hele veld in de gaten kan houden maar slechts zo'n 40 meter. Maar na een x-aantal wedstrijden kan je gewoon een uitstekend algeheel beeld krijgen van een speler, omdat je uiteindelijk op die 40 meter ook van alles wat meekrijgt.
We zullen de discussie niet herhalen, maar wat vond jij van Suarez, op basis van de tv

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik zet meestal het geluid ook uit tijdens voetbalwedstrijden..Demosthenes schreef:Een van de redenen is dat mensen niet naar de tv kijken, maar luisteren naar wat er wordt gezegd! Ik heb daar demonstraties van gezien (en een paar gegeven). Twee groepen mensen die exact dezelfde beelden zien, maar met verschillend commentaar, schrijven serieus op wat ze denken gezien te hebben: totaal andere beelden. De confrontatie van beide groepen met de verschillende commentaren is "een moment om in stilte te genieten".Ik heb Suarez genoeg zien spelen. Dat jij vindt dat je naar aanleiding van hele wedstrijden op tv niet goed kan beoordelen is jouw zaak. Je ziet iedere individuele wedstrijd per saldo minder, simpelweg omdat je niet het hele veld in de gaten kan houden maar slechts zo'n 40 meter. Maar na een x-aantal wedstrijden kan je gewoon een uitstekend algeheel beeld krijgen van een speler, omdat je uiteindelijk op die 40 meter ook van alles wat meekrijgt.
We zullen de discussie niet herhalen, maar wat vond jij van Suarez, op basis van de tv
- LouisXIV & co
Die jongen is 20 jaar, Babel is ook nog onzeker en ging vaak minder dreigend om met een bal dan LS. Nee, ik denk dat we woensdag wel eens een zeer belangrijke speler hebben gehaald en met Kennedy of Rommedahl aan de andere kant moet Huntelaar het nu laten zien. :hupajax.gif: Afmaken die club uit PrahaThomas schreef:Z'n traptechniek kan inderdaad nog wat beter, net als het koppen.
- Giacomo Puccini
Hij heeft er helemaal niet aardig wat ingeschoten, zelfs Bakircioglü, Nkufo, Arveladze, Nevland, Lazovic, etc, etc. wisten er meer in te schieten. Suarez is gewoon geen doelpuntenmaker en dat terwijl hij constant richting de 16 trekt. Bij Ajax wordt het alleen maar moeilijker voor hem om doelpunten te maken, want bij Ajax moet hij het veld breedhouden.
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Suarez trainde vandaag voor het eerst mee met de groep.
Van ajax.nl:

Van ajax.nl:

Voorzet? Wat krijgen we nou!Luis Suárez leek zich aan de linkerkant van het veld al aardig thuis te voelen. De Uruguayaan bediende Huntelaar een aantal keer met een prima voorzet en dook ook zelf gevaarlijk op voor het doel van de tegenstander. Of hij woensdag tegen Slavia debuteert blijft afwachten, maar hij lijkt er klaar voor.

Het stinkt aan alle kanten!